Olen 179cm ja paino 120kg haluatko kysyä jotakin?

• Viestiketjun aloittaja saa kysyä
  • Ensimmäinen viesti
-
Alkuperäinen kirjoittaja saa kysyä;25762314:
Olen joskus laihduttanut,maksimissaan 20kg on paino tippunut. Ei ole aikomusta laihduttaa enää. Ja sairautena on reuma ja pco.
Eikö reumaa sairastavan olis erityisen tärkeää välttää ylimääräisiä kiloja?

168/84
Alkuperäinen kirjoittaja saa kysyä;25762413:
Olen yrittänyt niin usein laihduttaa ja laihdun maksimissaan 20kg vaikka kuinka liikkuisin ja söisin vähän niin ei kyllä huvita koko elämää kärvistellä.On lapsia ja uskon pysyväni ihan toimintakykyisenä.
Miksi sitten olet kärvistellyt? Elä niin, kuin nytkin, mutta ota VÄHEMMÄN sitä kotiruokaa. Olisko se niin paha vaihtaa pienempään lautaseen ja olla ottamatta lisää? Mulla ongelma on enemmän herkut ja niistä kieltäytyminen on paljon hankalampaa, kuin vähemmän syöminen.

saa kysyä
[QUOTE="Riikka";25762482]Saisiko esimerkin päivän syömisistä? Vaikka hyvän ja huonon päivän?[/QUOTE]

Mulla on 5 ateriaa päivässä kuten muillakin ihmisillä muuta eroa ei ole kuin että syön isoja annoksia. Nyt kun on flunssa niin syön vain aamupalan ja päivällisen.

saa kysyä
[QUOTE="Mie";25762485]Mistä löydät vaatteita??? Olen itse 179cm ja 88kg ja jo näissä mitoissa tuntuu, että sopivaa vaatetta on vaikea löytää.[/QUOTE]

Ostan ellokselta,anttilasta,klingeliltä yms.

rietas
Miten niin moni reilusti ylipainoinen ei laihdu, vaikka syö omasta mielestään ihan normaalisti, ehkä vähän isompia annoksia..?

Ja tottakai laihduttaminen on kärvistelyä. Mitä sitten?

"vieras"
Minkä on sun mielestä normaalia ruokaa? Kerrotko vaikka yhden päivän syömisesi? Jos syöt normaalia ruokaa, eli esim. puuroa aamiaiseksi marjojen kera, salaattia kanan kanssa lounaaksi ja illalla esim. kasvislihawokkia, iltapalaksi ruisleipää päällysten kera niin ei pitäisi olla noin paljon ylipainoa isojen annoskokojen takia.

"kysyn"
[QUOTE="Mie";25762485]Mistä löydät vaatteita??? Olen itse 179cm ja 88kg ja jo näissä mitoissa tuntuu, että sopivaa vaatetta on vaikea löytää.[/QUOTE]

Lähes ap:n kokoisena vastaan: lindex, h&m, seppälä, kappahl, tokmanni yms.

"kysyn"
Omalla kohdalla täytyy syömisistä sanoa, että syön vain kaksi lämmintä ateriaa päivässm enkä ollenkaan välipaloja tms. Annokset tavallista isompia ehkäpä, mut ihan perusruokaa. Joskus tulee tehtyä kyllä pitsaakin.

"Mie"
Miten niin moni reilusti ylipainoinen ei laihdu, vaikka syö omasta mielestään ihan normaalisti, ehkä vähän isompia annoksia..?

Ja tottakai laihduttaminen on kärvistelyä. Mitä sitten?
No mä olen tuo 179/88 ja laihduttaminen on ihan yhtä tuskaa... Paino ei vain kertakaikkiaan tipu.
Ja mielestäni en oikeasti syö isoja annoksia vaan olen yrittänyt keventää. Esimerkkejä syömisestä

eilen:
aamupala: 2dl rasvatonta jugurttia, 2 kuppia kahvia
lounas: sienikeittoa, 2 viipaletta hapankorppua, salaattia, vettä
välipala: mandariini, pieni banaani ja 2 kuppia kahvia
iltaruoka: 1 peruna, 4 pientä lihapullaa kermakastikkeessa, salaattia, kurkkua, tomaattia ja paprikaa, rasvatonta piimää

