Papan solumuutos ja lapsen "teko" hormooneilla avustettuna??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa, vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeaa, vaikeaa

Vieras
Kunhan vaan pohdin, papassa siis lieviä solumuutoksia (II-luokka) ja ensi kiertoon olisi aloitettava clomit+luget. Uskaltaako näitä nyt kuitenkin syödä ihan ohjeen mukaan vai uskaltaako sitä lasta ylipäätään yrittää? Uusi papa on 6kk-12kk kuluttua.

En yrittäis. Itellä sama tilanne siinä suhteessa, että papa hälyytti just. Hoitsu osas sen verran sanoa, että kontrolli 6kk päästä ja lääkärin soittoaika on maanantaina. Vaikka harvoin on oire mistään vakavammasta, en ikimaailmassa yrittäisi raskautta ennen kuin papa on ok.

• Tykkää
Reactions: narikka83
no periateessa, miksei. Mutta eikö parempi hoita ennen raskautta, että voi ola rauhallisella mielellä. Mulla kans papa heitelee sinne tänne raskauden aikana

No näinhän mä sen kans järkeilen, että ensin papa kuntoon ja vasta sitten yritystä. Mutta, mutta, sitä yritystä on jo ollut pari vuotta, siin ei huvittaisi odotella enää yhtään enempää :(

[QUOTE="a p";25781227]No näinhän mä sen kans järkeilen, että ensin papa kuntoon ja vasta sitten yritystä. Mutta, mutta, sitä yritystä on jo ollut pari vuotta, siin ei huvittaisi odotella enää yhtään enempää :([/QUOTE]

Tosi kurja tilanne, oon pahoillani.

[QUOTE="a p";25781227]No näinhän mä sen kans järkeilen, että ensin papa kuntoon ja vasta sitten yritystä. Mutta, mutta, sitä yritystä on jo ollut pari vuotta, siin ei huvittaisi odotella enää yhtään enempää :([/QUOTE]

no mutta ei se papa pahemmaksi muutu varmasti:) ja jos pahaks menee, sen hoidetaan. Kysyy lääkäriltä ja jos haluat yrittää, niin eikö parempi niin, vaikka sen papan muutos on helppo hoita, 15min ja taas kaikki ok:D.... Hyvää uutinen muuten että pian myyntiin tulee terapeutinen rokote, joka hoita muutoksia ja hpv, jos sulla papa 2 juuri tämän takia

no mutta ei se papa pahemmaksi muutu varmasti:) ja jos pahaks menee, sen hoidetaan. Kysyy lääkäriltä ja jos haluat yrittää, niin eikö parempi niin, vaikka sen papan muutos on helppo hoita, 15min ja taas kaikki ok:D.... Hyvää uutinen muuten että pian myyntiin tulee terapeutinen rokote, joka hoita muutoksia ja hpv, jos sulla papa 2 juuri tämän takia

En mäkään kyllä usko, että se pahenee, mutta mietityttää se silti. Mä en tiedä mistä tää II-luokka tuli, aina ennen ollut I-luokkaa.

[QUOTE="a p";25781269]En mäkään kyllä usko, että se pahenee, mutta mietityttää se silti. Mä en tiedä mistä tää II-luokka tuli, aina ennen ollut I-luokkaa.[/QUOTE]

Mulla on kerran ennenkin ollut luokka 2 ja oli joku tulehdus johon sain lääkkeen. Nyt pelottaa enemmän, kun mitään tulehdusoireita ei ole, ehkä jotain pientä kutinaa. Voi siis olla tulehdus syynä, virus tai solukon uusiutuminen tms...joka menee itsestään ohi. Saitko itse jotain lääkettä?

No hei, kysy nyt sieltä lääkäristä, ettei ole mikään tulehdus(muutos). Muistaakseni papa voi "hälyyttää" siksikin.
Sitten vaan hoito ja thats it.

Kysy muutenkin asiasta, ihan lääkäriltä. Suurimmalla osalla 2 muutokset paranee itsestään.

