Mammat kylpylässä nikopetteriensä kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli koska sun mies tai yksikään isoista pojistasi ei uimahalliin pojan kanssa mene, niin sulla nyt vaan on oikeus tuoda se poika naisten puolelle vielä 10-vuotiaanakin? Jep jep...
no onneks noissa kylpylöissä on ystävälliset ja asialliset valvojat, jotka on antaneet meille luvan, jos eivät itse ole halunneet mennä pojalle kaveriksi

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25740912:
no onneks noissa kylpylöissä on ystävälliset ja asialliset valvojat, jotka on antaneet meille luvan, jos eivät itse ole halunneet mennä pojalle kaveriksi

saanko kysyä minkäikäinen sun lapsi on ja mikä on hänen rajoitteensa ?

Just. Eli kyllähän näitä syitä löytyy, vaikka kaikki onkin todella tyhmiä tekosyitä.
Ehkä näille erityislapsille ois hyvä keksiä joku ranneke tai merkki uimapukuun, josta muut uivat näkisivät, ettei lapsi ole normaali. Esim. Ne naiset joilta on poistettu rinta, saa käyttää uimapukua saunassa, kunhan uimapuvussa on se merkki.
Älkääkä nyt selittäkö ettei lapsia sais leimata. Kyllä tälläsessä tapauksessa pitäisi käydä selkeästi ilmi, että miksi jo vähän vanhempi poika siellä naistenosastolla hyörii.

Siis apua. Suomalaisten yksi ilo täällä loskaisessa Suomessa olisi uimassa tai kylpylässä käynti. Niin sielläkin sitten tiiraillaan muiden käyttäytymistä.
Antakaa nyt herranjestas pikkupoikien olla sillä puolella, miksi perheensä parhaaksi katsoo.
:)

Siis apua. Suomalaisten yksi ilo täällä loskaisessa Suomessa olisi uimassa tai kylpylässä käynti. Niin sielläkin sitten tiiraillaan muiden käyttäytymistä.
Antakaa nyt herranjestas pikkupoikien olla sillä puolella, miksi perheensä parhaaksi katsoo.

Ei helvetti! Oletko noin tyhmä!!?? Uimahalleissa ja kylpylöissä ON sääntöjä ja ikärajat jolloin kuuluu mennä omalle puolelleen. Ei se ole kenenkään omassa päätäntävallassa.

Kunnioita sinä muita ihmisiä ja elä sääntöjen mukaan!

Totta, pieniähän ne ovat vaikka karvat kasvais. :) Eihän lapsi saa pärjätä itse, ei. Tai vielä parempi, pistetään vaan kaikki miehet ja naiset sekasin, mitäs väliä millään sukupuolirajoilla on! Sinne vaan naapurin peran viereen suihkutteleen. Eihän se ketään voi haitata?? :headwall:

[QUOTE="aapee";25740852]Mistä hitosta sä tiedät että kaikilla esimurkuilla on äiti siellä? Kyllä itse näen usein uimahallissa niitä 10v tyttöjä ilman äitiä. Itsekin kävin kaverin kanssa sen ikäisenä keskenämme uimahallissa.

Ja ne ukot siellä miestensaunassa on tietenkin niin luupäisiä ääliöitä, etteivät viitsi huomioida lapsia löylyn heitossa.. jep jep.

Kyllä näitä hyviä syitä riittää. :D[/QUOTE]

Mulla on silmät päässä. Ihan yhtä lailla kun sä näet sen pojan siellä äitinsä kanssa, niin mä näen tytöt äitiensä kanssa. Aika yksinkertaista, eikö...
Ja ihan tiedoksesi, ne ukot on ääliöitä, eikä huomio lapsia.
Sun pumpulimaailmassa kaikki on varmaan superystävällisiä toisilleen, mutta oikeessa maailmassa ihmiset on toisinaan aika tylyjäkin.
Aloin tuossa miettimään, että olen itse tainnut kerran törmätä "ison näköiseen" poikaan naistenpuolella. Aika laajasti ja usein ollaan kuitenkin uimahalleja ja kylpylöitä kierretty.
Joten ihan valtavan laajana en tätä sun kokemaa järkyttävää ongelmaa kokisi.
Toki ymmärrän, että jos ei ole oikeita ongelmia elämässä, niin sitten saattaa takertua tälläseen.
Koita nyt kuitenkin päästä asian yli, niin ehkä lapsesikin oppii, ettei se nyt ole maailman suurin katastrofi.

[QUOTE="essi";25740988]Mulla on silmät päässä. Ihan yhtä lailla kun sä näet sen pojan siellä äitinsä kanssa, niin mä näen tytöt äitiensä kanssa. Aika yksinkertaista, eikö...
Sun pumpulimaailmassa kaikki on varmaan superystävällisiä toisilleen, mutta oikeessa maailmassa ihmiset on toisinaan aika tylyjäkin.
Aloin tuossa miettimään, että olen itse tainnut kerran törmätä "ison näköiseen" poikaan naistenpuolella. Aika laajasti ja usein ollaan kuitenkin uimahalleja ja kylpylöitä kierretty.
Toki ymmärrän, että jos ei ole oikeita ongelmia elämässä, niin sitten saattaa takertua tälläseen.
Koita nyt kuitenkin päästä asian yli, niin ehkä lapsesikin oppii, ettei se nyt ole maailman suurin katastrofi.[/QUOTE]

mä en ole koskaan törmännyt "isoon" poikaan naistenpuolella. ja käydään kans kylpylöissä ja uimahalleissa usein.

