Miten hitossa joku lihoo 20-30kg raskauden aikana????

• Viestiketjun aloittaja Ambalabah
  • Ensimmäinen viesti
En mä niitä liikakiloja pelkää, vaan jos joku viitsi noita aikaisempia kirjotuksia lukee, niin olen itse päättänyt huolehtia itsestäni, ennen raskautta, raskauden aikana ja sen jälkeen. Anteeksi kunnianhimoni ja kunnioitukseni omaa terveyttäni kohtaan. Annetaan nyt vaan hormoonien tehdä hommansa ja turvotaan jokainen sen mukaan.
Niin vai tuliko jollekin mieleen että alkujaan tasapainoinen ja hyvin voiva ruppi ei välttis edes lähtis kerryttämään sitä nestettä ja turvotusta? Ei kai sitten. Aamen.
Kunnossani ei ollut mitään vikaa enne raskautta, eikä sen jälkeenkään. Silti nestettä kertyi kiitettävästi, kiitos raskausmyrkytyksen... joka mielestäsi on vain urbaani legenda?

Ambalabah
Kyllä, tunnen raskausmyrkytyksen. En koskaan väittänytkään että sekä vauvan että äidin henkeä uhkaava tila kuuluisi tähän keskusteluun. Menkää nyt itseenne hieman.

"Jippii"
Sulla on outo tyyli kirjottaa ja ymmärtää asioita. Moneen kertaan on kerrottu syyt raskauden aikaiseen painonnousuun niin sinä se vaan jaksat täälä (piilo)vittuilla aiheesta. Sulla on tainnu mennä elämässä jotain pahasti vikaan kun jaksat tällasia alotuksia edes tehdä. Säälin sinua!

Kyllä, tunnen raskausmyrkytyksen. En koskaan väittänytkään että sekä vauvan että äidin henkeä uhkaava tila kuuluisi tähän keskusteluun. Menkää nyt itseenne hieman.
No miksi se sitten tuntuu olevan niin vaikeaa sisäistää, että taudin kuvaan kuuluu hillitön nesteidenkertyminen kroppaan. Ja että sillä ei ole mitään tekemistä mäkkärikäyntien kanssa?

Miksi se on myös vaikea uskoa, että joillekin sitä nestettä kertyy raskausaikana, eikä silläkään ole mitään tekemistä hampurilaisravintoloiden kanssa. Siihen vaikuttavat hormonit, suolankäyttö, vedenjuominen ja moni muu asia. Turvotus ei tarkoita, että äidin ruokavalio olisi retuperällä. Turvottavien ruoka-aineiden käyttöä toki kannattaa tarkailla, mutta sekään ei aina auta.

Mulla nousi paino ekassa raskaudessa n. 30 kg. Oli ihan sama mitä suuhuni laitoin tai miten liikuin, kun paino vaan nousi ja nousi. Tosin olin kyllä lopulta aika turvoksissa. 6 viikkoa synnytyksen jälkeen kiloista oli tippunut 18. Loput 12 ja pari ylimääräistä lähti siitä parin kolmen kuukauden sisään kun pääsin jatkamaan normaalia harrastustani.

Nyt kakkosesta kiloja tullut vain 8 ja viikkoja tosin vasta 27+. Tosin esikoisesta olin kerännyt tähän mennessä jo + 20 kg. Syön suht samalla tavalla jopa ehkä enemmän vielä mässäilen kuin esikoisen aikaa ja liikun suht normaalisti miten ennen raskauttakin.

"vieras"
Siis täähän on mahtava provo! Ap ei muka älyä, miten jokusilla tulee nesteturvotusta ja siksi paino nousee huimasti.
Tahallaan ärsyttää ja nostaa itseään jalustalle.

=)

Kiitos ap! Tuli vipinää palstaan taas hetkeksi!

[QUOTE="vieras";25764571]Siis täähän on mahtava provo! Ap ei muka älyä, miten jokusilla tulee nesteturvotusta ja siksi paino nousee huimasti.

