Gallup: erikoisin nimi, joka on tullut vastaan ?

  • Viestiketjun aloittaja TeePussi
  • Ensimmäinen viesti
Keijo-nimi naisella oli sellainen, joka sai mun suun loksahtamaan hetkeksi auki.

Jo mainittu Miona on meillä ollut vaihtoehtona tytön nimeksi, mutta ei meillä taida sille tulla tarvetta, kun nyt poikaa odotellaan...

Omien lasten yhteensä kuudesta etunimestä 4 on aika harvinaisia ja yksi silleen semiharvinainen (mun mielestä ihan tavallinen kyllä).

Viime päivinä vastaan tulleista harvinaisemmista nimistä tulee ekana mieleen Misa. Miehen nimi. Mulle tulee siitä mieleen Mika ceellä = Mica = Misa, samaan tapaan kuin Nicon voi kettuillakseen lausua Niso... :xmas:
 
kikis
Tuo Miona on kyllä tosi kaunis, vois olla harkinnassa meillekin jos tuleva lapsi on tyttö. Tosin se on ehkä vähän tikutaku Leonan (tuleva isosisko) kanssa.
Mä oon ihan ihastunut Noomi-nimeen tällä hetkellä, ei kyllä oo tullut muita Noomeja vastaan kuin "Lisbeth Salander".

Töissä olen tavannut mm. Nietos ja Ramses nimiset pojat, aika outoja ensi kuulemalla.
Mummeliisan listassa oli yhtenä nimenä Malaika, tiedän yhden Malaikan myös, taitaa tarkoittaa svahiliksi enkeliä?
Mä tykkään hirveästi myös Noomi-nimestä, varsinkin kun merkitsee onnellista. Mutta mies ei suostu :/
 
isä-Antto
Antto ei mun mielestä ole kovin erikoinen, melko harvinainen, mutta kuitenkin sellainen suomalainen "perusnimi". Suomessa on kastettu 553 Anttoa ja heitä on näköjään ollut Suomessa jo 1800-luvulla. Mulla tuli nimestä ekana mieleen Karjalan kunnailla-sarjan isä-Antto :) Liian erikoisista nimistä en itse pidä, mutta Antosta jollain tavalla tykkään, varmaan koska on kuitenkin sellainen perinteinen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja isä-Antto;25633951:
Antto ei mun mielestä ole kovin erikoinen, melko harvinainen, mutta kuitenkin sellainen suomalainen "perusnimi". Suomessa on kastettu 553 Anttoa ja heitä on näköjään ollut Suomessa jo 1800-luvulla. Mulla tuli nimestä ekana mieleen Karjalan kunnailla-sarjan isä-Antto :) Liian erikoisista nimistä en itse pidä, mutta Antosta jollain tavalla tykkään, varmaan koska on kuitenkin sellainen perinteinen :)
Eikö Antto ihan kalenterissakin ole? Mun mielestä aika kiva nimi. Silleen perus, muttei tavis :)
 
Keijo-nimi naisella oli sellainen, joka sai mun suun loksahtamaan hetkeksi auki.

Jo mainittu Miona on meillä ollut vaihtoehtona tytön nimeksi, mutta ei meillä taida sille tulla tarvetta, kun nyt poikaa odotellaan...

Omien lasten yhteensä kuudesta etunimestä 4 on aika harvinaisia ja yksi silleen semiharvinainen (mun mielestä ihan tavallinen kyllä).

Viime päivinä vastaan tulleista harvinaisemmista nimistä tulee ekana mieleen Misa. Miehen nimi. Mulle tulee siitä mieleen Mika ceellä = Mica = Misa, samaan tapaan kuin Nicon voi kettuillakseen lausua Niso... :xmas:
Suomessa on ainakin yksi tunnettu Misa eli näyttelijä Misa Nirhamo.

 
[QUOTE="Monica";25634068]Mun mielestä on vaan tyhmyyttä lausua Nico Niso. Ja tota tyhmyyttä olen joutunut oman nimeni ansiosta kuulemaan joskus ala-asteella. Onneksi ei enää ja pidän nimestäni erittäin paljon.[/QUOTE]
Mun mielestä se on hupaisaa, jos ja kun kyseessä on äiti joka aina esittelee lapsensa olevan "Niko ceellä". Ihan aina. Missä tahansa. Vaikka kukaan ei kysy kirjoitusasua.

Esitteletkö sinä itsesi puhelimessa "Monica ceellä"? En usko... :)
 
Noomi tarkoittaa heprean kielellä kaunista tai onnellista, ja taitaa esiintyä myös Raamatussa.

Entisellä työkaverillani on koira, jonka nimi on Noomi. Siksi siitä sinänsä kauniista nimestä tulee aina mielleyhtymä koiriin...
 
etsijä
Mstä oikein väestörekisterikeskuksesta löydätte noita nimiä, kun itse yrittänyt sieltä katsella kivoja nimiä lapselle, mutten tiedä miten sieltä etsitään. Vai pitääkö tietää nimi jota etsii, ettei voi vain selailla?
 
Taiteilija Kika Hammarin lapset ovat

Anna Sadetta
Kirsikka Marikka
Laila Lakriima
Milka Malaika
Aslan Pietu Timotei
Ukri Lauri Waltteri
Pessi Miklas Florian
Tirlittan Taikatuulia
Merlin Otto Ahvo

Ne aika persoonallisia...
Ja vielä kutsui lapsiansa noilla ihanilla, erikoisemmilla nimillä. Asuttiin ennen Ruoholahdessa heidän asunnon yläpuolella - silloin lapsia taisi olla seitsemän (?) ja muistan leikkineeni kahdeksanvuotiaana Kirsikan ja Lakriiman ja Malaikan kanssa. En siis itse Kikasta tiedä juuri mitään - nimet vain hyppäsi just nyt silmiin ja tuli lapsuuden flashback. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä