Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

  • Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kasva ihan itse vaan ja kasvata samalla vähän sitä ymmärrystä ja myötätuntoa toisen tilannetta kohtaan!
Itseppä on tilanteensa hankkinut, minä ensinnäkin lähtisin itsekin lapsen kanssa johonkin reissuun, jos ei kerran huvita olla kotona yksin. Sukulaisiin, kylpylään, kavereille... eikä mun tarvi silti tuntemattomia ihmisiä haukkumaan ruveta. Jonkinnäkönen käytös sitä pitää edes netissä olla, vaikka oletkin teini ja tottunut niihin haukkumissanoihin ja käyttöön. Minä olen itse ollut monella uudella paikkakunnalla, mutta ei minulla ole ollut mitään ongelmaa löytää uusia ystäviä...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25907028]Ap, vastaappa nyt tähän: Onko teillä tasavertainen, hyvä suhde?
Hoitaako mies lastanne? Tuleeko auttamaan vastasyntyneen kanssa, vai onko vaan "liian kiireinen"?

Minusta kuulostaa peruskuviolta, jossa kilpaillaan kumpi ansaitsee omaa aikaa, ja yhdessä ei haluta edes olla. Miksi olet tehnyt toisen lapsen tällaiselle miehelle?

Vai oletko itse vain liian omistushaluinen? Jotain tässä suhteessa mättää, muuten et olisi noin turhaanutneen oloinen...(vai ioliskos tämäkin vain provo?)[/QUOTE]

Joku tuolla kertoi että viettää harvoin miehensä kanssa edes viikonloppuja samassa paikassa,enemmän se musta kuulosti siltä että molemmat haluaa vaan sitä omaa aikaa ja omia menoja eikä yhdessäolo hirveesti kiinnosta. Oletan tietysti että molemmat on töissä,eri asia tietenkin jos molemmat on vaikka työttöminä viikot kotona.
 
"mie"
[QUOTE="vieras";25907041]Jos on sellainen tilanne että tuntee jäävänsä aina sen toisen menojen jalkoihin ja ne menot tekee kaikkien elämän hankalammaksi toistuvasti,niin onko se kohtuutonta silloin sanoa sille toiselle tuntemuksistaan?

[/QUOTE]

EI!!! En usko, että kukaan tähän vastannut on sitä mieltä, että toiselle tuntumusten KERTOMINEN olisi kohtuutonta.
Tottakai parisuhteessa puhutaan, kerrotaan ja kuunnellaan.
SEN SIJAAN hieman kohtuutonta on KIELTÄÄ toista lähtemään jos syytkin vielä ovat vähän "epämääräisiä" tyyliin jos jotain sattuu (ainahan jotain voi sattua, mutta ei kai kukaan elä elämäänsä koko ajan peläten)
 
olet
Olet itsekäs lapsitehdas. Miehelläkin oikeus nauttia ja rentoutua.

TE="Irmeli";25906011]Miehellä olisi ensi viikoloppuna suunnitelmissa risteily työporukan kanssa. Itsellä raskausviikkoja 29 ja 2,5v lapsi.
Ongelma on se, ettei minulla ole mitään tukiverkkoa tai ketään, jolle soittaa jos jotain tapahtuu. Ainoat isovanhemmat jotka asuvat tunnin ajomatkan päässä, ovat reissussa eivätkä tavoitettavissa.

Tarkoitan tällä, että jos vaikka kävisi niin huono tuuri että vedet menisi tai muuta komplikaatiota, niin en saisi esikoista minnekkään hoitoon, jotta pääsisin lääkärin. Sairaalaan en lasta tietenkää voisi ottaa yöksi mukaan.
Lisäksi olen ollut erittäin väsynyt ja elän viikot ilman autoa, enkä pääse kulkemaan minnekkään täältä viikolla, viikoloput ovat nyt raskausaikana olleet minulle henkireikä, että jaksan taas tulevan viikon. Mies tekee pitkää päivää arkisin ja olen todella väsynyt. Toki mies on käynyt työmatkoilla ja baarissakin tänä aikana, mutta ei nyt ymmärrä minua ollenkaan kun pyydän häntä olemaan lähtemättä vedoten erityisesti siihen, että olen aivan pulassa, jos jotain tapahtuu ja mies on saavuttamattomissa.

