Siis nyt ottaa tosissaan päähän!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Madicken04

Aktiivinen jäsen
26.11.2004
24 106
1
36
Olen ollut kotona kolmen lapsen kanssa korkeassa kuumeessa (39.5) koko viikonlopun kun mies oli töissä. Lapsista esikoinen on 6v autistinen down-poika joka on myös kuumeessa, keskimmäinen erittäin vaativa 5v autistityttö joka itse kerkesi kuumeilemaan torstain ja perjantain ja nyt viikonloppuna olisi kokoajan halunnut ulos. Kuopus 1v myös korkeassa kuumeessa.

Kokoajan odotin maanantaita että saa tuon keskimmäisen päiväkotiin ja voisi vähän yrittää levätä kotona noiden kahden muun sairastelijan kanssa ja nyt mies sitten vei tyttöä päiväkodille työmatkallaan saadakseen kuulla että tytön molemmat omahoitajat ovat kipeinä ja koska kukaan muu ei pärjää lapsen kanssa, eivät he voi ottaa tätä hoitoon...

Nyt sitten edessä kolmas tällainen sairaspäivä ja mies tietty myöhästyy töistä kun joutui palauttamaan tytön kotiin ja käyttämään koirankin ennen lähtöään (koska en itse tässä kunnossa uskalla tällä porukalla lähteä koiraa ulkoiluttamaan, esikoisen ja kuopuksen kanssa olisi vielä onnistunut).

:hug: Välillä vaan kaikki mättää. Mutta mielestäni aikamoista hoitopaikasta passittaa tyttö pois kun muut eivät hänen kanssa pärjää :O oikeesti???

Vaikeahan tuon kanssa on pärjätä kenenkään ja normitilanteessa ymmärränkin että hoitoajat pyritään pitämään sellaisina että ainakin toinen omista hoitajista on paikalla. Mutta tätä en pidä enää ihan normitilanteena ja uskoisin että joku muu ryhmän hoitajista pärjäisi tytön kanssa tänään paremmin kuin minä tässä kunnossa ja vielä nuo kaksi muuten paljon apua tarvivaa sairastelijaa vastuullani.

[QUOTE="vieras";25655221]Oma valinta. Itsehän ne mukulat on tehnyt, joten elää sitten sen mukaan.[/QUOTE]

No olipa taas asiallinen kommentti.
Onko toi muka mahdollista että passitetaan kotiin? Ja olisivat nyt edes soittaneet ettei olisi tarvinut turhaan viedä.
Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";25655221]Oma valinta. Itsehän ne mukulat on tehnyt, joten elää sitten sen mukaan.[/QUOTE]

Juu, niin elänkin. Mutta kai minulla on yhtälainen oikeus valittaa kun sillä yhden terveen lapsen äidillä jota väsyttää kun vauva ei heti nuku täysiä öitä?

Eikä pointti nyt ole niinkään omassa jaksamisessani tai siinä kuinka raskas päivä tästä taas tulee vaan enemmänkin lasten turvallisuudessa mikä ei tällä hetkellä ole mielestäni ok.

Nostan sulle (teille) hattua pelkästään normaaleissa olosuhteissakin jaksamiselle! Todella rankkaa tuo tämän hetkinen tilanne on teille. Löytyykö sieltä jotain vastaavaa kuin perhetyöntekijä täällä Suomessa joka voisi auttaa?

Nostan sulle (teille) hattua pelkästään normaaleissa olosuhteissakin jaksamiselle! Todella rankkaa tuo tämän hetkinen tilanne on teille. Löytyykö sieltä jotain vastaavaa kuin perhetyöntekijä täällä Suomessa joka voisi auttaa?

Esikoisella on vapaa-ajan avustaja 10h/kk ja hän kävi eilen auttamassa muutaman tunnin. Mutta tänään hän on vakityössään eli ei pääse. Keskiviikkona (jos siihen mennessä olen jotenkin kuntoon päässyt) on palaveri missä haetaan isommille lapsille hoitopaikkaa yhdeksi viikonlopuksi kuussa ja lisää avustustunteja. Saa nähdä miten käy, kyllähän noita on myönnetty paljon helpompihoitoisillekin lapsille mutta toisaalta nyt ovat kuulemma tiukentaneet linjaa huomattavasti.

Ehkä tämä viikonloppu ja -alku sitten puhuvat sen puolesta että jotain apua tosissaan tarvisi...

Iso hatun nosto täältä teille siitä,että jaksatte pyörittää edes normaali arkea. :)

Tosi kurjaa tuo hito juttu,eihän se kuitenkaan teidän vika ole,että hoitajat ovat kipeinä..olisivat voineet tosiaan ilmoittaa edes,jotta olisitte turhalta reissulta välttynyt.

