lapset pyysivät, että eihän enää ulkoilla. kiitos koiranomistajat.

• Viestiketjun aloittaja hermoissavikaa!!!!
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
mä oikeesti ihmettelen joka ikinen kevät, että missä helkkarin slummialueilla te asutte, kun itse en juuri koiranpaskoihin törmää saati että mun ulkoiluni menisivät pilalle tai että lasten puntit ja kengät olisivat paskassa.. ehkä mä keskityn olennaiseen, eli ulkoiluun ja nauttimiseen.
jaaq, ihan pientaloalueella, ei slummissa.. ja silti niitä paskoja on parkkipaikoilla, kävelytiellä muutaman metrin välein ja nyt sitten vielä kaiken sen koiranulkoiluttajien tuoman ilon lisäksi on myös kulmakunnan 15 vapaana juoksevaa kissaa paskonut pihat ja pihakäytävät.. että paska homma kokonaisuudessaan..
ja kyllä se muuten nyppii esimerkiksi niitä rattaiden renkaita pestä siinä pihaportailla/rappukäytävässä että voi ne työntää sisätiloihin, samaten vituttaa ne koiranpaskaset kengät siellä auton selkänojaa vasten.. mä olen koira ja kissa ihminen mutta tuosta paskasta en niin välitä noilla teillä ja pihoilla..

Se on vähän hankalaa, kun moni koira talvella tekee ne tarpeensa sinne korkealle lumikinosten päälle. Tapana on ollut kerätä ne kakat mutta ei paljon huvita kiipeillä sinne keräämään. Ainakin täällä on semmoisia kinoksia. Ja olen kokenut paremmaksi päästää koira sinne vähän korkeammalle kuin antaa sen paskantaa siihen tielle. Kun täällä ainakin se kinos alkaa suoraan tien laidasta. Sieltä ne paskat sitten lumen sulaessa valuu tielle.
Jollei huvita kerätä, ei tulisi pitää koiraa.

Mukavasti saa levitettyä tauteja koiranpaskan joukossa muille koirille.

hohohoh
[QUOTE="Neith";25909611]jaaq, ihan pientaloalueella, ei slummissa.. ja silti niitä paskoja on parkkipaikoilla, kävelytiellä muutaman metrin välein ja nyt sitten vielä kaiken sen koiranulkoiluttajien tuoman ilon lisäksi on myös kulmakunnan 15 vapaana juoksevaa kissaa paskonut pihat ja pihakäytävät.. että paska homma kokonaisuudessaan..
ja kyllä se muuten nyppii esimerkiksi niitä rattaiden renkaita pestä siinä pihaportailla/rappukäytävässä että voi ne työntää sisätiloihin, samaten vituttaa ne koiranpaskaset kengät siellä auton selkänojaa vasten.. mä olen koira ja kissa ihminen mutta tuosta paskasta en niin välitä noilla teillä ja pihoilla..[/QUOTE]

jaa, erikoista, meillä asustelee sit viksuja koiria tällä seudulla, kun paskat pysyvät siellä pientareella ja ojassa, sieltä ne ei mua häiritse yhtään, kävelen itse useimmiten kuitenkin ihan jalkakäytävää pitkin.

voisko olla et ne paskat on valunu tai kulkeutunu sulamivesien mukana tai aura niitä kuljettanut penkasta poispäin? jotenkin vaan tuntuu uskomattomalle, että koira paskoo keskelle katua, koirilla kun yleensä tapana hakeutua vähän syrjempään kakalle, koska se haluaa rauhaa toimittaessaan asioitaan, vähän samalla tavalla kuin ihminenkin.

Silja.S
Tiedätkö mitä.. Minä olen koiranomistaja, ja tismalleen samaa mieltä kuin sinä! Jumalauta, kun meni hermot kaupungissa tänään. Asun itse maalla ja oma koira paskoo metsänlaitaan, jos pihaan päästää, heti siivotaan pois, koska lapset ulkoilee tosi paljon. Mutta kaupungissa olin vähällä OKSENTAA, ja ihan oikeasti, liioittelematta! Käytiin kävelyllä poikien ja koiran kanssa. Pojat kun tykkää kiipeillä kinoksissa, jouduin koko ajan käskemään alas ja jalkakäytävän puolelle, koska sitä paskaa oli joka hiton paikassa :mad: Mikään ei ole niin ällöttävää, kun koiranpaskassa marinoidut kengät ja vaatteet. Rakastan eläimiä, meillä on kissa ja koira, mutta ei tulisi mieleenkää käydä itse vääntämässä paskaa meidän olohuoneen lattialle tai rappukäytävään. Olisi niin mukavaa, jos koiranomistajat opettaisivat lemmikkinsä tekemään asiansa hoitamattomille alueille tai vaihtoehtoisesti siivoamaan ne jätökset pois.

