Opintotuki, kesäloma asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja app_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

app_

Vieras
Olen opiskelija, ja minulla on opintotuki johon sisältyy opintolaina.
Mietin kun kesäloma alkaa, ni onkohan minun mitenkään mahollista saada tätä opintotukea ollenkaan? (joka menee melkein vuokraan koko summa.) Koitan tietysti päästä kesätöihin, mutta menisi melko tiukille veikkaan.

Olen opiskelija, ja minulla on opintotuki johon sisältyy opintolaina.
Mietin kun kesäloma alkaa, ni onkohan minun mitenkään mahollista saada tätä opintotukea ollenkaan? (joka menee melkein vuokraan koko summa.) Koitan tietysti päästä kesätöihin, mutta menisi melko tiukille veikkaan.
jos teet opintoja kesällä niin silloin opintotukea maksetaan kesälläkin.
meidän tyttö tekee opintoja kesälläkin, näin hän on päättänyt, kun enkku on menenyt huonosti.

Opintopisteitä pitää tosiaan tulla sitten niiltä kesäkuukausiltakin. Mutta ainakin minun aikanani se meni niin, että Kela tarkisti opintoviikkojen kertymisen vain kerran vuodessa eikä sillä ollut merkitystä, milloin opintoviikot oli suoritettu. Eli jos syksyn ja kevään aikana sitten urakoi tarpeeksi ekstraa, niin pystyi nostamaan opintotukea kesältäkin ilman että olisi joutunut palauttelemaan liikoja.

Et saa jos et suorita opintopisteitä kesällä. Monessa koulussa on tarjolla kesäopintoja, jotka on juuri tuota sinun tilannetta varten järjestetty. Kysy sun opolta onko teidän koulussa sellasia tarjolla?

Nii aivan. Mulla tulee entisistä opinnoista noita hyväksilukuja jonkun verran. Itse tuskin pystyn mitenkään kesän edestä ekstroja opiskelemaan, ku pitää mennä kurssien mukaan. Mitenkähän se kesätyö siihen vaikuttais sitte, tai jos nyt onnistuis saamaan ennen kesä jotain töitä jonku verra?