Kerroin myös väsymyksestäni ja sanoin, että minulle on ihan ok että käy vielä muuten ulkona, mutta nin että on sellaisessa kunnossa että voi hoitaa lasta, jos jotain tapahtuu ja että pysyy kohtuullisen matkan päässä kotoa.
Ymmärrystä ei heru yhtään ja olen kuulemma kohtuuton.

Olenko?[/QUOTE]
 
"Irmeli"
[QUOTE="vieras";25907028]Ap, vastaappa nyt tähän: Onko teillä tasavertainen, hyvä suhde?
Hoitaako mies lastanne? Tuleeko auttamaan vastasyntyneen kanssa, vai onko vaan "liian kiireinen"?

Minusta kuulostaa peruskuviolta, jossa kilpaillaan kumpi ansaitsee omaa aikaa, ja yhdessä ei haluta edes olla. Miksi olet tehnyt toisen lapsen tällaiselle miehelle?

Vai oletko itse vain liian omistushaluinen? Jotain tässä suhteessa mättää, muuten et olisi noin turhaanutneen oloinen...(vai ioliskos tämäkin vain provo?)[/QUOTE]

Mies hoitaa kyllä lasta, mutta ei ole aktiivinen esim ulkoilujen suhteen. Mielummin istuttaisi lasta telkkarin ääressä sisällä. Tekee ruokaakin viikoloppuisin ja viikoloppuisin auttelee kotitöissä, mutta viettää myös omaa aikaa. Tulee auttamaan vastasyntyneen kanssa, mutta laittaa monesti työn meidän edelle. Esimerkiksi kun aloin vuotamaan verta, ei mies tullut töistä kotiin, kun oli kuulemma niin paljon töitä ja piti mennä tunneiksi äitiyspolille lapsen kanssa itkuisena istumaan ja ottaa lapsi mukaan sisätutkimuksiin ja ultriin yms. Mutta sitten taas antaa minun joskus nukkua kokonaisiaöitä, kun infektio kierteinen lapsemme ei nuku vieläkään heräilemättä yöllä n. 5 kertaa. (tämä on lääkärin hoidossa, mutta tilanne ei ole helpottanut).

En ole omistushaluinen, olen väsynyt.
 
"vieras"
Miten AP ajattelit että pärjäisit jos sun miehesi jostain syystä jättäisi sut yksinhuoltajaksi?

En tarkoita että niin kävisi, mutta ihan ajatusleikkinä. Kannattaisiko kuitenkin yrittää järkätä elämä niin että teillä molemmilla on myös omaa vapaata aikaa ilman lapsia? Kuin niin että sä olisit kohta kahden lapsen yh? Jotenkin sun olisi pakko järjestää asiat myös silloin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25907053]Itseppä on tilanteensa hankkinut, minä ensinnäkin lähtisin itsekin lapsen kanssa johonkin reissuun, jos ei kerran huvita olla kotona yksin. Sukulaisiin, kylpylään, kavereille... eikä mun tarvi silti tuntemattomia ihmisiä haukkumaan ruveta. Jonkinnäkönen käytös sitä pitää edes netissä olla, vaikka oletkin teini ja tottunut niihin haukkumissanoihin ja käyttöön. Minä olen itse ollut monella uudella paikkakunnalla, mutta ei minulla ole ollut mitään ongelmaa löytää uusia ystäviä...[/QUOTE]

