Lapsiperhe ja luottotiedottomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Psykoenkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on nyt niin, että minun vakuutukset on miehen nimissä joten lapsenkin tulisi olemaan. Velkaa on n. 6000€ minkä siis aion maksaa pois kunhan pystyn. Mies on osa-aikaisessa työssä, joten en usko, että hänen palkkansa yksistään riittää elättämään meitä.

KUHAN PYSTYN? sanoitko että kuhan pystyn? Pitäskö sun nyt kuule vaan alkaa pystyä eikä venyttää hommaa vielä lisää tekemällä lapsi tuohon. 6000€ kasvaa aikalailla korkoakin vuodessa...

Ja jos miehenkin työ on vaakalaudalla? Hei haloo, yksinkertainen saa olla, mutta ei sentään noin tyhmä. Lapsi ei ole ilmainen =(

Toi on noloa ettei aikuinen ihminen voi ottaa omiin nimiinsä edes omia vakuutuksiaan. Hyi. Älkää tehkö lasta tohon pummielämäänne. Miehellä onneksi edes pieni järjen hiven jäljellä.

Siis nopeampaa ja paremmin saat ne velkas maksettua nyt kun ei ole vielä lasta. Lapsi kahmii ison osan rahoista ja ei se ole miehen tehtävä yksin lasta elättää. Jos sulla jää nyt parikymppiä jolla voisit velkojas maksella niin se ei ihan riitä sun osuuteen lapsen kuukausittaisesta tarpeesta. Eikä se ole äitiyslomalla ja hoitovapaalla kiva senttiä muutenkaan venyttää. Muut käyvät kahvilla tapaamassa ystäviä ja sinä kyykit kotona persaukisena. Ei kiva.

Siksi, että lähestyn kolmeakymmentä ja hedelmällisyys alkaa heiketä. En halua, että minut viedään lapsen rippijuhliin suoraan vanhainkodista.

NO hohoijaa - tuohan se nyt olikin sitten hyvä syy. Millos sitten meinasit saada ittelles ammatin?? Jotta voisit maksaa velat?

Tee palvelus yhteiskunnalle ja jätä se lisääntyminen. Olisit miettinyt asioita silloin kun pistit elämäsi paskaksi.

En ole opintotuesta maksanut velkojani, koska käsittääkseni velkojille ei kelpaa parikymppiä kuukaudessa. Ja olin vähän ajatellut, että miehenikin osallistuisi lapsen elättämiseen.
Meillä on nyt niin, että minun vakuutukset on miehen nimissä joten lapsenkin tulisi olemaan. Velkaa on n. 6000€ minkä siis aion maksaa pois kunhan pystyn. Mies on osa-aikaisessa työssä, joten en usko, että hänen palkkansa yksistään riittää elättämään meitä.

"Aiot maksaa kun pystyt", mutta millois meinasit pystyä jos haluaisit opintotuelta siirtyä suoraan äitiyslomalle ja sitten varmaan vielä kotihoidontuelle? Tuolla menolla kasvatat velkapottia vielä vuosia, kun et lyhennä siitä edes korkoja. Ja sitten vielä meinasit että mies elättää osa-aikatöillä lapsen? Sinulla tuskin on rahaa laittaa lapseen senttiäkään, jos ei ole nytkään edes muutamaa kymppiä lainan lyhennykseen.

Opiskele, mene töihin, maksa velat, sitten lapsi. Muuten käy niin, että olet kohta 35v, ilman työkokemusta, velat tuplaantuneet, mies joutunut elättämään koko perhettä vuosia. Ei kuulosta kovin kivalta, etenkään miehen näkökulmasta. Vaikka sinä oletkin se jolla on maksuhäiriö, niin totta hitossa se vaikuttaa koko perheen elämään kun kaikki vastuu on miehellä.

Kiitos kannustuksesta <3

Itse kysyit miten luottotiedottomuus vaikuttaa lapsiperheeseen. Täällä kuitenkin lasten elämisen kustantavat äidit vastaavat sinulle, kuinka sitä rahaa saa uppoamaan lapseen ja kuinka luottotiedottomuus vaikuttaa lapsen kanssa elämiseen.

Totuus on vain se, että kannattaa hoitaa se talous ja ne velat alta pois ennen kuin hankkii lisä kustannuksia.
Ei tietenkään kannusteta hankkimaan lasta tollaseen tilanteeseen.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Olis pitäny arvata ettei tänne kannata mitään kirjottaa, kun täältä ei saa asiallista palautetta mihinkään kysymykseen. Mutta kiitos, otanpa neuvostanne vinkin: en lisäänny vaan vedän itseni kiikkuun kun olen huono ja velkainen ihminen, josta ei ole muille kun harmia.

Ei kai kukaan nyt kannusta hankkimaan lasta tuohon tilanteeseen?

Jos ap et pysty omaa talouttasi hoitamaan kuin aikuinen niin et ole kyllä tarpeeksi vastuuntuntoinen äidiksikään. Lapsi ei ole pakotie ulos velkojen maksamisesta, ammatin hankkimisesta tai työstä. Lapsi on ihminen eikä mikään lelu joka hankitaan kun ei osata ja jakseta asioita hoitaa kuntoon. Jos sulla vielä ikää on liki 30 vuotta niin luulis jo jotain oppineenkin.

[QUOTE="vieras";25916094]Miten lapsia uskallettiin tehdä sodan aikana ja jälkeen 1940-luvulla, kun kaikki oli niin epävarmaa?[/QUOTE]

Siksi että ihmiset teki silloin kuitenkin töitä elantonsa eteen. Ja sillä sitten elätettiin ne lapset, edes auttavasti Toisin kuin nykyään. Osataan tuhlata, mutta ei maksaa. Töihin ei kyetä.

