Ärsyttää kun mies ei suostu ostamaan lapselle vaatteita.

• Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
oikea ammattivalittaja
Kun on kaikki jäänyt pieneksi tai mennyt rikki. Ulkohaalari on rikki,villahaalari on pieni yms. sanoo vaan että kyllä se kevään noilla vaatteilla menee.

"ihime"
Ööö, mikset osta itse? Meillä ei ole mies koskaan ostanut lastenvaatteita, tai ehkä jotain kerrastoja ja pyjamia. Tosin syy on ehkä enemmänkin se, että minä haluan päättää lasten pukeutumisesta :D

älä aina valita
Jatkuvastihan sä täällä kehut kuinka sinulla on rahaa joten samalla tavalla se lapsi on sinukin kuin miehesi,menet kauppaan ja ostat tenavalle vaatteet. Mihin sinä siinä miestä tarvit? Vai etkö muka saa ostaa ja tehdä omilla rahoillasi mitä haluat vai eikö lapsi ole se hyvä sijoitus niille rahoillesi? Edellinenhän ei tosin tainnut ola kun poiskin piti antaa. Jos niin vaikeaa niin anna tämäkin pois,säästyy niin rahat kuin hermonne.

oikea ammattivalittaja
No en saa työmarkkinatukea en mitään minulla ei ole tuloja. Kaikki säästönikö minun pitäisi lapsen vaatteisiin laittaa?kyllä se minusta isän kuuluu hommata tässä tilanteessa vaatteet.

"heh"
No en saa työmarkkinatukea en mitään minulla ei ole tuloja. Kaikki säästönikö minun pitäisi lapsen vaatteisiin laittaa?kyllä se minusta isän kuuluu hommata tässä tilanteessa vaatteet.
Eli sinulla on säästöjä mutta siipeilet miehen elättinä ja miehen vielä pitää yksin maksaa kaikki juoksevat kulut ettei vaan sinun säästösi kulu :O Hautaanko niitä säästöjä säästelet?

Blue
"vieras"
just joo, ei meilläkään mies osta joten menen ihan itse kauppaan ja ostan itse OMILLA SÄÄSTÖILLÄNI, koska kyllä lapsi menee kaiken muun edelle. tosin sulle taitaa olla lapset vähemmän tärkeintä

oikea ammattivalittaja
No ne säästöni menevät tämän talon remontointiin että lapsi saa huoneen yms. en voi aina niistä rahaa ottaa. Mies vaan haluaa säästää lapsen vaatteissa.

Mikkonen
Ja ap:n säästöt taitaa olla jotain 100 euroa vai mitä? Mistäs rahasta sä niitä säästöjä oot säästellyt? Ei tule lapsilisääkään? Kannattaiskohan sitä työmarkkinatukea hakea jos kotona olet? Tai ihan vaikka miettiä opiskelua..

Ootko ihan oikeesti miettinyt että miten pärjäät jos miehes yhtäkkiä päättäis ottaa ja lähteä? Mistä saisit rahaa elämiseen?

Voin ihan kokemuksesta sanoa että ex miehen kanssa meillä oli yhteiset rahat, kaikki meni yhdelle tilille jota mies pääosin käytti yhteisiin ostoihin. Minulla ei ollut omaa rahaa ollenkaan, eron jälkeen oli taloudenhallinta aika hukassa kun en eläessäni ollut maksanut ainuttakaan laskua kun mies oli kaikki hoitanut ( seurusteltiin kun olin 14-20v)

Ota nyt hyvä nainen järki käteen ja hommaa itsellesi sitä omaakin rahaa, ammatti (minä sain ammatin vasta viime kesänä 26v) totaalisen pilalla on elämäsi erotessa jos ei ole edes mitään ammattia.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;25570516:
On äidin tehtävä hankkia lapsille vaatteet, ei miehet osaa niitä ostaa.
Äidin tehtävä!?! Ei muuten ole. Me erosimme lapsen isän kanssa lapsen ollessa 3v ja tästä eteenpäin tähän päivään asti lapsi on elänyt viikko-viikko systeemillä molempien kanssa tasapuolisesti. Luojalle kiitos mies oli osannut hoitaa ja ostaa vaatteita, olisi muuten tullut äitiä ikävä.. Lapsen kokonaisvaltainen huolehtiminen on VANHEMMAN tehtävä, sukupuolesta riippumatta!

vanhan aikainen
[QUOTE="vieras";25570727]lapsilisä on tarkoitettu lapsen menoihin[/QUOTE]

Ennenvanhaan lapsilisä oli äidin palkka,jospa ap nyt tekee tuon käytännössä ja ottaa lapsilisän itselleen ja siitä säästöt tuleekin ;) :D

Yhteistyössä