Oletteko koskaan kieltäytyneet tarjotusta työstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Minulla on tulossa haastattelu erääseen paikkaan, johon kovin haluaisin. Mutta lienee hyvin mahdollista että työnantaja tarjoaa minulle toista paikkaa kuin mitä hain, jossa hieman erilainen työnkuva. Tiedän jo valmiiksi etten sitä toista työtä halua vastaanottaa, koska sitä samaa työtä voin tehdä paljon lähempänä kotiani. (tämä hakemani työ on naapurikunnassa)

Nyt jo jotenkin jännittää kieltäytyä tuosta työstä. Ehkä siksi että pari kertaa kun olen niin tehnyt niin olen saanut aikamoisia tuhahteluja ja jopa seläntakana puhumista pomon osalta osakseni (edellisissä työpaikoissa).

Miten siis kieltäytyä mahd. korrektisti, siltoja polttamatta?

Olen aina ollut sillee avoin, että pystyn ihan suoraan kiertelemättä sanomaan, jos joku homma ei nappaa. Luettele itselles lunttilapulle syyt mikset halua sitä hommaa... ja syyt siihen mitä haetaan .
Musta voit ihan puhtain katsein kertoa, että sulla olis mahdollisuus tehdä lähempänä kotia sitä toista hommaa, vaan nyt tulit juuri tän toisen homman takia haastatteluun.

Mä sanoin vaan suoraan, nätisti. Eikä mulle ole kyllä loukkaannuttu. Tosta johon totesin etten kykene, sanoin myös luopuvani koulutusajan palkasta ja kiitin mahdollisuudesta tutustua työhön.

en ole kieltäytynyt, työpaikasta. Tosin olen antanut jo haastatteluss aymmärtää että en kysiestä paikkaa halua. JA saikulehan voi ain jäädä jos paikka ei miellytä.

Karrenssiin ei ole varaa, jotne dilloin ei voi kieltäytyä . Kuitenkin voi tulla jopa 3kk karensi ei ois mukava olla rahatta

en ole kieltäytynyt, työpaikasta. Tosin olen antanut jo haastatteluss aymmärtää että en kysiestä paikkaa halua. JA saikulehan voi ain jäädä jos paikka ei miellytä.

Karrenssiin ei ole varaa, jotne dilloin ei voi kieltäytyä . Kuitenkin voi tulla jopa 3kk karensi ei ois mukava olla rahatta

Miten järjestää toi saikulle jääminen, mun työ ei nimittäin miellytä, mutta olen kyllä suurinpiirtein terve. Inhoan työpaikkaani :(

No mulla ei kyllä luonne anna periksi hakea saikkua vaan kun paikka ei miellytä.

Työkkärin asiakas en ole ja tällä alalla töitä on enemmän kuin ehtii tehdä...

Minkä ihmeen takia pitää tuhlata omaa ja muiden aikaa työhaastattelussa, jos ei kyseistä työtä edes halua? Hanki mieleisempi työ tai ota karenssi.

Itse olen kieltäytynyt tarjotusta työstä ihan sanomalla, etten oikein mielelläni sellaista työtä tee, tai vedonnut muihin kiireisiin.
Paljon parempi sanoa suoraan ja kohteliaasti, kuin ottaa hampaat irvessä duuni vastaan ja sitten lusmuilla, saikuttaa ja lopulta ottaa ritolat.

Olen. Ei kai siinä mitään kummempaa kuin asiallisesti selität, että olit kiinnostunut tällä hetkellä vain paikasta X, koska Y. Harvemmin kai ne työnantajat tuollaista henkilökohtaisesti ottaa.

Toi saikun hakeminen turhaan on kyl sellanen juttu mitä ei voi sietää työkaverilta!! Varsinkin sillasilla aloilla, joihin ei saa tuuraajaa nopeesti tai samantien. Kamalaa tehdä ylipitkiä päiviä, kun toinen nostaa palkkaa kun ei tee mitään! Pidä sitä saikkuu työnhaun verran ja lähde pois, ellei miellytä, jotta joku HALUKAS saa paikkasi ja tekee sitä työtä mielellään.