Sinä sinä sinä sinä sinä sinä sinä. Huomaatko? Nyt yllätän sinut: Kaikki eivät ole kuten sinä. Tuliko sulle,aikuiselle ihmiselle, jotenkin puun takaa tämmönen tieto että toiset on sosiaalisempia kuin toiset ja ystävystyvät helpommin? :)
 
Mielestäni et ole kohtuuton, kun toivot miehesi jäävän kotiin. Eri asia on sitten se, miten ilmaiset asian miehellesi,

Parisuhteessa on aina kaksi henkilöä ja mielestäni toimivassa parisuhteessa otetaan myös toisen mielipiteet ja hyvinvointi huomioon. Ymmärsin, että sinulla on tällä hetkellä vaikeaa väsymyksen takia, joten en pidä kohtuuttomana sitä, jos pyydät miestäsi jäämään kotiin. Kuinka tärkeä oikeasti on joku työporukan ryyppyreissu, jos raskaana oleva puoliso ei voi hyvin? Oma mieheni on paras ja läheisin ystäväni, vaikka muitakin ystäviä on, joten itse ainakin haluaisin, että mieheni on tukena, jos minulla on vaikeaa.

Toivottavasti saat keskusteltua miehesi kanssa ja pääsette yhteisymmärrykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
-
Mun mielestä ap ei ole millään tavalla kohtuuton. On se ihme, että miehelle on tärkeämpää päästä bilettämään, kun huolehtia perheestään. En mä ainakaan tollasta ukkoa jaksais.
Äijä on viikot töissä pitkiä päiviä ja vielä viikonloppunakin täytyy päästä risteilemään. Tä ap:hän on ihan yksin lapsensa kanssa. Itse olin ainakin noilla raskausviikoilla niin väsynyt ja kipeä, ettei miehelle olis tullut mieleenkään ehdottaa mitään omia viikonloppuhulinoita.
Ja sitten täälä on muut rouvat huutamassa, että on ap kertakaikkiaan kohtuuton, kusipäinen ja huono vaimo??? Mitä ihmettä??? Missä on isien vastuu lapsistaan?
 
No, jotkut meistä on itse luoneet sen tukiverkoston muutettuaan vaikka toiseen maahan ("uusi" kieli yms). Jotkut ovat saattaneet olla raskaana ja lasten kanssa tiukemmissakin tilanteissa yksin viikonloppuja jne. Suoraansanottuna tilanteesi ei kuulosta mitenkään erityisen vaikealta sinällään.

Tietty jos parisuhde on pyllystä niin toki se rasittaa ja muuttaa koko hommaa. Kannattaisi miettiä kuitenkin mihin vetoaa miehen kanssa neuvotellessa. Itse jättäisin nuo "mitä jos vauva alkaa syntyä"- hölynpölyt pois, ne pahimmillaan ärsytyävät vaan miestä. Sensijaan sanoisin että voit toki mennä mutta auto jää minulle. On sitten miehen ja kaverinsa ongelma miten päätyvät laivalle.

Muuten, jos niitä sukulaisia on elossa jossain niin hyödyntäisin tuota vapaa-aikaa sukulaisvierailuihin. Muuten yrittäisin tutustua muihin alueen äiteihin että saisin niitä kavereita. Ja en olisi alunperinkään suostunut muuttamaan ilman käytössäni olevaa autoa sinne korpeen mistä julkisetkaan ei kulje. Eli toinen auto heti hankintaan.
 
"vieras"
Ap, miten tulet pärjäämään uhmaikäisen JA vastasyntyneen kanssa, jos et nyt kestä alle kahta päivää ilman miestäsi???Väsymys on väsymys, joo, ja arvaa miten se väsymys kasvaa kun vauvanne on syntynyt? Tuskinpa mies on kuvioissa yhtään enempää silloinkaan?

Kannattaisi hommata hoitoapua, jos olet nyt jo avuton ja liian väsynyt?

