Mitä mieltä? Ylireagointiako?

Hienoa, että olet tehnyt asian eteen noin paljon. Hienoa sekin, että tiedostat realistisesti oman lapsesi osallisuuden tilanteeseen. Toivottavasti saatte tilanteen raiteilleen, mainio juttu tämä on, eikä ylireagointia laisinkaan. :)

ei ole mitään syytä selitellä oman lapsen käytöstä, en halua että hänelle jää väärä kuva. Vanhemmat tekee välillä kaikkensa ettei lapsi joudu vaikeuksiin, joskus vaan vähän väärinpäin.. eli valehtelevat lapsensa osuuden asioihin.

Vaikka lapsi olis 2-4-6 jne vuotias, tekoihin pitää puuttua mikäli yhtään rakastaa lastaan.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Lähipoliisi sopii tietysti etukäteen rehtorin kanssa koluun tulosta jne. Lähipoliisi toivoo juurikin tällaisia yhteydenottoja vanhemmilta. Tosi hyvä, että joku ottaa asiakseen puuttua tilanteeseen.

tottakai poliisi sopii koulun kanssa, mutta ellei koulu ratkaise omillaan ongelmia, ne voi mennä käymään muutenkin.
Ei siihen koulun nimenomaista lupaa tarvita.

Mä rakastan lastani, tai siis lapsiani. En suinkaan odota että ovat isompina vaikeuksissa. Mä olen heistä vastuussa. Olenhan heidät synnyttänyt. Se on lupaus siitä, että huolehtii jälkikasvustaan.

Luuletko, että lapset joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen?
Miksi siis tekisit rikosilmoituksen?

Rikosilmoituksen voi tehdä, vaikka lapsi ei olisikaan teoistaan rikosoikeudellisesti vastuussa.
Lastensuojelu hoitaa asiaa silloin.

Ja että miksikö? Jos omaa lasta kuristetaan sähköjohdolla, niin kysyisin mielummin että kuka EI tekisi ilmoitusta & miksi ihmeessä ei?

Ilmoituksen voi tehdä myös koulua vastaan käsittääkseni; eivät kykene täyttämään velvollisuuttaan ja takaamaan lasten turvallisuutta.

Eipä sillä merkinnällä ole ns. mitään merkitystä. Ls-ilmoituksen voi tehdä muutenkin.
Kiusa se on pienikin kiusa :saint:

Vakavissaan; jos koulu ja kiusaajan vanhemmat on sitä mieltä että voi hellanduudelis, kyllä pikku puhuttelu ja etusormen heristäminen soo soo-tehostein riittää, ei pikkuiselta (esimerkiksi) 8-vuotiaalta voi vielä vaatia ymmärrystä, niin ehkä virkavallan ottaminen mukaan asioita hoitamaan herättelisi näitä velliperseitäkin vähäsen.

Rikosilmoituksen voi tehdä, vaikka lapsi ei olisikaan teoistaan rikosoikeudellisesti vastuussa.
Lastensuojelu hoitaa asiaa silloin.

Ja että miksikö? Jos omaa lasta kuristetaan sähköjohdolla, niin kysyisin mielummin että kuka EI tekisi ilmoitusta & miksi ihmeessä ei?

Ilmoituksen voi tehdä myös koulua vastaan käsittääkseni; eivät kykene täyttämään velvollisuuttaan ja takaamaan lasten turvallisuutta.

Minä en tekisi rikosilmoitusta ihmisestä, kuka ei joudu teoistaan vastuuseen ikänsä vuoksi. Vaikka asia käsiteltäisiin aikuisena, niin suurin osa rikoksista (vaikka kuinka vakavia), mitkä tehty lapsena, johtaa muuhun kuin linnatuomioon / merkittäviin korvauksiin.

En tekisi välttämättä edes ls-ilmoitusta.

Koulu onkin sitten eri asia...

[QUOTE="kysyjä";25778858]Minä en tekisi rikosilmoitusta ihmisestä, kuka ei joudu teoistaan vastuuseen ikänsä vuoksi. Vaikka asia käsiteltäisiin aikuisena, niin suurin osa rikoksista (vaikka kuinka vakavia), mitkä tehty lapsena, johtaa muuhun kuin linnatuomioon / merkittäviin korvauksiin.

En tekisi välttämättä edes ls-ilmoitusta.

Koulu onkin sitten eri asia...[/QUOTE]
Ei sun ole pakko tehdäkään. Mutta minäpä tekisin.

Yhteistyössä