Näetkö unia, jotka toistuvat? Mikä niissä on teema?

Itse näen usein unta, että palaan nuoruuden asuntooni. Unessa haluan pestä ikkunat ja puhdistaa asunnon ikäänkuin siltä varalta, että esikoiseni muuttaisi siihen. Käyn läpi asunnon kaapit ja löydän vanhoja vaatteitani. Unessa en tiedä, pitäisikö ne säästää vai ei.

Toinen uni on sellainen, että muutan milloin minnekin. Matkustelen välillä amerikkaan, välillä kanadaan ja välillä kuumaan eksoottiseen saarivaltioon. Nautin vapaudesta ja olen huoleton. Uiskentelen meressä ja nautin polttavan kuumasta rantahiekasta ja auringon paahteesta.

Mulla
Näen joskus sellaista unta, että nykyinen mieheni onkin oikeasti kamala eksäni, enkä ole vain jotenkin sitä tajunnut kymmenen vuoden aikana :D
Herättyäni mun pitää joskus oikein tarkistaa, ettei se hyypiö kuorsaa vieressä. Sitten on ihanan helpottunut olo koko päivän!

"tipu"
pitkin ikääni olen ajoittain nähnyt unta, että osaan tehdä spagaatin. aamulla olen aina varma, että osaan, mutta jotenkin järki sanoo ettei voi olla totta. sitten pitää koittaa...

nuorempana näin unta, että hissi tulee hulluksi ja karkailee villisti ylös alas kuilussaan, kunnes lopulta ampaisee taivaalle. maisemat on komeat mutta pikkuisen pelottaa...

ja joskus näin lentounia ihan ilman hissiä

"vieras"
Näen usein unta laivamatkasta jonka aikana puhkeaa kova myrsky, olen usein kannella ja yritän välttää mereen huuhtoutumista.

Sitten olen nähnyt unia joissa vanhna roosan värisessä taivaassa näkyy miljoonittain piemepiä ja suurempia tummansinisiä pisteitä joiden tajuan olevan maahan putoavia meteoriitteja. Sit usein herään siihen kun valtava kivenmöhkäle tipahtaa ihan viereen ja tajuan kohta tipahtavan niitä maahan monta lisää ja et kuolen kohta.

Sit näen unia joissa pakenen joko miestä tai sutta. Mies unissa se yrittää pyrkiä yläkerran makkarin ikkunasta sisään enkä saa ikkunaa kiinni.

Mukavassa toistuvassa unessa olen viktoriaanisenajan miesrunoilijan talossa ja pidän tätä kädestä.

ploploplo
näin pienenä toistuvasti tätä unta: olen lapsuuteni nukkekodissa joka onkin talo, talossa on kierreportaat ja juoksen niitä kauhussani ylöspäin jalattoman miehen seuraten minua rullatuolissa. sitten aina heräsin paniikissa. unta näin useemman kerran ja unet loppui kuin seinään kun näin mummolani naapurissa jalattoman miehen rullatuolissa. silloinkin juoksin karkuun =)

"vieras"
Näen kuolleesta miehestäni, että hän ei olekaan ollut kuollut vaan muuttanut jonnekin. Unessa olen hirveän onnellinen ja menen hänen luokseen, sitten herään ja ahdistaa, kun se olikin vain unta.

"hmm"
masentaa lukea teidän unianne. itse näen lähes joka yö unta, jossa jokin, vaihteleva hahmo yrittää tappaa minut. suojautuakseni tapan, paloittelen, pilkon, siivun ja survon tämän olennon, mutta joka kerta se herää henkiin ja jatkaa jahtaamistani.

Pari viikkoa olen nähnyt joka yö unta jossa olen vessassa pissalla. Uni on niin todentuntuinen että säpsähdän siitä hereille ja pakko kokeilla patjaa etten oo siihen pissannu :ashamed: Ja siitä sitten kiireen vilkkaa oikeasti vessaan.

Ärysttävää tässä on se että sen jälkeen saatan valvoa pari kolme tuntia.

Ai niin. Raskausaikoina näin aina unta että mulla ei ollut vaatteita vauvalle ja unohtelin hänet aina joka paikkaan.

"vieras"
Itse näen usein unta, että palaan nuoruuden asuntooni. Unessa haluan pestä ikkunat ja puhdistaa asunnon ikäänkuin siltä varalta, että esikoiseni muuttaisi siihen. Käyn läpi asunnon kaapit ja löydän vanhoja vaatteitani. Unessa en tiedä, pitäisikö ne säästää vai ei.

Toinen uni on sellainen, että muutan milloin minnekin. Matkustelen välillä amerikkaan, välillä kanadaan ja välillä kuumaan eksoottiseen saarivaltioon. Nautin vapaudesta ja olen huoleton. Uiskentelen meressä ja nautin polttavan kuumasta rantahiekasta ja auringon paahteesta.
Haluat puhdistaa menneet että ei lapsesta tulis sellaista kuin sinusta. Toinen uni on vapauden kaipuutta arjesta!

"vieras"
[QUOTE="vieras";25610057]Aika tutulta kuulostaa nää jahtaamisunet ja ympäristönä joku lapsuuden koti tms. minullakin. Mistähän nää kertoo?[/QUOTE]

sinua jahtaa menneisyyden asiat.

hypnos
[QUOTE="hmm";25606021]masentaa lukea teidän unianne. itse näen lähes joka yö unta, jossa jokin, vaihteleva hahmo yrittää tappaa minut. suojautuakseni tapan, paloittelen, pilkon, siivun ja survon tämän olennon, mutta joka kerta se herää henkiin ja jatkaa jahtaamistani.[/QUOTE]

Mikä sua uhkaa/ahdistaa oikeassa elämässä?

[QUOTE="tipu";25605837]pitkin ikääni olen ajoittain nähnyt unta, että osaan tehdä spagaatin. aamulla olen aina varma, että osaan, mutta jotenkin järki sanoo ettei voi olla totta. sitten pitää koittaa...
[/QUOTE]

Minulla ihan sama :LOL:

Pienenä näin monesti unta, että olin yksin yöllä ulkona ja tiesin, että talonyhtiön pyykinkuivaustelineiden takan lymyää susi. Yritin paeta, mutta aina se hyökkäsi sieltä kimppuun ja kutitti niin perkuleesti. Jossain vaiheessa aloin jo muistaa, että kääk tämä on unta ja kohta se susi taas tulee.

minttuskainen
Olen nähnyt muutaman vuoden ajan unen, jossa hampaani lähtevät. Ensin yks hammas lohkeaa ja lähtee pieninä palasina, sitten toinen ja joskus jopa kolmaskin. Unessa on aina vasemman puolen alahampaat. Unikirjojen mukaan on merkki että joku tuttava kuolee. Olen nähnyt tosiaan usean vuoden ajan samaa unta, en välttämättä joka kuukausi, voi mennä puolikin vuotta etten näe.

Yhteistyössä