Pettäminen ja toisen naisen vastuu

tämä juttu on 12 vuoden takaa
Olen ollut toinen nainen. Kadun sitä siinä suhteessa että en missään vaiheessa antanut näille kahdelle aikaa selvittää asioita kaikessa rauhassa. Lopputulos olisi silti ollut sama, kaikille osapuolille olisi kuitenkin tehnyt hyvää miettiä asioita kaikessa rauhassa.

Mies oli liian kiinni minussa ja se tottakai sai puolison raivon partaalle ja asiat meni turhan hankalaksi. Jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt perääntyä hetkeksi, sen aikaa että asiat saa järjestettyä. Ihan tarpeetonta mielipahaa tuli aiheutettua, en todellakaan ole ylpeä.

Sen tiedän jos joskus olen vapailla markkinoilla, en koskaan ikinä erehdy varattuun mieheen. Enkä mieheen jolla on alle 15 vuotiaita lapsia.

Kyllä se vaan niin on, että ihmisiä me olemme kaikki. Sitä voi joskus löytää itsensä tilanteesta, johon ei olisi koskaan kuvitellut joutuvansa. Jos jotain olen elämässäni oppinut niin ainakin sen, että toisten tuomitseminen voi vielä tulla takaisin omalle kohdalle.

Olen oppinut hyväksymään senkin, että 100 % rakkautta yhdelle ei tarkoita, etteikö voisi olla 100 % myös toiselle. Rajaton luonnonvara. Omistaminen on itsekästä ja pahasta.

"vieras"
Kyllä se vaan niin on, että ihmisiä me olemme kaikki. Sitä voi joskus löytää itsensä tilanteesta, johon ei olisi koskaan kuvitellut joutuvansa. Jos jotain olen elämässäni oppinut niin ainakin sen, että toisten tuomitseminen voi vielä tulla takaisin omalle kohdalle.

Olen oppinut hyväksymään senkin, että 100 % rakkautta yhdelle ei tarkoita, etteikö voisi olla 100 % myös toiselle. Rajaton luonnonvara. Omistaminen on itsekästä ja pahasta.
Näin ajattelevat ihmiset varmaankin sopivat keskenään avoimesta suhteesta, ettei tarvitse valehdella, selitellä eikä katua.

Mielestäni on jokseenkin kaksinaismoralistista kauheasti kritisoida pettämistä ja tuomita pettäjiä, jos on itse mukana sellaisessa toiminnassa "auttaen" pettäjää pettämään puolisoaan. Luulisi, että sellaisesta haluaisi pysyä kaukana, jos ei pettämistä hyväksy.
Mä en jaksa uskoa että monenkaan mielestä pettäminen olisi lähtökohtaisesti kiva ja hieno asia. On sitten se pettäjä, petetty tai kolmas osapuoli. Tai no, ehkä joku sellainen, joka hakee jännitystä elämäänsä ajattelee toisin, mutta noin niinkuin yleensä.

Veikkaan, että aika moni sellainen ihminen joka ei koskaan kuvitellut ryhtyvänsä kolmanneksi pyöräksi, huomaakin joku päivä niissä saappaissa seisovat. Tuskin monellakaan on siis lähtökohtaisena ajatuksena se, että haluaa olla mahdollisimman kauan se toinen nainen/mies vaan tilanteeseen ajaudutaan.

Jos nyt vaikka mietin omaa tilannettani. Ei mulla ollut koskaan tarkoituksena sekaantua varattuun mieheen, mutta valehtelisin jos väittäisin että sitä katuisin. Ei mulla olisi tänäpäivänä mitään tästä, mitä mulla nyt on, jos en olisi aikoinaan ihastunut mieheen, joka ei ollut vapaa.

[QUOTE="rrr";25828463]Vastuu on täysin pettäjällä.

En tiedä lähtisinkö itse "toiseksi naiseksi", riippuu varmaan täysin tilanteesta, mutta niin kauan kuin kukaan ei pakota ketään pettämään (jolloin kyse on tietysti jostain ihan muusta) on päätös ja vastuu 100% pettäjän.[/QUOTE]

Tätä just en ymmärrä, että joku etukäteen miettii, voisiko ihan tietoisesti lähteä toiseksi naiseksi. Eri juttu, jos on siinä tiedostamattaan tai jotenkin "ajautuu".

"vieras"
on se kummallista että petetyt osapuolet ovat aina tylsiä, epäviehättäviä, ilkeitä, ankeita persoonia ka kaikinpuolin mitäänsanomattomia pihtareita jotka saavat syyttää vain itseään siitä että tulevat petetyiksi.
pettäjät ne joiden kanssa petetään taas ovat mukavia ja ihania ihmisiä jotka eivät halua mitään pahaa kenellekään. etenkään se pettäjä jonka vaina ja ainoastaan olosuhteiden pakosta on lähdettävä vieraisiin.

