Lastenne nimiä joita on negatiivisesti kommentoitu

• Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Elsa on aivan ihana nimi! <3
Meillä ei ole kukaan hämmästellyt nimiä.
Kuopuksen työnimi oli Pentti ja meinattiin jo että tehdään siitä oikea nimi kun ei keksitty mitään parempaa. Sitä nimeä sukulaiset jakso kauhistella, kuten myös kaikki muut ihmiset.
Muuten lasten nimiä ei ole kukaan kauhistellu ainakaan päin näköä.

Itse en tykkää yhtään Niko nimestä. Onneks en sanonut ystävälle, mitään tuosta nimestä koska heidän lapsestaan tuli Niko.

"vieras"
Poika sai nimen Jiro täällä sitä on tietämättömät haukkuneet lähiönimeksi ja iiron J-muunnokseksi ym...
Nimi on kuitenkin japanilainen ja tarkoittaa toista poikaa. :) Meillä siis suomi-japani perhe :D

Sisun äiti
Mulle ei oo päin naamaa sanottu kun yhden muksun nimestä että ei semmosta voi lapselle antaa eikä ole mikään nimi. Ja kyseessä Sisu.

Muksujen toisista nimistä on kettuiltu mm. nettipalstoilla ja varmasti kauhisteltu selän takana mutta vain tuota yhtä kommentoitu suoraan.
Meidän poika on myös Sisu ja moni on kysellyt että onko se ihan oikea nimi? En nimeä valitessa edes osannut ajatella sen olevan niin erikoinen että monet sitä ihmettelee..

juukusta
Elviira on kuulemma järkyttävä mummonimi.. näin kommentoi tuttavaperheen mies esikoisemme nimeä. Heillä on itsellään "muodikas" tusinanimi Nea tyttärellä, toinen on Minea.

Empä löytäny ketjusta ainuttakaan nimeä jota pitäs kauhistella. Eikä oo kyl tapanakaan mennä sanomaan naaman edessä tai takana että ompas kamala nimi.
Omani on Arttu ja kuulemma koiran nimi... Ja pappojen, ei lasten.

"poikien äiti"
[QUOTE="kerttuli";25609267]Meillä on myös Nooa. Äitini meinasi saada slaagin kun kuuli nimen, ja kuulemma hänen ystävänsä olivat myös nimeä kauhistelleet.

Minulle ihmiset ovat kyllä vaan kehuneet nimeä. Eräs vanhempi mieshenkilö oli kyllä silminnähden yllättynyt nimestä. Nykyään Nooa on kyllä niin yleinen että enpä usko että siitä esim. kiusattaisiin. Noah on ollut muuten yleisimpien pojan nimien listalla viime vuosina.[/QUOTE]

Meillä kanssa, enkä ole edes ajatellut, että siitä kiusattaisiin, mitä nyt välillä vähän Ukko Nooaa laulellaan.

Mutta yleinen on kyllä. Päiväkodissakin on jo useita on Nooa, Noa, Noah.

[QUOTE="anna-80";25610087]Meidän vauva on Alpo ja oon kyllä nähnyt niin epäuskoisia katseita kun nimeä on kysytty.
Isäni sanoi suoraan "ei helvetissä semmosta nimeä"[/QUOTE]

Alpo on ihana nimi! Kolmosesta olis saattanut tulla Alpo, jos iso veljensä ei olis ollu Aapo.

"harmaana"
Joo, lapseni etunimeä ei ole haukuttu (tietääkseni) muuta, kuin palstalla, jossa se on ristitty "lähiö- / wt - nimeksi. :D Ja tämä "karvoja nostattava" nimi on Jemina... Toiset nimet; Minttu Maria, on sitten menneet jo paremin läpi... ;)

Hmm... Eipä ole kukaan tullut ääneen sanomaan että "kamala". Vain "oi, miten ihana" tai että sopii lapselle.

Mutta kun mietimme esikoiselle nimiä niin mm. Kuutti-nimestä monikin sai hirveän slaagin että "Sehän on hylkeen poikanen eikä mikään nimi!", tai kun olisin halunnut lapselle toiseksi nimeksi "isänsä"poika, niin se oli kanssa kuulemma ihan kamala..

Luulen kyllä tietäväni ketkä meidän lasten nimiä on selän takana kauhistelleet tai haukkuneet, mutta voin vain nauraa partaani kun he keinuttelevat omia Richard Möttösiään takapihalla. :ashamed: ...Ei sais olla ilkee... Saako ihan joskus, vain vähän?

