Mitä olette tänään tehneet ja mitä on vielä tekemäti?

---
Olen istuskellut sohvalla, juonut kahvia ja seurannut kun mies pelaa pleikalla. :D En tiedä mitä tänään syön, varmaan lintupaistia/perunamuusia, ei tosin itse tekemää. Myöhemmin aion vielä pelata pleikkaa itsekin.

einiintäydellinen
Oon aamu kuudelta alottanut pyykkämisen :D Kolme koneellista pesin ja laitoin kuivumaan. Ruokkinut kissan ja koiran. Koiran käyttänyt pihalla tarpeen tullen.. Juonut kahvia ja istunut koneella.. Nukkunut päiväunet.. Leikkinyt taaperon kanssa ja muut päivittäiset jutut sen kanssa. :) Syöny oon huonosti kaikkea mitä en haluis ees syyä.. Mutta väsymyksen piikkiin.. Ja nyt en saa unta yhen NAAPURIn takia. Mutta loppu illan laiskottelin ja katoin satuhäät.

Se olisi sitten laskiaistiistai.:)

Joko on hernarit porisemassa ja pullataikinat kohoamassa?

Meillä lähti vanhin eskariin ja nuoremman kanssa lähdetään kohta ulos pulkkailemaan.
Kaupasta samalla pari juttua ja sit hakemaan eskarilainen.
Ajattelin lasten tirsa hetken käyttää leipomiseen.

Aamutyöt tehty ja nyt aamupäiväkahvitauko koneella.

Päivän ohjelmassa lapsia, lapsenlapsia, kokkausta (laskiaistiistai joten herneet jo likoamassa ja kaapissa aineet laskiaispulliin), valokuvausta, taidehistoriaa, pikkuväen matkalaukkujen pakkausta ja illalla pulkkamäessä pitkiä pellavia.

:)

• Tykkää
Reactions: röppö
Aamutyöt tehty ja nyt aamupäiväkahvitauko koneella.

Päivän ohjelmassa lapsia, lapsenlapsia, kokkausta (laskiaistiistai joten herneet jo likoamassa ja kaapissa aineet laskiaispulliin), valokuvausta, taidehistoriaa, pikkuväen matkalaukkujen pakkausta ja illalla pulkkamäessä pitkiä pellavia.

Mä lähden katsastamaan josko tuolta lähikaupan lihatiskiltä sais jotain lihaa ernarin joukkoon joka olisi maultaan lähellä joulukinkkua. :D
Muuten ei kuulemma meidän vanhin neiti hernekeittoa syö. :D

Mitähän se sitten lie ja osaankohan mä sen valmistaa..saas nähdä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25712670:
Mä lähden katsastamaan josko tuolta lähikaupan lihatiskiltä sais jotain lihaa ernarin joukkoon joka olisi maultaan lähellä joulukinkkua. :D
Muuten ei kuulemma meidän vanhin neiti hernekeittoa syö. :D

Mitähän se sitten lie ja osaankohan mä sen valmistaa..saas nähdä. :D
Kinkku ei mikään huono vaihtoehto hernariin.
Possua meilläkin, jos kohta tällä kertaa vähän toisesta kohtaa kuin possunpepasta.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25712698:
En mä ihan kinkkua meinannut..jotain possun lihaa josta saisi suunnilleen samat maut kuin joulukinkusta. :)
Mikä lie sit paras ja suht edullinenkin ruhonosa hernekeittoon??
Minulla menee tällä kertaa pakasteessa ollut kaslerinpala.
En osaa minäkään sanoa, mikä pala parasta olisi...
Ehkä lapa?

