RÖÖKINLOPETUS pv3 ja tiukkaa tekee....koska tää helpottaa?

• Viestiketjun aloittaja savuton
  • Ensimmäinen viesti
savuton
Kolmas päivä ilman röökiä ja tekee kyllä todella tiukkaa :/ monesti olen meinannu mennä naapuriin ja kerjätä pari röökiä... Muut lopettaneet tsempatkaa! Koska tää alakaa helepottamaan???

"mä"
Sitkuttele tämä päivä (mene niin aikaisin nukkumaan kuin mahdollista), huominen on helpompi. Kolmas päivä on tutkitusti yksi pahimmista, seuraava pahin piikki tulee yleensä parin viikon päähän lopettamisesta.

Itse lopetin 1,5v. sitten ja tunnen todella mahtavaa oloa tupakoimattomuudesta! Nyt sitä vasta tajuaa, miten tyhmältä (sanan varsinaisessa merkityksessä) tupakoiva ihminen vaikuttaa.

savuton
Kiitos..tuo oli kyllä helpottava tieto että kolmas päivä on ihan tutkitustikin vaikein. Kun ei meinaa tulla mitää. On mullakin tosi hieno tunne siitä ettei oo tarvinnu polttaa eikä ostaa sitä mut toisaalta hermot tosi kireellä ja etin kaikkia mahollisia tekosyitä polttamiseen

"minä vaan"
Kaksi viikkoa takana. Tosin sorruin viime viikon loppuna, kun olin ulkona... Tiukkaa tekee, mutta miehemme kanssa toisiamme tukien ja toistemme tuska tuntien on helpompaa, kun saa vertaistukea :DD Tiukkaa tekee ja hermot on pinnassa, odotan itse kanssa että KAUAN??? Mutta aika mahtava fiilis, vaikka ehkä tulen olemaan (sallin itselleni) tälläinen "biletupakoitsija" jos jokus ulos taas lähden. Tsemppiä sinne!

"mä"
Kiitos..tuo oli kyllä helpottava tieto että kolmas päivä on ihan tutkitustikin vaikein. Kun ei meinaa tulla mitää. On mullakin tosi hieno tunne siitä ettei oo tarvinnu polttaa eikä ostaa sitä mut toisaalta hermot tosi kireellä ja etin kaikkia mahollisia tekosyitä polttamiseen
Minuutti minuutilta, tunti tunnilta... Sillä eteenpäin. Niin moni on tuohon pystynyt ja hetken kituminen tuo sulle vuosikymmenten onnellisuuden. Se on sen arvoista, oikeasti. Lisäksi voit kävellä ylpeänä kadulla ja olla varma että moni arvostaa ja kunnioittaa sinua enemmän kuin tupakoivana.

Olen huomannut myös sen, että tupakoimattomia pidetään yleisestikin viisaampina.

savuton
ootteko muut lopettanu iha ilman apuja/nikotiinituotteilla vai reseptilääkkeellä?
Mä ite inhalaattorilla ja laastarilla, mutta TUSKAA ON ja HERRRRRMOT menee kaikkeen, naapuriki tänää sai kuulla kunniasa (tosin kävin sittemmin pyytämässä anteeksi :D ) mut ei tää oo enää kivaa. Antaisin niin mitä vain jos saisin yhen tupakan!!

huuh
Mä lopetin tupakanpolton alkuvuodesta 2007 , kun tulin raskaaksi. Yllättävän helposti meni, tosin lankesin parin päivän päästä polttamaan uudelleen yhden tupakan. Sitten päätin, että mennään päivä kerrallaan ja vieläkään en ole hatsiakaan ottanut. Mulla helpotti ihan täysin pari viikkoa lopetuksesta, nykyisin en edes ajattele tupakkaa, paitsi silloin tällöin, kun aurinko paistaa kesällä ja joku sauhuttelee vieressä.

"mä"
ootteko muut lopettanu iha ilman apuja/nikotiinituotteilla vai reseptilääkkeellä?
Mä ite inhalaattorilla ja laastarilla, mutta TUSKAA ON ja HERRRRRMOT menee kaikkeen, naapuriki tänää sai kuulla kunniasa (tosin kävin sittemmin pyytämässä anteeksi :D ) mut ei tää oo enää kivaa. Antaisin niin mitä vain jos saisin yhen tupakan!!
Mua auttoi todella hyvin ne pastillit. Pari pakettia käytin ja sitten loppui nekin.

