Mitäs sit jollei löydä peruskoulun päättötodistusta mistään...päättymisvuosi 1994...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuppuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin siis minä(ap) en ole tuo nimim. apua...olen kyllä käyny ammattikoulun ja ollut työelämässä siitä lähtien,nyt vaan olisi kyseessä alanvaihto! taidanpa huomenna soitella sinne koululle ja kysyä kuinka edetään...taidanpa tulla raportoimaan tännekin tiedon...uskon kyllä,että sellanen jostain löytyy ja sillä ei merkitystä jos muutaman kympin vaikka maksaa :)

Hei... onko Riepu opettaja? Miten voit jakaa noin väärää tietoa pokkana? Ja yhdessä ketjussa muistan sun väittäneen, että 7v työssä ollut peruskoulun ope ei saa n. 3000€ palkkaa... perustelepa tuokin väitteesi.

[QUOTE="vieras";25681310]Ei se nyt siihen tyssää. Tässä ketjussa on nyt kerrottu, minne voit soitella. Ja jos sulla on amistutkinto, niin on aika todennäköistä, että olet myös peruskoulun käynyt, joten luulisi ettei se todistus siellä koululla niin ehdoton vaatimus ole.[/QUOTE]
no ei todellakaan ole amistutkintoa, sanoinhan olevani täysin kouluttamaton. siis pelkkä peruskoulu käytynä.

mutta hyvä kuulla että sen saa sittenkin, meinasin sydänpysähdyksen saada noista riepun viesteistä. huh

Ihmeellistä miten ihmiset levittää väärää tietoa ihan pokkana. Kyllä todistukset saa kunnan/kaupungin arkistosta, tai siis kopion. Ap, älä turhaan soittele koululle, vaan suoraan kunnan/kaupungin arkistoon. Saattaa maksaa jokusen roposen jonkinmoisia palvelu/kopiointimaksuja, mutta ei välttämättä maksa mitään... riippuu ihan kunnasta.

[QUOTE="nuppuli";25681386]niin siis minä(ap) en ole tuo nimim. apua...olen kyllä käyny ammattikoulun ja ollut työelämässä siitä lähtien,nyt vaan olisi kyseessä alanvaihto! taidanpa huomenna soitella sinne koululle ja kysyä kuinka edetään...taidanpa tulla raportoimaan tännekin tiedon...uskon kyllä,että sellanen jostain löytyy ja sillä ei merkitystä jos muutaman kympin vaikka maksaa :)[/QUOTE]

Mikset hae niillä amiksen papereilla? Sitten kai voi koko peruskoulun paperit unohtaa, kun kerran on jonkun ammatin lukenut. Ei mulla ainakaan tulis mieleenkään mitään peruskoulun papereita mihinkään laitella, jos on toisen asteen opinnot käytynä.

[QUOTE="Meitsi";25681483]Mikset hae niillä amiksen papereilla? Sitten kai voi koko peruskoulun paperit unohtaa, kun kerran on jonkun ammatin lukenut. Ei mulla ainakaan tulis mieleenkään mitään peruskoulun papereita mihinkään laitella, jos on toisen asteen opinnot käytynä.[/QUOTE]

pitää laittaa molemmat todistukset mukaan!

Rieputarallaa jakaa kyllä väärää tietoa! Peruskoulun päättötodistukset arkistoidaan pysyvästi arkistolainsäädännön mukaan.

Päättötodistuksia on vain tasan se yksi kappale olemassa, jonka opiskelija saa. Se on KOPIO, joka on arkistoituna. Uutta alkuperäistä ei ihan tasan tarkkaan saa enää mistään. Sen tiedän varmasti, että koulut niitä eivät säilytä loputtomiin. Esimerkiksi viimevuotisessa työpaikassani kävi juuri näin, että joku kyseli päättötodistustaan, mutta tietoja ei ollut koululla enää olemassa.

Hyvä, jos ne jostakin arkistosta on saatavilla.

P.S. Miksi pitää olla noin hyökkäävä ja ilkeä mua kohtaan? Ihan niin kuin koulujen käytännöt olisivat mun syytäni, kun satun niistä jotakin tietämään.

Viimeksi muokattu:
Päättötodistuksia on vain tasan se yksi kappale olemassa, jonka opiskelija saa. Se on KOPIO, joka on arkistoituna. Uutta alkuperäistä ei ihan tasan tarkkaan saa enää mistään.

Ei hyvää päivää. Ap kysyi, voiko hän saada peruskoulun päättötodistustaan enää mistään. Päättötodistus on arkistoituna kunnan/kaupungin arkistossa, joten vastaus ap:n kysymykseen on kyllä. En tajua, miksi pitää saivarrella, että kyseessä on kopio eikä alkuperäinen todistus. Mitä väliä sillä on? Jos päättötodistus on arkistoituna, niin silloinhan ap saa todistuksensa. Piste ja loppu.

Asiasta toiseen:

Miksi pitää olla noin hyökkäävä ja ilkeä mua kohtaan?

Kaksi minuuttia myöhemmin...

Ihan tasan tarkkaan en perustele sunkaltaisille pälleille yhtään mitään. Idiootti.

:D

Eikös tämä nyt ole hieman ristiriitaista? Eihän tuo, jota haukuit idiootiksi, edes sanonut sinulle mitenkään kovin pahasti.

Mulla kaikki todistukset tuhoutui muutama vuosi sitten. Yksi soitto kaikkiin kouluihin ja työpaikkoihin ja sain kaikkien todistusteni kopiot oikeaksitodistettuina kotiin, ilmaiseksi vielä. Ja todistukset olivat vuodesta 1985 lähtien.

no niin...aamulla soitto kaupungin arkistoon,siellä mukava nainen otti asian hoitaakseen ja lupasi,että kyseisen koulun sihteeri soittaa kun saa todistus valmiina haettavaksi...parin tunnin päästä sihteeri soitti ja lupasi postittaa todistuksen maanantaina,kun koulun rehtori on sen aidoksi todistanut...ei maksanut mitään :) eli näin toimitaan ainakin Turussa!

Tämänpä takia mä en ymmärrä, miten ihmiset ei säilö todistuksiaan niin, että varmasti ovat tallessa. Mulla ne on vielä sellaisessa paikassa, että jos tulisi vaikka tulipalo, saisin napattua ne mukaani.

Eli säkin säilytät niitä jossakin epävarmassa ja puolivillaisessa paikassa? Eikö teillä päin ole tarjolla pankin tallelokeroita vai oletko liian pihi? :xmas:

no eipä sitä ihminen tiedä missä sitä peruskoulun todistusta tarvitaan ennen kuin hakee jollekin alalle missä sitä vaaditaan. Vai tiesitkö sinä kun pääsit peruskoulusta? Turha tuossa on alkaa muita arvostelemaan.

Yhteistyössä