Neuvolan täti on huolissaan mun painosta. Kuvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko oikeesti aiheellista?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko oikeesti aiheellista?

Vieras
Hei,olen saanut toisen lapsen sektioilla 11kk:tta sitten ja kilot jäi. Neuvolan täti on huolissaan ja paino pitäisi saada alas.

Paljon luulette että painan? olen 174cm pitkä.

Sanoisin, että 70kg painat. Minä kyllä hankkiuttuisin eroon tuosta röllykästä, mutta eihän tuossa nyt kuitenkaan mielestäni huomauttelun paikka ole. Aikas monellekin tuollainen rölly jää vatsalle jos ei asialle tee mitään. Eri asia sitten jos sulla on jotain sairauksia, jotka voivat pahentua ylipainon takia.

Mä luulin, että tuossa kohtaa käydään lastenneuvolassa, jossa siis tutkitaan sitä lasta. Eikä äitiä.

Mun mielestä sä näytät kapealta naiselta, jolla on vähän pömppövatta. Tuon kuvan perusteella en ainakaan osaisi huolestua. Veikkaan että painat noin 70-72 kg.

Ei sulla pahemmin ylimääräisiä kiloja ole, mutta olet keskivartalolihava ja se on naisille se pahempi lihavuuden muoto. Lisää enemmän riskiä sairastua diabetekseen jne

Hoikkaa tuosta ei kyllä saa tekemälläkään. Läski on varmaan kertynyt lähinnä vyötärölle, muttta huomaa kyllä, että takapuolessakin on, vaikka sitä ei paljoa näykään. 10 kiloa ainkakin pois.

Neuvolassa hoidetaan kuulemma myös äitiä. Ja minulla on lähtöpainosta jäänyt 12kg ylimääräistä. Olin raskautta ennen alipainoinen ja BMI oli 19. Laihdutus kehotukset tulee joko sivulauseessa tai suoraan. Meidän neuvolan täti osaa olla aika inhottava. Usein tulee paha mieli.

Tosiaan olen 174 kg ja painan 72kg tällä hetkellä. On kuulemma lievä ylipaino.

Neuvolassa hoidetaan kuulemma myös äitiä. Ja minulla on lähtöpainosta jäänyt 12kg ylimääräistä. Olin raskautta ennen alipainoinen ja BMI oli 19. Laihdutus kehotukset tulee joko sivulauseessa tai suoraan. Meidän neuvolan täti osaa olla aika inhottava. Usein tulee paha mieli.

Normaalihan tuo paino on. Jos painaisit 76kg se olisi lievä ylipaino.

:O onpas outoa!
Olet nyt normaali painoinen,älä vaan päästä itteäs enää sinne BMI 19:sta.
Minä olen raskausaikana lihonut aina IHAN liikaa,kukaan missään vaiheessa mitään sanonut.

Ei mitään laihdutuksia, alat vaan syömään terveellisemmin. Jätät herkut vähemmälle, vaikka kerran viikkoon. Alat liikkumaan ja urheilemaan enemmän. Älä ota stressiä! Et ole ylipainoinen. Muista hyvä ryhti ja vedä vatsaa sisään.

Pakko kysyä että koska olet synnyttänyt? En ymmärrä jos sinun kokoisia kehoitetaan laihduttamaan, kun suomi on täynnä ryhävalaita.. Niitä varmaan puolet ilkeiden kommenttien antajistakin on.

Indeksin mukaan et kyllä ole yliapinoinen. Mut voihan sulla olla suuri rasvaprosentti (?), mutta liekö ne neuvolassa sitä mittaavat. Olet kuitenkin siinä normaalipainon yläpäässä, että sinänsä kannattaa ehkä hieman katso, mitä suuhun laitat, siitä on kuitenkin varaa vähän pudottaakin painoa vähän alemmas. Ylärajoilla keikkuminenkaan ei ole suositeltavin olotila.

[QUOTE="hmm";25873824]Pakko kysyä että koska olet synnyttänyt? En ymmärrä jos sinun kokoisia kehoitetaan laihduttamaan, kun suomi on täynnä ryhävalaita.. Niitä varmaan puolet ilkeiden kommenttien antajistakin on.[/QUOTE]

Leikkauksella syntyi vauva 11kk:tta sitten

Yhteistyössä