Mammat kylpylässä nikopetteriensä kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";25738854]Etkö nyt millään tajua ettei tässä ole pituudesta kyse vaan iästä? Ja vastaa nyt minkä ikäisiä lapsesi ovat, ja kokevatko he että on ihan sama meneekö naisten vai miesten edessä suihkuun. Ja koetko itse olosi yhtä luontevaksi vieraiden naisten edessä riisumisen kuin miesten?[/QUOTE]

Poikani on 7-vuotias eikä hän mene mielellään kenenkään vieraan edessä suihkuun. Tyttöni ovat esiteini-iässä eikä kumpikaan ole koskaan arastellut mennä saunaan kenenkään kanssa.
Minä olen aina mukavuusrajani ulkopuolella alastomana vieraiden edessä.

[QUOTE="adea";25738908]Poikani on 7-vuotias eikä hän mene mielellään kenenkään vieraan edessä suihkuun. Tyttöni ovat esiteini-iässä eikä kumpikaan ole koskaan arastellut mennä saunaan kenenkään kanssa.
Minä olen aina mukavuusrajani ulkopuolella alastomana vieraiden edessä.[/QUOTE]

No kysy tytöiltäsi haittaisiko jos pojat samalta luokalta tulisivat uimahallissa naisten puolelle.

[QUOTE="adea";25738806]Mutta jos syynä poikien kieltoon naistenpuolelle on tyttöjen järkyttyminen pitäisi olla pituusmitta rajaamassa pojat pois. vaikkapa kaikki yli 115-cm pojat miesten puolelle ja 115-cm yli tytöt naisten puolelle eikä ikärajaa kuten nykyään. Se miten kehittynyt lapsi on 6- tai vaikka 8-vuotiaana on melko yksilöllistä.

Minusta on outoa, että kiellon perusteena on pikkutyttöjen järkyttyminen pikkupoikien alastomuudesta. Jos on niin häveliäs ei käsittääkseni kannattaisi käydä uimahallissa.[/QUOTE]
Yksilöllistä on, mutta raja pitää johonkin vetää silti. Aika usein raja lienee kouluiässä tai 8 v iässä.

Pikkutytöt tuskin pikkupoikien alastomuudesta järkyttyvät, mutta kouluikäinen tyttö ei ehkä halua näyttäytyä alasti samanikäisen pojan edessä, ja siihen tytöllä on täysi oikeus.

Ei se, että jotkut jopa 10-vuotiaat pojat raahataan vielä naisten puolelle, voi olla syy ns. ajaa samanikäisiä tyttöjä pois uimahallista. Eiköhän niiden, jotka ei kykene noudattamaan kirjoitettuja tai kirjoittamattomia käyttäytymissääntöjä, ole syytä pysyä poissa, eikä niiden jotka ovat ihan siellä missä pitääkin eli oman sukupuolensa pukeutumistiloissa?

[QUOTE="...";25738247]Mistä te kaikkitietävät moraalinvartijat voitte olla varmoja ettei pojallenne joskus tapahdu pahoja asioita? Luuletteko että nämä namusedät kulkevat siellä suihkutiloissa muna kädessä kaikkien silmien alla? Ei, kyllä heilläkin sen verran älliä löytyy että vasta tilaisuuden tullen toteuttaa halujaan.

Jättäkää se kylpyläkäynti väliin jos noin ottaa aivoon poikapuoliset lapset naisten pukutiloissa.[/QUOTE]

mutta ei häiritsisi, jos alta 10-v on samoissa pesutiloissa. onhan noita yhteis- saunoja ym. Ja oon yllä olevan kans samaa mieltä, et noilla pedofiileillä on kyl taito ilmaantua lapsille ainoastaan. Itsellä lapsena tuli nähtyä muutamakin "heiluttelija", mutta aikuisena ei yhtäkään ole eteen "pompahtanu". Onneksi ei kuitenkaan suurempia traumoja tullut.

Yksilöllistä on, mutta raja pitää johonkin vetää silti. Aika usein raja lienee kouluiässä tai 8 v iässä.

Pikkutytöt tuskin pikkupoikien alastomuudesta järkyttyvät, mutta kouluikäinen tyttö ei ehkä halua näyttäytyä alasti samanikäisen pojan edessä, ja siihen tytöllä on täysi oikeus.

