NÄIN NAISTENPÄIVÄNÄ:eipä ole ihme,että suomalaiset naisetjäävät venäläisten naisten varjoon...

  • Viestiketjun aloittaja pari viikkoa palstaillut
  • Ensimmäinen viesti
"viivi"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25828237:
Useinhan se äidinkieli muodostuu sen maan mukaan missä asutaan.
Esimerkkejä; suomalainen äit, italialainen isä, kotimaa Italia. Lapset puhuvat vain Italiaa.
Suomalainen äiti, belgialainen isä, auvat Belgiassa, lapset puhuvat ranskaa.
Periaatteessa, mutta kyllä lapset oppivat mainitsemissasi tapauksissa sitä suomea myös, jos äiti heille sitä systemaattisesti puhuu. Kirjoittaminen on sitten eri juttu, jos lapsi ei sitä harjoittele kirjoittamalla ja lukemalla. Tärkeintä on, ettei äiti puhu lapselle sekaisin esim. italiaa ja suomea, vaan aina lapselle suomea, kun tämä on pieni.
 
"Noo"
[QUOTE="vieras";25828292]Raukat pelkäävät mukavien ja nättien venäläisten ja thaimaalaisten vievän heidän miehensä...[/QUOTE]


Minusta taas suurin osa miehistä, jotka naivat venäläisen/thaimaalaisen ovat reppanoita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25828128:
Mites se nyt meni...juuri yksi päivä jossain ketjussa venakko kertoi; äiti on suomalainen ja isä puoliksi venäläinen ja puoliksi saksalainen.

Mutta se mikä on hänen äidinkielensä, ei paljastu näistä seikoista ;)
ja siihen lisänä kuulemma vähän juutalaisuuttakin ;) muistelen,että kerran jossain ketjussa sanoi puhuvansa venäjää lapsille,kun kirosi sossun,kun koulusta (? ) oli tehty ilmotus lapsien puheesta,kun eivät osaa mitään kieltä kunnolla..
 
"minä"
[QUOTE="vieras";25828235]Ei määräydy. Kuka tahansa suomenkielinen (ruostinkielinen) voisi ilmoittaa esim. viranomaisille, että haluaakin kieleksi ruotsin (suomen), jolloin viralliset asiakirjat toimitettaisiin henkilölle ao. kielellä.[/QUOTE]

Kiitos Einstein! Meinaatko tosissaan, et äidinkieli määräytyy viranomaislomakkeiden perusteella? Mikä on logiikkasi mukaan sit vaikka mieheni äidinkieli, kun viranomaiset ei toimita lomakkeita Saksaksi?
 
"jepjep"
[QUOTE="nekku";25827668]Asuin opiskeluaikana pari vuotta Pietarissa ja todella ihailen monen venäläisen naisen huoliteltua olemusta. Taustalla paljon työtä ihan jo lähtien siitä, että köpsyttelee piikkikorkkareissa ja katsoo tarkaan syömisiä. Venäläinen nainen on todella sitkeä ja vahva.

En kuitenkaan millään tasolla kadehdi venäläisiä sisaria. Heidän asema hyvin hankala. Usein kuulin suurimpana toiveena löytää raitis mies. Venäjällä muistaakseni miesten keski-ikä 54v ja tuo aikainen kuolleisuus pitkälti alkoholista johtuen. Lisäksi harva venäläinen mies osallistuu millään tavalla perheen hoitoon. Eli tiivistettynä venäläiset naiset ovat upeita selviytyjiä ja ruusu näin naisten päivänä heille (ja hali omalle ihanalle suomalaismiehelle).[/QUOTE]

Mä taas uskon että se venäläisten miesten dokaaminen johtuu siitä että suurin osa venäläisistä naisista on tuollaisia pinnallisia hahattelijoita joille pitäisi kaikki maksaa ja antaa lahjaksi, eikä sekään riitä että ne osais olla riitelemättä joka pikkuasiasta. Heikommallakin miehellä leviää pää tollasten naisten kanssa, ja siks niiden on pakko juoda että kestäisivät edes sen 54v. :D

Mä en ehkä laskis rankaksi elämäksi sitä että opettelee kävelemään korkkareilla ja on ainaisella laihiksella, eiköhän ihmisillä oo isompiakin ongelmia ja saavutuksia, musta ennemmin pitäis hurrata jollekin aidosti vahvalle naiselle eikä kiukutteleville teiniprinsessoille.
 
