Näetkö unia, jotka toistuvat? Mikä niissä on teema?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25610135:
Minulla ihan sama :LOL:

Pienenä näin monesti unta, että olin yksin yöllä ulkona ja tiesin, että talonyhtiön pyykinkuivaustelineiden takan lymyää susi. Yritin paeta, mutta aina se hyökkäsi sieltä kimppuun ja kutitti niin perkuleesti. Jossain vaiheessa aloin jo muistaa, että kääk tämä on unta ja kohta se susi taas tulee.
mistä tietää että feikki...ei puuta eikä häntää. Isopaha susi tietää!!!! Tiedän mitä näät unia mutta et uskalla nistä kertoa!

Mä olen lapsesta asti aina kuumeessa ollessani nähnyt samaa unta. Aina. Joka ikinen kerta. Siinä maailma on puna-vihreä, mä kiipeän polttavan kuumalla aavikolla Legoista rakennettua pyramidia ylös. Aina, kun olen pääsemässä huipulle, putoan alas ja on aloitettava alusta.

Toisekseen mä olen nähnyt jo monta kuukautta joka yö tai ainakin joka toinen yö unta samasta, puolitutusta miehestä. Unien aiheet vaihtelevat. En ymmärrä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25610243:
Pitäisikö minun ymmärtää tästä jotain :LOL:
ja olet aina oikeassa! Kaikki sinua pelottava on sinulle hauskaa! Entäs jos oikeasti täällä olis selvännäkijä joka huomaa sinun pelon ja tietää miltä sinusta tuntuu naurattasko! Et ole ainut jolla on murheita! Ne tulee esiin erinnäisinä "vii..na". Se että purat toiseen ei tarkoita sitä että ole laho päästäs! mutta aika lapsellinen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25610288]ja olet aina oikeassa! Kaikki sinua pelottava on sinulle hauskaa! Entäs jos oikeasti täällä olis selvännäkijä joka huomaa sinun pelon ja tietää miltä sinusta tuntuu naurattasko! Et ole ainut jolla on murheita! Ne tulee esiin erinnäisinä "vii..na". Se että purat toiseen ei tarkoita sitä että ole laho päästäs! mutta aika lapsellinen.[/QUOTE]

hahhaa huuhuuu

J-t harmaana
Mä näen todella usein unia, joissa isoa osaa näyttelee hissit. Joko ne nousee koko ajan vaan korkeammalle, lopuksi jo rakennuksen ulkopuolella pelkkää kiskoa pitkin, tai sitten ne painuvat alemmas ja alemmas maan alle...

Mä näin yhteen aikaan aina saman hissi unen monta kertaa.
Se oli kuin lapsuuden talon hissi tai naapurirapun hissi..
mä eka kiipesin portaita pitkin mut sit olinkin hississä ja se siinä näky 6kerrosta mut se alko menemään kokoajan enemmän ja enemmän ylöspäin ja mie pelkäsin et mie litistyn katon ja hissin pohjan väliin.

sit mie heräsinkin siihen

[QUOTE="vieras";25610288]ja olet aina oikeassa! Kaikki sinua pelottava on sinulle hauskaa! Entäs jos oikeasti täällä olis selvännäkijä joka huomaa sinun pelon ja tietää miltä sinusta tuntuu naurattasko! Et ole ainut jolla on murheita! Ne tulee esiin erinnäisinä "vii..na". Se että purat toiseen ei tarkoita sitä että ole laho päästäs! mutta aika lapsellinen.[/QUOTE]

Voi hyvät hyttyset sentään. Aika moinen analyysi yhdestä unesta. En kyllä allekirjoita, että kaikki mikä minua pelottaa on hauskaa... vaan pelottavaa. Murheita toki löytyy, mutta aika vähän. Onnellinen olen siitä :)

Lapsellinen olen. Sinnä osuit oikeaan. Ja että murheita tulee purettua välillä lähimmäisten niskoille. 50/50 oikein. Ihan hyvin. Ja mitä tulee selvännäkijöihin, niin ei naurattaisi, mutta ei kyllä pelottaisikaan :)

Ai niin. Lapsena näin myös toistuvasti unta, missä olin vanhalla puusillalla. Silta oli jossain niin korkealla, että maata ei näkynyt kunnolla. Pelkkää turkoosia, pilviä ehkä. Sillan alla oli joki(jota ei siis varsinaisesti näkynyt). Aina liukastuin kaiteen yli ja putosin ja putosin. Heräsin aina juuri ennen kuin tömähdin veden pintaan. Samaa unta olen nähnyt joskus aikuisenakin.

Mä näen usein sellaisia unia joissa pakenen... Milloin mitäkin, zombeja, jättimäisiä iilimatoja, susia, tai ihan vaan jotain mitä ei näe.. Pakenen ja pakenen ja yritän pitää perheeni turvassa. Koskaan meitä ei saada kiinni ja lapsetkin saan aina pelastettua vaikka meinaavat jäädä jälkeen tai jotain, mutta ne unet ei lopu siihen että päästään turvaan vaan paetaan vaan paniikissa.