ap.
viittiikö tähän ees vastata kun heti syytetään provoksi..

ja mikähän mun kirjoitustyylissä antaa sellaisia viitteitä että olisin provomielessä tästä puhumassa..

asutaan kaupungin keskustassa, vuokra-kerrostaloja ovat, mutta kalliit vuokrat, ei ihan halvimmasta päästä missään nimessä.

mun mielestä ei ole reilua että tossa suoraan oven edessä, metrin päässä ovesta on ensimmäiset kakat. ja sitten, että koko piha-alueella on niitä joka paikassa. tässä piha-alueella kun on esim lasten leikkipaikkakin, niin tuntuu oikeasti väärältä, ettei voida mennä vähän kauemmas.

ymmärrän toki sen, että jotkut ihmiset suhtautuu hirmu rauhallisesti siihen jos kengät ja housunpuntit on paskassa, tai jos lapsi kaatuu lumikasaan ja haalaritkin on paskassa.. mä en vaan suhtaudu, varsinkaan kun se on joka päiväistä... voisko joku ymmärtää sen? jos mulle nyt oikeasti on liian kuormittavaa pestä joka ikisen ulkoilun jälkeen kengät pohjat ja housut, niin se vaan on.

ja mulla on itsellä ollut vuosien aikana 5 koiraa, niin sitäkin vaikeampaa ymmärtää. tasan ei ole kukaan mun koiran paskaan astunut.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Neith"
jaa, erikoista, meillä asustelee sit viksuja koiria tällä seudulla, kun paskat pysyvät siellä pientareella ja ojassa, sieltä ne ei mua häiritse yhtään, kävelen itse useimmiten kuitenkin ihan jalkakäytävää pitkin.

voisko olla et ne paskat on valunu tai kulkeutunu sulamivesien mukana tai aura niitä kuljettanut penkasta poispäin? jotenkin vaan tuntuu uskomattomalle, että koira paskoo keskelle katua, koirilla kun yleensä tapana hakeutua vähän syrjempään kakalle, koska se haluaa rauhaa toimittaessaan asioitaan, vähän samalla tavalla kuin ihminenkin.
vaikka se olis siihen penkkaan paskonut niin tulee ne silti siivota pois :eek:
ja ilmeisesti tuo aurattu lumi on estänyt sen "ojanpohjalle" menon ja tie on kelvannut..

koiranomistaja
On se kamalaa, mutta silti aina riipaisee tuo yleistys että kaikki koiranomistajat. Myös koiran kanssa on todella kamalaa ulkoilla tuolla teillä kun se astuu toisten koirien paskaan :( Eikä sillä edes ole kenkiä. Kaikki taudit ja madotkin leviävät koirasta toiseen kun jotkut pöntöt ei voi koiriensa paskoja kerätä. Ei edes puistosta, jossa on roskapönttöjä joka 10 metrin välein!!! En vaan tajua miksi ei voi kerätä.

Ja siis olen koiranomistaja ja kerään koirani jokaisen jätöksen ja välillä vieressä olevankin.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
kyllästyttää muakin
Itse kamppailin tänään samn ongelman kanssa, tiet on ihan oranssina siitä paskasta. Vois tehdä jonkin sellaisen lain että niiltä jotka ei kerää paskoja otettaisiin koira pois ja ne asetettaisiin koiranpitokieltoon. Siis jos näkisi jonkun jättävän koiranpaskat keräämättä niin vois ilmoittaa poliisille tai jollekin henkilölle, ja tämä kävis hakemassa ko. henkilöltä koiran pois. Eiköhän toimis

"vieras"
paskaan en ota kantaa mut meill' loppu lasten kanssa leikkipuistoreissut kun teinit kusi viikonloppuna liukumäkeen, hiekkalaatikkoon, rikko pullot ja tumpit pitkin poikon ja sitten ne neulat...huoh ja ei ei olla helsinkiespoovantaa

