Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

  • Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Irmeli";25906897]Luokittelen sinut agrresiivisen ja lapsellisen kirjoitustyylin pohjalta. Yrität ärsyttää ja provosoida jotta saist tappelukaverin.[/QUOTE]

Okei :D

Alkoi kyllä ärsyttää tuollainen asenne, että jos joku puhui kun hoitaa lapsia kotona niin ap huutelee näitä superäideiksi. En itse vaan näe siinä mitään superäitiytta jos hoitaa sen kodin ja lapset.
Tai kun ap huutelee parasvaimoksi siitä, kun annetaan miehenkin mennä välillä. Joo, kyllä se pisti vähän ärsyttää.
 
"öööö"
Ja irmeli ei edelleenkään oo vastannu, että jättäiskö känniselle isälle lapsen jos tulis lähtösynnyttämään kesken miehen baarireissun.. Ilmeisesti jättäisi, sääli lasta ja tulevaa lasta että noin epävakaat olot :(
 
"vieras"
[QUOTE="...";25906892]Mielestäni on ihan jäkyttävää, miten tällä palstalla aina kirjoittelee tällaiset toisia naisia haukkuvat naiset.
Ilmeisesti niin moni äiti on omaan elämäänsä turhautunut ja katkeroitunut, että ainoa keino tuntea vähän ylemmyydentunnetta ja paremmuutta, on haukkua täällä toisia naisia ja äitejä milloin mistäkin.

Mietipä oikeasti hetki, olisiko sinunkin onnellisuuden kannalta parempi hetken aikaa yrittää ymmärtää tuota toista nasita, sen sijaan että alat haukkumaan ja huutelemaan ja sättimään. Veikkaan että tuosta haukkumisesta ei edes oikeasti tule onnelliseksi, vaikka hetken aikaa saatat niin kuvitellakin.[/QUOTE]

Jos itse kysyy että onko kohtuuton, ja toiset vastaa että "olet" niin tässä tehdään vääryys?

Että pitäisi kuorossa laulaa aih ja voih kyllä sun elämäsi on rankkaa. Joskus kuulkaa tekee hyvää kuulla se totuus, että sä oletkin itse se hankala.

Tässähän on tullut paljon hyviä vinkkejä siihen miten kumpikin saa omaa aikaa, sekä AP että AP:n mies.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
vierasss
[QUOTE="vieras";25906905]Peesi tälle kirjoitukselle! AP:n ukko menee sinne risteilylle, ja AP katsoo kalenteristaan milloin hänelle sopii lapsivapaa niin että mies hoitaa esikoista koko viikonlopun.

Mä tiedän että se oman ajan tarve on raastava, jos ei muuten onnistu niin sovitte vaikka niin että parilliset päivät on toisella sellaisia että on vapaa sopimaan mitä haluaa, ja parittomat toiselle (poisluetaan etukäteen sovitut viikottaiset harrastusmenot). Ei tartte koskaan katsoa kalenteria silloin kun sopii omia menojaan.

Se jos AP ei koskaan itse halua kotoa mihinkään ei tarkoita sitä ettei myöskään mies saisi haluta.[/QUOTE]

Entä jos ap ei luota miehen hoitotaitoihin?! tai mies ei suostu hoitamaan?
 
En oikein saa miehestä kuvaa. Jos hän siis ei osallistu lapsen ja kodinhoitoon juuri mitenkään, juhlii vaan vapaa-aikansa ja palaa kotiin oksentelemaan huomioimatta vaimon tilannetta niin siihen pitäisi saada muutos. Jos hän taas vapaa-ajallaan hoitaa lasta ja osallistuu kotitöihin jne niin sellaista elämä vaan on. Raskaana voi väsyttää ja joskus se vaatii ponnisteluja saada itsensä liikkeelle.


En tiedä kauanko ap on paikkakunnalla asunut, mutta niitä ystäviä pitää yleensä itse hankkia. Harvemmin kukaan tulee oven taakse koputtelemaan. Jos on lapsen kanssa kotona niin siinä on hyvä sauma kerhoilla ja tutustua muihin alueen kotiäiteihin. Kun auttaa toisia voi itsekin saada apua jne.

Jos taas on kyse tästä että asutaan jossain jumalanseläntakana mihin ei edes julkiset kulje eikä naapureita lähimain, tietty vielä ilman autoa niin ei, en vaan jaksa ymmärtää ihmisten ratkaisuja.

Muuten, jos se kotipaikkakunta missä on sukulaiset ja ystävät ei ole ihan toisella puolen suomea niin eikö sinne voi matkustaa sukuloimaan risteilyviikonlopuksi?
 
