uskotko yliluonnolliseen ja mikähän tämä kokemus sitten oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";25842119]luvlucy, mä kyl uskoo nähneeni painajaista ja toi miehen juttu saattoi olla se puoliunes koettu juttu, virallista nimeä en tiedä sille. Vaikka on toi sama mies nähny viikate miehenki meidän sängyn pääs samas huonees... Mitä sä oot kokenu?[/QUOTE]

Unihalvaukselta kuulostaa tuo miehesi kokema. Itse olen kokenut sen kerran.

[QUOTE="vieras";25847313]En usko mihinkään yliluonnolliseen, koska mitään yliluonnollista ei ole olemassa. Kaikkeen on olemassa luonnollinen selitys.[/QUOTE]

Kuka ja mikä määrittelee luonnollisen?

Minusta tuo koko "yliluonnollinen" on jo käsiteenä hassu. Uskon yliluonnollisen olevan täysin luonnollista, mutta jotain, jota ihmiskunta ei vielä tiedä.

Olihan maapallokin litteä vaikka kuinka kauan ja ihmisiä, jotka sanoivat sen olevan pyöreä pidettiin idiootteina.

Itselläni on ollut useita kokemuksia siitä maailmasta, jota me emme näe. Ja niitä kokemuksia on ympäri maailman niin paljon, että nykytiedon valossa en lähtisi niitä kokeneita leimaamaan höpöhöpöiksi.

Kannattaa muuten katsoa Yle Areenasta Mielen salattu voima -dokumentteja, mikäli aihe kiinnostaa. Olivat todella mielenkiintoisia.

Onko noi ko. dokumentit niitä, jotka käsittelee mm. rajatilakokemuksia? Todella mielenkiintoisia, ja vaikka tiedän ettei muutaman tv-ohjelman perusteella kannata muodostaa maailmankuvaa, niin oli ainakin meikäläiselle hyvin käänteentekevä kokemus niiden näkeminen.

Olen kyllä omien kokemusteni perusteella "ennusmerkkeihin" ja etiäisiin, mutta mitään räikeän yliluonnollista kokemusta mulla ei henk.koht. ole. Pidän kuitenkin itsestäänselvänä, että on olemassa maailma, joka on tavallaan keskuudessamme, muttei kuitenkaan kaikkien nähtävillä.

Mitähän hittoa mä sekoilin ton lampun kanssa...

Lattiavalaisin, jossa kattoon osoittava lamppu, sekä kohdevalaisin sivussa jota voi taitella. Kumpaankin oma kytkin.

Sammutin kattovalaisimen ja laitoin jalkalampusta kattoon osoittavan lampun päälle, koska kattolamppu heijasti pahasti kuviin mitä otin huutonettiä varten. Kuvasin, katoin telkkaria ja rupesin tekemään lähtöä ulos. Sammutin huoneesta lähtiessä telkkarin, pöytävalaisimen ja jalkavalaisimen.

Vaatteet päällä eteisessä vilkaisin huoneeseen. Lattiavalaisimen kohdelamppu päällä?! Mitä, no ei ku sammuttamaan. Ulos.

Tulen ulkoa, niin lattiavalaisimen kattoon osoittama lamppu on päällä?!?! Olen yksin kaksin koiran kanssa...

Että oikeen kahdella ihmisillä ihan yhtäkkiä alkaa hallunisoimaan yks asia? Ihan out of the blue? Ei oltu vedetty huumeita, ei juotu alkoholia jne niin sit yhtäkkiä aivot pistää eteen asian, molemmilla yhtäaikaa, ihan ei ilman mitään syytä, niinkö?

Ihmisillä energiakentät vaikuttavat toisiinsa. Itse näin kerran exäni kanssa samaa unta sellaisesta ihmisestä jota emme edes tunteneet kuin näöltä, emme olleet keskustelleet emmekä nähneet koko ihmistä ja itse en ainakaan ollut edes ajatellut kyseistä ihmistä aikoihin. Niin hän vain kumminkin meidän molempien unissa oli samana yönä.