Ei kukaan kirjottanut että vedä ittes kiikkuun tai susta ei oo ku harmia, eikä velkainen oo mitenkään huono ihminen PAITSI jos ei edes yritä hoitaa velkojaan ja miettii vielä viattoman lapsen tuomista tuollaiseen tilanteeseen.

Olis pitäny arvata ettei tänne kannata mitään kirjottaa, kun täältä ei saa asiallista palautetta mihinkään kysymykseen. Mutta kiitos, otanpa neuvostanne vinkin: en lisäänny vaan vedän itseni kiikkuun kun olen huono ja velkainen ihminen, josta ei ole muille kun harmia.

Älähän nyt liiottele.

Ihan asiallisia vastauksia oli, että ei lasta kannata hankkia tuollaiseen tilanteeseen.
Kukaan ei sanonut että olet huono ihminen koska olet velkainen. Kannustettiin vain ensin hoitamaan ne opinnot loppuun jotta työllistyt varmemmin ja näin ollen saat velat maksettua ja lapsen elätetty. Se on ihan sitä todellisuutta.

Vai odotitko että täällä mammat lyttää miehen ajatuksen täysin, koska pitäähän nyt vauvakuumeeseen se vauva saada, oli rahatilanne mikä hyvänsä?

Sinulle on annettu paljon asiallista palautetta, se vain ei ole sinulle mieluista. Lapsen elättämiseen tarvitsee rahaa. Sinulla ei ole rahaa, etkä osaa hoitaa raha-asioitasi. Tämä aiheuttaisi suuria vaikeuksia perheellenne jos tekisitte lapsen.

Ja jos asenne on vielä näin aikuinen (yleensä kai noin puhuvat <16v teinit? "Tapan itteni sitten kun kerran en saa tahtoani läpi") niin vielä parempi ettet tee lapsia.

• Tykkää
Reactions: mamatsu

NO mitäs jos valittamisen sijaan olisi vastuuntuntoinen ja pistäisit elämäsi raiteille? Ja sitten kun olet taas mukana tekisit sen lapsen?

Ei niinpäin että annat vaan asioiden olla päin p:tä ja märehdit itsesäälissä ja luulet että lapsi toisi mukanaan helpotuksen. Kun se ei sitä tee. Se vaan pistää teidät vielä tiukemmalle taloudellisesti.

Kun hoidat talouden kuntoon voi nauttia lapsesta ilman velkataakan painoa.

Eli vastaukset eivät olleet sellaisia kuin sinä halusit = ei saa asiallista palautetta. Sinä olet saanut koko ketjullisen TÄYSIN asiallisia palautteita ja järkipuhetta!

• Tykkää
Reactions: mamatsu
Miehellä on ihailtavan vastuullinen asenne. Rahat tulee olemaan tosia vähissä ilman (kulutusluotto)velkojakin jos jäät kotitoidontuelle hoitaan lasta. Ymmärrän hyvin että tekis mieli tehdä lapsi pikemmin mut malta mielesi ja vie opinnot loppuun ja sit palkallasi maksat velkoja pois ja sitten vasta lapsen aika. Haluatte varmaan jossain vaiheessa asuntolainaakin ottaa ja niitä rahareikätarpeita tulee aina vain lisää jos on lapsi tehty - siksi on todella hyvä ajatus että vanhat velat on hoidettu alta pois.

Asiallista palautetta on: tee palvelus yhteiskunnalle äläkä lisäänny?

Kesitkö miksi sait tälläisen vastauksen (en ole sen kirjoittaja)? Siksi että tässä on suuret vaaranmerkit siitä että jonain päivänä todellakin elätte vain yhteiskunnan varoilla. Ja mitä enemmän yhteiskunta joutuu maksamaan tälläisiä kuluja, jotka olisi voinnut estää - sitä enemmän jää rahaa vaikkapa terveydenhuoltoon tai peruskouluun. Noin rautalangasta väänten.

Älä nyt leiki marttyyria.

Ja ihan asiallisiakin kommentteja tässä ketjussa on. Lapsi on iso, korostan ISO kuluerä, joten ymmärrän miehesi mielipidettä erittäin hyvinkin. Mikäli sinulla ei nyt ole varaa lyhentää ulosottoja pois, niin ei ole varaa lapseenkaan.

Aina ei kannata mennä pää (hormonit) edellä seinään, vaan vetää henkeä ja suhtautua kylmällä logiikalla. Kun nyt hoidat talousasiat ensin kuntoon, voin taata, että perheesi voi hyvin tulevaisuudessa.

NO hohoijaa - tuohan se nyt olikin sitten hyvä syy. Millos sitten meinasit saada ittelles ammatin?? Jotta voisit maksaa velat?

Tee palvelus yhteiskunnalle ja jätä se lisääntyminen. Olisit miettinyt asioita silloin kun pistit elämäsi paskaksi.

Minä luen vastauksia niinkun ne on kirjoitettu. Muutamalta olen saanut asiallista palautetta, mutta muut ovat olleet ei niin rakentavaa kritiikkiä.
En missään vaiheessa ole sanonut, että luulen lapsen olevan ilmainen tms. ja tiedän monta perhettä, joilla ei ole luottotiedot kunnossa mutta eivät silti näe nälkää eikä lapsilta puutu mitään.
Halusin vain ihmisten omia kokemuksia.

en jaksanut lukea koko ketjua mutta tosiaan ainut mitä vähän hankaloittaa on vuokra asunnon saaminen, ja tottakai lainojen saanti mutta sitä ei edes tarvita. meillä ei mene ulosottoon äitiysp.rahaa eikä mitään kun on pienet tulot. ihan hyvin pärjätään ja on pärjätty sillä erotuksella että meillä kummallakaan ei ole luottotietoja.

Yhteistyössä