Ja kyllähän se särähtää aikuisen korvaan, että kielletään mieheltä joku meno. Eri asia on, jos miehesi käy ulkona KOKO ajan, ja nytkin sama jatkuu-yritätkö kiletämisellä muuttaa miestäsi? Tuleeko ryyppyreissut jatkumaan kun vauva syntyy-NO varmasti tulee. Miehesi kuulostaa miehenalulta joka ei ole kasvanut vielä aikuiseksi, eikä halua elää vauva-arkea kanssasi. Jos joudut kieltämään risteilyt, eikä mies ota sinua huomioon-kuinka kauan suhteenne voi vielä pysyä kassassa,kun on toinenkin lapsi tulossa?
 
"vieras"
[QUOTE="mie";25907071]EI!!! En usko, että kukaan tähän vastannut on sitä mieltä, että toiselle tuntumusten KERTOMINEN olisi kohtuutonta.
Tottakai parisuhteessa puhutaan, kerrotaan ja kuunnellaan.
SEN SIJAAN hieman kohtuutonta on KIELTÄÄ toista lähtemään jos syytkin vielä ovat vähän "epämääräisiä" tyyliin jos jotain sattuu (ainahan jotain voi sattua, mutta ei kai kukaan elä elämäänsä koko ajan peläten)[/QUOTE]

No mitenkähän se varsinainen kieltäminen tapahtuu? Sitomalla penkkiin rautaketjulla? Miten voi kieltää? Sen sijaan tuntemuksistaan puhuminen on just sitä kun sanoo että musta tuntuu pahalta kun lähdet. Toinen tekee päätöksensä sit sillä perusteella,mutta ei se mitään kieltämistä ole. Lasta kielletään,kun sanotaan ei.
 
vrs
[QUOTE="Irmeli";25907009]On ilmeisesti vaikea kuvitella tilannetta, että sukulaisia joiden luokse mennä ei ole. Ei myöskään sellasia kavereita. Teillä kaikilla ilmeisesti on hyvä tukiverkko ja siksi vaikea asettua tisten asemaan.
Mielestäni suhtautuminen kysymykseeni ja tilanteeseeni on vähintääkin mielenkiintoinen tällä palstalla. Edelleenkään en usko että kovinkaan moni teistä olisi samassa tilanteessa enää kirjoitustensa takana, joillekkin ihmisille on vain tosi vaikea olla arvostelematta muita aina kun siihen tulee tilaisuus.

Niin ja menevät työkaverinsa kanssa, joka asuu samalla paikkakunnalla, meidän autolla, kun tämän toisen työkaverin auto on vaimolla joka lähtee sukulaisiin ( :) ) en tiedä kuka sen ajaa takaisin ja mihin kellon aikaan.[/QUOTE]

Siis miten sä et nyt tajua, ettei sulla oo mitään "tilannetta"?

Sä oot raskaana omasta tahdostas, raskaus on normaali ja aikaa LA:n vielä lähes 3kk. Sulla on YKS lapsi hoidettavana ja sun tarvis pärjätä YKS vuorokausi. Sua väsyttää ja - newsflash - seKIN kuuluu siihen raskauteen.

Se ei oo mies vika, että oot kotona makaava vätys, joka ei osaa hankkia kunnon kavereita. Sun miehes ei oo sun äiti, et voi odottaa että se sua jaksaa aina ja koska vaan olla hyysäämässä, sen on saatava elää iteki.
 
Mun mielestä ap ei ole millään tavalla kohtuuton. On se ihme, että miehelle on tärkeämpää päästä bilettämään, kun huolehtia perheestään. En mä ainakaan tollasta ukkoa jaksais.
Äijä on viikot töissä pitkiä päiviä ja vielä viikonloppunakin täytyy päästä risteilemään. Tä ap:hän on ihan yksin lapsensa kanssa. Itse olin ainakin noilla raskausviikoilla niin väsynyt ja kipeä, ettei miehelle olis tullut mieleenkään ehdottaa mitään omia viikonloppuhulinoita.
Ja sitten täälä on muut rouvat huutamassa, että on ap kertakaikkiaan kohtuuton, kusipäinen ja huono vaimo??? Mitä ihmettä??? Missä on isien vastuu lapsistaan?
Kukaan ei ole sanonut ap:ta kusipääksi. On vastattu vain kysymykseen "Olenko kohtuuton...?" "Olet kohtuuton."

