Hoitoihin 2012

tervetuloa mukaan Nellikaneli. Saako udella, minkä ikäinen olet? (ei ole pakko vastata)

ehkä vielä joskus :hug: pidetään nyt kuitenkin vielä peukkuja loppuun saakka.

ON: mulla ois torstaina testiaika, eli kaksi viikkoa inssistä tulee täyteen. Eipä kyllä ole mitään tuntemuksia, että ois tärpännyt, joten negaa odotellaan täälläkin.

ehkä vielä joskus :hug: :hug: voi harmi, olisin niin kovasti toivonut sulle plussaa.

ON: tää malttamaton teki testin vaikka vasta ylihuomenna olisi testailupäivä. Olisi ollut niin kivaa antaa miehelle ystävänpäivälahjaksi plussa, mutta NEGAhan sieltä tuli, kuten odottelinkin. :-(

Miten täällä on näin hiljaista? Hyvää Ystävänpäivää kaikille!! :heart:

Heippa kaikki! Eihän täältä näköjään malta olla pois :D

Nyt tässä on jotenkin epätoivoinen fiilis. Siis miten jaksan koskaan oottaa syksyyn seuraavaa hoitokiertoa! Argh. Parhaimmallakaan tuurilla meillä ei ole vielä edes vuoden päästä vauvaa. Katsoin tuon Hiljaa toivotut-dokkarin ja jotenkin tuli kylmät väreet, kun mietti sitä pariskuntaa, joka oli ollut hoidoissa seitsemän vuotta. Voi taivas, jos meilläkin noin kauan menee niin en edes tahdo ajatella sitä pettymysten mnäärää mikä vielä on edessä. Seitsemän vuoden päästä mä olen jo melkein 40 ja tuo nyt leikki-ikäinen lapseni teini. Ihan kamalaa....

Ja siksi toisekseen nyt on tosiaankin iskenyt tajuntaan se, että meidän mahdollisuus saada lapsi on ihan surkea. Julkinen puoli tarjoaa kolme inssiä ja ja kolme ivf.ää. Inssit meillä hypättiin yli, joten tuo kolme ivf.ää on meidän ainut mahdollisuus. Luomuylläriä meille ei tule koskaan.
Ja vaikka noiden kolmen ivf.n jälkeen mentäisiin yksityiselle niin spermaa on vain maksimissaan 10 hoitokiertoon ja todennäköisesti ei noinkaan moneen, koska kato voi olla kova.

Niin ja kaikenlisäksi...en minäkään tästä enää nuorene. Hedelmällisyys hiipuu kokoajan.

En voi edes kuvitella miten katkera olisin, jos ei olisi tuota esikoista. En voi edes arvata sitä surua mikä täysin lapsettomalla on. Esikoiseni isä on melko kelvoton ja suhde häneen oli kaikinpuolin väärä, mutta ilman tuota "virhettä" minulla ei olisi ehkä koskaan lasta. Myöskään nykyinen mieheni ei saisi ehkä koskaan kokea "isyyttä" jos hän ei olisi iskenyt "epätoivoista" yksinhuoltajaäitiä. Näin se elämä meitä kuljettaa.

Vähän synkkänä siis tänään.

ehkä_vielä_joskus :hug: Oon tosi pahoillani! Toivottavasti vielä jaksatte uskoa tulevaan ja yrittää!

Samoin halit rootikselle :hug: Kurja ettei tullut ystävänpäiväplussaa. Tietty joku mahdollisuus vielä olemassa että saat sen plussan vasta myöhemmin...

Amalia Armas Kyllä ihan samoja ajatuksia herätti tuo dokkari. Kuinka vihainen ja katkera ämmä sitä itse mahtaisin olla 7 vuoden kuluttua jos lasta ei tule. Nyt jo ahdistaa lapsiperheiden luona käyminen ja päässä liikkuu synkkiä ja katkeria ajatuksia. Mulla lisäksi se tausta että minua on yritetty saada alulle 12 vuoden ajan ja näistä 3 vuotta Naistenklinikalla lapsettomuushoidoissa, jotka päätettiin tuloksettomina. Olin sitten kuitenkin iloinen ylläri ja luomuplussa. Mulla ei vaan sitä 12 vuotta ole aikaa : /

Synkistä ajatuksista ja ikävistä takaiskuista huolimatta hyvää ystävänpäivää kaikille :heart: Mukavaa että on olemassa paikka jonne purkaa näitä synkimpiäkin tuntojaan, joita ei ehkä edes ääneen pystyisi sanomaan...

Isot lohtuhalit :hug: kaikille sitä tarvitseville ja hirveesti tsemppiä ihan jokaiselle!! :heart:

ON: Kävin viime perjantaina folliultrassa ja munatorvien aukiolotutkimuksessa! Tuubat oli erittäin loistavasti auki, joka helpotti hieman oloa! Mut folli oli kivunnut vain 8mm kokoiseksi kp11 clomiannostuksella 1tbl/pv! :| Oon tuossa tikutellu tuota ovista (pcolaisena melko turhauttavaa, kuten varmaan tiedättekin) mut tänään aamulla sekä nyt illalla pasahti lähes yhtävahvat viivat tikkuun! Josko se sittenkin! Gyne tosin luovutti heti alkuunsa, ettei tästä kierrosta mitään tule kun folli oli niin pieni. Seuraavaan kiertoon sitten 2tbl/pv! Pientä toivoa nyt herättelee, mut pitää yrittää rauhassa vaan odotella! Ja myös sitä, alkaako mensut spontaanisti! Jos ei ala kp45 mennessä, niin terot sitten taas kehiin!

Nyt ottaa kyllä päähän niin, että tekisi mieli paiskoa tavaroita! Eli menkat alkoi eilen ja tänään yritin soittaa OYS:iin, että miten tämän kierron kanssa nyt edetään (lääkäri puhui, että kokeillaan, jotain eri lääkkeitä, mutta mitään reseptejä tai ohjeita en ole vielä saanut.). No soitin sitten sinne OYS:iin niin tämän päivän soittoajat olikin peruttu. En tiedä miten muissa sairaaloissa on, mutta OYS:ssa on ne tarkat ajat, milloin tuonne saa soitella ja juurikin tänään koko henkilökunta on varmaan päättänyt lähteä jonnekin lasketteluretkelle, kun puhelinajat peruttu. Eli en voi tässä nyt sitten tehdä yhtään mitään. Maanantaina vasta voi yrittää seuraavan kerran soittaa ja sitten onkin jo KP5 menossa, eli meneekö kaikki lääkitykset sivu suun. Näinhän tämä homma toimii, just joo!!!

hei, taas, tänne on sitten pakko palata:(. Kehitys oli loppunut ihan alkuviikoilla, ja huomasinkin sen kyllä itsekkin, kun raskausoireet alkoivat vähenemää. Tämä oli sitten meidän kolmas epäonnistuminen peräkkäin, vaikkakin edellisistä on jo yli vuosi aikaa.

Ensi viikolla sitten vielä kontrolliultra ja lääkettä naamaan. Tähän on jo niin turtunut ja tottunut, että ei osaa enään edes surra. No olemme siis edelleen ivf-jonossa, joten toivotaan, että kun joskus sinne asti päästään, niin silloin kehitys ei tyssää ensimmäisiin viikkoihin. Onneksi juuri alkanut uusi työni vie ajatukset sinne, eikä ehdi murehtia tätä epäonnea joka meidät jälleen kohtasi.

Jaksamista niille joille elämä on kanssa potkinut päähän.

Voi, täällä on suruja ja pettymyksiä monella :( Halaus kaikille sitä tarvitseville. Erityisesti Sannuliinu, keskenmeno on kyllä viheliäistä. Tsemppiä ja jaksuja uuteen yritykseen.

Tervetuloa Nellikaneli!

Täällä mennään kp 6:tta. Kohta pitää taas aloittaa pakkohommailut. Pari ekaa kertaa menkkojen jälkeen on ihan ok ja joskus kivaakin, sen jälkeen alkaa puuduttaa. Pitää aika tarkkaan ajoittaa hommailut ettei mies hyydy : / Oon syöny tyroksiinia nyt pari viikkoa, ei tunnu missään mut ei kai sen pitäiskään tuntuu. Kun mun arvot oli niin rajalla, ettei ne ole aiheuttanut mulle mitään oireitakaan. Tässä nyt luomuillaan muutama kierto, jos vaikka tärppäisi näin halvalla. ei houkuttele ivf:n hinta.

Heissan, hiljaiseloni kokee ehkä kohtapuolin shokeeravan järkytyksen, sillä nyt alkoi vihdoin ja viimein uus kierto kun vikasta terosta 2 viikkoa aikaa (!).
Mukaan mahtunu monet raskaustestit ja jopa verestä tehty negatesti.

Tähän kiertoon olis tarkoitus ottaa verikokeita ja jos aikoja on, niin tehdä myös aukkarit, jonka jälkeen clomit käyttöön (olettaen ettei esim simpossa ole mitään vikaa).

