lapset pyysivät, että eihän enää ulkoilla. kiitos koiranomistajat.

• Viestiketjun aloittaja hermoissavikaa!!!!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä en taas ymmärrä tätä joka keväistä vouhkausta!!!
Meidän koira paskoo ympäri vuoden,ni miten esim kesällä se ei ärsytä toisia ihmisiä yhtään niin paljon ku keväällä????
Ja ihan saman verran sitä jätöstä on lenkin varrella talvella,keväällä,päivällä ja yöllä...

"just"
Kyllä se oikeasti on. Meillä on jo neljäs kerta, kun joudutaan pesemään koko eteinen mattoineen, kun on rattaiden renkaissa tullut koiranpaskaa eteiseen.

Oikeasti tekisi mieli ampua kaikki koirat lähimaastosta ja toivon, että joku naapureista sekoaa, ja sen tekeekin.
sinä rankaisisit siis kaikkia koiria ja heidän omistajiaan, välittämättä siitä, että juuri se sun naapurisi huolehtii oman koiransa jätteet roskikseen. meillä on koira ja iso aidattu piha, aitamme on kävelykadun varressa ja pariin otteeseen on joku vatipää heittänyt jotain lihapullanpaloja yms. ruokaa pihaamme, syytä en tajua, koska koiramme ei hauku, pasko muualle kuin metsään tai omaan pihaan, josta ne sitten lapiolla heitän kompostiin keretessäni, en tiedä häiritseekö jotakuta sitten se, että OMA koirani kakkaa OMAAN pihaansa.

"jaahas"
Kyllähän sitä kaupunkikoiranpitoa voitaisiin ruveta jotenkin rajoittamaan. Koiravero huomattavan korkeaksi, koska koirista on muutakin haittaa. Eikä se kieltäminenkään oikeastaan niin mahdoton ajatus taida olla. Eihän kaupunki ole koiralle mikään hyvä ympäristö.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
"Täydellinen En Ainakaan Ole"
Tiedän, ettei ap liioittele yhtään, valitettavasti :(
Tuollaisia paskamiinakenttiä on useissakin paikoissa, ei toki kaupunkien keskustoissa, mutta muualla on!

Juurikin vastaavanlaiselta miinakentältä jälleen kerran palanneena, voin samaistua täysin ap:n tuntemuksiin :(

Ja syyhän siihen, että sitä paskaa on jalkakäytävällä, keskellä, sivuuilla ja jokapaikassa on, että kun lumet sulaa se kaikki paska, jonka koirat ovat paskoneet talven aikana "siististi penkkaan" on nyt valunut sieltä penkalta jalkakäytävälle!

ei muuta...lähden pesemään kengänpohjia...

Tuo on yksi asia mikä JOISSAIN mutta hyvin monissa koiranomistajissa ärsyttää. Eilen ärsytti se, että joku mummo antoi pikku fifinsä nousta mua vasten vaikka ihan olin kävelemässä ohi. Kiitos vaan kuraisista tassunjäljistä :kieh:

Ja omistaja ei tietenkään ollut kuulevinaan, näkevinään. Niin kuin niin usein kun koira tekee jotain mitä ei saisi.

"koirallinen"
Jos tästä(kin) asiasta voisi keskustella ilman tunnekuohuja ja uhkailuja, niin ehkä niille koiriensa kakat keräämättä jättävillä ihmisilläkin kolahtaisi. Ehkä tällainen mouhoaminen provosoi vaan entistä enemmän välinpitämättömyyteen...

"Täydellinen En Ainakaan Ole"
[QUOTE="koirallinen";25909964]Jos tästä(kin) asiasta voisi keskustella ilman tunnekuohuja ja uhkailuja, niin ehkä niille koiriensa kakat keräämättä jättävillä ihmisilläkin kolahtaisi. Ehkä tällainen mouhoaminen provosoi vaan entistä enemmän välinpitämättömyyteen...[/QUOTE]

Kyllä kai tästä ikuisuusasiasta on keskusteltu vuosikausia, tuskin mistään eritteestä on niin paljon keskustelua ollut koskaan, kuin koiranpaskasta.
Hyvällä, pahalla, tunnekuohulla ja ilman...silti lopputulos on sama..."mitä väliä"!

• Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
Myötötunto ap.n puolella! Tuota paskaa on oikeasti joka puolella. Enää ei riitä vain penkat, vaan paskoja on todellakin keskellä jalkakäytäviä!! Lapsille pitää koko ajan hokea, että katso jalkoihin, katso jalkoihin.
Koiravero takaisin ja heti kunnon vero siihen!!!!

Sama juttu kissojen kanssa. Juuri äsken kotipahallani keräsin 4 kissanpaska läjää pois. Ja nämä siis keskellä pihaa ja yksi hiekkalaatikon päällä, jossa onneksi pressu, mutta kuitenkin.
Aiotaan hommata kissahäkki, johon syöteillä pyydystetään kissat. Viedään sitten lopetettavaksi tai kuskataan 60km päähän löytöeläinkotiin. Eiköhän pikku hiljaa kissat katoa.

ap.
[QUOTE="koirallinen";25909964]Jos tästä(kin) asiasta voisi keskustella ilman tunnekuohuja ja uhkailuja, niin ehkä niille koiriensa kakat keräämättä jättävillä ihmisilläkin kolahtaisi. Ehkä tällainen mouhoaminen provosoi vaan entistä enemmän välinpitämättömyyteen...[/QUOTE]

No aloita sä sellainen keskustelu jonka oletat tuottavan tulosta :/

Mä vähän epäilen, että asiasta on väännetty monillakin eri tavoilla ja nyt viime vuosina on jo sitten menty koirien myrkyttämiseen. koiria kun otetaan lisää ja lisää ja ihmiset asuu yhä enemmän kaupungeissa, totta kai ongelmat kärjistyy.

mulle henk.koht kelpaisi vaikka joku yhteisöllinen lähestymistapa, esimerkiksi naapuruston siivoustalkoot alkukeväästä kun ongelma alkaa ilmetä.

mutta joudun aina yksin lapiohommiin.

se siinä on, jos itse keräät, ja yrität, ja siivoat muidenkin jälkiä ja ainut mitä saat on pestä kenkiä joka päivä, niin kyllä siinä hermo pettää.

jos jollain on oikeasti hyviä ehdotuksia, niin antakaa tulla, mä ainakin olisin valmis lähestymään aihetta millä tahansa keinolla mikä mahdollistaisi meille kivat keväiset ulkoilut.

se yks ehdottelija
[QUOTE="vieras";25909902]Jaa siitä paskakasasta vai? Milläs sä todistat et se on just SEN koiran paskakasa? Ei kuule, ei oo toimiva tuo sun ideas, sori nyt vaan :D[/QUOTE]

Tarkoitin siis kuvaa siitä kun omistaja poistuu paikalta ja jättää paskat maahan. Aika moni vissiin taitaa jättää ne paskat keräämättä, kun tuo mun ehdotuskin aiheutti niin paljon närää täällä. Huolestuttavaa. Ehkä se vero on sitten paras ratkaisu. Mikä siinä on muka niin vaikeaa kerätä ne paskat pussiin?

"vieras"
Tarkoitin siis kuvaa siitä kun omistaja poistuu paikalta ja jättää paskat maahan. Aika moni vissiin taitaa jättää ne paskat keräämättä, kun tuo mun ehdotuskin aiheutti niin paljon närää täällä. Huolestuttavaa. Ehkä se vero on sitten paras ratkaisu. Mikä siinä on muka niin vaikeaa kerätä ne paskat pussiin?
Kyllä mä keräänkin, älä sä siitä huolta kanna. Kyse on nyt vaan siitä, että sun ehdotukses on ihan perseestä :D

Ap:n kanssa samaa mieltä.

Mulla on koira ja iso koira vieläpä.
Jaksan kantaa koirani paskat pussissa joko kotiin tai roskikseen jos sattuu matkan varrella sellainen olemaan.

En anna koirani paskoa edes sinne ojaan, se tekis se sinne kesälläkin. Kesällä kaupungeissa ja jopa pienemmissäkin kaupungeissa puistotyöntekijät ovat siellä ojassa ruohoa leikaamassa jopa kävellen. Hieno tunne kun paska lentää naamaan.

Olen joskus ennenkin kun on näitä keskusteluita käyty niin maininnut asiasta. Muutamia kommenteja tuli kuten ( mitä se mua liikutta vaikka saisivat paskaa naamaansa), kertoo ihmisestä aika paljon. Ollaan itsekkäitä omaan napaan tujottajia.