Ei se, että jotkut jopa 10-vuotiaat pojat raahataan vielä naisten puolelle, voi olla syy ns. ajaa samanikäisiä tyttöjä pois uimahallista. Eiköhän niiden, jotka ei kykene noudattamaan kirjoitettuja tai kirjoittamattomia käyttäytymissääntöjä, ole syytä pysyä poissa, eikä niiden jotka ovat ihan siellä missä pitääkin eli oman sukupuolensa pukeutumistiloissa?

No kuten jo kirjoitinkin me pysymme poissa, koska emme halua sääntöä rikkoa. Mutta minusta ei ole tervettä, että 10-vuotiaalla on estoja liittyen sukupuoliin.

[QUOTE="aapee";25738953]No kysy tytöiltäsi haittaisiko jos pojat samalta luokalta tulisivat uimahallissa naisten puolelle.[/QUOTE]

En kysy. Tiedän kysymättäkin, ettei heitä haittaisi.

[QUOTE="adea";25739060]No kuten jo kirjoitinkin me pysymme poissa, koska emme halua sääntöä rikkoa. Mutta minusta ei ole tervettä, että 10-vuotiaalla on estoja liittyen sukupuoliin.[/QUOTE]

Suosittelen iltalukemiseksi vähän lapsipsykologiaa, etenkin liittyen siihen puberteetti-ikään. Saisit järkeä päähäsi.

[QUOTE="adea";25739060]No kuten jo kirjoitinkin me pysymme poissa, koska emme halua sääntöä rikkoa. Mutta minusta ei ole tervettä, että 10-vuotiaalla on estoja liittyen sukupuoliin.[/QUOTE]
Minusta taas on erittäin tervettä, että 10-vuotiaalle on jo kehittynyt tietynlainen häveliäisyys ja taju sen suhteen, että missä ja kenen edessä on sopivaa olla alasti. Itse asiassa jo alle 10-vuotiailla useimmiten on tajua näistä asioista. Jos 10-vuotias on muitta mutkitta alasti ikäistensä vastakkaista sukupuolta olevien edessä niin jokin lienee vähän pielessä - kehitysviive?

Seksuaalisuuteen se tuskin liittyy juurikaan. Joskin 10-vuotiaalla tytöllä on voinut jo kuukautisetkin alkaa vuoden päivät sitten, rinnat on kasvaneet, jne.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="aapee";25739080]Suosittelen iltalukemiseksi vähän lapsipsykologiaa, etenkin liittyen siihen puberteetti-ikään. Saisit järkeä päähäsi.[/QUOTE]

10-v puberteetti-ikäinen on harvinaisuus tänäkin päivänä. Häveliäisyys alstomana olemiseen ei liity sukupuoleen, jos lapset on tervepäisiksi kasvatettu eikä hysteeriseen "esiaikaiseen raskaudenpelkoon" sillä sieltähän tuo pelko ja viha pikkupoikien alastomuutta kohtaan kumpuaa.

No jo on taas palstamammat vauhdissa pullamössöjensä kanssa. Kyllä minua ainakin olisi 10 vuotiaana (kun juuri alkanut karvat ja tissit kasvamaan) häirinnyt, jos naisten pukuhuoneessa tai suihkutiloissa olisi joku samaa ikäluokkaa oleva poika ollut. Ja ei, minulla ei edes kauhean kauaa tuosta iästä ole, joten muistan ihan hyvin asian. Eikä isänikään (kuka minua aina uimahalliin vei) onneksi kauhen kauaa minua sinne miesten puolelle raahannut, taisin olla kuuden vanha, kun ekan kerran menin yksinäni naisten puolle. Ja teille epäilijöille tiedoksi, että naisten ja miesten puolella ovat ihan samat systeemit, eli jos se niko-petteri on muutaman kerran naisten puolella käynyt, niin osaa kyllä miesten puolellakin toimia. Ihan on samanlaiset pukuhuoneet ja suihkutilat.

• Tykkää
Reactions: Lokki ja Tepadj
[QUOTE="adea";25739140]10-v puberteetti-ikäinen on harvinaisuus tänäkin päivänä. Häveliäisyys alstomana olemiseen ei liity sukupuoleen, jos lapset on tervepäisiksi kasvatettu eikä hysteeriseen "esiaikaiseen raskaudenpelkoon" sillä sieltähän tuo pelko ja viha pikkupoikien alastomuutta kohtaan kumpuaa.[/QUOTE]

Murrosikä – Wikipedia

Fyysinen murrosikä alkaa tavallisimmin 10–14 vuoden iässä. Tytöillä murrosikä alkaa usein poikia selvästi aikaisemmin, mutta etenee poikia hitaammin ja tasaisemmin.

