Päiväkodissa ei ollut aamulla ketään henkilökuntaa paikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiina"

Vieras
Hei.
Meille sattui nyt kolmannen kerran viimeisen puolen vuoden aikana, että päiväkodissa ei ollut ketään paikalla kun aamulla sinne menimme. Päiväkoti oli siis kiinni, vaikka piti olla auennut 20 minuuttia aiemmin. Ärsyttää aivan todella paljon. Kyseessä pieni yksityinen päiväkoti. Muuten ihana päiväkoti, mutta tämä homma ei toimi. Hoito maksaa 60 € enemmän kuin kunnallinen joten luulisi sillä rahalla saavan hoitoa, mutta ei niin ei. Kiva ajella lapsen kanssa aamuisin edestakaisin ja yrittää selittää lapselle miksei päiväkodissa ollut ketään. Mitä mieltä olette?

No kait olet tuosta keskustellut päiväkodissa ja saanut selityksen miksei ollut auki sovitusti? Ihmisiä nekin työntekijät on, joten voi olla inhimillinen erehdys.

Meidän pihapiirissä on yksityinen pvkoti jossa olen useamman kerran nähnyt vanhempien odottelevan ulkona jopa puolikin tuntia kun työntekijät tulevat myöhässä töihin. Luojan kiitos omani ovat kaupungin pvkodissa.

Aiemmilla kerroilla ovat pahoitelleet ja selittäneet, että on tullut sekannusta siitä kenellä on ollut aamuvuoro tai että aamuvuorolainen on sairastunut. Ehkä näin joo, mutta mielestäni täytyy olla jonkinlainen varasysteemi sairastapausten tilalle ja pienessä paaikassa jokaisen on tultava töihin silloin kun on suunniteltu. Että raivostuttaa. Muuten ihana paikka ja lapsi viihtyy, mutta 320 €/kk luulisi saavan hoitoa myös aamulla.

[QUOTE="sama";25655326]ei kuulukaan, kuhan kerroin kun ap sanoi että ei kukaan vie aikasin päiväkotiin jos kotona... no naapuri vie ;)
eikä aio hakea töitäkään vielä vuoteen. haluaa lomailla :)
itse kertonut.
lapsi tosin ollut päiväkodissa jo kolme vuotta.[/QUOTE]

No jopas on... noh, subjektiivinen päivähoito-oikeus! Kiva et toiset voi lomailla :D

Siis oliks siellä pihalla ketään muita vanhempia ja lapsia odottelemassa? Onks sulla numeroa minne voisit soittaa ja valittaa että missä ihmeessä ne hoitajat kuppaa...

Jos kyseessä olisi jo kolmas kerta, valittaisin asiasta johtajalle. Toki inhimillisiä erehdyksiä/ viivytyksiä sattuu.
Juurikin äkillisissä sairastapauksissa, jossa avaamisvuorolainen on sairastunut. Toki tästä pitäisi viestiä jo edellisenä iltana sille seuraavalle vuorolaiselle, mutta aina se ei onnistu. Yksittäistapauksena ymmärtäisin tälläisen tyoövuorosekaannusselityksen, mutta jos useammin toistuvaa en.

Liikenteessä saattaa sattua viivytyksiä, joille se aamuvuorolainenkaan ei sitten mitään voi.

meillä lapsi menee 3pv viikossa isin kyydillä hoitoon ennen 7 ja ite olen vauvan kanssa kotona. lapsi siis kohta 6v. Tämä on paras järjestely meille. ei tarvi vauvaa herättää ja kiireessä pukea kun isi menee samalle suunnalle töihin aamulla. lapsi iloisena hoitoon menee ja lähtee klo 15.30. ei ole väsynyt eikä mitään. kesällä oli kotona 3kk ja kyseli viimeisen kk joka päivä millon PÄÄSEE hoitoon.
näin meillä mennään tämä loppu hoitovapaa. että siinä teille :P

meillä lapsi 5v on hoidossa päiväkodissa 10päivää/kk ja olen kotona, mutta lapsi on kuntoutuksellisisista syistä, kielen kehityksen viivästymän takia, joten älkää tuomitko kaikkia jotka vie päiväkotiin vaikka itse ovat kotona, ette te tiedä kaikkien ihmisten syitä miksi vievät lapsensa päviäkotiin...

No johan tämä keskustelu taas pomppasi aivan muihin aiheisiin.
Seuraava hoitaja tuli klo 7.30 ja lapsi pääsi päiväkotiin. Minun olisi pitänyt olla töissä klo 7.30 eli itse myöhästyin kyllä. Töihin tullut hoitaja ihmetteli vaan, että missähän se aamuvuorolainen on, täytyypä alkaa selvittää. Pahoitteli toki, mutta eipä se siinä tilanteessa paljon helpota.joku varasysteemi täytyisi kyllä olla, jos aamuvuorolainen ei pääse syystä tai toisesta paikalle, niin jonkun muun on tultava ja piste.

Pelottaa jo mennä iltapäivällä lasta hakemaan kun olen niin tuohtunut. En tietenkään halua ilkeä olla, mutta joku raja kuitenkin. Tämä kun oli jo kolmas kerta nyt elokuusta tähän päivään ajalla.

Pelottaa jo mennä iltapäivällä lasta hakemaan kun olen niin tuohtunut. En tietenkään halua ilkeä olla, mutta joku raja kuitenkin. Tämä kun oli jo kolmas kerta nyt elokuusta tähän päivään ajalla.

Kannattaa tosiaan yrittää ottaa asia rauhallisesti esille, silloin saa yleensä parhaan tuloksen. Ekä olet jo päivän lopuksi vähän rauhoittunut, vaikka todella kummallista toimintaa on päiväkodilta. Itse ehkä pyytäisin hoitajien hen.koht. puhelinnumerot joihin soittaa mikäli eivät ole paikalla, ainakin näin aluksi ennen kuin voi luottaa että saavat systeeminsä toimimaan kuten sen kuuluu.

Kyllä heidän pitää selkeyttää työvuoronsa niin, että jokainen tietää milloin oma vuoro alkaa, ja siellä pitää pystyä olla olemaan ajoissa.