Ajattelin jakaa talomme makuuhuoneet näin

• Viestiketjun aloittaja Suuren perheen tähti
  • Ensimmäinen viesti
Suuren perheen tähti
Me muutamme pian uuteen taloon. Makuuhuoneita tulee olemaan 3 kappaletta ja meitä on tässä perheessä 7 henkilöä eli 5 lasta.

Makuuhuone 1 (isoin) : Minulle ja miehelleni + kuopukselle 4kk
Makuuhuone 2 (toisiksi isoin) : tyttö 15v. poika 17v. tyttö 12v.
Makuuhuone 3 (hyvin pieni makuuhuone) : pojalle 7v. + tulevaisuudessa myös kuopukselle 4kk

Tämä on mielestäni ainoa järkevä ratkaisu. Poika 7v. tarvitsee omaa tilaa ja on kehitystasossaan aika eri asteella teinien kanssa. Pojalla käy usein myös kavereita ja tuskin olisi kivaa jos teinien huoneessa laukkois ala-astelainen. Mietin vaan, että miten tytöt saavat vaihdettua vaatteet, kun poika 17v. on samassa tilassa. :/

"Neljän äiti"
Oitkobrosissasi? Herää pari kysymystä. Miksi muutatte noin pieneen taloon? Ja toinen, miksi et anna isoa huonetta lapsille, jolloin sen jos jakaa esim sermillä.

Jos mä olisin teidän perheen teini niin muuttaisin pois kotoa.

• Tykkää
Reactions: narikka83
"jaa"
Kysyt niiltä tytöiltä miltä tuntuu. Joillekin se on ihan ok vaikka saunoa veljien kanssa koko ikänsä, toiset taas tuntee sen kiusalliseksi. Voiko sitä huonetta jakaa millään tilanjakajalla?

---
Jakaisin hyllyllä tai muulla isoimman huoneen kahdelle pojalle. Oletettavasti vanhin poika on enää pari vuotta kotona. Tytöt samaan huoneeseen. sinut ja miehesi vauvan kanssa pienimpään makkariin, jos sinne suinkin mahtuu parisänky ja vauvan sänky.

Minäkin jakaisin makuuhuoneet pojille ja tytöille. Mutta jos se kerran ei ole mahdollista, niin kannattaa ottaa huomioon että poika 17v ei varmaan päivystä omassa huoneessaan 24/7, että tytöt kyllä hyvin voi siellä jossain välissä varmaan vaatteita vaihtaa. Itse kyllä olen aina vaihtanut vaatteita ihan veljen läsnäollessakin, ei meillä häpeilty sen kummemmin, eikä veli kyllä tuijottanutkaan. Ja varmaan 17v on sen ikäinen, että ymmärtää ihan nätillä sanomisellakin, että siskoille on annettava rauhaa välillä. :) Sitä en ymmärrä, miksei teinin huoneessa voisi laukkoa ala-asteikäisiäkin.

Samoilla linjoilla olen kuin muutkin: iso huone sermillä, hyllyllä tms. jakosysteemillä pojille, toiseksi isoin huone tytöille ja vanhemmat vauvan kanssa pienimpään makkariin. Mihin ihmeeseen te tarvitsette isoa makuuhuonetta?

"vieras"
ei se vaatteiden vaihtaminen varmaan mikään ongelma ole (en ite ainakaan häpeillyt edes saunoa veljen kanssa vaikka teinejä oltiinkin), mutta entä jos on kavereita käymässä tai yökylässä? Mä jakaisin ihan sen takia mielummin tytöt ja pojat keskenään.. toki paras ratkaisu olis jos lapset onnistuisivat keskenään sopimaan miten olevat. Voihan sitä järjestystä välilllä muuttaakin (tilanteen mukaan)?

Meillä on isot vaatekaapit, jotka vievät tilaa ja muutenkin olen aina tottunut, että vanhemmilla on isoin makuuhuone.
No voisiko niistä tottumuksista hiukan poiketa? Enemmänhän nuo lapset ja teinit varmasti huoneissaan aikaa viettävät kuin te vanhemmat -siksi en ymmärrä, että vanhemmilla pitää vaatekaappien ja tottumuksen vuoksi olla suurin huone.