Muutenkin tää ketju on ihan järjetön, kun osa puhuu 6-vuotiasta, ja osa 12-vuotiasta.
Himpun liian laaja skaala tähän asiaan. Ero kun on aika suuri.
kuinkakohan moni 8-vuotias tyttö muuten ihan oikeesti (ei palstan totuuden mukaan) on yksin siellä puku-/ pesutiloissa? Aika pieneksi veikkaisin sitä lukua.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25740996:
ei tunne numeroita, ja jos jättää esim. vaatteensa johonkin koppiin, ei muista viidentoista minuutin kuluttua mihin on ne jättänyt. jos on vähänkin monimutkaisempi kulku, ei osaa kulkea, ei myöskään osaa kysyä apua. yms.

Lopeta paapominen niin kohta osaa.

[QUOTE="essi";25740988]Mulla on silmät päässä. Ihan yhtä lailla kun sä näet sen pojan siellä äitinsä kanssa, niin mä näen tytöt äitiensä kanssa. Aika yksinkertaista, eikö...
Koita nyt kuitenkin päästä asian yli, niin ehkä lapsesikin oppii, ettei se nyt ole maailman suurin katastrofi.[/QUOTE]

Ei jumalauta näitä mammoja, siis asiasta ei saa puhua, ellei se ole maailman suurin katastrofi? EI saa paheksua, ei saa ihmetellä.

Ekaa kertaa minäkin eilen tuota ilmiötä näin, ei ole ennen noita isoja poikia näkynyt. Enkä käy uimahalleissa ja kylpylöissä niin usein, että voisin sanoa kuinka yleistä tuo on.

Mun mies taas on kertonut, että miesten saunoissa ollaan hyvinkin huomioonottavia, aina kysyvät että saako heittää löylyä kun huomaavat miehen meidän 7v pojan kanssa siellä. Mut kai sä sit naisena sen paremmin tiedät miten miesten saunoissa käyttäydytään. :headwall:

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Muistan eräänkin kerran kun joku 8-10v. (erikois-) poikalapsi katteli mun peseytymistä haavi auki. No, toinen tietenkin haluaa tutustua naisen anatomiaan paremmin ja onhan se ihan hyväksi nähdä erilaisia vartaloita, mut kyllä oli vähän kiusaannuttavaa.
Samalla kun tää jätkä kyyläili, niin äiti availi Nikopetterille pillimehua ja tarjoili keksiä.
Sillä jätkällä oli kyllä ihan muut piparit mielessä.
Jotkut ei vaan voi uskoa, että ne lapset kasvaa ja niistä pitäis päästä jossain vaiheessa irti.

[QUOTE="essi";25741008]Muutenkin tää ketju on ihan järjetön, kun osa puhuu 6-vuotiasta, ja osa 12-vuotiasta.
Himpun liian laaja skaala tähän asiaan. Ero kun on aika suuri.
kuinkakohan moni 8-vuotias tyttö muuten ihan oikeesti (ei palstan totuuden mukaan) on yksin siellä puku-/ pesutiloissa? Aika pieneksi veikkaisin sitä lukua.[/QUOTE]

No eikös siinä iässä mennä jo koulustakin uimaan? Ja olen ihan varma että oma tyttöni pärjäisi hienosti. Minä kun en opeta lapsiani avuttomiksi vauvoiksi.

Juu, en nyt rupea määrittelemään pikkupoikaa. :laugh:
Eikä muuten käydä uimahalleissa ja kylpylöissä, siellä on niin agressiivisia tätejä näemmä.
Ei vaan tosissaan, nyt mun 8 v. olisi liian iso naisten puolelle. Mutta ehkä noin vuosi sitten, jos isi ei olisi ollut mukana, olisi tuntunut pahalta laittaa yksin riisuntumaan ja pärjäämään niitten ihmeellisten pukukaappien kanssa.
:laugh: mutta sen verran olin tällä palstalla käynyt, että sitä virhettä en olisi tehnyt, että olisin lapseni naisten puolelle vienyt.
Kyllä mä uskon, että suomalaiset aika hyvin osaa arvioida asioita. Ja lukeekohan ne venäläiset äidit tätä palstaa ?

Kun te puolustelette äitejä jotka vie yli 7 vuotiaita naistenpuolelle, niin mitä mieltä oisitte jos isät veis saman ikäset tyttäret miestenpuolelle? Et kyllähän ne tytöt voi ihan hyvin olla siellä miesten kanssa?