Olen ollut toinen nainen, en kokenut tehneeni mitään väärää.

Nyt olen naimisissa ja jos mies pettäisi syyttäisin miestä.

Jos itse pettäisin syyttäisin itseäni, en miestä, jonka kanssa pettäisin.
Jos tämän miehen kumppani olisi suoraan tivannut sinulta suhteesta niin olisitko valehdellut ja olisiko sekin ollut oikein? Eikö valehtelukaan ole väärin, jos kohteena on tuntematon ihminen?

[QUOTE="vieras";25828712]Niinpä, siis PARISUHTEEN sisällä, ihan turha purkaa energiaa syyttämällä sitä kolmatta osapuolta, ei hän tee muuta kuin elää omaa elämäänsä.[/QUOTE]

Siihen omaankin elämään voi (ja pitäisikin) kuulua toisten ihmisten huomioonottaminen.

[QUOTE="vieras";25829036]Siis sen sinkun täytyy vastata jollekin tuntemattomalle omista tekemisistään? Vaikkei ole antanut mitään lupauksia kenellekään? Mitä helvettiä?! :D[/QUOTE]

En mäkään ole luvannut kellekään tuntemattomalle, että autan hänet ylös maasta, jos hän sattuu kaatumaan pahasti, mutta pitäisin itseäni aika moukkamaisena ja ilkeänä, jos en niin tekisi vaan jatkaisin vain matkaani. ;) Näin yhtenä esimerkkinä. Ihminen se on vieraskin ihminen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Millenia
En mäkään ole luvannut kellekään tuntemattomalle, että autan hänet ylös maasta, jos hän sattuu kaatumaan pahasti, mutta pitäisin itseäni aika moukkamaisena ja ilkeänä, jos en niin tekisi vaan jatkaisin vain matkaani. ;) Näin yhtenä esimerkkinä. Ihminen se on vieraskin ihminen.
Jos mies ostaa salaa auton niin syytätkö autokauppiasta? Et!
Jos mies uittaa munaansa jossain hempukassa niin syytätkö naista? Kyllä?
Logiikka?

• Tykkää
Reactions: chef ja Micosa
"vieras"
Jos mies ostaa salaa auton niin syytätkö autokauppiasta? Et!
Jos mies uittaa munaansa jossain hempukassa niin syytätkö naista? Kyllä?
Logiikka?
Aa,nyt mä hokasin ton autokauppias-vertauksen..siis kysehän on molemmille TYÖSTÄ,niinkö? Mä luulin että tässä puhutaan ihan vapaaehtoisesti pilluaan levittelevistä naisista,ei ammattilaisista.

Jos taas joku mulle tuntematon heebo tietäis että mun miehellä on vaikkapa taipumusta maniaan ja on kurkkuaan myöten veloissa ja viittä vaille vankilassa ja SILTI yllyttäis vaikkapa pöllimään auton,niin kyllä mä vähän miettisin mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu,muuta kuin ilmaa ja kusta.

Eli sun jonkun voi yllyttää vaikka pahoinpitelemään sun äitis ilman että sä vetäisit herneet nenään siitä yllyttämisestä,niinkö?

Vain pettäjä on vastuussa omasta suhteestaan! Sinkkuna oleva ei voi missään tilanteessa olla vastuussa kenenkään toisen parisuhteesta! Sinkku saa yrittää ja panna ketä huvittaa, se on varatun homma pitää ne housut jalassa!

[QUOTE="vieras";25832439]
Jos taas joku mulle tuntematon heebo tietäis että mun miehellä on vaikkapa taipumusta maniaan ja on kurkkuaan myöten veloissa ja viittä vaille vankilassa ja SILTI yllyttäis vaikkapa pöllimään auton,niin kyllä mä vähän miettisin mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu,muuta kuin ilmaa ja kusta.

Eli sun jonkun voi yllyttää vaikka pahoinpitelemään sun äitis ilman että sä vetäisit herneet nenään siitä yllyttämisestä,niinkö?[/QUOTE]

Et kai tosissasi vertaa rikosta rakkaudentekoon?

"vieras"
Vain pettäjä on vastuussa omasta suhteestaan! Sinkkuna oleva ei voi missään tilanteessa olla vastuussa kenenkään toisen parisuhteesta! Sinkku saa yrittää ja panna ketä huvittaa, se on varatun homma pitää ne housut jalassa!
Ja sit ihmettelee kiikkutuolissa miks vieläkin on sinkku =) Eli mitään moraalista vastuuta ei ole kellään,missään asiassa? Mä voin potkia koiraa jos kukaan ei nää,voin kusta naapurin postiluukusta jos en jää kiinni,voin antaa alkkiksen kuolla epilepsiakohtaukseen soittamatta apua ja kävellä ohi,koska mulla ei ole mitään yhteiskunnallista vastuuta yhtään missään? Voin siis panna varattuja miehiä,voin pyyhkiä valuvat spermat vauvan pukluliinaan ja laittaa sen takas paikalleen. Voin harjata pillukarvani miehen vaimon hiusharjalla ja nauraa sille kotona jälkeenpäin. Koska eihän mulla ole mun teoista vastuuta,kaiken tämän mahdollisti vain ja ainoastaan se toinen osapuoli ja mähän tein kun tilaisuus tuli! En vaan voinu jättää tekemättä,niinkö?