Minä en tätä käsitystä/tottumusta ymmärrä, kun eihän vanhemmat käy kuin nukkumassa siellä makuuhuoneessa.
Lapset ja nuoret tarvitsevat huoneissaan tilaa nukkumisen lisäksi läksyjen tekemiseen, ystävien kanssa ajan viettämiseen yms.

Tuntuu typerälle vastailla oikeastaan näihin, kun puolet ketjuista vaikuttaa provoilta :/

häh
Jos noin monta mukulaa on pyöräyttänyt niin pitäähän niille edes voida tarjota tilaa elää. Vanhemmat laittaisin pienimpään huoneeseen vauvan kanssa. Ehkä jopa laittaisin oman sänkyni sermin taa olohuoneeseen ja antaisin kaikki makkarit lasten käyttöön. Aika järkkyä ängetä kolme teiniä yhteen huoneeseen.

Älkää ihmiset tehkö enempää lapsia kuin pystytte kunnialla hoitamaan.

----
Minä tekisin niin, että vanhemmille iso huone ja tytöt samaan huoneeseen ja pojat samaan huoneeseen. Itsellä on vaatteita kertynyt enemmän kuin lapsilla, jotka kasvavat, joten itsekin pitäisin huoneen ihan vaan isomman vaatekaapin takia (+mahtuisi vauvan sänky paremmin ja kun kuopus kasvaisi, mahtuisi tarvittaessa myös lasten sänky). Muuten vaatteet olisivat eri huoneissa, eikä olisi järkeä lähteä niitä lasten huoneesta hakemaan. Eikä pikkuhuoneisiin yleensä mahdu lisää vaatekaappeja, ei ainakaan aikuisten sängyn llisäksi.

"Misty"
Alkuperäinen kirjoittaja Suuren perheen tähti;25701226:
Makuuhuone 1 (isoin) : Minulle ja miehelleni + kuopukselle 4kk
Makuuhuone 2 (toisiksi isoin) : tyttö 15v. poika 17v. tyttö 12v.
Makuuhuone 3 (hyvin pieni makuuhuone) : pojalle 7v. + tulevaisuudessa myös kuopukselle 4kk
Iso huone tytöille.
Keskikokoinen huone pojille.
Pieni huone vanhemmille ja kuopukselle.

Kun vanhin poika muuttaa kotoa, niin sitten näin:

Iso huone tytöille.
Keskikokoinen pojalle ja kuopukselle.
Pieni vanhemmille.

• Tykkää
Reactions: narikka83
no en mä kyllä isointa makkaria meille haalisi koska meidän perheessä ei ainakaa aikuiset makuuhuonettaan käytä kuin öisin. lapset/nuoret sen sijaan käyttävät myös päivällä ja mielestäni heille pitää olla eniten tilaa. Vanhemmat voi hätätilanteessa nukkua vaikka olkkarin lattialla patjalla mun mielestäni. Tuskin esikoisenne enää montaa vuotta kotona kykkii joten tilaa tulee sitte lisää.

Noh onpa aika aloitus kyllä.

Huomaa että mamma on jotenkin irtaantunut lastensa todellisuudesta eikä ymmärrä että 13+ vuotiaat tarvitsevat *omaa tilaa* wink wink wink, ymmärrätkö ? :D

Ainahan ne voi tietysti masturboida aamulla suihkussa... vai ? :D

Kaksi isompaa huonetta isommille lapsille, toiseen pojat ja toiseen tytöt. Nuorin vanhempien kanssa pienimpään.

Johan toi 17-vuotias muuttaa siitä kohta omilleen, sen jälkeen nuorimmat samassa huoneessa, ja tytöt toisessa. Sitten kun vanhempi tyttökin muuttaa omilleen, niin toiseksi vanhin tyttö pienimpään huoneeseen, vanhemmat keskimmäiseen huoneeseen ja kaksi nuorinta suurimpaan huoneeseen.

878
Kyllä 17v tarvitsee oman huoneen!!!

jos pakko niin pojat samaan huoneeseen ja tytöt samaan huoneeseen. Isoin makkari ehdottomasti lasten käyttöön. itse antaisin kaikki makkarit lasten käyttöön ja me nukuttaisiin olohuoneessa, jos on pakko muuttaa noin pieneen asuntoon.

Yhteistyössä