"erittäin harvinaista"? Millä planeetalla sä elät?

[QUOTE="adea";25739140]10-v puberteetti-ikäinen on harvinaisuus tänäkin päivänä. Häveliäisyys alstomana olemiseen ei liity sukupuoleen, jos lapset on tervepäisiksi kasvatettu eikä hysteeriseen "esiaikaiseen raskaudenpelkoon" sillä sieltähän tuo pelko ja viha pikkupoikien alastomuutta kohtaan kumpuaa.[/QUOTE]
Porvoossa taitaa olla nukkumaanmenoaika.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Anatolia
Minusta taas on erittäin tervettä, että 10-vuotiaalle on jo kehittynyt tietynlainen häveliäisyys ja taju sen suhteen, että missä ja kenen edessä on sopivaa olla alasti. Itse asiassa jo alle 10-vuotiailla useimmiten on tajua näistä asioista. Jos 10-vuotias on muitta mutkitta alasti ikäistensä vastakkaista sukupuolta olevien edessä niin jokin lienee vähän pielessä - kehitysviive?

Seksuaalisuuteen se tuskin liittyy juurikaan. Joskin 10-vuotiaalla tytöllä on voinut jo kuukautisetkin alkaa vuoden päivät sitten, rinnat on kasvaneet, jne.

Olen sitä mieltä, että on kahdenlaista häveliäisyyttä. Sisäsyntyistä ja ulkosyntyistä. Jos 10-v tyttö häpeää olla alasti vain ja ainoastaan 10-vuotiaan pojan ollessa samassa huoneessa on häveliäisyys ulkosyntyistä eli opittua. Eli 1950-luvulle jämähtäneen hysteerikköäidin hänelle syöttämää. Jos 10-vuotiasta tyttöä nolottaa alastomuus ylipäätään on se sisäsyntyistä, hän on häveliäs luonteeltaan.

Tämä on mielipide asia, josta käsitän olevani eri mieltä monen ihmisen kanssa. Sen vuoski en elä mielipiteeni mukaan vaan noudatamme ympäristön normeja. Emme käy uimahallissa perheen kesken.

Hiukan pitkälle vietyä? :D

Ei lapsetkaan mitään sukupuolettomia olentoja ole vaikka seksuaalisuus ei vielä sinänsä ole mukana kuvioissa. Meidän 6 v tyttö jo arastelee riisua, jos paikalla on miehiä/poikia. Lähinnä se on mallioppimista ja leimautumista varmaankin, mutta yhtäkaikki kuisallista tytölle. Mun mielestä kouluikäisten tulisi mennä uimahalleissa "omille" puolilleen, oikeasti kyllä terve tuon ikäinen pärjää...

Nyt en voi enää muuta kuin nauraa :laugh:

Viha pikkupoikien alastomuutta kohtaan - se on ihan eri asia kuin se, että peräänkuuluttaa tyttöjen oikeutta olla olematta alasti ikäistensä poikien edessä.

Missä todellisuudessa 10-vuotias puberteetti-ikäinen on harvinaisuus tänä päivänä? Murrosiän merkkejä on jo monella kymmenkesäisellä tytöllä. Pojat tietty laahaa perässä tässä asiassa (ja vissiin kaikessa muussakin jos vielä 10-vuotiaanakaan eivät pärjää ilman äitiä uimahallissa).

Mutta joo. Istukaa te vaan jatkossakin ilkialasti pihamaalla kukkaseppeleet päässä laulaen Kumbayaa - me äärimmäisen estyneet pidämme vaatteet päällämme ja sallimme myös alakouluikäisten tytärtemme pitää vaatteensa jos läsnä on poikia.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="lisbe";25739148]No jo on taas palstamammat vauhdissa pullamössöjensä kanssa. Kyllä minua ainakin olisi 10 vuotiaana (kun juuri alkanut karvat ja tissit kasvamaan) häirinnyt, jos naisten pukuhuoneessa tai suihkutiloissa olisi joku samaa ikäluokkaa oleva poika ollut. Ja ei, minulla ei edes kauhean kauaa tuosta iästä ole, joten muistan ihan hyvin asian. Eikä isänikään (kuka minua aina uimahalliin vei) onneksi kauhen kauaa minua sinne miesten puolelle raahannut, taisin olla kuuden vanha, kun ekan kerran menin yksinäni naisten puolle. Ja teille epäilijöille tiedoksi, että naisten ja miesten puolella ovat ihan samat systeemit, eli jos se niko-petteri on muutaman kerran naisten puolella käynyt, niin osaa kyllä miesten puolellakin toimia. Ihan on samanlaiset pukuhuoneet ja suihkutilat.[/QUOTE]

No minun "niko-petterini" ei ole siellä naistenkaan puolella käynyt, kun uimahalli avattiin vasta hänen seitsenvuotispäivänsä jälkeen.

