Kuinka monta vauvanvaatetta olette säästäneet "muistoksi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelija

Vieras
Lapsiluku on nyt täynnä. Vauva on kasvanut ulos 50 ja 56 senttisistä vaatteista ja olenkin niitä alkanut nyt antaa eteenpäin. Muutama vaate on ollut molemmilla lapsilla käytössä ja ollut erityisen mieleinen. Mietinkin, että kuinka monta vaatetta sitä viitsisi muistoina säilyttää, ettei mene niin sanotusti överiksi :-) Olen vähän luonteeltani sellainen, että liian monia asioita säästän muistoina ja kellari niitä pullollaan. Tässä asiassa en haluaisi tehdä ylilyöntejä, mutta jotain olisi kiva säästää.

Oletteko muut säästäneet jotain? Mitä olette säästäneet? Kuinka monta vaatetta yhteensä?

Olen jokaiselle lapselle säästänyt äitiyspakkauksen verran vaatetta. Siinä on vaatteita ihan 50cm lähtien johonki 100 cm asti. Eli eihän siihen hirveän paljon sovi, kun vielä sinne pakettiin olen laittanut jokaisen vauvapeiton lisäksi.

Mulla on tytöt jo 3,5 ja 2v ja heille yhteisenä varastossa yksi äp-laatikko johon olen säilönyt kaikkia muistoja matkanvarrelta :)

On vaatteita, joku tuttikin, ensiaskel kengät, hattuja, rakkaita leluja eri vaiheista, yms :)

Oon säilönyt varsinkin kaikkea marimekkoa, tutan retrokuoseja ja muita vastaavia joita ajattelin että voi olla hauska sitten katsella kun lapset vanhempia.

Meillä on yksi lapsi, eikä varmaan toista tuloe, mutta oon ajatellut että olis tosi kiva jos olis mahdollisuus säästää tytön vanhat vauvanvaatteet että saa sitten mahdollisesti omalle/omille lapselleen/lapsilleen. Harmittaa kun mun äiti ja anoppi ei säästäneet mitään vauvanvaatteita. Tyttö on nyt 5kk ja äitiyspakkauslaatikkoon oon noita vaatteita säästänyt. Oon laittanut kaikki parhaat vaan, en todellakaan kaikkia vaatteita.

Ja meillekään ei tule enempää lapsia joten olen valinnut vain parhaat päältä, ns. Muisto-vaatteet ja sitten tiettyjä merkkejä joita hauska säästää vuosia jemmassa :) muistakaa vaan pakata kunnolla esim minigrip pussiin tms ettei mitkään ötökät tai aika tee hallaa kun on pitkä säilytys!

[QUOTE="Arwen";25612090]Ja meillekään ei tule enempää lapsia joten olen valinnut vain parhaat päältä, ns. Muisto-vaatteet ja sitten tiettyjä merkkejä joita hauska säästää vuosia jemmassa :) muistakaa vaan pakata kunnolla esim minigrip pussiin tms ettei mitkään ötökät tai aika tee hallaa kun on pitkä säilytys![/QUOTE]

Kiitos tosta säilytysvinkistä! Mä olen ihan käsi kodinhoidossa, joten ei ollut tullut mieleenkään!! Täytyykin googlettaa vielä muita vinkkejä säilytykseen. Moni säästettävä on ihan kokovalkoinen, joten ei ole kiva, jos ne ihan kellastuu.

Onko kukaan laittanut jotain nättiä vauvanvaatetta lastenhuoneen seinälle koristeeksi? Sitäkin olen joskus ajatellut.

Mulla on yksi poika, nyt 5-vuotias. Oon säästänyt vaan 2 vaatetta, jotka molemmat roikkuvat pojan huoneessa koristeena :D Toinen on velourinen 62 cm potkupuku, johon liittyy muistoja ja sillä on paljon tunnearvoa. Toinen on iiiihana Riihipeikon puku, mikä oli pojalla päällään 1v juhlissa.

Näiden vaatteiden lisäksi mulla on "tärkeyslaatikko", mihin olen säilönyt pikku juttuja: eka tutti, helistin, pienet sukat rasiassa, raskaustesti (!) ja pikkurasiassa napatynkä :laugh: Niin ja lisäksi pojan ja mun sairaalarannekkeet.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Anne";25612193]Neuvolakortitkin olen säästänyt, äitiyspakkauslaatikoihin minäkin... :)[/QUOTE]

Mun mielestä toi neuvolakortti on itse asiassa tosi hyödyllinen, jos on tyttölapsi, koska siinä voi olla ihan hyvää tai ainakin mielenkiintoista tietoa lapsen oman mahdollisen tulevan raskauden varalta. Mulla kun oma äiti kuoli mun ollessa vasta lapsi, niin ei voinut raskausasioista kysellä. Neuvolakortti olisi ollut ihan kiva.

Pitääkin miettiä, että jos vaikka tosiaan siihen äp-pakkaukseen keräisi tavaraa ja ottaisi tavoitteekseen, että se on ehdoton maksimi kaikelle tavaralle.

Mulla ei kyl kaikki mahdu niihin, on muuallakin. :) Säästä sen verran kuin susta hyvältä tuntuu ja kotiisi mahtuu, et varmasti kadu myöhemmin. Sitä voi katua että miksi annoin/heitin pois jotain tärkeää... Ja jos kaduttaa niin voihan niistä myöhemmin luopua. Nyt kun esikoinen on teini niin on kiva että hänestä on muistojuttuja ekoilta vuosilta, ja niitä on katsottu yhdessä. :)

Mun mielestä toi neuvolakortti on itse asiassa tosi hyödyllinen, jos on tyttölapsi, koska siinä voi olla ihan hyvää tai ainakin mielenkiintoista tietoa lapsen oman mahdollisen tulevan raskauden varalta. Mulla kun oma äiti kuoli mun ollessa vasta lapsi, niin ei voinut raskausasioista kysellä. Neuvolakortti olisi ollut ihan kiva.

Niin toki siitäkin syystä olisin säästänyt vaikken muistona pitäisi. Hyvä pointti.

Vaatteita en säästä, ex-anoppi oli ison kasan säästänyt lapsiensa vaatteita. Ne 30 vuotta lojui laatikossa vintillä ja roskiinhan ne kaikki meni, haisivat niin pahalle. Myös lelut oli säästetty ja ne meillä on ollut kovassa käytössä ja niistä iso osa säästetään, mitä ehjänä pysyy, kuten Brion puiset lelut.

En ole säästänyt yhtään. Kolme lasta on ja ahtaasti asutaan. Ei paikkaa säilöä. Hädin tuskin käyttövaatteet saa säilytettyä. Eipä noita vaatteita edes oikein jää säilytettäväksi, kun kolmella pojalla vaatteet pidetään. On ne sitten sen näköisiä, että on tosi käytettyjä.

Muovikassillinen on kahdelta pojalta. Lisäksi sitten jotain leluja yms. Kengät, tutti.. Kaikki nuo muut mahtuu pieneen laatikkoon. Pitäis vaan noile vaatteille keksiä jokin kiva säilytysjuttu.

Yhteistyössä