Yksi teema toistuu myös, nimittäin lentäminen. En kuitenkaan koskaan voi lentää kuin pari metriä maan yläpuolella koska muuten tuuli vie mut. Joskus yritän lentää korkeammalle, silloin nousee myrsky, taivas pimenee ja tuuli lähtee kuljettamaan mua.

Mun unet on lähes aina tosi synkkäsävyisiä, vaikka eivät olisi edes painajaisia... Olis kivaa nähdä joskus kivojakin unia..

"aliina"
Mäkin olen nähnyt usein unta, että hampaat irtoavat. Lisäksi olen nähnyt sellaisen unen toistuvasti, jossa akvaario hajoaa ja yritän kerätä lattialta niitä sätkiviä kaloja ämpäriin veteen.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25610383:
Ai niin. Lapsena näin myös toistuvasti unta, missä olin vanhalla puusillalla. Silta oli jossain niin korkealla, että maata ei näkynyt kunnolla. Pelkkää turkoosia, pilviä ehkä. Sillan alla oli joki(jota ei siis varsinaisesti näkynyt). Aina liukastuin kaiteen yli ja putosin ja putosin. Heräsin aina juuri ennen kuin tömähdin veden pintaan. Samaa unta olen nähnyt joskus aikuisenakin.
Mä näin lapsena monesti unta että kaaduin jalkakäytävältä autotien puolelle ja putoaminen kesti ja kesti ja kesti, en kuitenkaan koskaan osunut maahan :LOL:

"carelia"
Useampiakin toistuvia unia löytyy
1. tippuvat lentokoneet; itse olen maassa ja johonkin lähelle tipahtaa iso matkustajalentokone. aina sama teema, paikka vaihtelee.
2. kännykällä yritän soittaa hätänumeroon, numerot näytöllä vaihtuvat milloin miksikin.
3. olen paikassa A ja pitäisi olla heti kohta paikassa B, välimatkaa on monta sataa kilometria ja auto on hukassa.
4. unessa kaksi paikkaa sulautuu yhdeksi (lapsuuden kotipitäjä ja toinen paikkakunta), ahdistavaa kun unessa tajuaa ristiriitaisuuden
5. unessa sama henkilö on kahtena ja sama vaikutus kuin edellisessä
6. toistuvastu unissa esiintyvät lapsuuden mummola, isän kotipaikka, kaikki kolme lapsuuden kotipaikkaa ja aina joka paikassa aukeaa uusia huoneita ja löytyy milloin mitäkin

Suurin osa mun unista on painajaismaisia uusintoja, jotka muistuttaa osin Salvador Dalin taidemaalauksia.

mä nään usein ihan kamalia unia joissa teemana aina sama: mun yhen kaverin kaks poikaa, joko molemmat tai toinen, on kuollu. sit aina unessa mietitään, mihin se kuoli ja kauanko siitä jo on.. ihan kamalaa. ja ennenku sillä oli kumpaakaan, ni näin unia että se saa pojan :O inhottavaa..

-----------
-Uin sukelluksissa ja tajuan, että happi loppuu jos en nouse pinnalle.
-Leijailen hieman maan yläpuolella.
-Jos jännitän erityisesti seuraavaa päivää, näen päivän tapahtumat unessani ja useimmiten kaikki menee todella huonosti. Esim. jos tiedän että aamulla pitää nousta aikaisin, niin unessa nukun pommiin tai teen aamutoimiani kaikessa rauhassa, enkä saa aikaiseksi lähteä, vaikka pitäisi.
-Mulla on usein ollut naamassa pahoja näppylöitä joista tulee matoja, hampaat ovat tippuneet tai lohjenneet pahasti tai hiukset lähteneet päästä. Joskus olen myös itse leikannut hiukseni kokonaan pois tai tosi pahan näköisiksi.

Unessa palaan usein entiseen kotiini, ja haluan viettää siellä aikaa, vaikka unessakin on selvää, ettei se ole enää minun kotini. Siellä on erinäköistä, asukas ei ole kotona- tiedän,etten saisi jäädä- silti jään.

Toisessa unessa taas minäkin löydän nykyisestä kodista uusia huoneita ja ihmettelen, etten ole niitä aiemmin löytänyt. Suuria käyttämättömiä huoneita.

Ja yksi variaatio saman teeman, eli asuntounien ympärillä on vielä se, että palaan kauas lapsuuteen mummulan vintille ( sellaista siellä ei oikeasti ollut, muuta kuin pienen pieni komero). Unessa se on valtava tila, ja kuuluu minulle.

Kaikki unet tulkitsen uniksi minusta itsestäni. Sisimpäni tiloista.

"mauku"
mä näen unta että asun nätissä järvenrantahuvilassa mutta oon siellä yksin ja on talvi. Mä vaan nukun makuuhuoneessa ja istuksin päivät olohuoneessa ja katson järven jäälle. Ulkona tarkenee vaan käydä puita hakemassa ja silloin katselen kokoajan metsään ettei sieltä tuu susi. Mökin sisällä toivoo vaan ettei tarvis uudelleen mennä ulos vaikka onkin valoisaa. Se on jotenki kolkkoa ku ei oo koko talvena muiden elollisten kanssa yhteyksissä. Onneks asun kaupungissa =)

Yhteistyössä