Paljonko maksatte vuokraa 4-5h ja k pääkaupunkiseudulla??

• Viestiketjun aloittaja Muuttohaaveita
  • Ensimmäinen viesti
Kalleimpia vuokra-asuntoja asuttaa tavallisesti tuensaajat (asumistuki, toimeentulotuki jne.). Kukaan järkevä ei maksa itse vuokraa esim. 1500 euroa/kk, jollei sitten ole niin supertuloinen, ettei ole väliä. Ennemmin kannattaa lähteä vaikka asoonkin kuin maksaa tuollaisia vuokria itse.

"Mie"
En kanssa oikein ymmärrä tuota Helsingin hintatasoa. Itse muutimme pois viitisen vuotta sitten, maksoimme kaupungin 3h ja keittiöstä kantakaupungissa vuokraa muistaakseni 540€. Nyt sitten mietitty paluumuuttoa, ja hinnat tosiaankin hirvittää.

Olemme kummatkin töissä, miehellä netto noin 2000€ kuussa ja oma liksani vaihtelee netto 1000-1600€ riippuen kuinka paljon teen vuoroja. Tuntuisi ihan hullulta maksaa vuokraa melkein toisen ihmisen palkan verran. Kaupungin asuntoihin on vissiin tosi pitkät jonot, mekin tarvitsisimme 4h ja keittiön ja haluaisimme vanhaan taloon, eli 50-60-luvun taloon. Alueiksi jäisi silloin Maunula, Vallila, Länsi-Herttoniemi ja ehkä Kannelmäki tms. Vallillassa ja Maunulassa tuskin on noin isoja asuntoja lainkaan. Vaikeaa on :/

kaupungilta
Me saatiin Helsingin kaupungilta asunto. Jonojen ohi pääsee, kun on työperäinen muutto. Eli jos mies käy oikeasti Hesassa duunissa, niin kannattais laittaa.
Kaupungin kämpät kuitenkin REIPPAASTI edullisempia kuin mikään VVO tms. Ja oikeasti meillä oli mukava talo (niitä kaupungin kämpistä nurisijoita aina löytyy) ja sisustuskin oli kaikin puolin mukiinmenevä.
Tietty kantakaupungista on turha haaveilla mutta esim pohjoisessa ja idässä löytyy tosi kivoja alueita vaikka muuta väitetään.

"Miisu"
Me saatiin Helsingin kaupungilta asunto. Jonojen ohi pääsee, kun on työperäinen muutto. Eli jos mies käy oikeasti Hesassa duunissa, niin kannattais laittaa.
Kaupungin kämpät kuitenkin REIPPAASTI edullisempia kuin mikään VVO tms. Ja oikeasti meillä oli mukava talo (niitä kaupungin kämpistä nurisijoita aina löytyy) ja sisustuskin oli kaikin puolin mukiinmenevä.
Tietty kantakaupungista on turha haaveilla mutta esim pohjoisessa ja idässä löytyy tosi kivoja alueita vaikka muuta väitetään.
Mitä aluetta suosittelet idästä? Tarkoitus laittaa kaupungille asuntohakemus kunhan mies saa töitäsieltä.
:)

kaupungilta
Esim Kurkimäki (joo voi itkettää, että Kontulan lähellä ja ehkä virallisesti kuulukkin) mutta ne kaupungin pienkerrostalot aivan loistavia. Itäkeskus on oikeasti asuntoalueena kiva ja sen ympäristöt (ihmiset yhdistää virheellisesti ostariin). Ja monet muutkin alueet mainettaan HUOMATTAVASTI parempia. Ja mahtavat julkisen liikenteen kulkuyhteydet. Itse katselisin etusijassa, minkä kokoinen se talo on. Jos aivan mammuttikerrostalo, ne on jotekin luotaantyöntäviä ja herkästi helpommin ongelmia.
Itä-Helsingin kaupungin vuokrakämppä on ollut paras ja hinta-laatusuhteeltaan mainion ja ollan asuttu aika monessa paikassa Suomessa.

VVo:lla halvimmat hinnat,täytyy ilmaista että olen eri mieltä :D
Asuimme ensin 3h+keittiö kerrostalossa rv.2008 vuokra n.680e/kk.
Viime vuoden lopulla muutimme samassa taloyhtiössä isompaan asuntoon 4h+ keittiö/sauna rivariin vuokra n.950e/kk.
Niin ja paikkakunta Espoo.

No meillä on vvo:n kolmio Espoosta 900e. Ja tämä on vielä halpa näihin hintoihin.
Nykyään kolmiotkin alkaa olla jo yli 1000e. Ja vvo:lla on vielä halvimmat hinnatkin..

Yhteistyössä