Minulla kaksi kokemusta: olin lomamatkalla ja kännykkä "kokouksella" - ja silti heräsin varhain aamulla ns. kesken unien selkeään puhelimen soittoääneen: viesti kotisuomesta oli isäni poisnukkuminen. Toinen taas tilanne, että pyydettiin pitämään hautajaispuhe ystäväni menehtyneen vanhemman muistotilaisuudessa - puheen kirjoittaminen venyi ja venyi kunnes yhtenä iltana istahdin pöydän ääreen ja "juuri ne oikeat sanat" soljuivat kynästä paperille - samalla "tunsin", että kyseinen haudan lepoon siunattava henkilö oli vieressäni - ei mitään pelkoa tms vaan vain hyvä olo. Uskon, että on olemassa ulottuvuuksia, joita normaalikiiressämme emme ennätä havaitsemaan...

Onko noi ko. dokumentit niitä, jotka käsittelee mm. rajatilakokemuksia? Todella mielenkiintoisia, ja vaikka tiedän ettei muutaman tv-ohjelman perusteella kannata muodostaa maailmankuvaa, niin oli ainakin meikäläiselle hyvin käänteentekevä kokemus niiden näkeminen.

On ja juuri se rajatilajakso oli aivan naurettava. Aivan naurettavia väitteitä millä yritettiin todistaa asiaa, viidessä minuutissa voisi kumota lähes kaikki. Ja tutkijatkin sitä tasoa, että pitävät internetkyselyä luotettavana tutkimuksena.

Ei se rukoileminen auta mitään...
Yleensä on apuun tullut joku "ghostbusters" tiimi (siis ulkomailla) tai sit pappi siunaamaan talon. Mut pelkän rukoilemisen voit unohtaa, toki ainahan voit kokeilla... :D

Muuten ihan ok, mutta jeesusta tai saatanaa ei ole olemassa!
Jeesus&jumala on vain satuja.. niinkun väinämöinen ja lohikäärmeet.
Mitään päteviä todisteita kummastakaan ei ole.
Ei myöskään möröistä, haamuista, aaveista yms. skeidasta.

Jos ei Jeesusta tai Saatanaa, niin Kostaja on ainakin :D Jo pelkistä negatiivisista ajatuksista toisia kohtaan saan paskaa tuplana niskaan. Saatikka että käyttäytyisin huonosti...

[QUOTE="vieras";25847313]En usko mihinkään yliluonnolliseen, koska mitään yliluonnollista ei ole olemassa. Kaikkeen on olemassa luonnollinen selitys.[/QUOTE]

Määrittele "luonnollinen" ja "yliluonnollinen".

Esim. moni asia, joka meille on luonnollinen voikin olla toiselle yliluonnollinen, jos ei ole sen kanssa joutunut aiemmin tekemisiin. Vaikkapa hissi. Jos olet elänyt koko ikäsi viidakossa, etkä ole kuullut juttujakaan hisseistä, on se aika yliluonnollinen asia: menet pieneen komeroon, painat nappia, koet oudon tuntemuksen ja oven auetessa on haluamasi kerros tullut oven taa.

Niin no, mie en kiellä myöskään yliluonollista, mutta en ehkä täysin myöskään usko. Tuo siun selitys on kyllä uskottava lampun pyörimiseen.
Tosin kynttilöitä oli vain muutama ja ei ihan lähellä lamppua.
Joka tapauksessa vaikka selitys on luonollinen, niin aika karmivaa oli nähdä lampun
pyörivän. :D

Aikoinaan ystäväni oli kylässä yötä ja pöytälamppu joka oli sohvan vieressä lattialla, alkoi liikkumaan itsekseen. Mutta kun näin sen liikkuvan, se liikkuminen loppui..
Muistamme aina tuon tapahtuman.