Ja eräs tuttava jaksoi jankata sitä kiusaamisnäkökulmaa, että jos on se ja se nimi niin siitä voi kiusata näin ja näin ym. En näe että mistä nimestä ei saisi väännettyä ihan oikeasti pilkkaversion jos joku niin haluaa tehdä. Lastemme ristimänimistä ei siis kyseinen ihminen ole kuitenkaan suoraan kommentoinut mitään.

Meillä on siis lapsilla vanhat suomalaiset nimet, kumpikaan ei ole yleisimpiä nimiä mutta kuitenkin taitaa hipoa tuhatta-kahta tuhatta annettujen nimien määrää.

"joo"
Mun kaverilla on lapsi nimeltään Manu. Taisin minäkin kysyä, et onko se ihan "oikeesti" sen nimi vai vaan kutsumanimi, toivottavasti ei loukkaantunu. Ihan kiva nimi sit oikeestaan kuitenkin :)

Mun lapsilla on niin tavalliset nimet ettei ainakaan oikeessa elämässä oo ikinä kommentoitu, vaikka palstalla varmaan onki haukuttu. Mun oma nimi taas on harvinainen, vain minä sain sen nimen Suomessa syntymävuotenani enkä tunne ketään samannimistä, mut palsta on tiennyt kertoa et se on lähiönimi :D
Et taida olla se mun tuttu ;) Meillä meni niin et soitin sairaalasta et Manu on syntyny, ni sain naurut eka ja sit tais tajuta et lapsi oikeesti on Manu. En mä siitä loukkaantuis jos joku sievästi kysyis onko oikee nimi vai lyhenne :) Tollanen nimelle nauraminen vaan tuntu tosi pahalta juuri synnyttäneenä.

.......
[QUOTE="ninni";25608554]Kaverini lapsen nimi on Aki. Ja tästäkin on paljon ikävästi kommentoitu. Mikseivät ihmiset voi pitää omia ajatuksia ominaan. Harkitsimme esikoiselle aikoinaan Eva tai Eeva nimeä. Ei annettu ja myöhemmin ovat monet kommentoineet, että onneksi ette antaneet. On kuulema kauhea nimi.[/QUOTE]

Mikä vika on nimessä Aki?

Mun on pakko vielä lisätä etten mä oikeasti sinäänsä kauhistele noita "Richard Möttösiäkään" mutta se vaan jotenkin saa mun karvat nousemaan pystyyn kun joku kellä ei ole sen paremmin asiaa arvostella (kuten ei mun mielestä kellään) tulee suu vääränä laukomaan typeryyksiä.

Ainiin, ja mun nimi on vähän erikoinen (no rumakin), siitä kuulen jatkuvasti kyselyitä (Viimeksi perhekeskuksen työntekijä kysyi vähän kiertäen että onkohan mut adoptoitu tai jotain :D Useimmiten kysytään että mistä maasta mä olen kotoisin tai onko nimi mun lempinimi).. En ole kyllä tietääkseni koskaan saanut siitä negatiivista palautetta.

Meidän tyttö on Nella. Ja kukaan lähipiirissä ei ole nimeä mollannut. Palstalla nimi tuntuu jakavan porukkaa kahteen leiriin - enempi taitaa nimeä kuitenkin vieroksua. Meitä ei kyllä haittaa, jos joku pitää nimeä kauheana. Ei kaikki nimet voi olla kaikkien makuun. Tyttö on tasan Nella(mainen) ja ollaan ihan todella tyytyväisiä, kuten tyttö itsekin. :)

"harmaa"
Esikoinen on Pauli ja vaikka äitini ei ihan suoraan sitä sanonut, niin näki hänestä kyllä että oli nimeen tosi pettynyt kun sen sai tietää... Kommentoi monta kertaa miten se on "vanhan ukon nimi" (hassua minusta kun itse tiesin useammankin Paulin omassa ikäluokassani eli n. 30-vuotiaissa). Ja "protestoi" nimeä vastaan sillä että kieltäytyi muistamasta sitä varmaan ristiäisistä seuraavat pari kuukautta, ja kutsui pitkään poikaa vaan vauvaksi vaikka kaikki muut käyttivät jo nimeä...

........
Mun täti oli ihan kauhuissaan, kun sanottiin että pojan toiseksi nimeksi tulee Kullervo. Siitä tulee muka mieleen jokin tietty miehen ruumiinosa, mitä emme kyllä mieheni kanssa allekirjoita. Nimihän on vanha Kalevalastakin tuttu ja täti on lapsellinen. :mad:

Yhteistyössä