=)

Kiitos ap! Tuli vipinää palstaan taas hetkeksi![/QUOTE]

Juu, provo tahi ei, niin sangen viihdyttävää :)

vrs
Tiesitkö esim kilpirauhasen vajaatoiminnan nostavan painoa ihan itsestään? Jos sattuu olemaan taipumusta kilpirauhasongelmiin, voi raskauden aikana kehittyä vajaatoiminta, mutta harvoinpa sitä hoksataan mitata ja vaikka hoksattaisiin, ei arvoissa vähään aikaan näy häikkää.

Sitten tietysti myös se aika paljon tavallisempi syy: Hormoonit. Ne kun toimii erilailla meillä kaikilla.

Toki jotkut varmaan vaan mättää itsensä siihen kuosiin, en mä sitä kiellä. Omalle kohdalle vaan sattu noi yllämainitut. Että näköjään voi liikkuvaki ihminen raskauden takia lihoa, vaikka kaikki makee ja rasvanen lens kaaressa ulos ja kuvotti muutenki koko raskauden ajan.

Toivottavasti ap on provo koska ei kukaan voi olla niin tyhmä, että pitää turvotusta ja läskiä samana asiana.

Itsellä paino nousi raskaudessa 16kg joten en täytä ap:n kriteereitä. Mulla oli kyllä kanssa ihan kivasti turvotusta ja pari päivää synnytyksen jälkeen painosta oli lähtenyt jo 13kg. Läskiä ei noin nopeasti saa pois toisin kuin turvotuksen saa.

jsvd
Joo. Mulle kertyy myös joka raskaudessa kiloja lähemmäs 30, mutta nopeasti ovat synnytyksen jälkeen lähteneetkin, maksimissaan pari kuukautta mennyt. Olen kilpaurheilija, joka tasan tarkkaan liikkuu ja syö oikein, myös raskausaikoina. Naisten kropat vaan käyttäytyvät raskauksissa eri tavoin. Ainahan sitä voi päättää, että tekee sitä ja tätä ja tota kunnossa pysyäkseen, mutta siitä huolimatta - vaikka siis tekee kaiken ihan oikein - lopputulosta ei voi taata, eikä se välttämättä ole oppikirjojen mukainen. Siksipä tällaisia v.ttuiluja onkin hiton ärsyttävä lukea, mutta eipä se tietenkään minulta ole pois, jos jonkun aivot toimivat yhtä laajassa mittakaavassa kuin pätkä vesijohtoa. Taitolaji se putkinäköisyyskin on...

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN ja vrs
Mä olen niitä ihmisiä, joiden ei normaalisti tarvitse tarkkailla syömisiään ollenkaan. Syön perusterveellisesti, mutta herkuttelen myös reilusti. Liikun paljon. Raskausaikana en nyt enää pysty liikkumaan läheskään normaalia määrää, alkaa supistella, maha painaa jne. eli lihon jos en nyt sitten rupea tarkkailemaan syömisiäni. Mutta enpä viitsi. Tulkoon painoa, kyllä ne siitä sitten sulaa pois.

Ambalabah
[QUOTE="vieras";25764571]Siis täähän on mahtava provo! Ap ei muka älyä, miten jokusilla tulee nesteturvotusta ja siksi paino nousee huimasti.

=)

Kiitos ap! Tuli vipinää palstaan taas hetkeksi![/QUOTE]

Näin pitkälle mentiin ennenku joku edes oikeasti tajus. :D :D Hitto mulla on ollu hauskaa! :D
Nyt mä sen tein.
T. Syön ihan oikeesti pullaa tällä hetkellä, kaapissa odottaa kilo irtokarkkeja.
Vielä iltasemmalla isäntä hakee meille pitsat ku en jaksanu ruveta kokkailemaan iltapalaa. :D Kiitos ja anteeks! ;) :D Hähää! :)

vrs
Näin pitkälle mentiin ennenku joku edes oikeasti tajus. :D :D Hitto mulla on ollu hauskaa! :D
Nyt mä sen tein.
T. Syön ihan oikeesti pullaa tällä hetkellä, kaapissa odottaa kilo irtokarkkeja.
Vielä iltasemmalla isäntä hakee meille pitsat ku en jaksanu ruveta kokkailemaan iltapalaa. :D Kiitos ja anteeks! ;) :D Hähää! :)
Kuinkakohan moni oikeesti jakso sitte lukea tätä ketjua? Siis ku esim itse luin vaan otsikon ja silmäilin avauksen ja vastasin sen perusteella...

