kuinka kauan jaksaa/sietää...

• Viestiketjun aloittaja Far away..
  • Ensimmäinen viesti
Far away..
tokaluokkainen lapsemme tuli viereen sillä hänellä on pelkoja ja nukkumisvaikeuksia. otin viereen kun oli peloissaan ja nukahtikin siihen miltei heti<3 mies osoitti mieltään tästä (häiritsi ilmeisestikin miehen nukkumista) , ja riuhtaisi useita kertoja yön aikana mun tyynyn ja viskasi lattialle :O
minä unenpöpperössä osannut kuin nostaa tyynyn aina kiltisti lattialta..

tämä nyt on vain yksi esimerkki miehen käytöksestä, paljon on mielenosoitusta ja syyttelyä yms :/

olen henkisesti aivan loppu,etenkin tänään on ollut hirveä päivä;kauhea väsymys ja itku herkässä, rintaa puristaa ja henkeä ahdistaa. on tosi tyhjä olo :'(

kaipaisin jonkin aikaa yksinoloa,miettiä asioita rauhassa, saada olla rauhassa ja levätä. mutta ei taida olla mahdollista..

Nukku-Matti
Kyllähän siinä parivuoteessa ahdasta tulee kun kolme siinä nukkuu. Parisuhde varmasti kärsii niinku teillä jo sitä tehnyt. Eli tuosta on tuloksena kaksi väsynyttä aikuista, yksi levännyt lapsi.

Far away..
Kyllähän siinä parivuoteessa ahdasta tulee kun kolme siinä nukkuu. Parisuhde varmasti kärsii niinku teillä jo sitä tehnyt. Eli tuosta on tuloksena kaksi väsynyttä aikuista, yksi levännyt lapsi.
juu, minua se tosin ei häiritse kun olen tottunut pienessä tilassa nukkumaan. toki ymmärrän jos mies siitä häiriintyy mutta eikö asiaa voi silloin ihan sanomalla ilmaista eikä ko. lapsellisella ja epäkunnioittavalla tavalla.. ja tosiaan,mennä itse vaikka sinne soffalle nukkumaan..

totanoin
ei sellaista kuulu sietää ja jaksaa, vaan kuuluu nostaa kissa pöydälle ja asia tapetille. ei aikuisen kuulu noin käyttäytyä, vaan pitää valittaa sanallisesti, kun on valitettavaa.

voisiko lapsella olla pelkoja justiin siksi, että vanhemmilla on noin huono tilanne? nythän kumpikaan teistä ei ole aikuinen - sinä väistelet niin kuin pelokas lapsi, ja mies käyttäytyy niin kuin hemmoteltu lapsi?

"Leena"
ei sellaista kuulu sietää ja jaksaa, vaan kuuluu nostaa kissa pöydälle ja asia tapetille. ei aikuisen kuulu noin käyttäytyä, vaan pitää valittaa sanallisesti, kun on valitettavaa.

voisiko lapsella olla pelkoja justiin siksi, että vanhemmilla on noin huono tilanne? nythän kumpikaan teistä ei ole aikuinen - sinä väistelet niin kuin pelokas lapsi, ja mies käyttäytyy niin kuin hemmoteltu lapsi?
Näinpä. Lapsi tuntee varmasti olonsa turvattomaksi tuollaisessa ilmapiirissä. Tuollaista ei tarvitse sietää YHTÄÄN.

Minä olen ikuisesti kiitollinen äidilleni, joka otti eron isästämme. Sen jälkeen loppuivat painajaiseni ja yöheräilyt. Äiti antoi meille lapsille yksinhuoltajana turvallisen kodin ja huolettoman lapsuuden.

Mun mielestä teidän pitää jutella. Ei auta että sä itket väsymystäsi ja harmittelet että rintaa puristaa jos mies ei tiedä, että hänen käyttäytymisensä auttaa sellaista. Mies voisi myös selittää miksi hän käyttäytyy niin, miten hän kokee lapsen sänkyyn tulemisen? Itsekin koen kyllä, että sängyssä on ahdasta, jos siellä on kaksi aikuista ja lapsi, mulla on vielä alle kouluikäisiä, puhumattakaan nyt että olisi puhe melkein mun pituisestani lapsesta. Tosin mullakin on se periaate, että lapsi saa tulla viereen/samaan huoneeseen jos pelottaa. Voisiko lapselle laittaa vaikka patjan teidän huoneeseenne? Silloin sänky olisi rauhoitettu aikuisille.

La Paset
Meillä oli sellainen tapa lapsen yöllä herätessä, että minä/mies menin lapsen vuoteen viereen, pidin kädestä kiinni ja paijasin, saatoin hiljaa laulaakin. Lapsi nukahti aina melkein heti.

Yhteistyössä