Kauhea ahdistus: Lastensuojelu, poliisit yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsymatami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsymatami

Vieras
Noh. Olin tuossa useampi viikko takaperin viettämässä vapaailtaa sukulaiseni kanssa. Vanhemmat lapset olivat silloin poissa kotoa, ja nuorin oli isänsä kanssa meillä kotona. Asiassa ei pitänyt olla mitään ongelmaa.

Jossain vaiheessa iltaa tuo lapsen isä alkoi soittaa mulle jatkuvasti puhelimella, milloin tulen kotiin. Vastasin, että jossain vaiheessa. Kysyi missä olen, ja kerroin paikan nimen. Mulla oli hauskaa. Mutta tämä mies ilmestyi sinne jossain vaiheessa iltaa. Menin ihan paniikkiin ja aloin kysellä missä lapsi on, onko yksin kotona jne. Mies vain naureskeli. Olin aivan raivoissani.

Lähdin nopeasti taksilla kotiin. Perille tullessamme en meinannut löytää maksukorttia, vihdoin löysin sen laukkuni pohjalta. Siihen mennessä mies oli jo ehtinyt sisälle ennen minua ja istui sohvalla. Olin ihmeissäni, ja menin tarkistamaan missä lapsi on. Nukkui tyytyväisenä ja kaikki hyvin.

Olin todella vihainen ja tivasin, oliko jättänyt lapsen yksin kotiin tullessaan minua hakemaan. Väitti, että kaverinsa oli ollut katsomassa lapsen perään. En uskonut, ja läimäytin avokämmenellä miestä naamaan. Siitä hyvästä sain pari koaa nyrkin iskua, vasempaan silmäkulmaan ja korvaan, niin että tärykalvoon tuli reikä. Siinä vaiheessa soitin poliisit.

Kun poliisit tulivat, suurin järkytys oli se, että soittivat lastensuojelun paikalle. Sanoin kyllä, että en ikinä pääse ulos tuulettumaan ja että lapseni ovat todella hoidollisia. Kyselivät kaikenlaista. Onneksi eivät vieneet tyytyväisenä nukkuvaa lasta pois, ja sain minäkin mennä tenttauksen jälkeen nukkumaan. Miehen veivät asunnolleen. Sieltähän se taas palasi jossain vaiheessa pahoittelevana.Olen antanut sille kenkää useaan otteeseen, mutta olen miehen avusta riippuvainen.

Poliisikuulustelut ovat takana. Tällä viikolla on lastensuojelun kuulustelut. Mua oksettaa ja voin pahoin henkisesti. En koe tehneeni mitään väärin, ja silti tällainen show.

Niin, kirjoitin tämän tänne koska en oikeasti tiedä, mitä tästä nyt seuraa. Mielestäni lapsen isä toimi vastuuttomasti tilanteessa, enkä ole saanut näyttöä/todistusta siitä, että joku hänen kaverinsa olisi ollut lapsen kanssa sillä aikaa kun lähti minua illanvietosta hakemaan. Vastaisuudessa en voi luottaa edes lapsen isään lapsenvahtina, ainakaan niin että itse mihinkään iltaa lähtisin viettämään.

En vain jaksa tällaista, tämä jo yksin raskas asia, mutta niitä on muitakin. Lähinnä raskainta on toisen mustasukkaisuus ja kyttäys.

Mutta muista että sosiaalihuollossa tekevät vaan lapsen hyväksi ne toimenpiteet, jos ei tosiaan löydy mitään pätevää syytä sille että olet ollut jossain viihteellä ja lyönyt ensimmäisenä miestä niin lapsi lähtee automaattisesti pois sinulta. Tiedän tapauksia jossa näin on käynyt. Varaudu siihen ja se on lapsen oikeus.

Kirjattu että lapsi saa turvallisen kodin jostakin. Ei ne ala katseleen tuota menoa että äiti jossain joraa ja väittää sitten lapsen isän olleen myös jossain, lyö naamaan kun tulee kotiin. Huonot on zänssit lapsen pitämiseen.

Jos tuulettumaan meneminen tarkoittaa että pitää vetää tolokuttomat perseet ettei korttia meinaa löytää ja tempasee miestä turpaan niin lastensuojelu on ihan jees...

Itseasiassa en ollut kovinkaan humalassa. Poliisi puhallutti meidät molemmat. Miehellä oli promilleja huomattavasti enemmän kuin minulla, eli oli juonut kotona lapsen kanssa ollessaan. Oli kuulemma säilytellyt juomia jo jonkin aikaa varastossa :( Ja päätti sitten vetäistä kännit kotona, kun minä lähdin tätini kanssa ulos.

Perheväkivaltaa lapsiperheessä & kaksi humalaista vanhempaa = aina ls-ilmoituksen paikka. Tottakai. Oli "syy" alunperin sitten isän tai äidin.

Ja lisään vielä, että jokaisen fiksun ihmisen kohdalla se olisi myös eron paikka, etenkin kun mies vielä ryyppäsi lasta "vahtiessaan" ja jätti lapsen kotiin yksin...:kieh:. Jos teidän parisuhde jatkuu, niin voi ny vittu sentäs.

