Mammat kylpylässä nikopetteriensä kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
10-vuotiasta tyttöä nolottaa varmaan alastomuus ylipäätään, kun läsnä on perheen ulkopuolisia. Mutta erityisesti se nolottaa ja tuntuu kaamealta kun läsnä on vieras samanikäinen poika.

Minusta ihan helppo asia ymmärtää.

Ja hyvä asia oppia. Ei niitä intiimiosia ole tarkoitus ihan jokaiselle esitelläkään.

Luoja kiitos minun tyttäreni eivät ole koskaan riisuutuessaan esitelleet paikkojaan vieraille, vaikka melkoisia luonnonlapsia ovatkin. Ymmärrän toki, että jos tytöllä viiraa niin paljon päästä, että jo 10-vuotiaana esittelee itseään alasti haluaa tämän äiti pitää tämän kaukana pojista.

Miksi kaikki 7 vuotiaiden äidit takertuu tohon maagiseen 7v ikään? Tietääkseni kirjoitin aloituksessa 10-12 vuotiaista, ja olen moneen otteeseen sanonut että 7 vuotias on vielä rajatapaus, ja voi tarvita apua. Itsellänikin on 7 vuotiaat lapset, hyvänen aika..

[QUOTE="adea";25739273]Luoja kiitos minun tyttäreni eivät ole koskaan riisuutuessaan esitelleet paikkojaan vieraille, vaikka melkoisia luonnonlapsia ovatkin. Ymmärrän toki, että jos tytöllä viiraa niin paljon päästä, että jo 10-vuotiaana esittelee itseään alasti haluaa tämän äiti pitää tämän kaukana pojista.[/QUOTE]
Tuleehan ne siinä samalla esiteltyä, halusi tai ei, kun riisuu vaatteensa. Daa...

Samaa mieltä adean kanssa. Loppujen lopuksi tullaan taas siihen iänikuiseen kliseeseen, että pojat on pahoja ja tyttöjen pitää itseään suojella tältä pahalta. Lisäksi äidit "opettavat" omat vartalokompleksinsa tyttärilleen. Jos oma lapseni on sinut vartalonsa kanssa, on hänen seksuaalisuutensa pakostakin vääristynyt, koska hänen kuuluu jo kymmenenvuotiaana hävetä itseään ja peitellä itseään vastakkaiselta sukupuolelta.

Ja sulle ap, voisit itsekin vähän avartaa näkemyksiäsi jotta huomaat että maailmassa on muutakin kuin yksin sinun totuutesi.

[QUOTE="aapee";25739282]Miksi kaikki 7 vuotiaiden äidit takertuu tohon maagiseen 7v ikään? Tietääkseni kirjoitin aloituksessa 10-12 vuotiaista, ja olen moneen otteeseen sanonut että 7 vuotias on vielä rajatapaus, ja voi tarvita apua. Itsellänikin on 7 vuotiaat lapset, hyvänen aika..[/QUOTE]

Eikö aika monessa uimahallissa ole ihan sääntö, että kouluikäiset omalle puolelleen, tai sitten pitää hakea jokin merkki josta käy ilmi että lapsella on erikoislupa olla "väärällä" puolella. Jossain ainakin muistaisin törmänneeni tällaiseen käytäntöön? Eri asia sitten noudattaako sitä kukaan, ilmeisesti ei...

[QUOTE="fakta";25739242]Meidän 7 v. pojat eivät sen vuoksi pärjäisi yksin vielä miesten puolella, koska he eivät kertakaikkiaan saa kiinni pukukaapin ovia. Ja eivät uskaltaisi pyytää apua vierailta.[/QUOTE]

MUn 7v (melkein 8) vesipeto jättäisi varmasti uimisen väliin ennenkuin tulisi "tyttöjen" puolelle uimahallissa.

Mä muistan, että mä en enää 6-vuotiaana halunnut mennä miesten kanssa samaan aikaan saunaan ja olin alastomuuden suhteen häveliäs. Ekaluokkalainen minäni olisi ollut kauhuissaan, mikäli uimahallissa olisi pitänyt olla alasti oman ikäisen pojan nähden.

[QUOTE="adea";25739273]Luoja kiitos minun tyttäreni eivät ole koskaan riisuutuessaan esitelleet paikkojaan vieraille, vaikka melkoisia luonnonlapsia ovatkin. Ymmärrän toki, että jos tytöllä viiraa niin paljon päästä, että jo 10-vuotiaana esittelee itseään alasti haluaa tämän äiti pitää tämän kaukana pojista.[/QUOTE]

Harvoin sanon, mutta nyt sen teen: aika tavalla kyllä viiraa nuo kirjoitelmasikin! Todella inhottavasti kirjoitat 10-vuotiaista tyttöLAPSISTA tässäkin...