Toivottelen kaikille jaksamista :)

Ambrosia85
Esikoinen, YA 10/10 yk 14, terot+metut. Dg PCO, mies OK

Manuliina
Esikoinen, YA 9/09, hoidonsuunnitteluaika 3/12

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84
esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu
esikoinen, YA 08, 1. ivf aloitettu 01/12

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

~Vivianne~
Esikoinen, YK 14, tutkimukset tässä kierrossa

ehkä vielä joskus
toinen, ICSI tammikuussa

Nellikaneli
Esikoinen, ya 5/11, ivf 5/12

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Plussanneet

Viimeksi muokattu:
Sannuliinu, pahoittelen keskenmenoa. :( Selviskö keskenmeno ultrassa? Kuinka pitkällä olit? Meillä oli ultra 16.2 rv6+4, eikä lääkäri löytänyt ultrassa oikeen "mitään". Ei osannut sanoa tarkkaan mikä tilanne on.. Ei antanut kuitenkaan toivoa ollenkaan. Huomenna on vielä kontrolliultra ja hcg:n mittaus. Mitään oireita keskenmenosta ei ole ollut. Menkkamaisia kipuja ollut raskauden alusta asti ja jatkunut tähän päivään saakka. No, onneksi huomenna saadaan selvyys tilanteeseen. Toivoin, että vuoto olis alkanut luonnollisesti ettei tarvi lääkkeellistä tyhjennystä.

Hei,
Meillä vuosien yrityksen jälkeen aloitetaan vihdoin tutkimukset.
Ensikäynti edessä kuukauden päästä.
Tutkimuksia olemassa nykyään paljon ja ovat melko kalliita.
Itselläni säännölliset kuukautiset ja ovulaatio tapahtuu joka kierrossa, aina ajallaan.
Mitäköhän tutkimuksia tämän tiedon perusteella voidaan mahdollisesti poissulkea?

...voisin vielä lisätä tähän, että tuo vuosien yritys tarkoittaa kohdallamme n. 5 vuotta.
Lueskelin aiempia viestiketjuja, kuinka näin monen vuoden yritys on monen mielestä aivan järkyttävää ja kestämätöntä.
Onhan se näin, mutta onneksi ollut muutakin ajateltavaa ja viime vuodet osattu olla rauhallisemmin ilman suurempia odotuksia.
Rankalta ja pahalta tuntuu kun lähipiirissä syntyy lapsia tai kun kuulee jonkun tehneen abortin esim. sillä perusteella että lapsi ei ole toivottu tiettyyn elämän tilanteeseen.

Nyt kun päätetty mennä tutkimuksiin, herää suuri toivo siitä, että lapsi saattaa tulla piankin. :heart:
Todella innolla odotan mihin tutkimukset ja mahdolliset hoidot johtaa. =)

Tsemppiä muillekin odotukseen!

Viimeksi muokattu:
Kai sitä voisi tännekin ilmoittautua kun tänään tästä tuli toden totta omalla kohdalla kun havahduin istumasta lapsettomuuslääkärin penkillä :) Eli yritys aloitettu virallisesti 02/2011, yk15 on tässä meneillään. Esikoista tavoitellaan miehen kanssa, ikää 32.
Viime kierto oli aivan kummallinen (dpo6 alkoi tuhru eikä oikein muuttunut menkoiksi ollenkaan siitä seuranneen 11 päivän aikana), joten soitin lääkäriin. Ei ole aiemmin tullut mentyä kun kierrot skulaa suht normisti ja oviskin liuskoilla löytyy. Nytkään ei ole koko aikana ollut tarkoitus kuin 'kartoittaa yksi kuukautiskierto' ja tehdä sitten johtopäätökset.
Sielläpäs sitten huomattiin ainakin yksi ellei kaksi about 4cm kystaa vasemman munasarjan luota, kaiketi ulkopuolelta kuitenkin. Eli laparoskopiaan menossa. Tämä kierto tosin katsotaan tosi nopeasti kuntoon, joten miehen simppanäyte menossa tutkimuksiin huomenna ja itse uuteen ultraan sunnuntaina (!) jolloin on kp12.

En tiedä onko ne normaalit varoituspuheet kaikille kystalöydöksen jälkeen, mutta kyllä itse säikähdin kun lääkäri halusi lyödä realiteetit pöytään ja sanoa, että jos onkin laajentunut munanjohdin niin se sitten poistetaan :|

Sinänsä voisi alkaa spekuloimaan kaikkea tässä kun tällä hetkellä kp9 jo oli 15mm folli just siellä vasemmalla puolella (oikealla 9mm), että onkohan sitä sitten ovuloinut suurimmaksi osaksi tuolta vasemmalta kun ei ole onnistunut jne. Mutta kai se on turhaa pähkäilyä kun todellisen tilanteen saa selville sitten vasta a)leikkauksen jälkeen ja b)miehen simppanäytteen tulosten tullessa.

Yritän lueskella teidän juttuja jos vaikka saisin parempaa käsitystä ketä kaikkia täällä on :)

Uusille tervetuloa!

meillä aukkarit tehty ja tulokset tullut mutta mitään clomejakaan ei vielä saatu.
Kysyivät että mitä hoitoa toivottaisiin, ja oltiin miehen kanssa sitä mieltä että kokeiltas clomeilla.
Jäi kuitenkin resepti saamatta, kun oli sokerirasituksessa heikko glukoosinsieto (?). Alle 11 oli kuitenkin arvot, joten ei sokeritauti.

Eli morjens, vieläkin saa vartoo :D

Ambrosia oliko sulla kivulias aukkari? siitä tuntuu olevan aika paljon eri koulukuntaa: ketä sattuu ja ketä ei.

Meillä tänään saatu alustava miehen simppatulos ja vaikka mokomat oli pussukoissa ehtineet muhia vajaan vuorokauden (tuli tämä kaikki vähän kiireellä) niin silti tulos 'vaikutti normaalilta'.
Olikos se niin, että simpoissa määrä korvaisi laadun?? eli jos muoto ei ole täysin normaali tai liikkuvuus olisi osaksi ei-eteenpäin-ryntäävää niin silti voisi kaikki olla ok?

Mukavata ja rentoa viikonloppua itse kullekin :)

Hyppäänpä minäkin tänne mukaan!

Takana yritystä 06/09 lähtien, viime keväänä perustutkimuksiin joitten tulokset priimaa. Simpat hyvät ja hormoonit kohdallansa. Clomit käyttöön syksyllä, ensin 3kk yksinkertasella, sen jälkeen kuukauden tauko ja siitä lähtien tuplasatsilla. Laparoskopia kuukausi sitten, tuloksena endometrioosidiagnoosi, kiukkuista laatua mitä ilmeisimmin. Ei ollut silti tuhonnut mitään, ja pesäkkeitä saatiin hyvin pois munasarjan ja -johtimien ympäriltä häiritsemästä. Nyt siis pitäisi mahisten olla hyvät, lähes "normaalit" =), mutta luultavasti vain rajallisen ajan. Saas nähdä kumpi kerkeää ensin, raskautuminen vai endon uusiminen!

Hoitosuunnitelma toistaiseksi sen kaltainen että tuplaclomeilla jatketaan kevään ajan ja jos plussaa ei kuulu niin kesäloman jälkeen inssit käyntiin. Toisaalta tämän suunnitelman sain kuulla lääkäriltä heti laparoskopian jälkeen ja olin anestesian jäljiltä vielä sen verran tokkurassa etten osannut tuota kyseenalaistaa. Inseminaatioista kun ei ymmärtääkseni endopotilaille suurempaa hyötyä ole. Tarkotuksena kokeilla pari kiertoa spontaania, sen jälkeen soittoa lekurille jotta laittaisi meidät IVF-jonoon. Ikävuosia 30+, tarttis saada homma käyntiin niin kerkiäis sisaruksistakin haaveilemaan!

Tsemppiä kaikille odotuksen odotukseen! Hyviä hermoja tässä vaaditaan =)

Heippa kaikki! Tulin tsekkaamaan, että mitä tänne kuuluu ja näköjään plussia ei vielä ole tullut.
Sannuliinulle pahoittelut. :hug:

Me siis edelleen ollaan jonossa ja mitään uusia kuulumisia ei ole. Odotamme kesäkuussa vihdoin koittavaa icsi-suunnittelukäyntiä. Meidän hoitomuodoksi tulee siis todennäköisesti icsi, vaikka tuossa listassa lukee, että ivf.

Hyvä ystäväni sai juuri vauvan ja olen käynyt jo monta kertaa katsomassa vauvaa. Ja on se kyllä ihana. Vaikka toisaalta, kyllähän siinä hommaakin on. Huh huh. Itse ei enää muistakaan (ehkä onneksi). Vauvaa sylissä pitäessäni huomasin, että oon onneksi päässyt eroon kaikesta katkeruudesta pikkuvauvojen äitejä kohtaan. Vuosi sitten tilanne oli aivan toinen. Tuolloin olin kateellinen jokaisesta ympärillä näkyvästä vauvamahasta.
Jotenkin oudolla tavalla miehen diagnoosi vapautti mut kaikista kateuden tunteista. Kun toivoa raskauden alkamisesta vielä oli, tuntui muiden onni epäreilulta. Nyt kun toivoa ei luomuraskaudesta ole on mieli jotenkin rauhoittunut. Nyt mennään näillä hoitokuvioilla ja that´s it.

Ikäkriisi tässä vaan hiukan pukkaa päälle. Vanhenin taas vuodella ja hedelmälliset vuodet vähenivät yhdellä.

Tsemppiä uuteen viikkoon kaikille!

Mandala, aukkari itsestään ei tuntunut ollenkaan - tosin varmasti siitä syystä ettei siellä ollut mitään aukaistavaa.
Ainoastaan se katetrin laitto tuntui kun kohtu alkoi supistelemaan - lähinnä siis sellaisia tuntemuksia kun olisi ollut normaalia ärhäkkäämmät kuukautiskivut.
Selvisin siis itse todella helpolla :)

Toivon kovasti kaikille kanssasisarille jaksamista ja pitkää pinnaa!
Yritetään nauttia kovaa vauhtai puhkeavasta keväästä, auringosta ja lämmöstä!

Heissan vaan!

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Epäonnistuneesta ICSIstä jotenkuten selviytyneenä. Hirmuinen pettymyshän se oli kun nega pamahti eikä pakkaseen saatu mitään. Ja nyt sitten onkin uudet hoidot unohdettava ainakin toistaiseksi...rahatilanne ei anna myöden jatkaa ennen kuin saadaan tuo vesivahinko hoidettua pois alta. Harmittaa niin vietävästi...mutta ei auta kun porskuttaa vaan eteenpäin ja yrittää tsempata itsensä psyykkisesti kestämään parin viikon päästä olevat ristiäiset joihin on ikävä kyllä pakko mennä!

Heips!

Vieläkös tänne mahtus joukkoon :)

Pikasesti tuosa lueskelin viestit läpi. Pittää ajan kans lueskella tarkemmin. Tää ketju sopii parhaiten tähän elämäntilanteeseen.

Elikkäs. Meillä on 12/09 syntyny ivf-poika. Ja nyt olis tarkotus jatkaa hoitoja, jotta saatais taas vauva taloon. Pakkasessa meillä olis 2 alkiota, elikkäs yhteen siirtoon. Ja ensimmäistä pakastesiirtoa olis tarkotus alakaa yrittään. Viime viikolla käytiin suunnittelukäynnillä. Vielä tähän kiertoon ei yritetä. Mulla on synnytyksen jälkeen kierrot menny päin sitä ihtiään! Jospa seuraava kierto olis sellanen mihin vois alakaa suunnitteleen ja yrittään kunnolla. Hoidoissa ollaan Oulun väestöliitossa.

Syynä lapsettomuuteen on mun vaikea endometrioosi. Jollain muullaki tais olla sama tauti riesana, ellen ihan väärin lukenu/ymmärtäny...

Me aikanaan saatiin oman kaupungin sairaalasta maksusitoumus Oulun väestöliittoon, joka kattaa 3 ivf:ää. 2 ivf:ää on tehty. Jos tämä PAS ei tuota tulosta, olis mahollista kokeilla vielä 1 ivf. Mutta siinä vaiheessa kysymys kuuluu, jaksanko mää alakaa alusta koko rumbaa. Ne on niin rankkoja ollu mulle nuot ivf:t. :(
Ja kuitenki meillä on jo tuo pieni termiitti, jota mun ei ollu mahollista ikinä saaha :heart:

Mut näissä tunnelmissa tänä iltana! :flower:

Ambrosia85
Esikoinen, YA 10/10 yk 14, terot+metut. Dg PCO, mies OK

Manuliina
Esikoinen, YA 9/09, hoidonsuunnitteluaika 3/12

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84
esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu
esikoinen, YA 08, 1. ivf aloitettu 01/12

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 06/2011 alkaen, 2. inssi käynnissä

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

~Vivianne~
Esikoinen, YK 14, tutkimukset tässä kierrossa

ehkä vielä joskus
toinen, ICSI tammikuussa

Nellikaneli
Esikoinen, ya 5/11, ivf 5/12

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Plussanneet

Yhteistyössä