Minkä pituiset lapset teillä on painanut 22 kg?

• Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Meilläkin on varmaan esikoinen ollut n. 110-112cm pitkä, kun on painanut sen 22kg. Ikää oli slloin n. 3,5v. Neuvolan mukaan sopusuhtainen poika, ei ylipainoinen...

Sama sälli nyt 6v, pituutta 132cm ja painoa 29kg :D

"Vieras"
Meillä on saman pituinen viisivuotias kuin ap:lla ja hän painaa 18kg, ja on normaali vartaloinen. Häneen verrattuna ap:n lapsi on pulleahko, mutta toisaalta pikkuveljensä on 103cm pitkä ja painaa myöskin 18kg eikä pikkuveljestä saa pulleaa tekemälläkään.
Eli pitäisi nähdä lapsi ennen kuin voi sanoa onko liikaa painoa vai ei.

"vieras"
meillä 22kg ja 115cm, ja sellanen jämäkkä ja lihaksikas, ei ruipelo, mutta ei tota lihavaksikaan voi todellakaan sanoa, ku vatsalihakset ja kylkiluut kuitenni näkyy :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";25561528]meillä 22kg ja 115cm, ja sellanen jämäkkä ja lihaksikas, ei ruipelo, mutta ei tota lihavaksikaan voi todellakaan sanoa, ku vatsalihakset ja kylkiluut kuitenni näkyy :D[/QUOTE]

ja ikää reilut 4,5v

Ex-ylipainoinen itse
[QUOTE="Sanna";25561458]Poikani 112 cm pitkä ja painoi neuvolassa 22 kg, on kuulemma ylipainoinen, vaikka ei siltä kyllä näytä.[/QUOTE]

Meillä lapsi oli 5v. neuvolassa 22 kg ja 109 cm. Ylipainoinen tuli meillekin statukseksi. Ja minä entisenä ylipainoisena äitinä, otin siitä itseeni ja kauhean ongelman.

Poika täyttää keväällä 6 ja on edelleenkin 22 kg, mutta pituutta on tullut onneksi lisää. Ehkä 114 cm tällä hetkellä.
Lapsi ei ole lastenlääkärin mielestä ylipainoinen, tosin ei ole kukkakeppikään.

Miä
Meillä lapsi oli 5v. neuvolassa 22 kg ja 109 cm. Ylipainoinen tuli meillekin statukseksi. Ja minä entisenä ylipainoisena äitinä, otin siitä itseeni ja kauhean ongelman.

Poika täyttää keväällä 6 ja on edelleenkin 22 kg, mutta pituutta on tullut onneksi lisää. Ehkä 114 cm tällä hetkellä.
Lapsi ei ole lastenlääkärin mielestä ylipainoinen, tosin ei ole kukkakeppikään.
Juu anna vaan olla =)Meillä on erittäin hoikka poika, sekään ei ole niin hyvä. Ikinä ei oo hyvä =)

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;25561608:
Juu anna vaan olla =)Meillä on erittäin hoikka poika, sekään ei ole niin hyvä. Ikinä ei oo hyvä =)
Just tossa vaimolle sanoin tuosta aamusella että mappi ö on oikea osoite niille käyrille ja tilastoille mitä ne siellä plärää kuin raamattua.

"vieras"
Just tossa vaimolle sanoin tuosta aamusella että mappi ö on oikea osoite niille käyrille ja tilastoille mitä ne siellä plärää kuin raamattua.
Mun mielestä taas on hyvä että kasvua tarkkaillaan ja ne käyrät on hyvä apuväline siinä jos nopeasti tapahtuu muutoksia. Meillä esim paino käyrä tipahti -10 stä -30 neen ja sen myötä löytyi myös krooninen sairaus.

Esim keliakia / maitoproteiini allergia löytyy myös usein sillä kun kasvu joko pituus tai paino muuttuu yllättävästi

Kepsis
[QUOTE="vieras";25561659]Mun mielestä taas on hyvä että kasvua tarkkaillaan ja ne käyrät on hyvä apuväline siinä jos nopeasti tapahtuu muutoksia. Meillä esim paino käyrä tipahti -10 stä -30 neen ja sen myötä löytyi myös krooninen sairaus.

Esim keliakia / maitoproteiini allergia löytyy myös usein sillä kun kasvu joko pituus tai paino muuttuu yllättävästi[/QUOTE]

keliakia ja maitoallergia kyllä taitaa muullakin tavalla ilmaista olemassaolostaan kuin kasvun muutoksina.

Yhteistyössä