Lähdin kiukusta kihisten anopilta ja jätin miehen lasten kanssa sinne.

  • Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti
"ninni"
Mun mies on ison luokan idiootti. Hänellä on oma elämä johon kuuluu vain hän itse ja sitten on tämä "kotielämä".
Hän harrastaa valehtelua ja asioiden salailua, eikä ole moksiskaan kun asiat tulee ilmi ja suuttuu niistä vielä minulle, jos saan selville.

Nyt hän aikoo ryhtyä yrittäjäksi. Hän on käynyt ko asian johdosta erinäisissä tapaamisissa, mutta minulle hän ei ole sanonut sanaakaan mitä siellä puhuttu, mitä hän meinaa jne. Olen täysin ulkopuolinen kaikessa muussa, paitsi perheeseen liittyvissä asioissa(joskus niissäkin). En tiedä tuosta hänen projektistaan yhtään mitään!

Kaksi kuukautta sitten aloitimme vanhimmalle unikoiulun ja loppujen lopuksi se onnistui, kunnes mies alkoi tehdä sitä että jos lapsi heräsi aamu 7 mies tuli olohuoneen sohvalle nukkumaan lapsen kanssa vielä hetkeksi. Sitten seuraavana yönä he tulivat jo kuudelta ja taas seuraavana klo5 jne, kunnes lopuksi kello oli klo 23, kun he alkoivat mennä sohvalle nukkumaan.

Sanoin että nuo yöramppaamiset saa nyt loppua ja joka helvetin ilta mies lupasi että ei enää suostu lapsen vaateisiin. Tietenkin hän aina lopulta suostui! Itse alan olla jo hermoraunio, kun tuota asiaa ei voi hoitaa alta pois! Mitä järkeä on aina lopulta suostua lapsen haluamisiin, kun ensin kielletään ja sitten kun lapsi tarpeeksi sinnikkäästi on pitkään huutanut niin sitten luovutetaan? Kaikkien unet kärsii, kun mies sabotoi öitä AINA!

Nyt tilanne on se että minä menen takaisin töihin äitiyslomalta. Työni alkaa klo 6, joten joudun heräämään ainakin viideltä. Mies ja sohvalla nukkuva lapsi heräävät taatusti tuohon joka aamu ja lasta ei saa nukkumaan takaisin. Miksei mies ymmärrä, vaikka olen tästä viikko tolkulla puhunut??

Kaiken tämän lisäksi mies ehdotti että lapset laitetaan hoitoon, että minä vien heidät samalla kun itse menen, että hän saa levähtää ennen töitä. Niin ja minä luonnollisesti haen lapset töideni jälkeen, mies lähtee illaksi töihin levänneenä ja minä alan kokata tuli perseen alla nälkäisille lapsille ruokaa, hoidan kotia ym. Missä minun lepohetkeni? Hoitopaikkaa emme oikeasti tarvitsisi, koska minä teen aina aamuvuoroa ja mies iltavuoroa.

Olen yrittänyt puhua, mutta vastaus on aina pelkkä "joo".
Mulla on niin paska ja arvoton olo tässä suhteessa. Olen ihan mitätön. JA kyllä, mies on pettänyt useamman kerran, vaikkei sitä myönnä, jatkaa vain valheitaan. Minä en saa käydä missään, en tehdä mitään, mutta miespä se saa menne ja tehdä mitä tykkää.

Tän päivän olen vain pillittänyt kuin kakara. Itsetunto on nollissa ja tiedän että pois on päästävä, mutten tiedä miten hoidan itseni tästä tilanteesta ulos. Elän ihan sumussa.
 
"ooo"
Tiedät kyllä itsekin, mitä tuossa pitäisi tehdä. Jos mies ei suostu/halua muuttua, niin itse en ainakaan suostuisi tuollaista katsomaan. Kyllä perheessä jokaisen on tehtävä osansa, mutta kuulostaa, että teillä vain sinä teet ja miehesi lähinnä vaikeuttaa asioita.
 
app
Kyllä minä tiedän mitä pitää tehdä, mutta käytäntö onkin eri asia! Ja ihan turhaan kukaan tulee vittuilemaan tästä. Jos olisin osannut ennestaa että mies muuttuu noin radikaalisti niin en tietenkään olisi tehnyt hänen kanssaan lapsia! Mä olen niin syvällä tässä suossa nyt, enkä kaipaa ilkkumista!
 
rietas
JSSAP. Saat silloin itse järjestää lasten nukkumiset kuten haluat, tosin toki joudut työpäiväsi ajaksi järjestämään lasten hoidonkin eli viemään aamulla, hakemaan illalla ja laittamaan ruuan. Mutta eipä ole mies sotkemassa kuvioitanne.
 
"jjk"
Minä alkaisin ottaa selvää, mitä vaatisi eron järjestely. Miettisin tarkkaan, mitkä ovat tämän hetkisen tilanteen plussat ja miinukset. Haluanko jatkaa miehen kanssa. Mitä se tarkoittaisi, jos jatkan miehen kanssa. Tarkoittaako se sitä, että vuodesta toiseen pitäisi ummistaa silmät pettämiseltä? Olisinko todella valmis siihen?

Ottaisin vielä kerran miehen vakavaan puhutteluun. Selvittäisin, onko miehelle teidän suhde tärkeä ollenkaan? Onko teillä mahdollisuutta yhdessäoloon. Muutosta selkeästi tuo tilanne vaatii. Itse ainakin vaatisin, että mies vie lapset hoitoon ja sinä haet. Ei ole aamulla aikaisin mukavaa lapsia vetää väkisin ylös, etenkin kun olisi mahdollista, että mies pystyisi myöhemmin lapset hoitoon viemään.

Tsemppiä sinulle!
 
"kuku"
no mitä välii sulle jos heräävät kun sinä lähdet töihin,siinäpähän ukko valvoo muksun kanssa :LOL: Eiköhän muutaman viikon sisällä hälläkin muutu ääni kellossa.
 
app
[QUOTE="kuku";25645912]no mitä välii sulle jos heräävät kun sinä lähdet töihin,siinäpähän ukko valvoo muksun kanssa :LOL: Eiköhän muutaman viikon sisällä hälläkin muutu ääni kellossa.[/QUOTE]

No kun välttämättä ei valvo ja lapsille voi sattua jotain!
 
rte
Voiko joku muuttua noin totaallisesti lasten saannin jälkeen? Siis että ennen lapsia oli ihannemies ja nyt täysi sika? Jos pienin on vielä tosiaan jotain vuoden tietteillä?

ei millään pahalla, mutta vauvakuume taisi olla järkeä suurempi. Mutta ilman muuta alat järkätä eroa. Ei tuollaista tartte sietää. Me tehdään virheitä ja fiksut oppii niistä ja järkkää asiat kuntoon. Tsemppiä,ja anteeksi ehkä hieman "loukaava" teksti. Mua vaan niin surettaa kun tuo vauvakuume toisilla sokaisee niin että tätä tulevaa vaan ei osata nähdä
 
"hui"
Voiko joku muuttua noin totaallisesti lasten saannin jälkeen? Siis että ennen lapsia oli ihannemies ja nyt täysi sika? Jos pienin on vielä tosiaan jotain vuoden tietteillä?
mieshän on lapsi jälleen? oisko ap parasta miettiä hetki mitä sille on tapahtunut? ota etäisyyttä ja irtaudu tunteistasi ja mieti niinkuin hän olisi ristisanatehtävä.

mimmoinen tuo oli ennen?
 

Yhteistyössä