Paikalla oli yksi vanhempi hoitaja ja kaksi nuorempaa. Perisuomalaisesta ujoudesta en osaa sanoa. Itse puhun englantia työssäni päivittäin, joten mulle se kai on vähän eri asia. Selitinkin sitten lopulta tälle vanhemmalle mitä lapussa lukee, mutta jäi silti mietityttämään kuinka hankalaa on heidän päivittäinen kommunikointinsa päiväkodin kanssa.
Ja voin kyllä ymmärtää, ettei se nyt periaatteessa ole päivähoitohenkilökunnan ongelma, eikä heitä voi pakottaa opettelemaan vierasta kieltä kun se ei heidän koulutukseensa kuulu. Silti se on minusta tavattoman harmi, varsinkin alueilla joilla näitä maahanmuuttajia on paljon. Jos kysyy jotakin lapseensa liittyvää ja vastaus on "sorry no" niin kyllä minusta ainakin olisi kauhean ikävää edes viedä sitä lasta sinne... enhän saa koskaan tietää miten siellä on edes päivä mennyt?!
Olen kyllä samaa mieltä. Ja vaikka englantini ei parasta mahdollista ole, olen kyllä aina saanut sillä lasten asiat selitettyä. Ja kyllä mun työkavereista suurin osa osaa ainakin kohtuullisesti englantia, toiset jopa tosi hyvin. Meillä se on juuri tuolta vanhemmasta päästä, jotka eivät osaa tai eivät ainakaan uskalla puhua englantia.