Nyt mene suihkuun ja värjää vaikka hiuksesi tai vahaa sääresi tai huolla naamasi tai silitä pyykit. Sen jälkeen nukkumaan. Huomenna on parempi päivä!

savuton
Mä lopetin tupakanpolton alkuvuodesta 2007 , kun tulin raskaaksi. Yllättävän helposti meni, tosin lankesin parin päivän päästä polttamaan uudelleen yhden tupakan. Sitten päätin, että mennään päivä kerrallaan ja vieläkään en ole hatsiakaan ottanut. Mulla helpotti ihan täysin pari viikkoa lopetuksesta, nykyisin en edes ajattele tupakkaa, paitsi silloin tällöin, kun aurinko paistaa kesällä ja joku sauhuttelee vieressä.
Sulla on ollu hyvä motivoija lopettamiseen ;) mäki mietin et meneekö tää paremmin jos ottais asenteen ettei oo pakko ja jos joutuu sen yhen röökin polttamaan ni sitten kokeilee..mut meneekö sitten kaikki pilalle..en tiiä..en kyllä arvannu että tää näin vaikeeta ois

uiii
Noin kolme viikkoa kesti mulla sellainen tuska. Senkin jälkeen oli vaikeita hetkiä mutta ei niin kamalia.

Ihan eniten ärsyttää kun jotkut joilla on mennyt pari päivää kärvistellessä toitottaa sitä totuutena. Joillakin voi olla niin, mutta toisilla ne kestää useamman viikon. Keskimäärin pahin vaihe kestää pari viikkoa.

"mä"
Koska nää pahimmat oireet helpottaa? entä koska tulee se aika et röökiä ei ehkä mieti enää joka hetki tai päivä edes?
On niin yksilöllistä. Itselläni teki mieli kolme ekaa päivää ja sitten siinä parin viikon tietämissä päivän, parin ajan. Sitten helpotti ja kuukauden päästä huomasin että oli syntynyt uusi tapa ja riippuvuus; tupakoimattomuus.

Itse lopetin sillä etteä annoin itselleni luvan polttaa jos tekee ihan tositositosi kovasti mieli. Mutta kun ei ollut todellista tarvetta polttaa, jäi se nopeasti kokonaan pois. Sittemin huomasi, että koko tupakointi oli enemmän päänsisäistä tapaa eikä itse tupakkaan ollut läheskään niin syvää riippuvuutta kun siihen tapaan.
Tosin senkin on saanut huomata, että tavallaan sitä on ikuisesti tupakoitsija vaikka sen olisikin jo lopettanut. Itse olen ollut 7,5 vuotta polttamatta ja edelleen hetkittäin tulee sellasia tilanteita, että tekisi ihan kamalasti mieli polttaa edes yksi tupakka. Tosin nykyään se maistuu suoraansanottuna ihan paskalle, eli mieliteot saa lopetettua nopsaan :D

Ja kun ap kerta on nyt ollut jo kolmatta päivää ilman tupakkaa, niin eipä siinä oikeastaan ole mitään syytä enää jatkaa polttamista. hyvin oot pystynyt oleen ilmankin :)

"Vieras"
Kolmas päivä ilman röökiä ja tekee kyllä todella tiukkaa :/ monesti olen meinannu mennä naapuriin ja kerjätä pari röökiä... Muut lopettaneet tsempatkaa! Koska tää alakaa helepottamaan???
lähipäivinä. Pysyt nyt vaan tiukkana ettet sorru. TSEMPPIÄ!!!! Lopetin 18 vuotta sitten, ja olen todella onnellinen päätöksestäni. Viikon jälkeen mulla alkoi jumalaton yskä, kun keuhkot alkoi puhdistumaan.

Lopettanut
Me lopetettiin 10.1 eli kuukausi sitten, sähkötupakan avulla ollut täysin "kivutonta"

Tervaa tulee keuhkoista ihan sikana nyt kun flunssa niin vielä enemmän

Röökiä ei tee kyllä mieli ei sit yhtään

"Mie"
http://www.booky.fi/book.php?book_id=9789525635744%20&ref=WISELI

Osta tai lainaa tämä kirja :) Taatusti auttaa sua olemaan tupakoimatta :) Tsemppiä, oo ylpeä hienosta päätöksestäsi!!

"mie"
Lopetin tupakanpolton kesällä 2009 raskaaksi tultuani. Imetystä ja uutta raskautta ja uutta imetystä ja nyt reilu 2,5v myöhemmin edelleen tekee mieli ja paljon. Tosin johtuu varmaan siitä ns. pakkolopetuksesta (lasten ja imetyksen takia). Edelleen imetys menossa joten vielä ei osaa sanoa palaako vielä joskus.

Melkein neljä viikkoa polttamatta parhaillaan. Helpotti parisen viikkoa sitten. Enää ei edes tule mietittyä päivittäin polttamista. Ja mies kun edelleen polttaa, niin haju on jo aikasen iljettävä. Tsemppiä!

savuton
Itseasiassa lainasin kirjastosta tuon stumppaa tähän..mutta en oo kerenny muka sitä vielä lukemaan..ajattelin nyt kohtapuoliin lähtee lukemaan ja sitten yrittää nukkumista.
Kiitos kovasti kaikille, jotka tuki.. Yritän selvitä huomiseen, kunnes oon taas täällä hakemassa henkistä tukea :D

Yhteistyössä