Mies on viikot töissä kyllä, eikä sitä pitäisi nähdä pahana että mies haluaa vikonlopun viettää tehden omia juttuja. Tässä tapauksessa risteily. Kun mies ei kuitenkaan joka viikonloppu siellä risteilyllä ole. Miksi miehelle ei saa suoda sitä omaa-aikaa? Ei se töissä käynti ole yhtään sen vähempiarvoista kuin kotona hoitaa lasta. Ja kyllä se mieskin tarvitsee töidensä vastapainoksi ne huvit.
Vai miksi sen miehen pitää ensin painaa pitkää päivää töissä viikko ja sen jälkeen tulla viikonlopuksi hoitaa lasta, juuri sinä viikonloppuna kun miehellä olisi meno?
Enkä tarkoita sitä, että mies ei nyt sitten koskaan joutuisi omaa lasta hoitamaan, tottakai joutuu, mutta saa ja pitää sillä miehellä myös olla sitä vapaa-aikaakin.
 
"vieras"
Jos kerran teillä on rahasta kiinni reissu, sano se äläkä mahdollisia syntymisiä, mikä ei ole mitenkään todennäköistä ja jos mies on usein viihteellä, sano se syyksi äläkä keksi muuta ja muutenkin kissa pöydälle, jos kerran on ongelmaa rahan ja alkoholin käytön kanssa.
 
"alma"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25907113:
Luultavasti ei siis ole rahaa myöskään tuohon miehen reissuun..
Luultavasti tuo miehen reissu ei maksa mitään, jos on kerran joku duuniporukan virkistysmatka. Eiköhän ne mene firman piikkiin.
Ja olen sitä mieltä, että miehen pitäisi tajuta ihan itse jättää se väliin, jos vaimolla on noin paha olla, oli se syy pahaan oloon ihan mikä vaan.
 
"mie"
[QUOTE="vieras";25907112]No mitenkähän se varsinainen kieltäminen tapahtuu? Sitomalla penkkiin rautaketjulla? Miten voi kieltää? Sen sijaan tuntemuksistaan puhuminen on just sitä kun sanoo että musta tuntuu pahalta kun lähdet. Toinen tekee päätöksensä sit sillä perusteella,mutta ei se mitään kieltämistä ole. Lasta kielletään,kun sanotaan ei.[/QUOTE]

Jaa_a. Minä en tiedä miten se varsinainen kieltäminen tapahtuu, kun ei ole koskaan tarvinnut omaa miestä kieltää.
Molemmat tehdään omia juttujamme, mutta kodin ulkopuolisista menoista on kyllä aina keskusteltu: kerrottu, että tällaista olisi tiedossa, kävisikö??? Ja molemmat myös kuuntelee toisen näkemyksiä, jos toisen mielestä juuri nyt ei ole paras ajankohta. Mutta meistä kumpikaan ei rupeaisi toista kieltelemään näin epämääräisten pelkojen takia (tyyliin: jos vedet menee, vaikka synnytykseen on vielä 11 vkoa)

Ehkä tätä kysymystä pitäisi kysyä Irmeliltä, hänhän se kysyi, onko kohtuuton jos ESTÄÄ miestä lähtemästä.
Mites sinä estät???
 
"vieras"
Kukaan ei ole sanonut ap:ta kusipääksi. On vastattu vain kysymykseen "Olenko kohtuuton...?" "Olet kohtuuton."

