Päiväkodissa ei ollut aamulla ketään henkilökuntaa paikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No johan tämä keskustelu taas pomppasi aivan muihin aiheisiin.
Seuraava hoitaja tuli klo 7.30 ja lapsi pääsi päiväkotiin. Minun olisi pitänyt olla töissä klo 7.30 eli itse myöhästyin kyllä. Töihin tullut hoitaja ihmetteli vaan, että missähän se aamuvuorolainen on, täytyypä alkaa selvittää. Pahoitteli toki, mutta eipä se siinä tilanteessa paljon helpota.joku varasysteemi täytyisi kyllä olla, jos aamuvuorolainen ei pääse syystä tai toisesta paikalle, niin jonkun muun on tultava ja piste.

Muuten, haittasiko se kamalasti, että myöhästyit töistäsi?

Vähennä seuraavasta laskusta myöhästymisestä aiheutuva ansionmenetyksesi. Ei todellakaan tyhjästä pidä maksaa täysiä maksuja.

Kannattaa vaihtaa lapsi kunnalliseen hoitopaikkaan. Siellä myöhästymiset ovat olleen vain parin minuutin luokkaa.

Anteeksi kun kysyn, mutta oletko joku tehtaan liukuhihnatyöläinen kun et millään voi ymmärtää, että useassa työssä voi olla pieniä taukoja työn lomassa. Se ei tarkoita etteikö tekisi työtään kuitenkin täydellisesti.

No toivotaan parasta, että ei satu mitään pahempia mokia. Taukojahan voi käyttää myös muutoin kuin tällä palstalla :-) Mutta hyvää työpäivää kuitenkin!

[QUOTE="Sanna";25655662]Vähennä seuraavasta laskusta myöhästymisestä aiheutuva ansionmenetyksesi. Ei todellakaan tyhjästä pidä maksaa täysiä maksuja.

Kannattaa vaihtaa lapsi kunnalliseen hoitopaikkaan. Siellä myöhästymiset ovat olleen vain parin minuutin luokkaa.[/QUOTE]

Kyllä meillä on tuota sattunu harmittavan useasti kunnallisellakin. Siinä vielä lisämausteena se, että sillä 7.30 töihin tulevalla harvemmin on avaimia mukana joten sitten odotellaa ruoanjakelua avaamaan ovia. Kunnallisella tosin on varahoitopaikka johon lapset voi nakata ja oman päiväkodin tädit hakevat lapset sitten sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja viepäs;25655313:
naapuri vie 7.30 lapsen päiväkotiin joka päivä vaikka on itse kotona. hakee iltapäivällä klo 15.

Jos mua tarkoitat niin teen kotoa töitä, nytkin kuuntelen puhelinpalaveria toisella korvalla.

Pelottaa jo mennä iltapäivällä lasta hakemaan kun olen niin tuohtunut. En tietenkään halua ilkeä olla, mutta joku raja kuitenkin. Tämä kun oli jo kolmas kerta nyt elokuusta tähän päivään ajalla.

No mun mielestä saakin olla kyllä tuohtunut. Kunhan ei nyt asiattomaksi mene, niin mun mielestä voi mielipiteensä kertoa kyllä hyvinkin painokkaasti kun on kuitenkin kolmannesta kerrasta jo kyse.

Itse ehkä pyytäisin hoitajien hen.koht. puhelinnumerot joihin soittaa mikäli eivät ole paikalla, ainakin näin aluksi ennen kuin voi luottaa että saavat systeeminsä toimimaan kuten sen kuuluu.

Itselle ei tulisi mieleenkään antaa henkilökohtaista puhelinnumeroani hoidossa olevan lapsen vanhemmalle. Työasioiden hoitamista varten on olemassa esimies, virka-aika ja työpuhelimet. Haluaisitko itse että jonkun lapsen vanhempi (jolle ei ole mitään syytä antaa tietoja omista tai kenenkään muidenkaan työntekijöiden työvuoroista) soittaa sinulle ollessasi vapaapäivällä, vuosi- tai sairaslomalla?

[QUOTE="Sanna";25655662]Vähennä seuraavasta laskusta myöhästymisestä aiheutuva ansionmenetyksesi. Ei todellakaan tyhjästä pidä maksaa täysiä maksuja.

Kannattaa vaihtaa lapsi kunnalliseen hoitopaikkaan. Siellä myöhästymiset ovat olleen vain parin minuutin luokkaa.[/QUOTE]

Tässäpä nyt ap saa tuntea miltä tuntuu sekä pphsta että päiväkodin hoitajista kun vanhemmat jatkuvasti myöhästelevät. On näitä vahempia jotka pitävät täysin oikeutettuna jatkuvasti myöhästellä lapsen hakemisessa, ja mikä kummallisinta näihin tilanteisiin harvoin saadaan minkäänlaista muutosta. Hoitajat vain raivoissaan ja vanhemmat vain jatkavat myöhästelyä!

Mä aikoinaan halusin lapsilleni "parasta mitä rahalla saa" ja vein yksityiseen päiväkotiin. Kun isompi lähti kouluun siirsin pienemmän koulun lähelle ryhmikseen.
Näin jälkeenpäin ajatellen se kunnallinen on monella tapaa parempi. Kunta ihan oikeasti valvoo (vähän liikaakin) niiden toimintaa, saavat kunnalta lelut, askartelutarpeet yms tavarat. Yksityisellä kyllä tehtiin hamahelmistä juttuja mutta niitä ei silitetty vaan helmet kaadettiin takaisin kippoon :). Yksityinen tekee hommat omalla rahallaan, kunnallinen toisen rahoilla, eli ei lasketa ihan joka nippeliä vaikka järkevästi toimitaankin. Ai niin yks joka yksityisellä oli oikeasti ihan hullusti: Kylppärissä oli yksi pyyhe, johon kaikki lapset pyyhkivät kätensä. Siinähän ne joka perheen pöpöt sitten muhi kosteassa pyyhkeessä. Kunnallisella on jokaisella oma puhdas pyyhe. Ja aiheeseen, mä kysyisin hyvitystä hoitomaksuun kolmannesta kerrasta.

Tee valitus ylemmälle taholle, en nyt muista mikä instanssi se on, mutta löytyy netistä. Siis joku sosiaalitoimi, joka vastaa noista päivähoitopaikoista.

Selkeästi niillä siellä jotain on vialla, jos usein tuollaista sattuu.

Eikö päiväkodissa ole vastaavaa hoitajaa tai päiväkodinjohtajaa. Meillä ainakin on ohjeistettu soittamaan hänelle (todennäköisesti työnumeroon) mikäli ketään ei aamulla ole päiväkodissa paikalla. Vaatisin numeron johon otan yhteyttä jatkossa vastaavissa tilanteissa.