Kuinka monta vuotta säästät lastenvaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Kuinka kauan säästät lastenvaatteita esim. nuoremmalle sisarukselle? Me saimme monta säkillistä todella hyviä ja siistejä "nyt muodikkaita" vaatteita lapsellemme, mutta hän käyttää vasta kokoa 74cm ja suurin osa vaatteista on kokoa 98cm/104cm/110cm joten taitaa kulua aika monta vuotta ennen kuin olisivat meidän pienelle sopivia. Mietinkin tässä, että mitenköhän käy esim. housujen vyötärökuminauhoille, kestävätkö hyvänä monta vuotta?
Tilaakaan ei valitettavasti olisi niin suurelle määrälle, kun oikein mitään ylimääräistä ei voi säilyttää :/ Ja myydä en tietenkään voi kun ilmatteeksi vaatteet itsekin saimme. Mutta mitä mieltä olette säästämisestä? Syököhän koit ne jo tuossa ajassa??

Mulla oli vauvan vaatteet neljä vuotta säilössä ennen kun saatiin niille käyttöä. Sama juttu nyt myöhemminkin. Huonot, tahraiset ja vähän kuluneet laitan pois ja hyvät säästän. Kyllä kuminauhatki säilyy jos ei kylmässä säilytä.

mä säästän mun lapsille jopa mun vanhoja, mut hyviä vaatteita, samoin pikkusiskojen hyvät vaatteet on tallessa eli viel menee yli 10 vuotta ennen ku mahtuvat , mut eihän sitä tiedä jos ne olis silloinkin muodissa. ja omien lasten pienet vaatteet säästän niin kauan kun luulen haluavani viela lisää lapsia.

Mä en säästäisi vaan myisin nyt kirpparilla. Ehkä kivoimmat säästäisin. Ton ikäiset kuitenkin tykkää jo itse valita vaatteensa ja muutenkin vähän jo mennä muodin mukaan.

No tuota... jos nyt 74cm niin on liki 1v jo? Meillä 98cm ollut käytössä n. 3-vuotiaasta asti, nyt lähes 4v. ja osa menee 110 cm jo. Eli ei mun mielestä 2 vuotta niin kauhean pitkä aika ole. Tuskin menee kaikki muodistakaan eikä varmasti kulahda kuminauhat siinä ajassa ;)

Tuntuu varmasti hurjalta noi koot nyt, mutta pian se aika menee. Käytätte noita sit vaikka pihavaatteina ja ostat uusia muodikkaita kun aika koittaa. Meillä on käytetty paaaljon vanhempiakin vaatteita kun niitä on lahjotuksina saatu.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Mä en säästäisi vaan myisin nyt kirpparilla. Ehkä kivoimmat säästäisin. Ton ikäiset kuitenkin tykkää jo itse valita vaatteensa ja muutenkin vähän jo mennä muodin mukaan.

Mä en niitä viitsi myydä, kun ole ilmaiseksi saanut ne itsekin. Jos ei muuten kelpaa sen ikäiselle päälle, niin kyllä ainakin kotivaatteeksi menevät varmasti. Yritän kasvattaa lapsen siihen, ettei aina tarvitse olla sitä viimeisintä muotia.

Säästä ihmeessä noi mutta älä enempää hamstraa isoja kokoja, minä yleensä kirppariltakin katon vain seuraavaa kokoa, ellei nyt ihan kultakimpaleita satulöytymään. Serkulta tulee tytölle vaatteita ja sanoin 110cm jälkeen että älkää tuoko enempää kun menee niin kauan ennenkuin tytölle sopii kun kasvaa normaalisti ja serkku on isompi ikäisiään.

meillä esikon syntymän jälkeen säästin pienemmistä aina 80 cm asti sukupuolettomat vaatteet. ne oli nyt piikuveljelläkin käytössä. nyt olen myynyt kaikki vaatekaappi kokoa pienemmät pois ja haaveissa kuitenkin se pikkukolonen.

rakastan kirppareilla kiertelyä eli eiköhän tuolle viimosellekin ne vaatteet löydy.

meillä poika käytti kokoa 98 2,5v-3,5v ajalla nyt vaatteet 110-116 cm ja poika 4v 8kk

Yhteistyössä