Vänkäätkö muuten tosissasi vai periaatteen vuoksi vaan?

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Anatolia
[QUOTE="aapee";25739282]Miksi kaikki 7 vuotiaiden äidit takertuu tohon maagiseen 7v ikään? Tietääkseni kirjoitin aloituksessa 10-12 vuotiaista, ja olen moneen otteeseen sanonut että 7 vuotias on vielä rajatapaus, ja voi tarvita apua. Itsellänikin on 7 vuotiaat lapset, hyvänen aika..[/QUOTE]

Niin meni ehkä vähän aidanseipäiksi.
Kuten jo ensimmäiseen viestiin kirjoitin en ymmärrä vanhempia, jotka tuovat 10-vuotiaan väärälle puolelle. Mutta vain siksi, että ei ole hyvä asettaa lasta ympäristön tuomittavaksi, vaikka itse soisin uimahallien pukukoppien olevan unisex-mallia.

Kuitenkin uimahalleissa se on tuo 7-vuotta rajana ja siksi oma poikani ei pääse uimahalliin uimaan.

[QUOTE="minä";25739295]Samaa mieltä adean kanssa. Loppujen lopuksi tullaan taas siihen iänikuiseen kliseeseen, että pojat on pahoja ja tyttöjen pitää itseään suojella tältä pahalta. Lisäksi äidit "opettavat" omat vartalokompleksinsa tyttärilleen. Jos oma lapseni on sinut vartalonsa kanssa, on hänen seksuaalisuutensa pakostakin vääristynyt, koska hänen kuuluu jo kymmenenvuotiaana hävetä itseään ja peitellä itseään vastakkaiselta sukupuolelta.

Ja sulle ap, voisit itsekin vähän avartaa näkemyksiäsi jotta huomaat että maailmassa on muutakin kuin yksin sinun totuutesi.[/QUOTE]

Mun mielestä taas on jotain outoa siinä, että alle 10-vuotiaiden ollessa kyseessä edes mietitään vartalokomplekseja ja vääristynyttä seksuaalisuutta. Johtuu se mallioppimisesta tai mistä tahansa muusta, niin kyllä myös alle 10 v tytöistä on kiusallista olla alasti ikäistensä poikien edessä. Joten en ymmärrä miksi heidän siihen pitäisi alistua, kun uimahallin säännötkään eivät sitä yleensä salli. Jos haluaa lapsensa oppivan avointa ja häpeilemätöntä alastomuutta, niin miten olisi oma sauna tai nudistiranta? ;)

[QUOTE="sipsi";25739320]Harvoin sanon, mutta nyt sen teen: aika tavalla kyllä viiraa nuo kirjoitelmasikin! Todella inhottavasti kirjoitat 10-vuotiaista tyttöLAPSISTA tässäkin...

Vänkäätkö muuten tosissasi vai periaatteen vuoksi vaan?[/QUOTE]

Periaatteen vuoksi vain. : )

Mutta en kyllä ymmärrä mitä inhottavaa tuossa kirjoituksessani oli.

[QUOTE="adea";25739331]
Kuitenkin uimahalleissa se on tuo 7-vuotta rajana ja siksi oma poikani ei pääse uimahalliin uimaan.[/QUOTE]
Te ette siis oikeasti tunne yhtään ainoaa miestä, joka voisi poikaa uimahalliin viedä? : /

[QUOTE="adea";25739419]Huokaus. Poikani elämässä on kyllä miehenmalleja, mutta he eivät voi häntä uimahalliin viedä, koska eivät rajoitteidensa vuoksi käy siellä itsekseenkään.[/QUOTE]
Okei, hyvä että jotain miehen malleja kuitenkin on.

Ja kyllä jossain vaiheessa tulee kuvioihin ne kavereiden kanssa tehtävät uimahallikäynnitkin varmasti.

Okei, hyvä että jotain miehen malleja kuitenkin on.

Ja kyllä jossain vaiheessa tulee kuvioihin ne kavereiden kanssa tehtävät uimahallikäynnitkin varmasti.

Totta.
ja tässä ketjua lukiessani ajattelin, että voisinhan minä käydä uimahallissa ja ottaa pukukaapeista ja muista ja kysyä henkilökunnalta ovatko ne miesten puolella samanlaisia. Neuvoisin sitten kuvien kanssa pojalle uimahallikäytännöt niin ehkä tuo jo ennen kesää uskaltaisi halliin tulla. Olisi kiva, jos vähän olisi tuntumaa veteen kun viime kesästä on jo aikaa.

Yhteistyössä