Isosti jaksamisia teille ja toivottavasti paranette koko perhe pian! :):hug:

Toi teidän päiväkoti vaikuttaa hyyyvin erikoiselta paikalta. Eikä toi nyt välttämättä oo tässä kohtaa positiivisesti sanottu, mä kun olen lukenut sun kirjoittamia juttuja siitä aiemminkin. Voiko niillä oikeasti olla oikeus tehdä noin? :O Olisivat edes soittaneet aamusta! Ymmärrän hyvin, että sua ottaa päähän. Paranemisia ja tsemppiä, kyllä se siitä taas! :hug:

Esikoisella on vapaa-ajan avustaja 10h/kk ja hän kävi eilen auttamassa muutaman tunnin. Mutta tänään hän on vakityössään eli ei pääse. Keskiviikkona (jos siihen mennessä olen jotenkin kuntoon päässyt) on palaveri missä haetaan isommille lapsille hoitopaikkaa yhdeksi viikonlopuksi kuussa ja lisää avustustunteja. Saa nähdä miten käy, kyllähän noita on myönnetty paljon helpompihoitoisillekin lapsille mutta toisaalta nyt ovat kuulemma tiukentaneet linjaa huomattavasti.

Ehkä tämä viikonloppu ja -alku sitten puhuvat sen puolesta että jotain apua tosissaan tarvisi...

Toivottavasti saatte lisää avustustunteja. Se nyt ei valitettavasti tähän tilanteeseen auta. Onko muuten mahdollista että miehesi ottaisi vaikka puoli päivää vapaata tms? Luulisi ja toivoisi sen verran ymmärrystä löytyvän kaikilta, että tuo järjestyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25655331:
Onneksi sun ei tarvitsekkaan ymmärtää!

Tieten tahtoen tekee yhteiskunnan elättejä,juu en tajua mutta voittehan koettaa laittaa minut ymmärtämään.
Ymmärrän jos ensimmäisen lapsen kohdin käy paska mäihä, toinen ei enään ole sattumaa joten silloin pitäsi tajuta ja tähän vielä kolmas :O

Toi teidän päiväkoti vaikuttaa hyyyvin erikoiselta paikalta. Eikä toi nyt välttämättä oo tässä kohtaa positiivisesti sanottu, mä kun olen lukenut sun kirjoittamia juttuja siitä aiemminkin. Voiko niillä oikeasti olla oikeus tehdä noin? :O Olisivat edes soittaneet aamusta! Ymmärrän hyvin, että sua ottaa päähän. Paranemisia ja tsemppiä, kyllä se siitä taas! :hug:

Me ollaan sovittu kyllä että koska olen itse kotona kuopuksen kanssa niin keskimmäinen pyritään pitämään hoidossa vain niinä aikoina kun jompikumpi omista hoitajista on paikalla, ihan siis jo lapsen itsensä takia.

Enkä nyt tiedä mitä pk:n johtaja olisi tuosta tykännyt, mies selitti tilanteen ryhmän muille hoitajille jotka pahoittelivat ja toivottelivat paranemisia mutta totesivat etteivät nyt uskalla ottaa tyttöä sinne kun hän on niin haastava hoidettava.

Ja juu, olisi kyllä ollut asiallista soittaa ja infota tilanteesta ettei olisi tarvinut noin turhaa reissua tehdä...

Muuten päiväkoti on kyllä hyvä ja omat hoitajat ihania. Mutta niin kai se vaan menee että mitä haastavampi sen vaikeampi tälle on saada apua.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;25655349:
Tieten tahtoen tekee yhteiskunnan elättejä,juu en tajua mutta voittehan koettaa laittaa minut ymmärtämään.
Ymmärrän jos ensimmäisen lapsen kohdin käy paska mäihä, toinen ei enään ole sattumaa joten silloin pitäsi tajuta ja tähän vielä kolmas :O

Ei sinun kuule tarvikaan ymmärtää. Voi olla että sinukin elämässäsi ja ratkaisuissasi löytyy jotain mitä minä en ymmärrä mutta en anna sen enempää häiritä. Ja annan sinullekin oikeuden kovassa kuumeessa valittaa harmistustasi kun asiat kaatuvat niskaan. :)

Toivottavasti saatte lisää avustustunteja. Se nyt ei valitettavasti tähän tilanteeseen auta. Onko muuten mahdollista että miehesi ottaisi vaikka puoli päivää vapaata tms? Luulisi ja toivoisi sen verran ymmärrystä löytyvän kaikilta, että tuo järjestyisi.

Itseasiassa mies lupasi yrittää päästä lähtemään aiemmin. Eilenkin sai iltavuorossa hoidettua hommat niin että pääsi pari tuntia aiemmin kotiin. Tietty mielellään ei tässä tilanteessa paljoa palkatonta ota, mutta toki olosuhteet huomioiden lähtee heti kun pääsee.

Miksei mies voi olla kotona vaikka palkattomalla? Kuulostaa jotenkin älyttömältä tuollainen että pitäisi viedä sitten hoitoon ja kaikkea jos porukka kerran kipeänä. Sairastaisitte kaikki itsenne kuntoon.

Yhteistyössä