tänään:
aamupala: viipale ruisleipää, päällä oltermanni juustoa, 2 kuppia kahvia
lounas: savulohisalaatti, vettä

saa kysyä
[QUOTE="vieras";25762719]Minkä on sun mielestä normaalia ruokaa? Kerrotko vaikka yhden päivän syömisesi? Jos syöt normaalia ruokaa, eli esim. puuroa aamiaiseksi marjojen kera, salaattia kanan kanssa lounaaksi ja illalla esim. kasvislihawokkia, iltapalaksi ruisleipää päällysten kera niin ei pitäisi olla noin paljon ylipainoa isojen annoskokojen takia.[/QUOTE]

Aamupala kuppi kahvia ja 2 leipää joissa päällä juustoa ja makkaraa. Lounas esim.hernekeittoa. Iltapäivällä kavit. Päivällinen esim.nakkikastike,muusi ja salaatti. Iltapala 2 leipää ja hedelmäsalaattia.

njaa
Minulla on varmasti sama BMI kuin ap:llakin, olen vähän lyhyempi ja painan vähän vähemmän, mutta varmaan suht yhtä lihavia ollaan :) Minulla laihdutus ei myöskään onnistu. Syön tavallista kotiruokaa, olen käynyt ravintoterapeutilla ja on katsottu että se on ihan ok. Virhe tulee kasvisten vähäisessä määrässä ja liian isoissa annoskoossa. Jos yritän pienentää sitä niin tulee heti nälkä ja napostelen sitten jotain leipää tmv.

Lisäksi herkut siihen päälle eikä niitäkään paljoa edes tarvitse niin pikkuhiljaa se paino on kivunnut ylöspäin kun koko ajan kalorimäärä on liian suuri.

Yleensäkin laihduttaessa ajatukset on koko ajan siinä syömisessä kun pitää tarkkailla sitä, joten tunnen olevani nälkäinen ihan jatkuvasti. Nykyisin en enää jaksa yrittää. Minullakin on PCO ja se vaikuttaa joillakin painonnousuun (lyhyesti selitettynä on vaikeampi pysyä kylläisenä normaalilla määrällä ruokaa).

"vierailija"
En usko että esim 160cm pitkä nainen voi hahmottaa noin pitkän naisen painon,luulevat että olet suunnilleen norsu.
Minä en halua olla ilkeä enkä juuri kysyä mitään. Edellisistä vastauksista käy jotain ilmi.

Tuo toinen ketju jossa puhutaan 160 senttisten naisten painoista, on mielestäni osittain ihan yhtä hurja kuin naisella yli sadan kilon paino :0

Yhtä paljon voi huolestua siitä, jos on liian lihava tai siitä jos aikuinen 160-senttinen kuvittelee että 44 on hyvä paino. Ite olen 160/57 ja syön aika reilusti ja myös osiltaan epäterveellisesti.

"mie"
no mä olen 172cm ja painan ehkä n 110kg, vaatekokoni on 44/46 ja todellakaan moni ei usko, että painan näin paljon. toivoisin, että pääsisin n 90 kiloon, silloin olisin tyytyväinen...odottelen vain motivaatiota saapuvaksi :D seksielämä kukoistaa ja elämä muutenkin :)

[QUOTE="vierailija";25763245]Minä en halua olla ilkeä enkä juuri kysyä mitään. Edellisistä vastauksista käy jotain ilmi.

Tuo toinen ketju jossa puhutaan 160 senttisten naisten painoista, on mielestäni osittain ihan yhtä hurja kuin naisella yli sadan kilon paino :0

Yhtä paljon voi huolestua siitä, jos on liian lihava tai siitä jos aikuinen 160-senttinen kuvittelee että 44 on hyvä paino. Ite olen 160/57 ja syön aika reilusti ja myös osiltaan epäterveellisesti.[/QUOTE]

Milloin ko. ketju on kirjoitettu? Haluisin löytää sen. Olen nimittäin itse 160 cm ja mielenkiinnosta lukisin mitä ketjussa puhutaan :p

Yhteistyössä