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästyttää muakin;25909700:
Itse kamppailin tänään samn ongelman kanssa, tiet on ihan oranssina siitä paskasta. Vois tehdä jonkin sellaisen lain että niiltä jotka ei kerää paskoja otettaisiin koira pois ja ne asetettaisiin koiranpitokieltoon. Siis jos näkisi jonkun jättävän koiranpaskat keräämättä niin vois ilmoittaa poliisille tai jollekin henkilölle, ja tämä kävis hakemassa ko. henkilöltä koiran pois. Eiköhän toimis
No joo, jos nyt ei kumminkaan. On ihmisillä aika pehmiät päät näin keväisin. Latelee suu vaahdossa tämmösiä kuningasideoita ja luulevat vielä hyviksi.

hahahahaa
Se on vähän hankalaa, kun moni koira talvella tekee ne tarpeensa sinne korkealle lumikinosten päälle. Tapana on ollut kerätä ne kakat mutta ei paljon huvita kiipeillä sinne keräämään. Ainakin täällä on semmoisia kinoksia. Ja olen kokenut paremmaksi päästää koira sinne vähän korkeammalle kuin antaa sen paskantaa siihen tielle. Kun täällä ainakin se kinos alkaa suoraan tien laidasta. Sieltä ne paskat sitten lumen sulaessa valuu tielle.
No jos sulla on tapana kerätä ne paskat niin etköhän sä antaisi suosiolla paskoa tielle ja ottaisin pussiin ;D

ap.
en osaa ottaa siihen kantaa onko ne paskat vyöryneet siihen keskelle tietä lumikasojen sulaessa. olettaisin että sillä tieosuudella on todennäköisempää että koirat ei vaan ole päässeet mihinkään ojaan jne. vähän kauempana on metsä, mutta nähtävästi sinne asti ei sitten jakseta mennä. joka tapauksessa mun mielestä jos se on tiedossa että ne paskat päätyvät siihen keskelle tietä, vaikka sulaessa niin se kannattaisi koiranomistajan ottaa huomioon. joko viemällä metsään tai sitten keräämällä ne vaikka sieltä kinoksestakin.

ja kyllä mustakin tuntuu, että jotain kovempaa rangaistusta tämä vaatisi. en nyt lähtis koiria viemään omistajilta pois, mutta koiraveroa vois vaikka korottaa sen verran, että olis varaa keväisin sitten kaupungin siivota ne tiet tarpeeks usein. en tiedä.

[QUOTE="vieras";25909710]No joo, jos nyt ei kumminkaan. On ihmisillä aika pehmiät päät näin keväisin. Latelee suu vaahdossa tämmösiä kuningasideoita ja luulevat vielä hyviksi.[/QUOTE]

Hyvä ideahan se, ihan koirien hyvinvoinnin ja yleisen hygienian kannalta. Taudinaiheuttajat ja loiset leviää mukavasti sonnassa.

Toinen vaihtoehto voisi olla, että kaikki koirat pitäisi kieltää kaupungeissa. Ihan vaan niitten välinpitämättömien laiskimusten takia, jotka eivät kerää lemmiekkiensä ulosteita.

Joo, mä kyllä ymmärrän miksi jollain kilahtaa ja laittaa kaikenlaisia myrkkylihoja koirien ulkoilutusreiteille. En missään nimessä hyväksy, mutta ymmärrän.

"hansu"
Mä en ole ennen lapsia kiinnittänyt huomiota siihen koiran paskan määrään. Nyt kun esikoinen kävelee jonkun verran itse niin olen huomannut että sitä sontaa ihan joka paikassa!! Mikään ei vituta niin paljon kun mennään kotiin ja huomaan että vaunujen renkaat ja lapsen kengät on paskassa! Tai sitten kun lapsi tykkää konttailla lumihangessa ja joskus hänet pitää sieltä hakea niin itse osut koiran paskaan. Mutta tohonkaan asiaan ei mikään auta, kun ei ne jotkut omistajat tajua sitä että ne sonnat voi kerätä pussiinkin.

koiranomistaja
[QUOTE="hansu";25909768]Mä en ole ennen lapsia kiinnittänyt huomiota siihen koiran paskan määrään. Nyt kun esikoinen kävelee jonkun verran itse niin olen huomannut että sitä sontaa ihan joka paikassa!! Mikään ei vituta niin paljon kun mennään kotiin ja huomaan että vaunujen renkaat ja lapsen kengät on paskassa! Tai sitten kun lapsi tykkää konttailla lumihangessa ja joskus hänet pitää sieltä hakea niin itse osut koiran paskaan. Mutta tohonkaan asiaan ei mikään auta, kun ei ne jotkut omistajat tajua sitä että ne sonnat voi kerätä pussiinkin.[/QUOTE]

Voi helkatti, nuo vaunujen renkaat! Miten niitäkin sitten putsaat kun pakko säilyttää vaunuja sisällä, niin mitä niille renkaillekin sitten pitäs tehä.