Voi luoja miten selkärangatonta touhua! Jos ei työ kiinnosta niin kyllä se pitäisi ihan rehellisesti sanoa. En tiedä mitään alhaisempaa kuin työttömänä kieltäytyminen töistä vain siksi "ettei mua huvita". Silloin ei kyllä tarvitse nostaa työttömyyskorvaustakaan.

Yhden kerran olen kieltäynyt töistä, ihan nätisti kieltydyin, ei ole vaikuttanut työn saantiin millään tavalla.

[QUOTE="mä";25567463]Voi luoja miten selkärangatonta touhua! Jos ei työ kiinnosta niin kyllä se pitäisi ihan rehellisesti sanoa. En tiedä mitään alhaisempaa kuin työttömänä kieltäytyminen töistä vain siksi "ettei mua huvita". Silloin ei kyllä tarvitse nostaa työttömyyskorvaustakaan.[/QUOTE] ja kun sanot että et ahlua tyt, mene ilmoitus työkkäriin ja tulee sitten karenssi.

[QUOTE="mä";25567463]Voi luoja miten selkärangatonta touhua! Jos ei työ kiinnosta niin kyllä se pitäisi ihan rehellisesti sanoa. En tiedä mitään alhaisempaa kuin työttömänä kieltäytyminen töistä vain siksi "ettei mua huvita". Silloin ei kyllä tarvitse nostaa työttömyyskorvaustakaan.[/QUOTE]

Ja sitten saat karenssin. Kas kun ei kaikki halua olla rahattomina.

Työkkärin asiakkaana olevalla pitää olla kieli keskellä suuta haastattelussa, etenkin jos paikka on sellainen johon ei tosiaankaan halua (tähän voi olla muitakin syitä kuin lusmuilu). Pitää antaa huono vaikutelma, mutta kuitenkin niin hyvä ettei työkkäri voi osoittaa jotain kohtaa haastattelussa ja pamauttaa sen perusteella karenssia.

Olen kieltäytynyt. Mulle soitettiin kerran, että olis pesti Ylläksellä. Olin laittanut hakemuksen vuonna keppi ja nappi ja olosuhteet olivat hiukan muuttuneet hakemusken jättämisen jälkeen.

[QUOTE="Vieras";25567109]Minulla on tulossa haastattelu erääseen paikkaan, johon kovin haluaisin. Mutta lienee hyvin mahdollista että työnantaja tarjoaa minulle toista paikkaa kuin mitä hain, jossa hieman erilainen työnkuva. Tiedän jo valmiiksi etten sitä toista työtä halua vastaanottaa, koska sitä samaa työtä voin tehdä paljon lähempänä kotiani. (tämä hakemani työ on naapurikunnassa)

[/QUOTE]

Mä sanoisin rehdisti; tällä hetkellä haen juuri tuontapaista paikkaa kuin tämä avoinna oleva paikka on eikä olisi kenenkään edun mukaista ottaa tätä nyt tarjottua paikkaa (jos siis sitä huonompaa paikkaa tarjotaan) vastaan ihan siitä syystä että se ei ole minulle niin mieleinen. En siis uskoisi pysyväni siinä kovin pitkään.

[QUOTE="vieras";25567646]Ja sitten saat karenssin. Kas kun ei kaikki halua olla rahattomina.

Työkkärin asiakkaana olevalla pitää olla kieli keskellä suuta haastattelussa, etenkin jos paikka on sellainen johon ei tosiaankaan halua (tähän voi olla muitakin syitä kuin lusmuilu). Pitää antaa huono vaikutelma, mutta kuitenkin niin hyvä ettei työkkäri voi osoittaa jotain kohtaa haastattelussa ja pamauttaa sen perusteella karenssia.[/QUOTE]

Mua sitten risoo tällainen mentaliteetti.
Kun mä olin työttömänä, olisin ottanut ihan mitä vaan työtä, ja otinkin. Vaikka siitä ei olis jäänyt penniäkään käteen.
Miks mun pitäis nyt elättää sellaisia, jotka haluaa odotella himassa iän kaiken jotain "mieleistä" duunia? Mun puolesta Rollolainen maatkoon kotona vaikka loppuelämänsä, mutta kustantakoon sen makaamisensa omasta pussistaan.
Saarna päättyy tähän, kiitos hei.

Yhteistyössä