onko vaatteen merkillä väliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
varsinkin pikkulapsilla? sen ymmärrän että koulussa saattaa olla tiettyjä villityksiä tietyistä merkeistä, mutta että jo alle vuoden ikäisellä pitää olla tiettyä merkkiä?

onko muita, joiden lapsilla on vaatteita vähän joka kaupasta, eikä ole niin väliä, että onko jokin kiva vaate tiettyä merkkiä?

Itse ostelen paljon halppisvaatteita, eli lindexiltä, hennesiltä, kappahlista yms..
Lahjaksi ollaan saatu myös paljon sitä ns. "laatukamaa" Jotka hintaansa nähden ovat olleet, ihan surkeita, tai sitten meille on vaan sattunu aina kaikki maanantai kappaleet.
Alle 1-vuotiaan vaatteita piti pestä paljon ja korkeissa lämpötiloissa niin eipä nuita kalliimpia vaatteita edes saa 60 asteessä pyörittää.

Nytkun lapsi alkaa olla jo 2-vuotias niin on jotain kalliimpaakin eksynyt kaappiin, mutta harmikseni olen huomannut, että värit niistä haalistuu ko muutamassa ekassa pesussa ja paidat venähtää helmasta muodottomiksi. Niin käy joillekkin halppis vaatteillekkin, mutta sillon ei niin harmita kun ei oo ollu kallis :D

Kenkiin ja ulkovaatteisiin panostan sitten sisävaatteiden edestä =)

ja musta on kyllä hassua kans kun yhdeksi kaudeksi lapsille ostetaan haalari, varahaalari ja senkin varahaalari ja sitten vielä kaksosanen puku ja vielä sillekkin vara puku :D
Ei paljoa tule käyttöä yhdelle vaatteelle kun kaudetkin on lyhyitä.

Merkillä ei ole väliä, mutta laadulla on. Olen todella pettynyt joihinkin laatumerkkeihin, jotka ei ole kestäneet yhtään. Esim. metsola ja tommy Hillfiger. Uusin lempparini on maxomorra, vaatteet on kestäneet tosi hyvin. Meillä on kestänyt myös hyvin H&M ja Lindex.

Ei merkillä ole väliä sinällään, mutta tietyt merkit ovat tae euroopassa tehdyistä ja myrkyttömistä lastenvaatteista, ja mun mielestä mitä pienempi lapsi on, sitä tärkeämpi asia vaatteiden turvallisuus on. Joten siinä mielessä ainakin minulle on väliä.

Ei ole merkillä mitään väliä. Ulkonäöllä sen sijaan paljonkin. Harmikseni lasten merkkivaatteet usein miellyttävät esteettistä silmääni enemmän kuin markettikama (harmikseni siksi, että tulee kalliiksi).

Ei ole merkillä mitään väliä. Ulkonäöllä sen sijaan paljonkin. Harmikseni lasten merkkivaatteet usein miellyttävät esteettistä silmääni enemmän kuin markettikama (harmikseni siksi, että tulee kalliiksi).

Aivan kuin omasta näppiksestä kirjoitettu, juuripa noin se on meilläkin. Lähes kaikki omaa silmää miellyttävät ja samoin lapsen, ovat ns. jotain merkkiä. Tosin kyllä Lidexiltäkin ja KappAhlista saa hyviä ja kivoja vaatteita, mutta tarkkana pitää olla materiaalien suhteen.

Ei ole merkillä väliä, mutta laadulla on, ja etenkin pikkulapsen kohdalla myös materiaalilla & mukavuudella.

mä en ole koskaan huomannut eroa, esim. reiman kolitsihousissa vrs hennesin kolitsit..
jos nyt puhutaan vaatteista yleensäkkin, eli ei pelkästään siitä ulkohaalarista, sen ymmärrän, että ostetaan tietenkin se ominaisuuksiltaan parempi suomen oloihin, kuin ihan joku pilipali kangasta oleva haalari. itse ostan ulkovaatteet lähinnä urheilukaupoista nyt kun lapset ovat jo kouluikäisiä.

sisävaatteissa sen sijaan en ole koskaan huomannut mitään eroa laadullisesti hennesi, reima, metsola yms.

Eipä oo mitään merkitystä.
Jos sattuu laadultaan vähän huonompi niin laitetaan pois käytöstä nopeemmin ja jos sattuu laadultaan hyvä niin kierrätetään sitten pienemmille. Ostan yleensä vaatteet alesta, kirpparilta tai muuten edullisesti niin ei kirpase niin hirveesti vaikka vaatetta käyttäis vaan yks lapsi.

Yhteistyössä