Voiko kaikki ihmiset oppia tekemään villasukan?

• Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
Jos siis tarvittavat välineet (sukkapuikot ja lankaa) löytyy, sekä kyky käyttää käsiään.

En ole koskaan kokeillut tehdä, mutta kovasti kiinnostais. Mietin vaan, että onkohan mulla riittävää älyä siihen.

[QUOTE="kiki";25709207]Itse opettelin neulomaan villasukkia pari vuotta sitten ja löysin netistä sellaisen sivuston kuin käspaikka. Siellä on villasukkiinkin erittäin selkeä ohje.[/QUOTE]
Minäkin olen tuolta jotain ohjeita kaivanut! Selkeitä oli!

La Paset
Jos osaa lukea ja laskea, sukat kyllä syntyvät. Selkein ohje on lankavyötteessä, sisäpuolella, - saakohan mainostaa? - 7 :llä veljeksellä. Tuon mukaan itse opiskelin sukkia neulomaan ( miksi ei voitais, vihdoin, hyväksyä, että kutomaan? ).

La Paset
[QUOTE="vieras";25710045]Ei voi. Esimerkiksi mun mieheni ei kyllä ikimaailmassa saisi väkerrettyä villasukkaa. Mutta ei tarvitsekaan.[/QUOTE]

Äläs sano! Moni nuori poika neuloo omat piponsa, ja olihan Leo Jokelakin armoitettu neuloja.

"vesimeloni"
Minäkin niin haluaisin oppia villasukkia neulomaan, mutta se kantapää tuntuu käsittämättömän vaikeelta. :( Pitäsköhän vaan yrittää, jos tosiaan noilla käspaikan tai muilla ohjeilla onnistuisin...
Olen villasukkien suurkuluttaja ja anoppi on niitä aina mulle neulonut, mutta nyt hän ei enää siihen kykene ja on sellaisessa kunnossa, etten kehtaa pyytää neuvomaankaan. :/

"vieras"
Voi oppia kun minäkin opin.
Tuolla käspaikka sivustolla on sellainen tosi selkeä ohje jossa on kuvien kanssa joka vaihe. Sen mukaan opettelin ja nyt neulon villasukkia paljon, ne on kivoin ja helpoin ja nopein juttu neuloa.
Ja olin koulun käsitöissä aivan surkea aikanaan eikä kukaan ikinä olis uskonut mun oppivan neulomaan, ei edes oma äiti.;)

"vesimeloni"
Mä innostuin tästä ketjusta niin, että päätin toissailtana opetella vaikka väkisin sen sukan neulomisen! Ja nyt niitä sukkia tulee kuin liukuhihnalta. :D Se kantapään teko tuntui ensin ihan heprealta, mutta kun tein kerros kerrallaan, ohjeita noudattaen, niin se onnistui! Nyt oon tehny itselle villasukat ja toiset on tulossa pojalle. On melkein valmiit jo! :)

"vieras"
Itse olen virkannut paljonkin mutta en neulonut. En olisi sukkaa oppinut tekemään jos ei ois äiskä ollu vieressä koko ajan neuvomassa. Varsinkin kantapääpatentti tuntui hankalalle.
Minä en ole ikinä ymmärtänyt vahvistetun kantapään ideaa. Ei sukat kulu siitä kantaläpän kohdalta, vaan kantapohjasta ja päkiästä. En ole enää vuosiin neulonut vahvistettuna kantapäätä. Ihan turhaa.

Yhteistyössä