"Irmeli"
Okei :D

Alkoi kyllä ärsyttää tuollainen asenne, että jos joku puhui kun hoitaa lapsia kotona niin ap huutelee näitä superäideiksi. En itse vaan näe siinä mitään superäitiytta jos hoitaa sen kodin ja lapset.
Tai kun ap huutelee parasvaimoksi siitä, kun annetaan miehenkin mennä välillä. Joo, kyllä se pisti vähän ärsyttää.
Äläpäs keksi satuja, ei mennyt ihan noin :D
 
[QUOTE="...";25906918]... kun et osaa neutraalimmin suhtautua vieraiden ihmisten kirjoituksiin.

Yritäppä hetki pohtia asiaa ihan neutraalisti, ilman tuota katkerasti värittynyttä omaa ajattelutapaasi.[/QUOTE]

Neutraali suhtautuminen ja vastaaminen eivät vaan herätä keskustelua. Kuten oma kommenttini sivulla 4.
 
"vieras"
En mä oo missään vaiheessa ainakaan sanonut, että tuon kyseisen miehen on sinne risteilylle päästävä ja etteikö se mahdollisesti ole huono mies, kun haluaa vaan ryyppäämään.

Ketjussa kysytään, onko kohtuutonta kieltää menemästä. Mun mielestä on kohtuutonta jos toinen haluaa mennä. Itse en kieltäisi. Mutta jostain kumman syystä mun miehellä ei ole halua kovin usein lähtemään ryyppyreissuille. Ehkä sen ei tarvi päästä pois kotoa usein, kun ei ole kieltävä ja komentava vaimo rajoittamassa elämää.
Eli suomeksi sanottuna sulla ei oo hajuakaan mistä puhut. Sun miehes ei oo koskaan menossa,joten sun ei ole tarvinnut käydä läpi näitä samoja tunteita kuin ap. Heittelet siis lonkalta arvostelujasi ja päätelmiäsi tilanteesta jossa itse et koskaan ole ollut. Se on niiiiiin helppo sanoa aina että "minä en kyllä ikinä sitä tätä ja tuota" ja sitten todeta perään että "eihän mun mies kyllä koskaan sitä tätä ja tuota". Eli siis sun neuvojen ja viisastelun arvo tässä keskustelussa on....? Zero.

Ja hei,sit kun mä synnytän,niin mähän en pasko lakanalle,mä imetän ainakin neljävuotiaaks ja mun lapset osaa lukea ennen kuin täyttää kolme. Mä tiedän sen koska olen selvännäkijä ja tiedän miten käyttäydyn missäkin tilanteessa.
 
vvvv
Tommosia noista kotiäideistä sitten tulee..syrjäytyneitä jotka ei pärjää 1,5 vuorokautta yksin..Säälin lasta ja tulevaa irmelin lasta.. mies istu kännissä baareissa ap ei jaksa hoitaa ensimmäistäkään lasta ja toinen tulossa :(

Lapsi parat..
 
"Irmeli"
On ilmeisesti vaikea kuvitella tilannetta, että sukulaisia joiden luokse mennä ei ole. Ei myöskään sellasia kavereita. Teillä kaikilla ilmeisesti on hyvä tukiverkko ja siksi vaikea asettua tisten asemaan.
Mielestäni suhtautuminen kysymykseeni ja tilanteeseeni on vähintääkin mielenkiintoinen tällä palstalla. Edelleenkään en usko että kovinkaan moni teistä olisi samassa tilanteessa enää kirjoitustensa takana, joillekkin ihmisille on vain tosi vaikea olla arvostelematta muita aina kun siihen tulee tilaisuus.

Niin ja menevät työkaverinsa kanssa, joka asuu samalla paikkakunnalla, meidän autolla, kun tämän toisen työkaverin auto on vaimolla joka lähtee sukulaisiin ( :) ) en tiedä kuka sen ajaa takaisin ja mihin kellon aikaan.
 
Minä ainakin olin niin mulpero et kielsin omaa miestä lähtemästä risteilylle, joka ois tulossa. Mulla viikkoja ois sillon 35, mut se ei ollut syynä vaan miehen periksi antamaton nais puoleinen työkaveri, joka aina jaksaa yrittää.

Ehdotellut suhdetta ja yökyläilyjä, vaikka itselläänkin mies on. Kyllä luottoa on mieheen mutta mutta kun miettii kuinka viina laivalla virtaa, ja jos toinen tulee rinnat paljaana ehdottelemaan kaato kunnossa olevalle... Joo kaukaa haettua, mutta en halua ressata kotona ja siihen reissuunkin menisi täältä neljä päivää.