• Tykkää
Reactions: as if
Mitä ihmettä täällä taas ap:ta syyllistetään? Äiti lähtee viihteelle ja isän pitäisi hoitaa lasta. Mitä äiti teki väärin tässä? Ok, EI olisi saanut läppäistä naamaan miestä. Ymmärrän (en hyväksy) että suuttuessaan ja lapsesta huolissaan menetti hermonsa ja läppäisi. Ei kuitenkaan ole minun mielestäni huostaanoton peruste, jos on jättänyt lapsen ISÄLLEEN ja lähtenyt viihteelle. Ei vaikka ois ollu aivan perskännissä. ISÄ oli vastuussa lapsesta. Myöskään isän läppäisy ei ole mielestäni huostaanoton peruste, vaikka olikin väärin tehty. En taas voi ymmärtää näitä vastauksia. Ap, tsemppiä! Ja ehkä olisi avusta huolimatta aika laittaa suhde todella poikki.

No itse lastensuojelun kanssa keskustelisin ensiksi siitä että lapsi jätettiin isänsä vastuulle ja hän joi alkoholia silloin. Sinä olit pois kotona juhlimassa, se on SALLITTUA JOPA ÄIDEILLE, sinä olit lapsesi jättänyt mukamas vastuulliselle henkilölle.

Mies teki väärin kun veti kännit kotona ja mahdollisesti jätti lapsen yksin.
Sinä teit väärin kun löit.
Mies kilahti ja pahoinpiteli sinut.
Lumipalloefekti...

Luulen että tarinasi ei ole totta,ei kukaan järkevä ihminen täältä kyselisi apua moiseen ongelmaan.
Mut tsemppiä sinulle jatkossakin paskan kirjoittamiseen!
Joku jokin aika sitten ihan mustanakin kertoi lyöneensä miestään ja saaneensa vastapalloon siten, että tärykalvoon tuli reikä...

Ikävä kyllä näitä perheitä on. Paljon. Ihan liikaa.

Poliisin on pakko tehdä lastensuojeluilmoitus, jos käy kotona, jossa on lapsia. Poliisit eivät arvioi lastensuojelun tarvetta,vaan sen tekevät lastensuojelun työntekijät. Turha sinun on tuossa tilanteessa pelättävä, ei kukaan tule ottamaan lastasi pois.. Tekevät vain arvion ja jos siitä jotain tulee niin korkeintaan avopuolen juttuja.
Eli ei mitään hätää, kunhan nyt jätät sen miehen...

Ja mä en yleensä sano tätä mutta jos nyt jäät tuohon suhteeseen ni äly hoi älä jätä.

Ei koskaan ole niin taloudellista riippuvuutta mieheen. Ei koskaan. Jotenkin aina pärjää.

Jos mies on ollut aiemmin luotettava "lapsenvanhti", ei ap ole tehnyt mitään väärää. Jos mies töppäilee, vetäisee kännit lapsenvahtivuorollaan ja jättää lapsen yksin, saa mielestäni mies selitellä sinne lastensuojeluvirannomaisille.

onko teillä lapsen isän kanssa yhteishuoltajuus vai oletko yksinhuoltaja?
kotiväkivaltatilanteessa aina soitetaan lastensuojelu jos lapsia on talossa, vaikka olisivat nukkumassa. muutenkin ymmärrän ihan hyvin poliisien mietteet, tuskin halusivat teidän kanssa jättää lapsia keskenään

mutta emmä usko että sulle ongelmia tulee sen kummemmin, jos ei isä ala väittää jotain ihan muuta tarinaa sossuille. lastensuojelun seurantaa saattaa tulla mutta pysyt totuudessa ja nöyristelet kiltisti niin kyllä se siitä.

Mitä ihmettä täällä taas ap:ta syyllistetään? Äiti lähtee viihteelle ja isän pitäisi hoitaa lasta. Mitä äiti teki väärin tässä? Ok, EI olisi saanut läppäistä naamaan miestä. Ymmärrän (en hyväksy) että suuttuessaan ja lapsesta huolissaan menetti hermonsa ja läppäisi. Ei kuitenkaan ole minun mielestäni huostaanoton peruste, jos on jättänyt lapsen ISÄLLEEN ja lähtenyt viihteelle. Ei vaikka ois ollu aivan perskännissä. ISÄ oli vastuussa lapsesta. Myöskään isän läppäisy ei ole mielestäni huostaanoton peruste, vaikka olikin väärin tehty. En taas voi ymmärtää näitä vastauksia. Ap, tsemppiä! Ja ehkä olisi avusta huolimatta aika laittaa suhde todella poikki.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Henkistä tukea ja tsemppiä täältä tarkoitinkin hakea. Koska tuo isä on lapselle todella tärkeä, ja auttaa kaikin tavoin meitä muutenkin. Mutta melkoisen ikävästi toimi, lähinnä vastuuttomasti lasta kohtaan. Enkä voi sietää hänen mustasukkaisuutta :(

Yhteistyössä