Itse en anna koirani myöskään pissailla postilaatikkojen pieliin tai ihmisten tonttien sisäänmeno reunoille. En halua että omallenikaan tontille kukaan koira pissaillee tai paskoo.

• Tykkää
rietas
Aluksi: se ei ole koirien vika vaan ääliöiden koiranomistajien.

Turha koiranomistajien vinkua, että miksi heitä inhotaan, jos itse jättävät ne paskakikkareet keräämättä kuten sääntöihin kuuluu.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
"qqq"
Asun opiskelijatalossa, mihin innokkaat nuoret parit ottavat ah niin söpöjä koiravauvoja ensimmäisiksi yhteisiksi "lapsikseen". Suloista... ja sekin on todella suloista, että näitä koiria ei jakseta sitten ulkoiluttaa kuin 2 metrin päähän ulko-ovesta, missä se ihana rakki voi sitten k*sta betonipylvääseen, josta k*usi valuu laatoille ja jäätyy pakkasten aikaan. Näin plussa keleillä se valuu sitten muuten vain. Jos koiralle tulee isompi hätä, se kävelytetään 10 metrin päähän, jossa koiruli voi kak*ta. Ihanaa lähteä ulos, kun ensin liukastut jäätyneeseen k*useen ja sen jälkeen haistat raikkaan p*askan tuoksun. Jee!

Joo, paskaahan noi kadut on täynnä. Meillä joku stnan idiootti on kakattanut koiransa tuohon talon päätyyn, eli piha-alueelle...ja määrästä päätellen koko talven. Eikä muuten oo ihan pikkupuudeli....

Mä en voi millään myöskään ymmärtää miksi noi sonnat olisi ihan ok. Miten ne olis sen ookoommat kuin ihmisen paskat????? Ok-logiikallahan me kaikki voitas sontia asfaltit täyteen omia pikku kasojamme ja haistattaa pitkät niille joita se häiritsee..ai niin, mutta eihän se ketään häiritsis koska se sonta on niin ok.

• Tykkää
rietas
[QUOTE="vieras";25910189]Eikö se koiraveron pitänyt juurikin kattaa kuluja koiranpaskan siivoukseen?[/QUOTE]

Monessa kunnassa koiraverolla on hankittu lisää roskiksia ulkoilureiteille, jotta koiranulkoiluttajien ei tarvitsisi kanniskella paskapusseja ympäriinsä.

Jos ei huvita kerätä koiransa paskoja kadulta, niin on hankkimatta koiraa. Tai käyttää ne tarpeillaan sellaisissa paikoissa, josta niitä kikkareita ei tarvitse kerätä.

Jos inhottaa poimia kakkakikkareita roskapussiin, niin miten voi edes ihmetellä, että monia inhottaa pestä niitä sotkuja kengänpohjista tai vaatteista??!!

[QUOTE="vieras";25909920]Mä en taas ymmärrä tätä joka keväistä vouhkausta!!!
Meidän koira paskoo ympäri vuoden,ni miten esim kesällä se ei ärsytä toisia ihmisiä yhtään niin paljon ku keväällä????
Ja ihan saman verran sitä jätöstä on lenkin varrella talvella,keväällä,päivällä ja yöllä...[/QUOTE]

Jaa, johtuisko siitä, että koko talven paskat tulee esiin tuolta lumen alta kaikki samaan aikaan. Luultavasti ihan kaikki koiranomistajat ei kuitenkaan kesällä anna sen piskin kakata keskelle tietä...vai, teetkö kenties itse niin?????

paska ampu tulee
meilläpäin yleensä pahimpia koiran keskelle kävylytietä paskattajia on vanhukset kenellä sellainen pieni räksyttävä rakki, näille kun menet sanomaan että ne kuuluisi koiran omistajan siivota pois niin heittäydytään kuuroksi tai aletaan lässyttämään kuinka se maatuu ( keskelle kävelytietä)
kun näiden mielestä se on maatumista kun tulee keväämpi ja lakasukoneet alkaa hurraamaan ja noukkii nekin paskat sitten vasta viimeistään pois.
Ja johan seuraavaksi aletaan vinkumaan kuinka pikku fifin jalkoihin voi tulla tikkuja ja likaa ja toisen koiran sontaa jos sen ohjaa sinne pientareen pulelle ojaan.

Yhteistyössä