joo synnytin.......

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Mulla limatulppa oli sellainen verensekainen, limaisenruskea klöntti. Säikähdin itsekin että mitä se on.

Mut päästettiin sairaalasta kotiin kun olin 4cm auki. Olin ollut siellä kolme päivää käynnistyksessä eikä tapahtunut mitään. Olin just lähdössä pois kun limatulppaa alkoi tulla. Nyt huvittaa tää juttu, mut sillon en kertonut kellekään kun halusin vaan kotiin. :D Seuraavana aamuna kalvot puhkaistiin ja lapsi synty tunnissa. Siitä on nyt vuosi :)

Tyksissä synnyttänyt
Ihmeellistä ja raivostuttavaa tosiaan, ettet pääse sisään.. Mä kävin esikoisen kanssa varmistuskäynnin aamulla ja illalla palattiin synnyttämään. Päiviä 41+6, seuraavaksi päiväksi olisi aloitettu käynnistys. Kuopuksen kanssa olisin ehkä voinut odottaa hieman kauemmin, mut päästiin sisään heti aamusta, ja sain nauttia kylvystäkin kaikessa rauhassa. Vauva syntyi illansuussa. Päiviä 40+6. Tiedän siis, miten pitkältä se odotus voi tuntua, eikä yhtään enää jaksaisi!

Mut veikkaan, että huomenna synnytät. Tsemppiä!

"Lissu"
ei voi enää olla totta!!! Mitä ne oikein pelleilee siellä sairaalassa. En ole kuullut, että missään laitetaan ulos sairaalasta jos lapsivettä jo tullut. Onhan niillä tikut millä testata. En menisi enää synnyttämään tuonna. Vaihtaisin sairaalaa. Arg!! Nyt kovana!!!

"Vieras"
Limatulppaahan tuo vuoto varmaan on. Mulla hulahti esikoista odottaessa niin iso ruskean limainen klöntti että luulin vesien menneen. Heti rupesi supistelemaan mutta kunnolla synnytys läti käyntiin seuraavana päivänä.

"vierailija"
jos huomen aamulla ku tuun tsekkaa tilanteen ole tapahtunut mitään milannan synnytyksen kohin, pitää varmaan ite pakata autoon kakrut ja lähtii tyksiin riehumaan et mitä ihmettä =DD mielenkiintonen alotus, katsotaan mitä tuomioita huomenna tulee!

"kätilö"
[QUOTE="...";25855040]Mitäs kun paperit ei ole Salossa? Haittaako se? Meillä ainakin piti "päättää" ajoissa synnäri, mihin menee, ja sinne toimitettiin paperit raskaudesta.[/QUOTE]

Tyksillä ja Salolla on sama sähköinen potilaskertomus. Käyttävät samaa Mirandaa ja Ipanaa siis. Eli mikä näkyy TYKSissä näkyy myös Salossa ja toisinpäin...

"Vieras"
Kyllä se nyt synty kun limatulppa lähti, mun veikkaus oliki 12.3. Sr on vaan niin että jos Venakko ei itse soita eikä juuri puhu vastaanotolla vaan mies hoitaa kaiken puhumisen niin kyllähän siinä hoitohenkilökunnalle tulee ristiriitainen käsitys siitä mikä se äidin v ointii oikeasti onkaan.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";25855498]Kyllä se nyt synty kun limatulppa lähti, mun veikkaus oliki 12.3. Sr on vaan niin että jos Venakko ei itse soita eikä juuri puhu vastaanotolla vaan mies hoitaa kaiken puhumisen niin kyllähän siinä hoitohenkilökunnalle tulee ristiriitainen käsitys siitä mikä se äidin v ointii oikeasti onkaan.[/QUOTE]

Ja lisään että sen vuoksi ei ole lähdetty käynnistelemään kun vauva on kuitenkin hyvävointinen.

Saraldo
Toivottavasti pääset jo tositoimiin :). Vähän ohi aiheen, mutta pakko ihmetellä... Kun tätä palstaa lukee, saa sellaisen käsityksen, että iso osa haluaisi Venakon muualle palstailemasta. Aina tulee kuittia, kirjoitti mitä tahansa ja kommentoi miten tahansa. Venakko ärsyttää, kukaan ei jaksa lukea aloituksia, ketään ei kiinnosta kodit ja lapset ja rahat.... Silti tässä on kahdeksansivuinen ketju , joista suurin osa viesteistä on kannustavia ja rohkaisevia ja asiallisia. Eli onko niin, että a) kettuilijat ovat nukkumassa, b ) kettuilijoita on todellisuudessa murto-osa palstailijoista, c) kun yhtä kohdellaan selvästikin epäreilusti, sitä kannustetaan vaikka se muuten ärsyttäisikin, d ) venakko on ylipäätään kiinnostava ihminen, jonka juttuja seurataan, ärsytti tai ei, vai e) venakko ei ehkä olekaan niin ärsyttävä ihminen, vaan ihan ok?

Yhteistyössä