[QUOTE="adea";25738273]On kyllä outoa, jos 10-v ei yksin pärjää. Mutta ei minua eikä tyttöjänikään oikeastaan haittaisi vaikka olisi miehet ja naiset sekaisin.

Meidän lähin uimahalli oli vuosia suljettu ja avattiin vasta. Meille on kyllä oikeasti ongelma miten tuolla hallissa toimittaisiin, kun ei ole sitä miestä viemässä poikaa miesten puolelle. 7-v poika kun on arka, uimataidoton ja vain muutaman kerran hallissa elämässään käynyt.
Poika naisten puolelle ei ole vaihtoehto, koska osaahan tuo poika lukea eikä suostu sääntöjä rikkomaan. Saati jos tulisi joku tuttu tyttö hysterisen äitinsä kanssa ja nämä ilkkuisivat.
Mutta miten te muut poikien yksinhuoltajat olette ratkaisseet ongelman?
Mll:llä ei ollut mieshoitajia, soitin ja kysyin olisiko löytynyt uimahallikaveriksi.[/QUOTE]

Samaa mietin täällä... Mun poikani on nyt 6 vuotias eikä todellakaan osaisi olla uimahallissa miestenpuolella yksin :(

On tuo varmaan ikävä totuus joissain yh-perheissä nykypäivän Suomessa. Mutta jos poikaa vie uimahalliin pienestä pitäen, vaikkapa 4-5 v ikäisestä, niin oppiihan hän toimimaan itsekseen pukuhuoneessa kouluikään mennessä, olettaisin :). Ja alkaahan kouluikäisellä pojalla toivottavasti jo kavereitakin olemaan, ja uimaan voi mennä kaverin & tämän isän kanssa. Ei kaikki kamut isättömiäkään varmaan ole.

Meillä valitettavasti on juuri tämä tilanne, olen siis 6 vuotiaan pojan yh-äiti eikä ole sellaista miespuolista henkilö jonka kanssa poikani voisi mennä uimaan. Tietenkin meillä on kavereita, joilla on miehiä, mutta nämä naiset eivät halua että yh:n poika otetaan mukaan uimaan, sillä se on heidän laatuaikaansa. Sama juttu enon ja sedän vaimojen kanssa...

Me ollaan ratkaistu asia niin, ettemme ole käyneet uimahallissa, mutta miten mä opetan lapseni uimaan? Emme siis ole käyneet uimassa myös siitä syystä, että sopivaa uimahallia ei ollut lähellä.

[QUOTE="aapee";25741026]Ei jumalauta näitä mammoja, siis asiasta ei saa puhua, ellei se ole maailman suurin katastrofi? EI saa paheksua, ei saa ihmetellä.

Ekaa kertaa minäkin eilen tuota ilmiötä näin, ei ole ennen noita isoja poikia näkynyt. Enkä käy uimahalleissa ja kylpylöissä niin usein, että voisin sanoa kuinka yleistä tuo on.

Mun mies taas on kertonut, että miesten saunoissa ollaan hyvinkin huomioonottavia, aina kysyvät että saako heittää löylyä kun huomaavat miehen meidän 7v pojan kanssa siellä. Mut kai sä sit naisena sen paremmin tiedät miten miesten saunoissa käyttäydytään. :headwall:[/QUOTE]

No kyllä mä pääsääntöisesti olen uskonut poikaani, kun on sanonut, ettei taas voinut olla saunassa, kun löylynheittäjät ajoi pois. On siis sanonut, että voisko olla hetken heittämättä, niin vastaus on, että jos ei kestä sopii lähteä menemään.
Mutta ehkä sinä sitten tiedät meidän asiat paremmin kun me ite?
Ja kyllä toi sun aloitusviestin tyyli viesti paljon muusta, kuin pelkästä ihmettelystä.
Hyvinkin dramaattiseksi asian teit, ja aikamoista yleistystä olet viljellyt asiasta, jota ei juurikaan ilmene.

[QUOTE="vieras";25741093]Meillä valitettavasti on juuri tämä tilanne, olen siis 6 vuotiaan pojan yh-äiti eikä ole sellaista miespuolista henkilö jonka kanssa poikani voisi mennä uimaan. Tietenkin meillä on kavereita, joilla on miehiä, mutta nämä naiset eivät halua että yh:n poika otetaan mukaan uimaan, sillä se on heidän laatuaikaansa. Sama juttu enon ja sedän vaimojen kanssa...

Me ollaan ratkaistu asia niin, ettemme ole käyneet uimahallissa, mutta miten mä opetan lapseni uimaan? Emme siis ole käyneet uimassa myös siitä syystä, että sopivaa uimahallia ei ollut lähellä.[/QUOTE]

Uimakouluun?
Ja on sulla kummallisia tuttuja jos ikinä eivät voi ylimääräistä lasta ottaa laatuaikaansa mukaan. Kannattais ehkä etsiä fiksumpaa seuraa tukiverkoksi.. Ja onhan sull a aikaa opettaa poikaa omatoimisuuteen, saahan 6 vuotias vielä mennä äidin kanssa.

Yhteistyössä