Mies on viikot töissä kyllä, eikä sitä pitäisi nähdä pahana että mies haluaa vikonlopun viettää tehden omia juttuja. Tässä tapauksessa risteily. Kun mies ei kuitenkaan joka viikonloppu siellä risteilyllä ole. Miksi miehelle ei saa suoda sitä omaa-aikaa? Ei se töissä käynti ole yhtään sen vähempiarvoista kuin kotona hoitaa lasta. Ja kyllä se mieskin tarvitsee töidensä vastapainoksi ne huvit.
Vai miksi sen miehen pitää ensin painaa pitkää päivää töissä viikko ja sen jälkeen tulla viikonlopuksi hoitaa lasta, juuri sinä viikonloppuna kun miehellä olisi meno?
Enkä tarkoita sitä, että mies ei nyt sitten koskaan joutuisi omaa lasta hoitamaan, tottakai joutuu, mutta saa ja pitää sillä miehellä myös olla sitä vapaa-aikaakin.
No meillä se männöö kyllä niin että kun ollaan viikot töissä niin joskus ois ihan kiva olla koko perhekin koolla. Onneks ollaan molemmat samoilla linjoilla. Tuntuis jotenkin huvittavalta että eka on ma-pe töissä 7-15.30 ja sit viikonloppuna pitää päästä irtautumaan tästä raskaasta perhearjesta. Millasta se teidän arki sitten on kun molempien pitää pyristellä poispäin?

Eiks ennemminkin niin,että kun on koko viikko moikattu ovella ja vaihdettu kuulumiset puhelimessa niin sitä viikonloppua oikein oottais että pääsis viettämään kiiretöntä aikaa niiden lähimpien kanssa? Tai kuulostaa vaan jotenkin kauheen surulliselle että mä nään mun perhettä hereillä n. 4h päivässä ja sit heti vapaan tullen tarvitsen omaa rauhaa ja lomaa.

Voihan sellasiakin harrastuksia olla ihmisellä mitkä ei ihan hirveesti verota niiden muiden perheenjäsenten voimia ja yhteistä aikaa? Toi ryypylle lähteminen on vähän teinien hommaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
ehdotus
Etkö sinä voisi ap heittää miestäsi ja tämän ystävää sinne laivalle, niin auto jäisi sinun käyttöösi viikonlopuksi? Onko se ihan poissuljettu ajatus? Sitten sinulla olisi edes auto, laiha lohtu mutta lohtu sekin...

Kai sinulla sentään ystäviä jossain päin Suomea on, tässä on viikko aikaa, eikö joku voisi tulla luoksesi ensi viikonlopuksi? Jos pian pyytäisit niin luulisi että ystäväsi suostuisi, varsinkin kun selität tilanteen...

Tai jos sinulla olisi auto, niin voisit varmaanmennä kylään, vaikka ystäväsi asuisi kauempanakin?

Vai ovatko nämä ehdotukset heti poissuljettuja, jos niin miksi???
 
"Irmeli"
[QUOTE="vieras";25907032]Ja sinä et voi missään nimessä mennä sukulaisiin, junat ei kulje ja busseja ei ole ja taksitkin on kaukana ja kalliita jne.[/QUOTE]

e i - o l e - n i i t ä - s u k u l a i s i a - j o i d e n - l u o k s e - m e n n ä .
 
JOS JOS JOS
TE="Irmeli";25906011]Miehellä olisi ensi viikoloppuna suunnitelmissa risteily työporukan kanssa. Itsellä raskausviikkoja 29 ja 2,5v lapsi.
Ongelma on se, ettei minulla ole mitään tukiverkkoa tai ketään, jolle soittaa jos jotain tapahtuu. Ainoat isovanhemmat jotka asuvat tunnin ajomatkan päässä, ovat reissussa eivätkä tavoitettavissa.