Minulla menee tällä kertaa pakasteessa ollut kaslerinpala.
En osaa minäkään sanoa, mikä pala parasta olisi...
Ehkä lapa?
Lapaa ja potkaa kai useimmat suosittelee. :)
Etuselkää myös luin netistä jonkun käyttävän..
Mä menen ihan blondina sinne lihatiskille ja toivon,että siellä on ihminen joka osaa mulle oikean ruhonosan ojentaa. :D
Sit vaan ristin kädet ja toivon,että saahaan syömäkelpoista keittoa.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Pyykinpesukone on pyörimässä ja muksut on saanu aamupalaa, siinä tän päivän saavutukset..Vanhimmalle en oo ees vaihtanu vaatteita vielä vaan istuu tuos pyjama päällä ja kattoo junioria... :ashamed:

Lumitöitä olis tiedossa tänäänkin ja kauppaan pitäis reippailla.

Pyykinpesukone on pyörimässä ja muksut on saanu aamupalaa, siinä tän päivän saavutukset..Vanhimmalle en oo ees vaihtanu vaatteita vielä vaan istuu tuos pyjama päällä ja kattoo junioria... :ashamed:

Lumitöitä olis tiedossa tänäänkin ja kauppaan pitäis reippailla.
Mä puin itseni vasta ja hörpin vielä kahvia,kun tuo pari vuotias on liimautuneena töllöön myös..Katselee vaan tosin neloselta vauvan tarinaa..vai mikä olikaan. :D
Miten toi lumipyryyn lähteminen voikin olla niin vaikeaa?
Kun ulos pääsee,ei ongelmaa mut se lähteminen..huh. :D

"minttu"
Voi pöh. Tänään olisi opiskelijarientoja Ullanlinnanmäellä, mutta kuka tuonne räntäsademyräkkään haluaa lähteä, varsinkin kun pitäisi lukea huomiseen tenttiin. Ja tehdä töitä. Ja lisää töitä.

Istun siis koneella koko päivän hommissa, tylsä päivä tiedossa.

[QUOTE="minttu";25712888]Voi pöh. Tänään olisi opiskelijarientoja Ullanlinnanmäellä, mutta kuka tuonne räntäsademyräkkään haluaa lähteä, varsinkin kun pitäisi lukea huomiseen tenttiin. Ja tehdä töitä. Ja lisää töitä.

Istun siis koneella koko päivän hommissa, tylsä päivä tiedossa.[/QUOTE]

Mitä kyseiset riennot pitäisivät sisällään? :)

Nyt on lihat kypsymässä,kohta hernekeittokin tulemaan. :)
Lapset nukkuu ja mä nautin kupin kahvia ja palan eilen tekemääni kinkkupiirakkaa. :)

Kohta pullataikina nousemaan, lattianpesua, pyykin ripustamista ym..
Illan voikin pyhittää ulkoilulle ja mulla olisi kuoro harjoituksetkin tänään. :)

Eilen tuli pidettyä kunnon laiskottelu päivä..
Heti aamusta tuntui,että joku otti päähän ja aamupäivän aikana hiipi huono olokin..
Lisäksi väsytti niin vietävästi,että kahvi pöytäänkin meinasin nukahtaa istualleen.

Tänään sitten pirteämpänä uuteen päivään..
Vanhempi tyttö viety eskariin ja nuoremman kanssa lähdetään kaupungille pulkkaillen kirppari kierrokselle ja kauppaan.
Sen jälkeen tiedossa eskarilaisen haku,muksujen ruoka ja päikkäreille meno..sitten alkaa kokkailut ja siivoilut normaaliin tapaan.

Ajattelin keittää kanan ja putsailla sen jos huomiseksi valmiiksi myös,jotta huomisen ruoan teko nopeutuu.
Minun mummoni tulee huomenna heti aamusta kylään ja lähdetään ostoksille jne yhdessä..Kiva kun ruoka ostosten jälkeen valmistuu nopeasti. :)
Eikä mummon tarvitse ajella kotio kokkaamaan.

Viimeksi muokattu:
Nyt olis taas ulkoiltu!
Kyllä meinasi kunnon päälle käydä.

Kirpparilta tarttui mukaan lastenhuoneeseen lampunvarjostin.

Kanat on kiehumassa ja tää äiti viettää kahvitauokoa hiljaisessa torpassa lasten uinuessa.

Miten muiden päivät on kuluneet? :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä