Saisko vinkkejä kivoista lukemisista positiiviseen elämään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iloa elämään lisää kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iloa elämään lisää kaipaava

Vieras
Onko teillä muilla äideillä suositella lukemisia netistä tai ihan kirjoista, joista saisi tukea ja lisää ajateltavaa positiiviseen elämään / hyvään oloon / yleensäkin kaikkea postiivista mistä olette saaneet voimia ja "lisäherätyksiä" arkeen :)

Ihan "tavis" olen eli kun kotosalla lasten kanssa on ihan kiva yms yms mutta aina kuitenkin lisälukeminen ja toisten ajatukset opettaa ja antaisi lisä ajateltavaa miten saada ja säilyttää hyvä mieli / olo / päästä irti jos on katkeruutta tms.

Kotiäitinä ei kyllä aina kovin ehdi lukemaan, olen koittanut jotain netistä löytääkin.. mutta luotan että toisten lukemien kokemukset ja mitkä on kellekin auttaneet niin ...

NE VINKIT JA VIHJEET MITÄ JA MISSÄ OLISI KULLAN ARVOISIA KOTIÄIDILLE :)

Mä olen lukenut aiheesta paljonkin enkä muista kaikkien kirjojen nimiä. Mutta Sonia Choquetten kirjasta Herätä sisäinen äänesi pidin paljon.

*muoks* Aihepiiriin liittyvää kirjallisuutta kannattaa lukea tietty suodatin päällä, koska useimmilla kirjoittajilla on jokin tietty elämäntapa, jota myös kirjassaan tuovat esiin. Ei siis ole välttämätöntä alkaa uskoa chakroihin tai energioihin, mutta kirjoista voi muilta osin ottaa oppia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
juu suodatinta käytän :) kiitos vinkistä tutustunpa
Ihan suhteellisen tavallista tekstiä jos niin voi sanoa kaipailen, ei kovin erikoisia chakroja tai energioita
vaan maanläheisiä ja ehkä ns. vanhahtavan perinteisiä :)

Jokatapauksessa kaikki on tervetulleita kurkkaan vähän kaikkea :)

ja tietysti mitä vinkkejä teillä itsellä on arkikäytössä jotka antaa teille voimaa ja iloa jaksamiseen ??
lapset tietysti, mut itselle sisältä :)

juu suodatinta käytän :) kiitos vinkistä tutustunpa
Ihan suhteellisen tavallista tekstiä jos niin voi sanoa kaipailen, ei kovin erikoisia chakroja tai energioita
vaan maanläheisiä ja ehkä ns. vanhahtavan perinteisiä :)

Jokatapauksessa kaikki on tervetulleita kurkkaan vähän kaikkea :)

ja tietysti mitä vinkkejä teillä itsellä on arkikäytössä jotka antaa teille voimaa ja iloa jaksamiseen ??
lapset tietysti, mut itselle sisältä :)
Hitsi kun se kaikista paras kirjani on esikoisella lainassa enkä nyt muista kirjan nimeä, vaikka miten yritän muistella. Mä tein useita vuosia kestäneen ... miten sen nyt sanoisi ... oman elämäni inventaarion ja se oli aika monivaiheinen polku kuljettavaksi. Mulla menisi koko yö, jos alkaisin asiasta yksityiskohtaisemmin kirjoittamaan :D Mä kuitenkin opettelin luopumaan vanhoista asenteistani, tavoistani ja uskomuksistani. Siis niistä, jotka olivat mulle joko tarpeettomia tai suorastaan hyvinvointini esteinä. Luovuin myös paljosta tavarasta, jota en tarvinnut. Ja myös sellaisista ihmissuhteista, jotka eivät antaneet mulle eikä sille toisellekaan oikeastaan yhtään mitään.

Opettelin myös positiivsta ajattelua. Positiivisuus vetää puoleensa positiivisuutta ja negatiivisuus negatiivisuutta. Kun alkaa hymyillä muille, muutkin alkavat hymyillä sinulle. Jos aamusta alkaen ajattelee, että tämä on ihan surkea päivä ja kaikki menee pieleen, niin silloin siitä päivästä melko varmasti tuleekin surkea ja kaikki menee pieleen. Opettelin löytämään pieniä ilon aiheita ympäriltäni. Sen sijaan, että olisin tammikuisena päivänä ajatellut "hyi hitto, miten kylmä" ajattelinkin, että "onpa ihana auringonpaiste".

Mulla on jo aikuiset lapset, mutta iloa päiviini tuottaa se, että teen asioita, joista pidän.

Ai niin vielä.... mä suosittelen pitämään aina silloin tällöin, vähintään kaksi kertaa vuodessa sellaisen Päivä pääni kanssa - päivän. Eli ottaa kokonaisen päivän tai ainakin edes useamman tunnin, jolloin voi rauhassa miettiä omaa elämäänsä. Miettiä, mihin on sillä hetkellä tyytyväinen ja mihin tyytymätön. Miettiä keinoja, jolla sitä tyytymättömyyttä voisi vähentää. Miettiä asioita, joita haluaisi tehdä ja keinoja, joilla ne toiveet toteutuisi.

Keittiönoidalle.. Kiitokset vinkeistä, vähän tuohon suuntaan olenkin ehkä menossa rajauksilla yms.
Onhan se niin että vain todelliset arkiset asiat positiivisella asenteella ja mukavien ihmisten läsnäololla tekee elämästä tavallisen rauhallisen ihanaa :)

Tuon aamun aloituksen tunnistan hyvin.. kun päättää että tästä tulee ihan hyvä päivä niin siitä myös tulee
jai kaikki asiat sujuu :)

JOS VAIN MUISTAT KIRJAN NIMEN NIIN OLISI KIVA :)

[QUOTE="Miukumauku";25912665]http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/liikunta-ja-hyvaolo/lempea-elama-kovaa-rakkautta[/QUOTE]

:) Kiitos oli mukavaa ja ajateltavaa luettavaa.

Jos vain olette löytäneet muutakin kivaa niin kaikki tervetullutta :)

Anna Perhon Anna palaa -elä omaa elämääsi, älä muiden! Todella hyviä asioita käytännönläheisesti kirjoitettuna. Tutustupa!

Sysäsi minut muutokseen ja sillä tiellä ollaan... ;) Positiivisessa mielessä siis.

Yhteistyössä