Tarkoitan tällä, että jos vaikka kävisi niin huono tuuri että vedet menisi tai muuta komplikaatiota, niin en saisi esikoista minnekkään hoitoon, jotta pääsisin lääkärin. Sairaalaan en lasta tietenkää voisi ottaa yöksi mukaan.
Lisäksi olen ollut erittäin väsynyt ja elän viikot ilman autoa, enkä pääse kulkemaan minnekkään täältä viikolla, viikoloput ovat nyt raskausaikana olleet minulle henkireikä, että jaksan taas tulevan viikon. Mies tekee pitkää päivää arkisin ja olen todella väsynyt. Toki mies on käynyt työmatkoilla ja baarissakin tänä aikana, mutta ei nyt ymmärrä minua ollenkaan kun pyydän häntä olemaan lähtemättä vedoten erityisesti siihen, että olen aivan pulassa, jos jotain tapahtuu ja mies on saavuttamattomissa.

Kerroin myös väsymyksestäni ja sanoin, että minulle on ihan ok että käy vielä muuten ulkona, mutta nin että on sellaisessa kunnossa että voi hoitaa lasta, jos jotain tapahtuu ja että pysyy kohtuullisen matkan päässä kotoa.
Ymmärrystä ei heru yhtään ja olen kuulemma kohtuuton.

Olenko?[/QUOTE]

ja ongelma on?
Jos JOS vedet menee JOS joudut sairaalaan JOS jotain käy
Jos ei mies ole kotona vaan viettämässä kerrankin vapaata ilman perhettään jota hän ei tee joka viikko kuukausi tai vuosikaan.
Niin sinä pääset lanssillakin sairaalaan JOS käy huonosti ja jotakin kävisi,
JOS jotain käy ja ei miestä ole pääsee lapsi aivan varmasti hetkeksi vaikka lastenkotiin siksi ajajksi ja se ei tarkoita sitä että nyt vietiin lapsi,
ja automaattinen ls ilmo.
Vaan tosi asia on se että JOS me aletaan JOSSITTELEMAAN ja kieltämällä mieheltäkin eläminen kun perheenlisää tulossa on parempi silloin opetella pitämään jalat ristissä ettei tule tilannetta missä olet pieniin päin kun kerran et yhtä risteilyn aikaa yksinäsi pärjää JOS jotakin sattuu.

Tätä varten e JOS maksetaan vaikka veroja jotta JOS vaikka jotain käy niin saadaan sitä apua vaikka JOS siletä lastensuojelusta JOS ei muu auta kun ei JOS lasta voi sairaalaankaan ottaa.
Joten JOS mies menee reissuun ja sinä keksit nyt vaikka kaatua niin aivan varmasti lapsestasi huolehditaan ilman että JOS sinun nyt siksi tarvitsee jäädä ilman hoitoa.

Mutta JOS tässä on kyse siitä että et vaan halua miehen menevän reissuun kun taidat pelätä miehen pettävän JOS vaimoaan.
Ja jos sillä ajatuksella ajattelit kirjoittaa palstalle JOS vaikka saisit hyvän JOS tekosyyn joka saa miehen unohtamaan koko lomansa.


Jos aikoo elää elämänsä JOSSITELLEn niin täytyy vain sanoa että olisi sitä helpompiakin tapoja nauttia elämästä eikä joka asiaa vaan jossittele.

Ajattele jos minäkin tätä kirjoittaessani olisin katkaissut sormen, jos sormi juuttuisi näppikseen tai jos saan sähköiskun tai jos tipun tuolilta jos loukkaan itseni enkä pääse ylös, jos jos jos
 
"vieras"
[QUOTE="alma";25907153]Luultavasti tuo miehen reissu ei maksa mitään, jos on kerran joku duuniporukan virkistysmatka. Eiköhän ne mene firman piikkiin.
Ja olen sitä mieltä, että miehen pitäisi tajuta ihan itse jättää se väliin, jos vaimolla on noin paha olla, oli se syy pahaan oloon ihan mikä vaan.[/QUOTE]

Mun miehen duunipaikan reissut menee täysin omaan piikkiin,yleensä työnantaja tarjoaa kuljetuksen.
 

Yhteistyössä