[QUOTE="adea";25739189]Olen sitä mieltä, että on kahdenlaista häveliäisyyttä. Sisäsyntyistä ja ulkosyntyistä. Jos 10-v tyttö häpeää olla alasti vain ja ainoastaan 10-vuotiaan pojan ollessa samassa huoneessa on häveliäisyys ulkosyntyistä eli opittua. Eli 1950-luvulle jämähtäneen hysteerikköäidin hänelle syöttämää. Jos 10-vuotiasta tyttöä nolottaa alastomuus ylipäätään on se sisäsyntyistä, hän on häveliäs luonteeltaan.
[/QUOTE]
10-vuotiasta tyttöä nolottaa varmaan alastomuus ylipäätään, kun läsnä on perheen ulkopuolisia. Mutta erityisesti se nolottaa ja tuntuu kaamealta kun läsnä on vieras samanikäinen poika.

Minusta ihan helppo asia ymmärtää.

Ja hyvä asia oppia. Ei niitä intiimiosia ole tarkoitus ihan jokaiselle esitelläkään.

Meidän 7 v. pojat eivät sen vuoksi pärjäisi yksin vielä miesten puolella, koska he eivät kertakaikkiaan saa kiinni pukukaapin ovia. Ja eivät uskaltaisi pyytää apua vierailta.

[QUOTE="Lissu";25739191]Hiukan pitkälle vietyä? :D

Ei lapsetkaan mitään sukupuolettomia olentoja ole vaikka seksuaalisuus ei vielä sinänsä ole mukana kuvioissa. Meidän 6 v tyttö jo arastelee riisua, jos paikalla on miehiä/poikia. Lähinnä se on mallioppimista ja leimautumista varmaankin, mutta yhtäkaikki kuisallista tytölle. Mun mielestä kouluikäisten tulisi mennä uimahalleissa "omille" puolilleen, oikeasti kyllä terve tuon ikäinen pärjää...[/QUOTE]

Eivät tietenkään. Mutta minusta on väärin opettaa lapset kammoamaan alastomuutta toisen sukupuolen edessä.
Ei se alastomuus monellekaan luontevaa ole vieraiden edessä, joten samssa veneessä siellä ovat uimahallissa kaikki oltiin sitten sekapukuhuoneissa tai sukupuolet erikseen.

Mä oon kyl ottanut mun 7 -vuotiaan naisten puolelle eikä ole käynyt mielessäkään et se ketään vaivais eikä ton ikäselle pojalle oo kyl mun mielestä normaalia vilkuilla naisia jotenkin seksuaalisesti jos se siitä siis kiikastaa ettei poika voi olla naisten puolella. Olkoon sit vaan kuinka Nikopetteriä kenenkin mielestä mut niin kauan kun poika ei osaa uida kunnolla niin se kyl tulee mun kans samalle puolelle edelleen. 7 -vuotias on sen vertan laps mun ielestä et vaikka tässä kodin lähellä saakin mennä itsekseen niin en mä sitä jossain kylpylässä kyl yksin lykkäis miesten puolelle eikä se varmaan meniskään.. Mut siitä oon samaa mieltä et joku 10 -vuoitas ei kyl enää kuulu naisten puolelle ja tuskin toi poikakaan enää muakan kulkee sit kun kahdeksan -yhdeksän tienoissa alkaa ikä olla. Eikä mua ole kyl vaivannut koskaan se et äidit tuo poikia naisten puolelle. Mut aika pitkälle mielipide asioita.

[QUOTE="fakta";25739242]Meidän 7 v. pojat eivät sen vuoksi pärjäisi yksin vielä miesten puolella, koska he eivät kertakaikkiaan saa kiinni pukukaapin ovia. Ja eivät uskaltaisi pyytää apua vierailta.[/QUOTE]

Harjoittelua vaan naisten puolella ihan rauhassa, sitten 8 vuotiaana ylpeänä miesten puolelle. :)

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä