Kauhea ahdistus: Lastensuojelu, poliisit yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsymatami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mies on ollut aiemmin luotettava "lapsenvanhti", ei ap ole tehnyt mitään väärää. Jos mies töppäilee, vetäisee kännit lapsenvahtivuorollaan ja jättää lapsen yksin, saa mielestäni mies selitellä sinne lastensuojeluvirannomaisille.
Tottakai äitikin joutuu selittelemään...onhan kyse hänen lapsestaan, ja myös se että mitä äiti aikoo parisuhteen eteen tehdä (eli jatkaako miehen kanssa vai ei) varmaan vaikuttaa sossujen päätöksiin siitä saako lapsi jäädä kotiin vai tuleeko jotain toimenpiteitä.

KENELLÄKÄÄN ei ole oikeutta ottaa alkoholia jos pitää humalaan ääliökäyttäytymiseen asti juoda. Jos ei osaa niin sitten ei juoda.
Aijaa.
Mun mielestä taas ihan äiti-ihminenkin saa vetää kännit, ja olla todellinen känniääliö (laillisuuden rajoissa tietty), kunhan lapsi on sillä aikaa hyvässä hoidossa jossain muualla. Viina on toki viisasten juoma, mutta joskus on vaan niin terapeuttista vetää överiksi ja hävetä & kärsiä krapulaa seuraavana päivänä.

Seuraavan kerran kun menet "tuulettumaan" kokeile leffaa, teatteria, RUOKAravintolaa....? :) Ja heivaa tommonen lowlife juoppojunttipummi mies pois elämästä

Itseasiassa meidän oli tarkoitus mennä tädin kanssa leffaan, mutta sieltä ei tullut sitä mikä ois haluttu katsoa niin mentiin syömään. Ja hän tarjos mulle punaviinin ja siiderin. Sitten mentiin ale-ostoksille kauppaan. Hän pyysi mua vielä illan päätteeksi jatkamaan juttelua läheiseen paikkaan, jossa sitten tilattiin muutama siideri.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsymatami;25658795:
Itseasiassa meidän oli tarkoitus mennä tädin kanssa leffaan, mutta sieltä ei tullut sitä mikä ois haluttu katsoa niin mentiin syömään. Ja hän tarjos mulle punaviinin ja siiderin. Sitten mentiin ale-ostoksille kauppaan. Hän pyysi mua vielä illan päätteeksi jatkamaan juttelua läheiseen paikkaan, jossa sitten tilattiin muutama siideri.
Älä vaan itseäsi sen takia ruoski, että viihteelle menit. Vaikka olisit lähtenyt baanalle ihan pelkässä humalanhakumielessä niin ei sekään ole mikään itseruoskinnan tai paheksunnan arvoinen asia! Et sinä lastasi heitteille jättänyt, vaan ihminen jonka piti lasta vahtia petti luottamuksen pahemman kerran. Ja kyllä lastensuojelukin sen ymmärtää, ihan varmasti.

Kyllä äiditkin SAA bilettää, sanoi kukkahatut mitä tahansa.

KENELLÄKÄÄN ei ole oikeutta ottaa alkoholia jos pitää humalaan ääliökäyttäytymiseen asti juoda. Jos ei osaa niin sitten ei juoda.

Eihän ap:n käytöksessä ollut mitään viitettä juomisen aiheuttamaan ääliökäyttäytymiseen. Mieshän se känniääliö oli. Jos sitä ap:n suuttumista ja läpsäisyä tarkoitat, syy siihen oli ilmiselvästi suuttuminen ja paniikki miehen käytöksen takia.

Äidit saa bilettää, todellakin. Mä biletän melkein joka viikonloppu, mutta humalassa en ole ollut. Mehulinjalla en ole. Juon punkkua, viskiä mutten liikaa ja osaan hallita itseni.

Mikään ei ole ällöttävämpää kuin räkä poskella örveltävät känniääliöt

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsymatami;25658558:
Noh. Olin tuossa useampi viikko takaperin viettämässä vapaailtaa sukulaiseni kanssa. Vanhemmat lapset olivat silloin poissa kotoa, ja nuorin oli isänsä kanssa meillä kotona. Asiassa ei pitänyt olla mitään ongelmaa.

Jossain vaiheessa iltaa tuo lapsen isä alkoi soittaa mulle jatkuvasti puhelimella, milloin tulen kotiin. Vastasin, että jossain vaiheessa. Kysyi missä olen, ja kerroin paikan nimen. Mulla oli hauskaa. Mutta tämä mies ilmestyi sinne jossain vaiheessa iltaa. Menin ihan paniikkiin ja aloin kysellä missä lapsi on, onko yksin kotona jne. Mies vain naureskeli. Olin aivan raivoissani.

Lähdin nopeasti taksilla kotiin. Perille tullessamme en meinannut löytää maksukorttia, vihdoin löysin sen laukkuni pohjalta. Siihen mennessä mies oli jo ehtinyt sisälle ennen minua ja istui sohvalla. Olin ihmeissäni, ja menin tarkistamaan missä lapsi on. Nukkui tyytyväisenä ja kaikki hyvin.

Olin todella vihainen ja tivasin, oliko jättänyt lapsen yksin kotiin tullessaan minua hakemaan. Väitti, että kaverinsa oli ollut katsomassa lapsen perään. En uskonut, ja läimäytin avokämmenellä miestä naamaan. Siitä hyvästä sain pari koaa nyrkin iskua, vasempaan silmäkulmaan ja korvaan, niin että tärykalvoon tuli reikä. Siinä vaiheessa soitin poliisit.

Kun poliisit tulivat, suurin järkytys oli se, että soittivat lastensuojelun paikalle. Sanoin kyllä, että en ikinä pääse ulos tuulettumaan ja että lapseni ovat todella hoidollisia. Kyselivät kaikenlaista. Onneksi eivät vieneet tyytyväisenä nukkuvaa lasta pois, ja sain minäkin mennä tenttauksen jälkeen nukkumaan. Miehen veivät asunnolleen. Sieltähän se taas palasi jossain vaiheessa pahoittelevana.Olen antanut sille kenkää useaan otteeseen, mutta olen miehen avusta riippuvainen.

Poliisikuulustelut ovat takana. Tällä viikolla on lastensuojelun kuulustelut. Mua oksettaa ja voin pahoin henkisesti. En koe tehneeni mitään väärin, ja silti tällainen show.

Poliisit ovat velvollisia tekemään aina lastensuojeluilmoituksen, kun kyseessä on perheväkivalta! Siksi siis moinen. Ja lastensuojelu on nyt tulossa teille tekemään lastensuojelutarpeen selvityksen. Tässä yhteydessä sinun on lastesi ja itsesi vuoksi puhuttava siitä, että haluat eroon miehestä, mutta koet olevasi riippuvainen hänen tuestaan. Sosiaalihuolto voi järjestää sinulle esim.perhetyötä ja muutenkin auttaa turvaverkoston rakentamisessa niin, että pääset eroon väkivallasta tai sen uhasta - näin suojelet myös lapsiasi. Voi paremmin!

Eihän ap:n käytöksessä ollut mitään viitettä juomisen aiheuttamaan ääliökäyttäytymiseen. Mieshän se känniääliö oli. Jos sitä ap:n suuttumista ja läpsäisyä tarkoitat, syy siihen oli ilmiselvästi suuttuminen ja paniikki miehen käytöksen takia.

Lue uudestaan ensimmäinen viesti. Siinä ei mainita mitään että mies olisi juonut. Myöhemmin ilmeni näin (miksi?) Jos ei löydä korttia, ei tiedä milloin tulee kotiin. MIes soittanut monta kertaa. Ehkä huolissaan naisesta joka ei vastaa tai mongertaa päissään puhelimeen. Pyytää kaverinsa katsomaan lasta ja tulee baariin. Avot helvetti irti nainen vetää pultit.

SIIIIS??? Oikeastiko täällä taas haukutaan ja lytätään äiti, joka suojelee lastaan vastuuttomalta ja idioottimaiselta isältään?? Unohdettiin kokonaan, että isä on mahdollisesti jättänyt pienen lapsen yksin kotiin mustasukkaisuuksissaan?
Silloin jos äiti on huolehtinut lapselleen hoitajan, on varmasti täysin luvallista ottaa alkoholia, vaikka reippaamminkin. Äitien on siinä missä isienkin luvalllista joskus rentoutua!

Sinulle AP ehdottaisin, että kerrot siellä lastensuojelussa avoimesti miehen osuuden tähän selkkaukseen. Jos se lastensuojelu vaikka ymmärtäisi toimia sinun ja lapsen parhaaksi, järjestää sinulle muilla keinoin mahdollisuuksia rentoutumiseen, kuin että joutuisit enää turvautumaan noin vastuuttomaan lapsen isään.
Tokihan sinäkin teit pikaistuksissasi väärin, että löit miestä, mutta todellakaan mies ei ole syytön, jättäessään lapsen heitteille.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Lue uudestaan ensimmäinen viesti. Siinä ei mainita mitään että mies olisi juonut. Myöhemmin ilmeni näin (miksi?) Jos ei löydä korttia, ei tiedä milloin tulee kotiin. MIes soittanut monta kertaa. Ehkä huolissaan naisesta joka ei vastaa tai mongertaa päissään puhelimeen. Pyytää kaverinsa katsomaan lasta ja tulee baariin. Avot helvetti irti nainen vetää pultit.

En halunnut antaa ekassa viestissä sitä kuvaa, että tarkoituksella mustamaalaisin miestä hänen käytöksensä takia. Vaikka alkoi kyllä tulla sellaisia vastauksia, että katsoin aiheelliseksi kertoa sitten senkin. Mies ei todellakaan ollut sen kummemmin huolissaan, ainoastaan mustasukkainen. Itseasiassa pyysin jopa tätiäni puhumaan hänelle puolestani puhelimessa, että ei mitään hätää.

Äiti saa bilettää, siitä ei ole kysymys.
Mies oli ääliö kun joi ja jätti lapsen kotiin.
Mutta lastensuojelu ei jätä asiaa tuohon jos tämä äiti aikoo vielä olla miehen kanssa.
Kaverin piti valita joko mies tai lapset vastaavassa tilanteessa.
Se on ap susta itsestä kiinni miten käy..

juridista oikeutta ja tuo äiti ei sitä anna lapselle. Huonossa valossa on sossujen silmissä kun isä sanoo että se on ollut kotona koko ajan, äiti ei voi sitä todistaa mitenkään, äiti tulee kotiin lyö miestä naamaan ensimmäisenä, sanoo että on ollut jossain bilettämässä, mies sanoo olleensa kotona koko ajan. Ei kyllä hyvältä näytä äidin kannalta tuo asia, sorry vaan.

[QUOTE="hiphei";25658970]Äiti saa bilettää, siitä ei ole kysymys.
Mies oli ääliö kun joi ja jätti lapsen kotiin.
Mutta lastensuojelu ei jätä asiaa tuohon jos tämä äiti aikoo vielä olla miehen kanssa.
Kaverin piti valita joko mies tai lapset vastaavassa tilanteessa.
Se on ap susta itsestä kiinni miten käy..[/QUOTE]

Tottakai valitsen lapset ensin. Eri asia on saada mies se asia ymmärtämään. Kun osaa aina vetää oikeista naruista, että tarvitsen häntä ja lapsi tarvitsee. Asia ei tule olemaan helppo.

siis miten sä oot voinu luottaa lapsen tollasen sekopään vahdittavaks edes? miehen joka kyttää sua, pistelee turpaan sua ja kaikenlisäks vielä dokaa lapsen seurassa ollessaan! ja älä väitä että et olis tiennyt millainen mies on. tuskimpa lasta sinulta viedään, mutta älä enää koskaan jätä lastas sille ukolle hoitoon...

Tsemppiä sulle AP! Minäkin olisin varmaan tuollaista miestä huitaissut joka jättää lapsen yksikseen. Uskon että viranomaiset ymmärtävät kun kerrot rehellisesti tapahtuneesta ja kaikki kääntyy parhain päin. Ikävää että jouduit tuollaiseen tilanteeseen!

juridista oikeutta ja tuo äiti ei sitä anna lapselle. Huonossa valossa on sossujen silmissä kun isä sanoo että se on ollut kotona koko ajan, äiti ei voi sitä todistaa mitenkään, äiti tulee kotiin lyö miestä naamaan ensimmäisenä, sanoo että on ollut jossain bilettämässä, mies sanoo olleensa kotona koko ajan. Ei kyllä hyvältä näytä äidin kannalta tuo asia, sorry vaan.

Mies on myöntänyt poliisille lähteneensä hakemaan minua, mutta väittää kaverinsa olleen lapsen kanssa sen aikaa. Sitäkään ei voi todistaa mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsymatami;25659033:
Mies on myöntänyt poliisille lähteneensä hakemaan minua, mutta väittää kaverinsa olleen lapsen kanssa sen aikaa. Sitäkään ei voi todistaa mitenkään.
Kai sinä ja/tai taksikuski olisitte nähneet jos kotoanne lapsenvahti poistuu? Vai...?

[QUOTE="pepe";25659009]siis miten sä oot voinu luottaa lapsen tollasen sekopään vahdittavaks edes? miehen joka kyttää sua, pistelee turpaan sua ja kaikenlisäks vielä dokaa lapsen seurassa ollessaan! ja älä väitä että et olis tiennyt millainen mies on. tuskimpa lasta sinulta viedään, mutta älä enää koskaan jätä lastas sille ukolle hoitoon...[/QUOTE]

Kun lähdin, mies oli selvinpäin. Mulla ei ollut tietoa hänen "varastostaan". Yleensä en kärsi tilanteesta, koska en juurikaan käy ulkona tuulettumassa. Silloin kerran kahdessa vuodessa kun se onnistuu, asia muistuu aina mieleen että mitäs ne ongelmat olikaan.

Mies ei selvinnyt lapsenhoidosta, sehän tässä on ongelma. Epäluotettava tapaus. Miten sillä on viinavarastoja sinun asunnossasi? Ota etäisyyttä siihen tomppeliin!

Mies kännissä ja äiti hakattu. Mielestäni lastensuojelulle on jos siinä näyttöä. Äiti pikkaisen huppelissa ja miehellä ei mustelmia eli äiti ei ole tehnyt mitään väärää. Jos pitää hakea todisteita siitä, että oliko mies baarissa voi varmaan joku baarissa olevista tarpeen tullen todistaa.

Yhteistyössä