.........
Pentukoiralle on ihan normia käytöstä tuollainen pureskelu, lahkeessa roikkuminen jne. Onko se enemmän koiralta leikkiä vain sisältyykö siihen muuta aggressiivista käytöstä?
Hehe, ihan kun en tietäisi eroa eri rotujen välillä. Jos mielipidettä kaivataan niin minusta molossityyppiset koirat, laumanvartijoiksi luokiteltavat paimenkoirat jne vaativat ja mahdollisesti vaaralliset rodut kuuluvat vain ammattilaisten käsiin. Jos mainitsen sanan taistelukoira, en tarkoita, että kaikki juuri niitä olisivat.Ette olisi vielä lähteneet vetelemään faktoja pöytiin. Mä olisin halunnut tietää mitä muuta tämä "asiantuntija" olisi keksinyt..
No tätähän minä jo peesailin.Hehe, ihan kun en tietäisi eroa eri rotujen välillä. Jos mielipidettä kaivataan niin minusta molossityyppiset koirat, laumanvartijoiksi luokiteltavat paimenkoirat jne vaativat ja mahdollisesti vaaralliset rodut kuuluvat vain ammattilaisten käsiin. Jos mainitsen sanan taistelukoira, en tarkoita, että kaikki juuri niitä olisivat.
Dobberi "virallistui" 1860, mutta kannattaa palata n.1830-luvulle tutkimaan niitä ihan alkuperäisiä lähtökohtia. Saahan ihminen nyt ottaa vaikka Bully Kuttan kotiinsa jos niin tahtoo (mutta hörhöille jotka heti innostui, tiedoksi, niiden tuonti suomeen on kiellettyä )
Ja sinäällään minulla ei mitään rotua kohtaan ole vihan tunteita, onhan minulla ollut cocker, beauceron, karhukoira-mix ja collie.
Koska purressaan saavat paljon pahempaa jälkeä aikaan. Iso koira voi tappaa yhdellä louskasulla, pieni koira nirhasee. Valitettava tosiasia mikä pitää ottaa huomioon, vaikka kannatan itsekin tasavertaisuutta rotujen välillä.Tuo on kyllä täysin totta! Tympäseekin kun monesti ihmiset ovat kauhuissaan kun on juurikin saksanpaimenta ja rotikkaa lapsiperheissä, vaikka yleisesti juurikin ovat luotettavampia kuin pienet rodut..
Johtuu siitä, että jos chihuahua hyökkäsee puremaan lasta, otat sitä niskasta ja heivaat sen pois. Jos sakemanni menee repimään lasta, sulla on aikamoinen työ saada se irti siitä lapsesta niin, että lapsi säilyis yhdessä kasassa.Tuo on kyllä täysin totta! Tympäseekin kun monesti ihmiset ovat kauhuissaan kun on juurikin saksanpaimenta ja rotikkaa lapsiperheissä, vaikka yleisesti juurikin ovat luotettavampia kuin pienet rodut..
Mistä ihmeestä sinä kaivat tietosi? Kaikkien bullien nimi tulee siitä, että ne risteytettiin tästä rodusta terriereiden kanssa: Old English Bulldog - Wikipedia, the free encyclopediaEi vaan nimenomaan työkoiraksi. Bullterrieri on asia erikseen, se on alunperin kehitetty taistelemaan härkiä vastaan.
Amerikanpitbullterrierin nimessä oleva bull viittaa rodun härkämäiseen rakenteeseen.
No nyt kyllä olet lukenut Wikipediasi ihan päin mäntyä. Dobermanni kehitettiin 1800-luvun lopulla ja "virallistui" vasta 1900-luvun alussa. Ei silläkään ollut mikään ylevä alku, eli se oli kehitetty henkilökohtaiseen suojeluun ja velallisten pelotteluun.Dobberi "virallistui" 1860, mutta kannattaa palata n.1830-luvulle tutkimaan niitä ihan alkuperäisiä lähtökohtia.
Olen eläintenhoitaja ja sen lisäksi minulla on vuosikymmenten aika ollut n.25koiraa+pennut päälle(n.5pentuetta) ja täytyy kyll äsanoa että samankin rodun sisällä koirat ovat yksilöitä! on ollut useampi sellainen koira jota ei ole tarvinnut kouluttaa oikeastaan ollenkaan, ovat olleet hyvin miellyttämisen haluisia ja totelleet puolesta sanasta. Sitten on ollut niitä jotka ovat vaatineet tiukkaa koulutusta sekä niitä jotka koulutuksesta huolimatta ovat säilyttäneet ärsyttävät piirteensä(esim.vetämisen).Että mua suututtaa! Kouluttakaa, hyvät ihmiset antakaa se koira vaikka kouluttajalle ns. hoitoon.. Todella, todella harvan koiran käytösviat johtuvat koiran päästä, kyllä se on koulutus jossa on menty pieleen. En halua syyllistää, mutta älkää syyttäkö koiraa jos ei selvästi ole mielenvikainen. Nyt alan lukemaan kaikki tämän ketjun viestit ja pelkään että raivoni vain nousee..
Tuttavapiirissäni on jouduttu lopettamaan kaksi collieta juurikin eroahdistuksen takia, mutta en ajatellutkaan että voisi olla ihan kyseisen rodun ongelma.. Molemmilla koirilla meni niin pahaksi että hyökkäilivät muiden kun omistajan kimppuun, yksin ollessa kaikki hajotettiin. Toinen koira lopetettiin jo tuossa vaiheessa kun ei voinut olla kenenkään muun kanssa kun omistajan ja yksin ollessa piti sulka pieneen häkkiin. Toinen koira sekosi lopullisesti kun joutui yksin jäädessään kotiin yhteen huoneeseen.Colliet on salakavalia, kieroja ja äärimmäisen taipuvaisia eroahdistukseen.