"vieras"
[QUOTE="Noo";25828309]Minusta taas suurin osa miehistä, jotka naivat venäläisen/thaimaalaisen ovat reppanoita.[/QUOTE]

Ovatko ne naiset reppanoita jotka naivat neekerin/turkkilaisen?
 
[QUOTE="viivi";25828291]Periaatteessa, mutta kyllä lapset oppivat mainitsemissasi tapauksissa sitä suomea myös, jos äiti heille sitä systemaattisesti puhuu. Kirjoittaminen on sitten eri juttu, jos lapsi ei sitä harjoittele kirjoittamalla ja lukemalla. Tärkeintä on, ettei äiti puhu lapselle sekaisin esim. italiaa ja suomea, vaan aina lapselle suomea, kun tämä on pieni.[/QUOTE]

Toki lapsi oppii vaikka kolmattakin kiletä siinä sivussa. Mutta kyse olikin siitä mitä äidinkieli tarkoittaa. Ei se tarkoita sitä kieltä mitä lapsen äiti puhuu. Vaan sitä kieltä mikä on lapsen PÄÄkieli. Joissain tapauksissa lapselle päätetään opettaa ainoastaan yhtä kieltä, sitä kieltä missä maassa asutaan. Näin on käynyt monille suomalaisten siirtolaisten lapsille Ruotsissa. On otettu perheen äidinkieleksi ruotsi, koska siellä on asuttu. Jotta lapsi oppisi varmasti yhden kielen millä voi ilmaista itseään kunnolla. Joissain tapauksissa kun saattaa käydä ettei lapsi puhu mitään kieltä kunnolla, jos opetataan useampaa kieltä, eikä kuitenkaan mitään puhuta edes kotona kunnolla.
 
2. vieras
[QUOTE="minä";25828336]Kiitos Einstein! Meinaatko tosissaan, et äidinkieli määräytyy viranomaislomakkeiden perusteella? Mikä on logiikkasi mukaan sit vaikka mieheni äidinkieli, kun viranomaiset ei toimita lomakkeita Saksaksi?[/QUOTE]

Eipäs kun viranomaislomakkeet määräytyvät äidinkielen mukaan ja äidinkieli on se mikä ilmoitetaan äidinkieleksi.
 
"yrittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25828237:
Useinhan se äidinkieli muodostuu sen maan mukaan missä asutaan.
Esimerkkejä; suomalainen äit, italialainen isä, kotimaa Italia. Lapset puhuvat vain Italiaa.
Suomalainen äiti, belgialainen isä, auvat Belgiassa, lapset puhuvat ranskaa.
Ei ole totta. On todella harvinaista, etta aiti jattaa opettamatta oman aidinkielen lapselleen. Jos lukee mita tahansa kasvatusopasta, siella selvasti sanotaan, etta lapsen tulee oppia yksi natiivikieli itse puhujalta.
 
[QUOTE="vieras";25828352]Ovatko ne naiset reppanoita jotka naivat neekerin/turkkilaisen?[/QUOTE]

Ne ovat reppanoita jotka hankkivat puolison sillä perusteella että puoliso alistuu miehen tahtoon.
Ne ovat repanoita jotka hankkivat puolison sillä perusteella että mustan miehen muna on isompi mitä valkoisen.
Ne ovat reppanoita jotka käyttävät sanaa n**keri puhekielessään.

Ei reppana valitsee kumppaninsa rakkauden perusteella, ei kansallisuuden, rodun tai kulttuurillisen taustan mukaan.

