Kipeitä supistuksia 10 min välein... asiaa sisätutkimuksesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Niin, tänään oli sit neuvolalääkäri ja nyt noita kipeitä supistuksia tulee ja alaselkä ihan tajuttoman kipeä(särkylääke ei tunnu auttavan). Kauanko uskaltaa kotona odottaa että nuo laantuisi? Tänään rv35+5.

Onko jollakulla lähtenyt synnytys käyntiin sisätutkimuksesta? Ja kun mä en edes tiedä koska synnärille tarvii lähteä, kun esikoisen kohdalla synnytys käynnistettiin...:headwall:

Mulla oli enemmän viikkoja,jotain 37 kun sisätutkimus tehtiin ja sen jälkeiset supparit aivan kamalia..Roikuin ovissa ja olin polvillaan sohvaa vasten,mutta sitten laantui :D Tosin syntyi 38+2,eli siitä tutkimuksesta vajaa viikko.
Tunnustele ja käy näytillä jos kovin huolettaa..

no kai se voi lähteä käyntiin, mikä sulla oli kohdunsuun tilanne sitten siinä sisätutkimuksessa? jos oli jo valmiiksi kaula pois ja vähän auki niin voipi tulla kohta kiire..

[QUOTE="annika";25807351]no kai se voi lähteä käyntiin, mikä sulla oli kohdunsuun tilanne sitten siinä sisätutkimuksessa? jos oli jo valmiiksi kaula pois ja vähän auki niin voipi tulla kohta kiire..[/QUOTE]
kaula 2cm kohdunsuu auki 2,5cm ja pehmeä

niin ja vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt

Minulla synnytys lähti käyntiin sisätutkimuksen johdosta eli heti sen jälkeen alkoi supistella säännöllisesti ja pieni verinen vuoto alkoi (tosin raskaus olikin jo yli lasketun ajan, että oli sillä tavalla otollinen aika myös lähteä käyntiin).

Niin, eihän sille sit mitään voi, jos ei supparit lopu. Sit vaan onnea synnytykseen! :D

Itse jouduin supistuksia estävään lääletippaan, mutta ei noilla sun viikoilla enää synnytystä estellä

Lähde käymään!!! Kokemuksesta puhun! Mitä aiemmin saadaan esteltyä niin sitä paremmin tepsii ja hidastaa synnytystä!!!

Saattavat vielä haluta viikon verran estellä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itsellä alko synnytys 5 minsaa ja kipu! Se kipu on sitten kipua! siitä et erehdy! Suihku helpottaa mutta ei auta! Itse irvistelin kun menin synnärille! Helpotti välissä kun ei mitään mutta kun tuli olin aarrgh! ja helpotus! jos vedet menee niin sillon syntyy! ei kaikille tule suppareita vaan menee vedet!

meiltä ajaa synnärille onneksi 15 minuutissa- mut sanoivat et jos tosiaan ei hellitä ja tihenee tuo supistelu, niin heti uudestaan näytille. Kohdunsuun tilannetta eivät viitsineet enää kattoa, kun ajattelivat sen olevan vaan haitaksi ja lisäävän supistelua.

nyt yritän levätä ja välttää liikkumista- kyllä toi kuuma kaurapussi auttaa jonkinverran tähän selkäkipuun- mut :( ja eikä hajuakaan kauanko kestää että panacodin pitäs vaikuttaa?

menee siinä jonkin aikaa. tosiaan jos ihan lähempänäkin viikkoa 40 aattelee että on synnytys käynnissä.
niin ne sanoo että panadol+kuuma suihku, jollei ala niillä asettua niin taitaa olla käynnissä.
juo muuten nyt joku litra vettäkin, se myös välistä auttaa suppareihin jotka ei oo "niitä oikeita"

Minkälainen olo ap?? Mulla meinaa tuli just 10min välein kipeitä supistuksia, viikkoja 38 ja sisätutkimus takana... Tosi odotin kaksosia. Otin särkylääkkeen ja painuin suihkuun, yhtäkkiä supistukset yltyivät tosi pahoiksi ja lähettiin sairaalaan. Sielä ei mennyt kuin tunti ja molemmat vauvat olivat sylissäni :)

Yhteistyössä