"Vieras"
Nyt mä sen tein.
Höpöhöpö! Ihan tosissa oot tänne kirjotellu mutta kun sun TYHMYYTES tuli entistä enemmän esille, muutit tämän provoksi.

Ja JOS tämä on provo, niin ihme mielikuvitus sullakin on! Jos jollain ihmeen kaupalla tulet joskus raskaaksi, niin lähetän näin virtuaalisesti sulle sen 30 kiloa ihraa ympäri kehoa!

Nyt mä sen tein.
Mä luin viestin sieltä täältä ja kyllä tajusin hyvin nopeasti, että sun pakko olla provo koska ei kukaan voi oikeasti olla tuollainen. :D

Mä söin just viisi irtokarkkia, yksi niistä oli suklaata ja oli kyllä niin ällömakea, että ei hetkeen tarvitse ottaa lisää. :x

fghjjk
Ilo on, jos siinä hirveässä kuukausia kestävässä olossa kykenisin liikkumaan, kuten nyt.
Tai syömään :X Joidenkin on syötävä mitä alas saa ja maattava, eikä tämä ole mitään muiden syyttelyä.

dfghj
Nyt mä sen tein.
on joillain ja sitten huvit, ei vi**u, vaikutat vielä tyhmemmältä...
anteeksi vaan!

Ambalabah
No saatiinpahan taas tosikot liikkeelle ja palstalle muutakin vipinää kuin Venakon jutut. :D Olen kyllä ehkä prosentin verran häpeissäni, mutku oli vaan pakko pitää hauskaa välillä. Ei jaksa näitä "vitsi mä sain mun pinkin auton" ja "mun lapset huostaanotettiin ilman syytä"-alotuksia, jotka on alun alkaen teitä, arvon tosikkopalstalaisia varten tehtailtu.
Tää oli silti aika "kiltti" keskustelu. :D Kaikki mun ystävät on raskauden aikana lihonneet apaut 20-25 kiloo ilman sen kummempaa mässäilyä, olen itse siunattu hyvällä aineenvaihdunnalla ja sen takia en vain liho. Vielä kerran, Kiitos ja Anteeks. :)

"Vieras"
No saatiinpahan taas tosikot liikkeelle ja palstalle muutakin vipinää kuin Venakon jutut. :D Olen kyllä ehkä prosentin verran häpeissäni, mutku oli vaan pakko pitää hauskaa välillä. Ei jaksa näitä "vitsi mä sain mun pinkin auton" ja "mun lapset huostaanotettiin ilman syytä"-alotuksia, jotka on alun alkaen teitä, arvon tosikkopalstalaisia varten tehtailtu.
Tää oli silti aika "kiltti" keskustelu. :D Kaikki mun ystävät on raskauden aikana lihonneet apaut 20-25 kiloo ilman sen kummempaa mässäilyä, olen itse siunattu hyvällä aineenvaihdunnalla ja sen takia en vain liho. Vielä kerran, Kiitos ja Anteeks. :)
Miksi pyöriä palstalla jos mikään ketju ei kiinnosta? Ja tuo sun kommentti "olen itse siunattu hyvällä aineenvaihdunnalla ja sen takia en vain liho" kertoo jo aika paljon!

dfsgdhj
Mä en jaksa sun tyylisiä "huvittelijoita", ketkä käytännössä valehtelevat, provoavat ja sitten kehtaavat nauraa muiden reaktioille (ihan sama onko taas vitsailua). Muakaan ei kiinnosta huostaanotot, vaikkakin osaan olla vakavakin.
Huumorintaju on yksilöllinen juttu, mutta mielestäni ei ole kovinkaan tervettä ärsyttää muita ja naureskella sitten päälle (häpeämättä).

Siinä sulle tosikon tekstiä.

Yhteistyössä