Mutta tämänhän jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen tietääkin ilman että täytyy typeriä kysellä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: röppö ja Bonaire
[QUOTE="yrittaja";25828375]Ei ole totta. On todella harvinaista, etta aiti jattaa opettamatta oman aidinkielen lapselleen. Jos lukee mita tahansa kasvatusopasta, siella selvasti sanotaan, etta lapsen tulee oppia yksi natiivikieli itse puhujalta.[/QUOTE]

Mutta käytännössä se yksi opetettu kieli voi olla isänkieli tai se kieli mitä maassa jossa asutaan puhutaan.
Tässä nyt selkeästi nostetaan korkeimmalle pallille ÄIDIn ylivertaisuus , mitä kieliin tulee.
 
[QUOTE="yrittaja";25828375]Ei ole totta. On todella harvinaista, etta aiti jattaa opettamatta oman aidinkielen lapselleen. Jos lukee mita tahansa kasvatusopasta, siella selvasti sanotaan, etta lapsen tulee oppia yksi natiivikieli itse puhujalta.[/QUOTE]

Se on teoreettisesti næin, itse asun Norjassa, esim. tæællæ ollaan tavattu monia suomalaisia, jolla pieniæ lapsia tai aikuiset lapset. Voisin væittææ, ettæ noin 20%l apsista, jonka yksi vanhempi on suomalainen, ymmærtææ suomea. Kotikieli on usemmissa tapauksissa norja. En tiedæ syitæ, mutta ajattelisin, ettæ tææællæpæin on vaikea yllæpitææ suomen kieltæ kun puhuija on væhæn.
 
voi, voi
[QUOTE="jepjep";25828350]Mä taas uskon että se venäläisten miesten dokaaminen johtuu siitä että suurin osa venäläisistä naisista on tuollaisia pinnallisia hahattelijoita joille pitäisi kaikki maksaa ja antaa lahjaksi, eikä sekään riitä että ne osais olla riitelemättä joka pikkuasiasta. Heikommallakin miehellä leviää pää tollasten naisten kanssa, ja siks niiden on pakko juoda että kestäisivät edes sen 54v. :D

Mä en ehkä laskis rankaksi elämäksi sitä että opettelee kävelemään korkkareilla ja on ainaisella laihiksella, eiköhän ihmisillä oo isompiakin ongelmia ja saavutuksia, musta ennemmin pitäis hurrata jollekin aidosti vahvalle naiselle eikä kiukutteleville teiniprinsessoille.[/QUOTE]

Mun käy niin sääliksi tämän tekstin kirjoittajan kaltaisia ihmisiä. Selvästikin kyse on koulutuksen, sivistyksen ja tiedon puutteesta. Mutta hyivin yleistähän se on, ainakin palstalla. En sanoisi, että tämän kirjoittaja on mikään poikkeustapaus.
 
"yrittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25828425:
Mutta käytännössä se yksi opetettu kieli voi olla isänkieli tai se kieli mitä maassa jossa asutaan puhutaan.
Tässä nyt selkeästi nostetaan korkeimmalle pallille ÄIDIn ylivertaisuus , mitä kieliin tulee.
Tutkijat sen nostaa, en mina. Tutkimusten mukaan lapselle kaikkein haitallisinta on opettaa huonolla aksentilla puhuttua ei-aidinkielta.
 
"jepjep"
Mun käy niin sääliksi tämän tekstin kirjoittajan kaltaisia ihmisiä. Selvästikin kyse on koulutuksen, sivistyksen ja tiedon puutteesta. Mutta hyivin yleistähän se on, ainakin palstalla. En sanoisi, että tämän kirjoittaja on mikään poikkeustapaus.
Mun käy sääliks sellasia ihmisiä joilla ei ole ollenkaan huumorintajua. Ihanko oikeasti luulet että mä kirjoitin noin ihan tosissani? :D Se oli läppä, mutta mä unohdin että täällä pitää mainita erikseen jos vitsailee, oli aihe tai kirjotustyyli mikä tahansa.

Itseasiassa pidän itseäni hyvinkin fiksuna, ja niin pitävät muutkin mut tuntevat. Mutta tokihan sä tiedät paremmin kun olet sentäs lukenut yhden mun piruilun, ja senkin ymmärsit väärin. :D
 

Yhteistyössä