Ärsyttää niiden työbileetkin joita melkein joka kk ja aina pitäis jäädä yös, oon sanonu et voi mennä bileisiin, mut noita yöpymisiä en ymmärrä, kun ei ole mahdoton matka kotiinkaan, alle tunnin matka.

Mutta kukin taplaa tyylillään, itse myönnän olevani aika tiukka näissä työpoppoon bile asioissa.
 
hohhoi
[QUOTE="vieras";25906825]Ja sitten kun te lapsikullat jäätte vähän alikynteen vahvemmillenne, ihmisenä että mielipiteillemme, ainut konsti on juurikin tuo teinimeininki: dorka, voi lutuna sen taharen! Kasvakaa nyt pikkasen! Teistä on puolet eronneet ja toiset puolet tulee eroamaan ja loput eroavat jo sadatta kertaa, millä te oikein olette pärjänneet, pärjäätte omillanne? No ettepä te pärjääkään, jokkin sängynkomistus on seuraavalla viikolla muuttamassa apuihin, ja niin se vain jatkuu...[/QUOTE]

Kasva ihan itse vaan ja kasvata samalla vähän sitä ymmärrystä ja myötätuntoa toisen tilannetta kohtaan!
 
"vieras"
Ap, vastaappa nyt tähän: Onko teillä tasavertainen, hyvä suhde?
Hoitaako mies lastanne? Tuleeko auttamaan vastasyntyneen kanssa, vai onko vaan "liian kiireinen"?

Minusta kuulostaa peruskuviolta, jossa kilpaillaan kumpi ansaitsee omaa aikaa, ja yhdessä ei haluta edes olla. Miksi olet tehnyt toisen lapsen tällaiselle miehelle?

Vai oletko itse vain liian omistushaluinen? Jotain tässä suhteessa mättää, muuten et olisi noin turhaanutneen oloinen...(vai ioliskos tämäkin vain provo?)
 
"Irmeli"
[QUOTE="öööö";25906923]Ja irmeli ei edelleenkään oo vastannu, että jättäiskö känniselle isälle lapsen jos tulis lähtösynnyttämään kesken miehen baarireissun.. Ilmeisesti jättäisi, sääli lasta ja tulevaa lasta että noin epävakaat olot :([/QUOTE]

Olen vastannut, ette vain osaa lukea.

Jos mies ei ole juomatta itseään kovaan humalaan, minulla ei ole mitään paikkaa jonne lapsi laittaa tulevana viikonloppuna. Muuten yhdet isovanhemmat asuvat tunnin ajomatkan päässä, mutta ovat reissussa nyt.
 
"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25907009]On ilmeisesti vaikea kuvitella tilannetta, että sukulaisia joiden luokse mennä ei ole. Ei myöskään sellasia kavereita. Teillä kaikilla ilmeisesti on hyvä tukiverkko ja siksi vaikea asettua tisten asemaan.
Mielestäni suhtautuminen kysymykseeni ja tilanteeseeni on vähintääkin mielenkiintoinen tällä palstalla. Edelleenkään en usko että kovinkaan moni teistä olisi samassa tilanteessa enää kirjoitustensa takana, joillekkin ihmisille on vain tosi vaikea olla arvostelematta muita aina kun siihen tulee tilaisuus.

Niin ja menevät työkaverinsa kanssa, joka asuu samalla paikkakunnalla, meidän autolla, kun tämän toisen työkaverin auto on vaimolla joka lähtee sukulaisiin ( :) ) en tiedä kuka sen ajaa takaisin ja mihin kellon aikaan.[/QUOTE]

Ja sinä et voi missään nimessä mennä sukulaisiin, junat ei kulje ja busseja ei ole ja taksitkin on kaukana ja kalliita jne.
 
[QUOTE="Irmeli";25907009]On ilmeisesti vaikea kuvitella tilannetta, että sukulaisia joiden luokse mennä ei ole. Ei myöskään sellasia kavereita. Teillä kaikilla ilmeisesti on hyvä tukiverkko ja siksi vaikea asettua tisten asemaan.
Mielestäni suhtautuminen kysymykseeni ja tilanteeseeni on vähintääkin mielenkiintoinen tällä palstalla. Edelleenkään en usko että kovinkaan moni teistä olisi samassa tilanteessa enää kirjoitustensa takana, joillekkin ihmisille on vain tosi vaikea olla arvostelematta muita aina kun siihen tulee tilaisuus.

Niin ja menevät työkaverinsa kanssa, joka asuu samalla paikkakunnalla, meidän autolla, kun tämän toisen työkaverin auto on vaimolla joka lähtee sukulaisiin ( :) ) en tiedä kuka sen ajaa takaisin ja mihin kellon aikaan.[/QUOTE]

Eikö sulla oikeasti ole yhtä ainutta kaveria, joka vois tulla sun luo? :| Minusta tuo on paljon paljon surullisempaa kuin se, jos mies on yhden yön laivalla.
 
