Olen syntynyt vuonna -88, minulla on korkeakoulututkinto, vakkari työ, omistusasunto ja olen yh.

• Viestiketjun aloittaja "nöppis"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Minua kyllä vähän ihmetyttää, kuinka olet ennättänyt tehdä tuon kaiken, siis opiskella täyspäiväisesti 5+ vuotta (mikä ala?), ja ilmeisesti tehnyt samalla kovapalkkaista työtäkin (sillä eihän omistusasuntoa muuten osteta), ja synnyttänyt ja kasvattanut samalla lapsen ihan yksin?
Sain lapsen lukiossa ollessani ja viimeisen vuoden opiskelin kotoa käsin. Ihan täysin olin kyllä vuoden lapsen kanssa kotona, sillä lukion opinnot nyt eivät paljon vaivanneet ja olivat helppoja. Turun kauppakorkeakoulusta (markkinointi) valmistuin joulukuussa 2011. Aloitin opiskeluni syksyllä 2007. Ihan normaalia tahtia opiskelin ja lapsen kanssa ehdin olla ihan hyvin.

Asunnon ostamiseen vaikutti kylläkin perintö, jolla kustansin 100t asunnostani. 80t mulla on lainaa.

• Tykkää
Reactions: teisu
"vieras"
Kuullostaa hyvältä! Itseäkin näin yksinhuoltajana oikeesti korpee välillä, että kaikkien yksinhuoltajien pitäisi olla jotenkin onnettomia ja hirveen tyytymättömiä elämäänsä, että jotenkin sopis tähän lokeroituun sosiaaliseen todellisuuteen.

Ite opiskelen yliopistolla, rahassa en kieri, mutta todellakin olen onnellinen enkä aio sitä anteeksi pyydellä. Yksinhuoltajuus ei ole mikään miinusmerkki mun elämässä, ihan kokonainen perhe ollaan. Enkä todellakaan ole "syrjäytymis vaarassa" tai "tukien varassa kitkutteleva". En vaan mitenkään sovi siihen muottiin, jolla yksinhuoltajat yritetään nähdä.

Onnittelut
Onnittelut. Kova naama olet:). Ihan normaaliajassa valmistuit, koska äitinä sulla varmaan ei mennyt puolta opiskeluajasta krapulassa nukkumiseen.
Mä matkustelin opiskeluaikana paljon ja mielestäni kyllä vietin vapaa-aikaa ihan riittävästi. En edes ole mikään himo-opiskelija. Luin itse oikeustieteitä Vaasassa ja loput HKI:ssä. Valmistuin piirun vajaa 4-vuodessa. Lapsi syntyi 6kk ennen valmistumista ja gradu onnistui ihan hyvin vauva kainalossa.

kerropa
[QUOTE="aapee";25708996]Sain lapsen lukiossa ollessani ja viimeisen vuoden opiskelin kotoa käsin. Ihan täysin olin kyllä vuoden lapsen kanssa kotona, sillä lukion opinnot nyt eivät paljon vaivanneet ja olivat helppoja. Turun kauppakorkeakoulusta (markkinointi) valmistuin joulukuussa 2011. Aloitin opiskeluni syksyllä 2007. Ihan normaalia tahtia opiskelin ja lapsen kanssa ehdin olla ihan hyvin.

Asunnon ostamiseen vaikutti kylläkin perintö, jolla kustansin 100t asunnostani. 80t mulla on lainaa.[/QUOTE]

Ok, no ajattelinkin että jostain on täytynyt tulla pesämunaa tuohon asuntoon. Mutta hienosti olet hoitanut lapsen ja koulut kyllä :)

just..
Itse valmistuin 3,5 vuodessa (eli normiaika) sosionomiksi AMK:sta. Vakituisen työn sain jo ennen valmistumistani. Olen kahden lapsen yh. Saan ns. keskipalkkaa ja pärjätään hyvin mun tuloilla.
Olemme kokonainen perhe ja meidän vapaa-aika koostuu harrastuksista, yhteisistä hetkistä kotona, matkoista ja arjesta pyykkivuorineen.. ihan kuten muissakin lapsiperheissä.

Itse opiskelen siis lääkiksessä. Aloitin opintoni syksyllä 2007. Kyllä mun kanssa samaan aikaan aloittaneista on jo monia valmistunut. Itsekin olisin voinut aivan hyvin valmistua jo, mutta olen pukannut noita muksu maailmaan tässä välillä. Nyt olen siis kolmen lapsen äiti. Opiskeluista pitäisi selvitä noin kahdessa vuodessa nyt.

no huhu, en kyl koe itseeni laiskaksi opiskelijaksi mut on neljäs vuosi ja vasta kandi tulossa, ei omistusasuntoa eikä lapsia, n 20h viikossa töitä. :D enkä edes juhli erityisemmin! mihin ihmeesee oon saanu aikani kulutettua?! noh, toisaalta en tule palstalle pätemäänkään, ei oo syytä...
tietysty omistusasentoa ei ole kun ei ole perintöäkään, saati lainaa. kun ei ole varmuutta siitä että missäs sitä haluisi asua.

ja siis olen syntynyt -88!

(tuli hirvee alemmuudenpuuska, täytyy varmaan alkaa opiskella tehokkaammin )

Viimeksi muokattu:
kerropa
Itse opiskelen siis lääkiksessä. Aloitin opintoni syksyllä 2007. Kyllä mun kanssa samaan aikaan aloittaneista on jo monia valmistunut. Itsekin olisin voinut aivan hyvin valmistua jo, mutta olen pukannut noita muksu maailmaan tässä välillä. Nyt olen siis kolmen lapsen äiti. Opiskeluista pitäisi selvitä noin kahdessa vuodessa nyt.
4,5 vuodessa valmistuivat lääkiksestä? Luulin että se olisi tuollaiset 5,5 - 6 vuotta minimissään, sillä opintojen tahti on aika lailla ennalta määrättyä?

Yhteistyössä