[QUOTE="a p";25781269]En mäkään kyllä usko, että se pahenee, mutta mietityttää se silti. Mä en tiedä mistä tää II-luokka tuli, aina ennen ollut I-luokkaa.[/QUOTE]

Mutta miks sulla ei otettu koepalan? Vai onko otettu? Mulla oli papa 2 tai 3, mutta koepalassa oli cin 3, mutta yks pieni osa vain jotain 6mm ja hpv:n takia, viimeks testattu ja ei ollut ainakaan hpv, mutta joku lievä muutos, ehkä jotain jäi vielä tai solut paranee. Sen jooko hoidetaan synnytyksen jälkeen tai se menee itsestään pois, en tiedä. Mulla ainakin Hpv:n takia ja yleensä hpv tekee muutoksia, joskus tulehdus tai ihan vaan hormoonit voivat aiheuttaa, vaihdevuodet tai solut muutu, jotkut vanhat jää. Se on yleinen paska vaiva

Mulla on kerran ennenkin ollut luokka 2 ja oli joku tulehdus johon sain lääkkeen. Nyt pelottaa enemmän, kun mitään tulehdusoireita ei ole, ehkä jotain pientä kutinaa. Voi siis olla tulehdus syynä, virus tai solukon uusiutuminen tms...joka menee itsestään ohi. Saitko itse jotain lääkettä?

Ei mulla mitään oireita ole, sehän tässä ihmetyttääkin. Lapussa tosiaan lukee lievä solumuutos, joka ei aiheuta toimenpiteitä ja voi parantua itsestään. En saanut mitään lääkettäkään.

[QUOTE="a p";25781291]Vielä, mulla siis sama lääkäri on määrännyt lääkkeet ja tuossa papalapussa luki, että voidaan kontrolloida myös raskauden aikana.[/QUOTE]

kysyy lääkäriltä että otetaan koepalan, sitten tiedät varmasti voiko lapsia tehdä juuri nyt, ehkä koepalssa ei yhtään mitään oo vaikka papa näyttää 2 tai jotain pahempi voi olla... mutta ei pahaa tietenkään voi olla

[QUOTE="a p";25781341]Siis tämä oli lievä muutos, joka ei aiheuta toimenpiteitä, paitsi uusi papa vuoden sisään.[/QUOTE]

juu mutta, en siis halua pelotella, mutta mulla kans papassa oli lk 2 tai 3, ne ei tienneet mikä niistä, kun koepala oli otettu, oli pahempi eli cin 3 mutta tosi pieni muutos. Ei vätämättä ees hpv sen teki tai sekä se ja että jotain vanhat solut... mutta hoitoa kans jostain syystä en tarvinnut. Mutta olisin pyytänyt sen ota, koska papa ei kerro kaikki. Sulla voi olla jopa ei ole yhtään mitään, mutta papa on väärä positiivinen

Ja luokasta 2 ei tarvi olla kovin huolissaan, mutta ymmärrän kyllä jos huolettaa.
Se tosissaan paranee usein itsestään ja jos muuttuu niin hoidetaan.

Mutta soita lapsiasiasta, voit hyvinkin saada ns. luvan ja jatkaa yritystä.

lisään vielä, on siks hyvää ota koepalan tai hoita sen pois, ettei raskauden aikan tulee yllätyksiä. Koska raskaus aina melkein näyttää papa pahempi kun on, sitten ne vast alkaa sua ronkia, ei se kiva oo. Kokemuksia täällä

Ja luokasta 2 ei tarvi olla kovin huolissaan, mutta ymmärrän kyllä jos huolettaa.
Se tosissaan paranee usein itsestään ja jos muuttuu niin hoidetaan.

Mutta soita lapsiasiasta, voit hyvinkin saada ns. luvan ja jatkaa yritystä.

Enemmän mä taidan olla huolissaan tuosta lapsen teosta ja sen mahdollisesta lykkääntymisestä :) Mutta soittelen huomenna lääkärille.

[QUOTE="a p";25781396]Enemmän mä taidan olla huolissaan tuosta lapsen teosta ja sen mahdollisesta lykkääntymisestä :) Mutta soittelen huomenna lääkärille.[/QUOTE]

Soita ja kysyy enemmän:). Mutta suositelen vaan, että kysyy koepalan, jos ne sano ettei tarvi, niin ei muuta kun yrittämään varmasti, seuraata vaan pitää että menee pois. Jos oot nuori, niin sulla iso todenäköisyys just saada kaikenlaiset muutokset ja myös isompi todenäköisyys että ne menee itsestään pois

Yhteistyössä