Kaikki viha jotain rotua tai kansakuntaa kohtaa perustuu rasismiin. Rasismihan on rotuvihaa.Viha venäläisiä kohtaan ei ole rasismia. Olimme sodassa ja on luonnollista vihata vihollista. Venäjä saattaa minä päivänä tahansa hyökätä taas Suomeen.
Kaikki viha jotain rotua tai kansakuntaa kohtaa perustuu rasismiin. Rasismihan on rotuvihaa.Viha venäläisiä kohtaan ei ole rasismia. Olimme sodassa ja on luonnollista vihata vihollista. Venäjä saattaa minä päivänä tahansa hyökätä taas Suomeen.
Sun jutut on yhtä sekoja kuin Venakolla.Miten niin mun mielipiteet vaihtelee. Oletko vajakki?
Ihminen voi olla rasisti riippumatta väristä.
Periaatteessa, mutta kyllä lapset oppivat mainitsemissasi tapauksissa sitä suomea myös, jos äiti heille sitä systemaattisesti puhuu. Kirjoittaminen on sitten eri juttu, jos lapsi ei sitä harjoittele kirjoittamalla ja lukemalla. Tärkeintä on, ettei äiti puhu lapselle sekaisin esim. italiaa ja suomea, vaan aina lapselle suomea, kun tämä on pieni.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25828237:Useinhan se äidinkieli muodostuu sen maan mukaan missä asutaan.
Esimerkkejä; suomalainen äit, italialainen isä, kotimaa Italia. Lapset puhuvat vain Italiaa.
Suomalainen äiti, belgialainen isä, auvat Belgiassa, lapset puhuvat ranskaa.
Raukat pelkäävät mukavien ja nättien venäläisten ja thaimaalaisten vievän heidän miehensä...Suomalaisten naisten asenteet varsinkin venäläisiä ja thaimaalaisia naisia kohtaan on rasistisia. Eli moni teistä on pesunkestävä rasisti.
ja siihen lisänä kuulemma vähän juutalaisuuttakin muistelen,että kerran jossain ketjussa sanoi puhuvansa venäjää lapsille,kun kirosi sossun,kun koulusta (? ) oli tehty ilmotus lapsien puheesta,kun eivät osaa mitään kieltä kunnolla..Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25828128:Mites se nyt meni...juuri yksi päivä jossain ketjussa venakko kertoi; äiti on suomalainen ja isä puoliksi venäläinen ja puoliksi saksalainen.
Mutta se mikä on hänen äidinkielensä, ei paljastu näistä seikoista
Entäs Irina?Joo joo, mutta ei kenenkään suomalaisen nimi ole mikään Svetlana tai Ludmila, ellei ole puoliksi edes venäläinen. Ja kun on vielä Virossa asunut, mikä vilisee venäläisiä, niin ei tartte olla sherlock...
Ei ole totta. On todella harvinaista, etta aiti jattaa opettamatta oman aidinkielen lapselleen. Jos lukee mita tahansa kasvatusopasta, siella selvasti sanotaan, etta lapsen tulee oppia yksi natiivikieli itse puhujalta.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25828237:Useinhan se äidinkieli muodostuu sen maan mukaan missä asutaan.
Esimerkkejä; suomalainen äit, italialainen isä, kotimaa Italia. Lapset puhuvat vain Italiaa.
Suomalainen äiti, belgialainen isä, auvat Belgiassa, lapset puhuvat ranskaa.
Sitä tapaa jonkinverran suomalaisillakin.Entäs Irina?
Tutkijat sen nostaa, en mina. Tutkimusten mukaan lapselle kaikkein haitallisinta on opettaa huonolla aksentilla puhuttua ei-aidinkielta.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25828425:Mutta käytännössä se yksi opetettu kieli voi olla isänkieli tai se kieli mitä maassa jossa asutaan puhutaan.
Tässä nyt selkeästi nostetaan korkeimmalle pallille ÄIDIn ylivertaisuus , mitä kieliin tulee.
Mun käy sääliks sellasia ihmisiä joilla ei ole ollenkaan huumorintajua. Ihanko oikeasti luulet että mä kirjoitin noin ihan tosissani? Se oli läppä, mutta mä unohdin että täällä pitää mainita erikseen jos vitsailee, oli aihe tai kirjotustyyli mikä tahansa.Mun käy niin sääliksi tämän tekstin kirjoittajan kaltaisia ihmisiä. Selvästikin kyse on koulutuksen, sivistyksen ja tiedon puutteesta. Mutta hyivin yleistähän se on, ainakin palstalla. En sanoisi, että tämän kirjoittaja on mikään poikkeustapaus.