Y
"yyhoo"
Vieras
No, riippuu vähän tilanteesta, mutta eilen tein senkin elämäni ekan kerran, vaikka yleensä ei ole ollut tapana kieltäytyä... :ashamed:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tiedän. Ihan itse oma miehenikin ajokortin ja auton itselleen kustansi, jotta töihin pääsisi - ei senttiäkään keneltäkään tullut, "paskahommia" tekemällä piti rahat kerätä. Jos se onnistuu vastikään Suomeen tulleelta maahanmuuttajalta niin sen voisi kuvitella onnistuvan keneltä tahansa.
Työkkärin pätkäduuni voi avata ovet pysyvämpään ja parempaan työhön. Samoin ne kurssit ja harjoittelut. Jos asuu keskellä ei mitään niin voi muuttaa jonnekin missä on paremmat kulkuyhteydet.
Joskus tulee sellainen olo, että jos nämä selitysten mestarit käyttäisivät edes puolet selittelyyn menevästä energiasta ja innosta työnhakuun ja ratkaisujen keksimiseen, niin he eivät olisi työttömiä.
Ja ei, mua ei sinänsä pätkääkään kiinnosta juuri sun tai miehesi tilanne & syyt sille miksi juuri te olette niin kauan työttömiä olleet. Puhun enemmän yleisellä tasolla.
Ne työkkärin kurssit ja harjoittelut ovat nykyajan laillistettua orjatyövoimaa. Otetaan aina uusi, kun entinen lopettaa, ettei tarvitse maksaa palkkaa ja harjoittelija kuitenkin useimmissa paikoissa hoitaa kokonaan yhden "oikean" työntekijän työt.
Moneen kurssiin kuuluu myös harjoittelua. Itse olen ollut yhdellä työkkärin kurssilla, kesti 3 kk, josta ensimmäinen kuukausi oli turhaa itsestäänselvyyksien luennointia ja typeriä askarteluja ym. Seuraavat 7 viikkoa oli työharjoittelua eli työmarkkinatuella toimivaa "työntekoa". Kukaan siltäkään kurssilta ei työllistynyt mihinkään. Viimeinen viikko oli taas sitä tyhjänpäiväistä lässytystä. Kamala kurssi. Ei kai kaikilla kursseilla noita harjoitteluja ole, mutta monessa kai on.
...pyöräillä vilkasta, mutta kapeaa tietä pitkin. Koko ajan olisi pitänyt varoa jäämästä auton alle...
On jokaisen oma asia missä asuu, omistaako auton, yms. Tekosyitä keksii kyllä aina jos haluaa...
Kyllä mä 0 kilsan päähän jaksaisin mennä :xmas:. Ja mun mies jaksoi raahautua 35 kilsan päähän kahdella bussilla 300 euron takia (sen verran enemmän sai kuukaudessa rahaa vrt että olisi vaan kotona maannut, tuosta tietty vähennettiin myös bussimaksut joten todellisuudessa käteen jäi vähemmän), ja kurssille yli 20 kilsan päähän myöskin kahdella bussilla kukonlaulun aikaan. Kävi aikoinaan myös liki 50 km päässä osa-aikaduunissa kun muuta ei tarjolla ollut. Jotkut vaan jaksaa ja viitsii enemmän kuin toiset. Ja jotkut on ikuisesti pätkätyön & työttömyyden kierteessä, jotkut eivät. Niin se vaan menee.
Silloin voi kieltäytyä, kun on varaa kieltäytyä.
Eli toinen työ/opiskelupaikka, riittävästi sukanvarressa tai varaa ottaa karenssi.