Johan on tullut paljon tekstiä tänne. :D

Minun mielestä myös jumala yms. hömpötykset ovat satua.
Siksi olenkin ateisti.
En uskonut haamuihinkaan ennen, kunnes näimme sellaisen.
Joka ei tosin ollut haamu, en edes tiedä mikä se oli...

[QUOTE="Pikkasen pläski";25848302]Ihmisillä energiakentät vaikuttavat toisiinsa. Itse näin kerran exäni kanssa samaa unta sellaisesta ihmisestä jota emme edes tunteneet kuin näöltä, emme olleet keskustelleet emmekä nähneet koko ihmistä ja itse en ainakaan ollut edes ajatellut kyseistä ihmistä aikoihin. Niin hän vain kumminkin meidän molempien unissa oli samana yönä.[/QUOTE]

Ihan eri asia nähdä unta, kun nähdä oikeasti jotain.
Kyllä sen uskon, et ihmiset voivat nähdä samaa unta,
mutta se mitä me näimme... Ei voi selittää.

[QUOTE="...";25841923]viimeyönä n. Kolmen aikaan heräsin ahdistavaan tunteeseen, oli raskas olla ja tuntui että happi loppuu. Kaksi lasta nukkui vieressä. Rappusista kuului askeleet ja luulin et kolmas lapsista, joka isänsä kanssa nukkui yläkerrassa, kömpii viereen. Ketään ei kuitenkaan tullut joten ajattelin miehen käyneen juomassa tms. Kunnes aamulla...

Mies kertoi nähneensä painajaista vaikka mielestään oli hereillä. Kuului askeleet rappusista, poika nukkui vierellä, joku napautti 3 kertaa vasempaan kylkeen eikä hän kuulemma pystynyt liikkumaan enää. Tunsi, etttä joku seisoo takana ja tunsi hengityksen. Kuulemma oli ahdistava olo. Sitten taas tuntui 3 naputusta samaan kohtaan ja pystyi liikkumaan taas. Ketään ei näkynyt. Katsoi kelloa ja se oli saman verran omien sanojensa mukaan kuin silloin itse kuulin askeleet.

Kummitteleeko meillä vai onko tämä joku joukkoharha? En kertonut omastani miehelle koska se oli ahdistunut omasta kokemuksestaan ja aivan kananlihalla. Mutta kukaan meistä ei ole siihen aikaan ollut sängystä pois.[/QUOTE]

Kysy kuka olet mielessäs: se vastaa! Sano mielessäs: että et pelkää jos et tee pahaa!? Jos tunne että vahingoittaa, varaudu? Voit myös käskeä henkilön poistua koska pelkäät!!! Ja tunteella! En halua sinua tänne koska pelkään sinua! En pysty käsittelemään henkimaailman asioita!!!

Eilen mulle tapahtunutta:
Olin yksin kotona,kuulin ovenkahvan alas painumisen ja ylös nousemisen.Eteisestä meni "hahmo" olkkariin.Jatkoin hetken hommiani keittiössä,ja sitten ajattelin että pakkohan se käydä kattomassa..Mitään ei missään näkynyt.Jatkoin hommiani.Hahmo ei mennyt takasin ulos.

Aikasemmin on käynyt niin,että oven kolahduksen olen kuullut,ripeän vilahduksen,tuulahduksen (samankaltainen kun ohi menevä ihminen)ja kuulin asunnon läpi katselun - ja hetken perästä näin vilahduksen menevän ovelle takaisin ja kuulin oven menevän uudelleen kiinni.

Eilen mulle tapahtunutta:
Olin yksin kotona,kuulin ovenkahvan alas painumisen ja ylös nousemisen.Eteisestä meni "hahmo" olkkariin.Jatkoin hetken hommiani keittiössä,ja sitten ajattelin että pakkohan se käydä kattomassa..Mitään ei missään näkynyt.Jatkoin hommiani.Hahmo ei mennyt takasin ulos.