"niin"
[QUOTE="vieras";25832462]Ja sit ihmettelee kiikkutuolissa miks vieläkin on sinkku =) Eli mitään moraalista vastuuta ei ole kellään,missään asiassa? Mä voin potkia koiraa jos kukaan ei nää,voin kusta naapurin postiluukusta jos en jää kiinni,voin antaa alkkiksen kuolla epilepsiakohtaukseen soittamatta apua ja kävellä ohi,koska mulla ei ole mitään yhteiskunnallista vastuuta yhtään missään? Voin siis panna varattuja miehiä,voin pyyhkiä valuvat spermat vauvan pukluliinaan ja laittaa sen takas paikalleen. Voin harjata pillukarvani miehen vaimon hiusharjalla ja nauraa sille kotona jälkeenpäin. Koska eihän mulla ole mun teoista vastuuta,kaiken tämän mahdollisti vain ja ainoastaan se toinen osapuoli ja mähän tein kun tilaisuus tuli! En vaan voinu jättää tekemättä,niinkö?[/QUOTE]

Koiran potkiminen on lain mukaan rikollista, samoin naapurin luukusta kuseminen tai sairaan jättäminen hankeen.... En ihan vertais niitä aikuisten väliseen seksiin.

"mmm"
[QUOTE="vieras";25832462]Ja sit ihmettelee kiikkutuolissa miks vieläkin on sinkku =) Eli mitään moraalista vastuuta ei ole kellään,missään asiassa? Mä voin potkia koiraa jos kukaan ei nää,voin kusta naapurin postiluukusta jos en jää kiinni,voin antaa alkkiksen kuolla epilepsiakohtaukseen soittamatta apua ja kävellä ohi,koska mulla ei ole mitään yhteiskunnallista vastuuta yhtään missään? Voin siis panna varattuja miehiä,voin pyyhkiä valuvat spermat vauvan pukluliinaan ja laittaa sen takas paikalleen. Voin harjata pillukarvani miehen vaimon hiusharjalla ja nauraa sille kotona jälkeenpäin. Koska eihän mulla ole mun teoista vastuuta,kaiken tämän mahdollisti vain ja ainoastaan se toinen osapuoli ja mähän tein kun tilaisuus tuli! En vaan voinu jättää tekemättä,niinkö?[/QUOTE]

Voi hyvä jessus mitä tekstiä..:D :D Nauratti ihan oikeasti jo miten yli nämä vertauskuvat alkaa mennä.

Yhteiskunnallinen vastuu on HIEMAN eri asia kuin moraalinen vastuu.

No miusta pettäjällä on suurin vastuu ja syylisyys pettämisestä, mutta jos toinen nainen
tietoisesti menee sänkyyn varatun kanssa tai aloittaa suhteen, niin myös hän on miusta
osasyylinen.

Nyt on joku palstamamma käynyt vamppaamassa tältä naiselta sen unelmien prinssin! :LOL:

[QUOTE="vieras";25832495]Mä vertaan nyt toisen ihmisen tahallista satuttamista ja loukkaamista. Jos sä tahallas panet jonkun toisen muijaa niin kai tiedostat ettei mies siitä pidä. Eli sä otat sen riskin että loukkaat jotain toista ihmistä sun teolla ja teet silti.[/QUOTE]

Entä jos en pane ja loukkaan sitä naista? Siinä pitää sitten laittaa vastakkain läheisen ihmisen loukkaaminen ja täysin tuntemattoman ihmisen loukkaaminen.

[QUOTE="vieras";25832495]Mä vertaan nyt toisen ihmisen tahallista satuttamista ja loukkaamista. Jos sä tahallas panet jonkun toisen muijaa niin kai tiedostat ettei mies siitä pidä. Eli sä otat sen riskin että loukkaat jotain toista ihmistä sun teolla ja teet silti.[/QUOTE]

se ei sen sinkun vastuu, vaan sen joka pettää! Parisuhteessa olevat mies ja nainen ovat vastuussa omasta parisuhteestaan, ei kukaan muu! Jos varattu mies/nainen ei halua pettää niin ei siihen kukaan sinkku pysty pakottamaan!

Yhteistyössä