kokemuksia kaivataan: kuinka helppoa on muuttaa elareita isommiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en vain käsitä sitä miksi vain isän pitäisi alkaa jättämään viikonlopputöitä väliin sen takia että äidillä olisi mukavampaa. Sen takia minua tämä vääntäminen ihmetyttää koska itse olen tälläisen "isällä silloin kuin sopii"- järjestelyn "uhri". Meillä ei ollut mitään sovittuja päiviä, ei määrää eikä viikonpäiviä isän työn takia. Ja järjestely toimi vallan mainiosti kun sen vain halusi toimivan. Mutta jos aletaan katkerina ja kostomielialalla menemään niin ei varmasti mikään onnistu.

eihän kukaan vaadi isää menettämään työtuntejaan :o
jos kuukaudessa on 4 viikonloppua joista 2 töitä ja 2 vapaita, niin miten se tiettyjen viikonloppujen sopiminen vähentäisi työtunteja tai tuloja?
kyse ei ole katkeruudesta tai kostosta, kyse on siitä että minä haluan saada jotain tolkkua tähän epäsäännöllisyyteen elämässä.
kyse ei ole vain "mun mukavuudesta" vaan kyse on lapsen parhaasta, ja se lapsen paras ei ole tämä nykytilanne.

Käsittääkseni ongelma tässä onkin että isä haluaisi pitää lasta myöskin arkena.

ei, vaan silloin kun hänelle parhaiten sopii.. se voi olla viikonloppuja tai arkipäiviä, kunhan on se optio että jos onkin jotain kivaa tekemistä/menemistä niin voi työvuoroja vaihdella jotta voi osallistua ja mennä ja ottaa sen lapsen sitten kun se sopii muihin aikatauluihin.

[QUOTE="vieras";25652886]Onko se nyt niin helkkarin vaikeaa käsittää, että on tosi epämiellyttävää, jos ei voi suunnitella mitään.[/QUOTE]

Tätähän minä jo aikaisemmin kysyin: eikö niitä päiviä voi sopia etukäteen? Ettekö te molemmat tiedä työvuoronne jo paljon aikaisemmin joiden mukaan sopisitte tapaamiset? Tämä voisi olla vaikka osa sitä "suunnitella mitään".

Kuules Timppa miehen logiikkoinesi. Jos ne päivät olisi mahdollista sopia (mun mielestä tullut aika selkeesti ilmi, ettei se sovi lapsen isälle, koska sovittuun ajankohtaan "voi sattua jotain mukavampaa" ), niin tuskin ap täällä vinkuis muutosta sopimukseen, ja tapaamisten etukäteen sopimusta. Äly hoi...

[QUOTE="essi";25653149]Kuules Timppa miehen logiikkoinesi. Jos ne päivät olisi mahdollista sopia (mun mielestä tullut aika selkeesti ilmi, ettei se sovi lapsen isälle, koska sovittuun ajankohtaan "voi sattua jotain mukavampaa" ), niin tuskin ap täällä vinkuis muutosta sopimukseen, ja tapaamisten etukäteen sopimusta. Äly hoi...[/QUOTE]

Ongelma taisi alun perin olla ettei isä töiden takia voisi ottaa säännöllisesti joka toinen viikonloppu lasta vaan haluaisi pitää välillä viikollakin.

Ongelma taisi alun perin olla ettei isä töiden takia voisi ottaa säännöllisesti joka toinen viikonloppu lasta vaan haluaisi pitää välillä viikollakin.

ei, vaan EI HALUA sopia näin.
nytkin valtaosa tapaamisista tapahtuu viikonloppuisin, joskus peräkkäisinä, joskus joka toinen, joskus osittainen.. kyse on siitä että isä ei halua sopia säännöllisesti vaikkapa nyt parillisten viikkojen viikonloppuja koska se veisi pois mahdollisuuden vaihdella työviikonloppuja kivan tekemisen tieltä..
minä taas haluan sopia säännölliset joka toinen viikonloppu tapahtuvat tapaamiset jotta lapsi tietää milloin menee isälleen, jotta minä voin olla töissä silloin kun lapsi on isällään ja näin ollen saan myöskin 2 vapaata viikonloppua lapsen kanssa, lapselta vähenisi viikonloppu hoidossa olo ja elämään tulisi enemmän säännöllisyyttä, me voisimme myöskin perheenä sopia menoja/tekemistä niille viikonlopuille kun olemme yhdessä, samoin sitten luonnollisesti isä voi tehdä samaa (jos haluaa)
lapselle ei myöskään enää tulisi niitä rankkoja viikkoja jolloin on 4 eri paikassa viikon aikana (nyt näitä on ollut ja lapsi niihin reagoi)

Yhteistyössä