Aikasemmin on käynyt niin,että oven kolahduksen olen kuullut,ripeän vilahduksen,tuulahduksen (samankaltainen kun ohi menevä ihminen)ja kuulin asunnon läpi katselun - ja hetken perästä näin vilahduksen menevän ovelle takaisin ja kuulin oven menevän uudelleen kiinni.

Sen näkee kirjotuksessa! Jos henkilö joka ei saa olla mukana tietää!

Äkkiä alkoi sellainen raskas puinen kattolamppu pyöriä, vähän aikaa sitä katsottiin ja
sitten oli pakko laittaa valot päälle ja sammuttaa kynttilät.
Heti kun laitettiin valot päälle, loppui lampun pyöriminen, meillä oli kaikki ikkunat ja
luukut kiini, ettei ainakaan tuuli voinut heiluttaa ja pyörittää kattolamppua, tiiä sitten
mikä tuon aiheutti. :D
jos ne kynttilät ja lamppu toimi isokokosena kynttiläkarusellina? kyllähän se niistä lähtevä lämpö saa huoneilman liikkeelle, mut tietty jos lamppu on kovin raskas niin ei pitäis vähästä liikkua.

Itse oon asunut kahdessa vanhassa pitkän historian omaavassa talossa vuosikaudet enkä ole koskaan kokenut mitään pelottavaa, ääniä vanhasta talosta puolestaan kuuluu jatkuvasti eikä kaikkia aina pysty paikantamaan.

En viitsi lukea kaikkia näitä tarinoita, koska skeptisyydestäni huolimatta nämä pirun jutut tulee minun uniini :D. Olen ollut aina herkkä kummitusjutuille ja pelkään kaikkea typerää vaikka tiedän että siinä pelkäämisessä ei ole mitään järkeä. Jotain neuroosijuttuja...

Mutta siis kuitenkin, aloitusviestissä on tosiaan mitä luultavammin kyse unihalvauksesta ja suurin osa näistä muistakin "yliluonnollisista" jutuista on aika yksinkertaisia kun niihin tietää ne "oikeat syyt". Todella iso osa kaikista oudoista tuntemuksista ja kokemuksista, dejà vusta jne. johtuu tosiaan siitä kun aivot tekee temppujaan. Ja ne kyllä tekee, aivot eivät toimi täydellisesti - toisaalta taas ne pyrkivät selittämään kaiken täydellisesti, minkä takia ne monesti antavat täysin väärää tietoa. Optiset harhat esimerkiksi, ihmisen tapa nähdä kasvot aina kuperina koska ihmisaivot eivät ymmärrä koveria kasvoja, magentaväri jota "ei ole olemassa" jne. Nämä on oikeastaan mielenkiintoisia juttuja, ja olisi ikävä jos noita asioita ei tutkittaisi, vaan uskottaisiin vaan "kummitusjuttuihin".

Sen kyllä uskon, että kaikkea ei vielä pystytä selittämään, mutta kaikki asiat varmasti ovat selitettävissä, jos meillä vain olisi tarvittavat välineet siihen.

En kuitenkaan halua tyrmätä kaikkien hurjia kokemuksia. Myönnän kyllä, että vaikea olisi olla uskomattakin joihinkin juttuihin, jos oikeasti kokisin todella vaikeita ja selittämättömiä asioita - jotka eivät ole pelkästään aistiharhoja. Nimittäin olen kyllä lapsena nähnyt ja kuullut ihmisiä, joita ei ole, löydän kuvioita ja kummallisia yksityiskohtia vieläkin (näitä neuroosijuttuja) ja tykkään kovasti sci-fistä ja fantasiasta viihteenä ja yhteiskunnan peilaajana.

• Tykkää
Reactions: rtee

Yhteistyössä