Silja.S
Toinen vaihtoehto voisi olla, että kaikki koirat pitäisi kieltää kaupungeissa. Ihan vaan niitten välinpitämättömien laiskimusten takia, jotka eivät kerää lemmiekkiensä ulosteita.
En nyt lähtisi kaupunkikoiria kieltämään, mutta toisaalta olisi aika hauskaa ajatella, jos vaikka tämä autioitunut maaseutu saisi uutta verta tuollaisen kieltämisen ansiosta =) Ei silti, itse kyllä viihdyn maalla juuri sen takia, ettei tarvitse sietää ihmisiä.

"kolmen äiti"
Olen täysin samaa mieltä apn kanssa. Myös täällä ollaan raivostuttu samaan ilmiöön ja välinpitämättömyyteen koirien omistajien puolelta, paskaa on kadut täynnä ja kunnon esteradan saa suorittaa aina lenkkeillessään kun koettaa niitä väistellä. Jos ei paskoja jaksa kaupunkialueella siivota niin pitää jättää se koira hankkimatta.

ap.
saiskohan tästä kansalaisaloitteen? 50 000 nimeä voisin kuvitella löytyvän lakien kiristämiseen tässä asiassa.. loppujen lopuksi päätyisi myös koirien eduksi kun taudit eivät leviäisi niin tehokkaasti ja varmaan myrkytettyjen herkkujenkin levitteleminen vähenisi...

no tällä välin laitoin pyynnön isännöitsijälle, että jakaisivat aiheesta taas lippu lappua, kuten viime keväänä... jos saataisiin edes tämä oma piha niin pääsisi tuonne autolle puhtain jaloin....

koirankakka
Mun koira yleensä vääntää sinne ojaan,metsäpuolelle ei keskelle jalkakäytävää. MUTTA siivoaisin kakat jos mulla olisi paikka mihin jättää se kakkapussi..koira on iso ja jätökset sen mukaiset. Ei ole kovinkaan mielekästä kantaa kaks kiloa painavaa koirankakkapussi a6km lenkkiä :D

Eli ehdottaisin että jokainen laittaisi koirankakka -roskistarran omaan roskikseen, minä ainakin siivoaisin tiuhempaan jätökset :) omassa roskiksessa on tuo tarra, en oo seuraillut onko tullut jätöspusseja.

http://www.koirankakkaroskis.fi/

huoooh
Huoh. Toki ne paskat voisi kerätä ettei ne jäisi sinne tielle, mutta...

Tuskin se nyt sentään noin kamalaa on?
Kyllä se oikeasti on. Meillä on jo neljäs kerta, kun joudutaan pesemään koko eteinen mattoineen, kun on rattaiden renkaissa tullut koiranpaskaa eteiseen.

Oikeasti tekisi mieli ampua kaikki koirat lähimaastosta ja toivon, että joku naapureista sekoaa, ja sen tekeekin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästyttää muakin;25909700:
Joo hei loistava idea! Silloinhan kuka tahansa koiranvihaaja vois soitella ihan mielensä mukaan vaikka kaikista tietämistään koiranomistajista, et hei, se ja se ei keränny koiransa jätöksiä! Päästään eroon kuulkaa monesta koirasta neuvoasi noudattamalla :)

se joka ehdotti tuota
[QUOTE="vieras";25909870]Joo hei loistava idea! Silloinhan kuka tahansa koiranvihaaja vois soitella ihan mielensä mukaan vaikka kaikista tietämistään koiranomistajista, et hei, se ja se ei keränny koiransa jätöksiä! Päästään eroon kuulkaa monesta koirasta neuvoasi noudattamalla :)[/QUOTE]

Nykyään kun on kännykamerat niin voi ottaa kuvan todisteeksi.

Yhteistyössä