[QUOTE="Irmeli";25907009]
Mielestäni suhtautuminen kysymykseeni ja tilanteeseeni on vähintääkin mielenkiintoinen tällä palstalla. Edelleenkään en usko että kovinkaan moni teistä olisi samassa tilanteessa enää kirjoitustensa takana, joillekkin ihmisille on vain tosi vaikea olla arvostelematta muita aina kun siihen tulee tilaisuus.

[/QUOTE]

Moni varmaan hoitaa asiansa ja elämänsä niin ettei tuollaiseen tilanteeseen joudu. Ja oikeasti täällä on aika monikin kertonut ratkaisuja ongelmaan mutta sinä olet ottanut ne vain vittuiluna koska joku uskaltaa olla kanssasi eri mieltä eikä kaikki huokuneetkaan sinulle myötätuntoa.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
"vieras"
Johtusko miestenkin menohalujen erot vaikka siitä,että nekin on yksilöitä? Vai tosissanneko ootte sitä mieltä että se miehen meneminen tai menemättä jättäminen riippuu täysin siitä miten paljon nainen antaa fleksiä? Se on niin helvetin helppo todeta että ei mun tartte kieltää kun se viihtyy kotona.

Jos on sellainen tilanne että tuntee jäävänsä aina sen toisen menojen jalkoihin ja ne menot tekee kaikkien elämän hankalammaksi toistuvasti,niin onko se kohtuutonta silloin sanoa sille toiselle tuntemuksistaan?

Täällä kun joku totesi että harvemmin miehet kajoaa naisten menoihin,niin kyllä tämä(kin) asia taitaa olla meillä taas harvinaisen tasapuolista. Mies tulee perjantaina töistä rättiväsyneenä ja mulla ois ollu illalla menoa kavereiden kanssa,niin jos mies pyytää että jäisit kotiin että sais akkuja ladattua,niin en mä osais vetää siitä hernettä nenään. Tuossa tilanteessa perhe voittaa. Vai pitäiskö vetää itkupotkuraivarit ja soittaa vitutuspuheluita kavereille että "voi vittu,toi äijä ei päästä mua dokaa,ihme tyranni siis d44?++!!!"
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25907029]Olen vastannut, ette vain osaa lukea.

Jos mies ei ole juomatta itseään kovaan humalaan, minulla ei ole mitään paikkaa jonne lapsi laittaa tulevana viikonloppuna. Muuten yhdet isovanhemmat asuvat tunnin ajomatkan päässä, mutta ovat reissussa nyt.[/QUOTE]

Edelleenkään ei ole selvinnyt MIKSI se lapsi pitäsi jonnekin laittaa, kun sinä olet hänen kanssaan kotona? Jos jotain tosi pahaa tapahtuu, niin lapselle järjestyy kyllä hoitopaikka vaikka sitten päivystävän sosiaalityöntekijän kautta. Et sä olisi ensimmäinen etkä viimeinen äiti jolle sattuu onnettomuus ja jonka lapsen sossut järjestää esim. vuoropäiväkotiin tai sijaisperheeseen tilapäisesti.

Naapurit on olemassa, jos jotain tosi vakavaa sattuu. Mä en tiedä ketään, joka tossa tilanteessa kieltäytyisi auttamasta, jos äiti joutuu sairaalaan.

Ja se sun mies ei ole pois kuin reilun vuorokauden. Mikä on todennäköisyys että jotain tapahtuu? Jos epäilet, että tapahtuu niin hommaat vaikka mll hoitajan osaksi aikaa.
 
[QUOTE="Irmeli";25907009]On ilmeisesti vaikea kuvitella tilannetta, että sukulaisia joiden luokse mennä ei ole. Ei myöskään sellasia kavereita. Teillä kaikilla ilmeisesti on hyvä tukiverkko ja siksi vaikea asettua tisten asemaan.
Mielestäni suhtautuminen kysymykseeni ja tilanteeseeni on vähintääkin mielenkiintoinen tällä palstalla. Edelleenkään en usko että kovinkaan moni teistä olisi samassa tilanteessa enää kirjoitustensa takana, joillekkin ihmisille on vain tosi vaikea olla arvostelematta muita aina kun siihen tulee tilaisuus.
[/QUOTE]

Ei tukiverkkoa, mies reissuhommissa ja minulla kaksi lasta. Ymmärrän tilanteen hyvin kyllä.
Mielestäni se vaan on tasa-arvoa antaa molemmille sitä omaa aikaa.
 

Yhteistyössä